De resultaten 1 tot 2 van 2 worden weergegeven.

Discussie: Wat heb ik nodig?

  1. #1

    Standaard Wat heb ik nodig?

    Dit is wat ik graag zou kunnen:

    • Ik zou mijn pc, cd-speler, DVd-speler en radio willen afspelen op de stereoluidsprekers (rode bollen). Dit dient vooral als achtergrondmuziek voor als ik aan de bureau, eettafel of keuken zit. Ik wil ook buiten (aan mijn terras) nog een luidspreker voorzien (staat niet op het plannetje). Ik zal dus waarschijnlijk een versterker nodig hebben waar ik alles op kan aansluiten en die multiroom voorziet, dus een zone binnen en een zone buiten. Klopt dit?

    • Verder zou ik ook surround willen voorzien rond mijn zetel. Het probleem is dat ik geen symmetrische opstelling van de boxen kan plaatsen. Je surroundsysteem kan je normaalgezien wel goed regelen zodat dit toch nog een deftig effect moet hebben. Klopt dit?

    • Ik wil ook mijn pc verbinden met mijn televisie zodat ik foto’s of films vanop mijn pc kan afspelen op de TV. Welke verbinding maak ik best? Rechtstreeks naar de TV, of naar de Home cinema, en welke kabel?

    • Heb ik een versterker nodig om alles op aan te sluiten + nog een volledige home-cinema set met versterker? Of kan ik één versterker kopen die alles doet? Voorstel?

    Ziehier een eenvoudig schets van de plaatsing van de luidsprekers:

    http://users.telenet.be/3zzz/gelijkvloers11.jpg

  2. #2

    Standaard

    Dat is hele lijst met wensen 3zzz, maar ik zal je proberen een eind op weg te helpen met de indeling van jouw woonkamer.

    Om te beginnen is de plaats van de TV een eerste logische keuze. Het probleem is alleen dat, zoals jij dat ook aangeeft, daardoor geen symmetrische opstelling van de luidsprekers mogelijk is. Een oplossing lijkt me om het voorste gedeelte van de woonkamer, waar nu nog het bureau staat, te gaan gebruiken als zithoek en deze dan ook gebruiken voor jouw HT-opstelling in de breedte van de kamer.

    Je kunt dan ook de kamer verdelen in twee geluids-zones. De voorste is voor HT-gebruik en de achterste alleen voor achtergrondmuziek. In het achterste gedeelte zou je dan in principe voldoende kunnen hebben aan een simpel audio-systeem die voorzien moet zijn van een externe audio-ingang die je dan voor de PC kan gebruiken. In het voorste gedeelte maak je dan een hoogwaardige HT-opstelling die je dan ook kunt gebruiken om naar muziek te luisteren.

    Om films die op jouw PC staan te kunnen bekijken in het HT-gedeelte, zou je een extern opslagmedium kunnen gebruiken dat je dan ook op jouw HT kunt aansluiten.

    Wanneer je ook nog muziek buiten wilt luisteren zijn er ook diverse mogelijkheden zoals draadloos aan te sturen aktieve luidsprekers en om de luidsprekers van het achterste gedeelte tijdelijk buiten te plaatsen.

    Genoeg mogelijkheden dus.:wink:
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •