Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 27 worden weergegeven.

Discussie: The Fall

  1. #1

  2. #2

    Standaard

    De nieuwe Tarsum Singh! Werd tijd! Hij heeft sinds The Cell in 2000 geen film meer gemaakt.

    De trailer ziet er prachtig uit. En hij heeft een hoge score op IMDb.
    "I grew up in the cinema, almost. Both my parents worked there. My life, my reading, everything about me revolves around the cinema. So for me, cinema is life, and vice versa."
    - Sergio Leone

  3. #3

    Standaard

    Ziet er onwijs gaaf uit! Nog nooit iets van deze regisseur gezien, maar ben zeker benieuwd naar deze.

    edit: Zie net dat hij eigenlijk alleen The Cell heeft gemaakt. Dat was nu niet direct een meesterwerk.
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  4. #4

    Standaard

    Mooie film! Kreeg enkele keren kippen vel! Ziet er veel beloven uit

    Hope is lost. Faith is broken. A fire will rise..


  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Patrick vd H. Bekijk bericht
    edit: Zie net dat hij eigenlijk alleen The Cell heeft gemaakt. Dat was nu niet direct een meesterwerk.
    Zeker niet, maar visueel was ie overdonderend en aan de trailer van The Fall te zien kunnen we dat ook verwachten.
    "I grew up in the cinema, almost. Both my parents worked there. My life, my reading, everything about me revolves around the cinema. So for me, cinema is life, and vice versa."
    - Sergio Leone

  6. #6

    Standaard

    Poster:

    "I grew up in the cinema, almost. Both my parents worked there. My life, my reading, everything about me revolves around the cinema. So for me, cinema is life, and vice versa."
    - Sergio Leone

  7. #7

    Standaard

    Benieuwd.
    Wat eyecandy betreft zit het wel goed zo te zien.
    It's not the size of the man that counts in a fight, it's the size of fight in the man.

  8. #8

    Standaard

    The Cell vond ik al een prima film en dit ziet er zeer goed uit!

  9. #9

    Standaard

    Deze film ga ik hopelijk volgende week vrijdag kijken. Een jongen uit me klas heeft hem al gezien en zei dat die overdonderend was. De trailer ziet er ook echt prachtig uit. Heb gister The Cell gekocht om alvast op te warmen. Ik ben echt een sucker voor mooie cinematography.

  10. #10

    Standaard

    Producenten zijn onder andere Fincher en Jonze dat kan dus alle kanten opgaan.

    Trouwens The Cell viel me tegen. Visueel schitterend, inhoudelijk een rommeltje plus een Jennifer Lopez die niet wist wat ze aan het doen was. Toendertijd toch een flop?

  11. #11

    Standaard

    Hopelijk is deze een beter leven beschoren dan The Cell...

    Wat de visuele kant betreft zit het blijkbaar heel erg goed, wat een lust voor het oog is die trailer zeg!!

  12. #12

    Standaard

    Vijf vragen aan Tarsem Singh

    De magical mystery tour van The Fall



    Interview / Gerhard Busch
    Openingsfilm van het AFFF is The Fall, een visueel overweldigende film van de Indiaas/Amerikaanse regisseur Tarsem Singh, de videoclipregisseur die acht jaar geleden als speelfilmregisseur debuteerde met het visueel al even opvallende The Cell.

    The Fall speelt zich af in de jaren twintig van de vorige eeuw en vertelt het verhaal van stuntman Roy, die na een mislukte stunt verlamd in het ziekenhuis terechtkomt en daar vriendschap sluit met een zesjarig meisje. Om haar zover te krijgen dat ze morfine voor hem steelt vertelt hij haar de meest fantastische verhalen.

    Vijf vragen aan regisseur Tarsem, die via de telefoon laat weten dat hij het betreurt niet in Amsterdam te zijn (‘Ze vertelden me te laat dat mijn film het festival zou openen!’).

    1. De film bevindt zich afwisselend in het ziekenhuis en in de fantastische verhalen van stuntman Roy. Was dat altijd de bedoeling?
    Tarsem: ‘Ik heb lang getwijfeld of ik de fantastische elementen in de film zou opnemen. De scènes in het ziekenhuis waren waarschijnlijk ook voldoende geweest voor een film. En er zullen wel mensen zijn die denken dat het zo een betere film was geworden, maar ik liep al zestien jaar met de ideeën voor deze film rond, en wilde de kijker per se meenemen op een ‘magical mystery tour’. Tijdens mijn reizen voor commercials en videoclips maakte ik foto’s van de prachtigste lokaties en ik heb al die foto’s aan Catinca Untaru, die het meisje Alexandria speelt, laten zien, zodat zij kon bepalen waar we in de film allemaal naartoe zouden gaan. Dat werden uiteindelijk lokaties in meer dan twintig verschillende landen.’

    2. Waarom heeft u geen CGI gebruikt?
    ‘Computers zijn een handig hulpmiddel, maar als je het niet goed doet, ziet het er gelijk enorm gedateerd uit. Ik wilde dat de fantasy-scènes er uit zouden zien alsof ze in de tijd dat de film zich afspeelt gemaakt hadden kunnen worden. De enige CGI die ik heb gebruikt was om bepaalde moderne elementen, zoals lantaarnpalen en dergelijke, uit het frame te poetsen.’

    3. De Roemeense Catinca Untaru is hartveroverend als Alexandria. Hoe vond u haar?
    ‘Ik was op zoek naar een meisje dat nog jong genoeg was dat ze kan geloven in de verhalen die haar door Roy verteld worden. Ik dacht dat ze daarvoor een jaar of viereneenhalf zou moeten zijn, maar dat gaf te veel problemen. Arbeidsrechtelijk en ook met de kinderen zelf, omdat hun aandacht te snel afdwaalde. Toen kwam iemand met Catinca. Ze was perfect, maar ik wist dat we snel moesten zijn. Ze was toen net zes jaar oud, en in een half jaar zou ze haar onbevangenheid verliezen. Om haar zo natuurlijk mogelijk op Roy te laten reageren, vertelde ik haar en iedereen op de set dat Lee Pace, die Roy speelt, echt verlamd was. Mensen reageren namelijk anders op gehandicapte mensen. De eerste dag van de opnamen was ook de eerste keer dat Catinca Lee zag. En in het begin was ze echt een beetje bang voor hem. Bleef ze bij de deur hangen. Na een paar dagen ging ze naar hem toe en werd helemaal verliefd op hem. Ze kon niet van hem afblijven. Ze plukte de hele tijd aan zijn haar.’

    4. Regisseurs Spike Jonze en David Fincher worden bedankt op de titelrol. Wat was hun rol in deze film?
    ‘Het zijn mijn vrienden. En Spike gaf me een schop onder mijn kont en vertelde me dat ik de film, waar ik al zo lang over praatte, eindelijk eens moest maken. Financiering was een groot probleem, en altijd de reden dat ik het weer uitstelde. Maar dankzij Spike besloot ik niet langer te wachten. Ik heb er al mijn spaargeld in gestoken en van iedereen gevraagd of ze voor precies het zelfde bedrag wilde komen werken. Iedereen sliep in hetzelfde hotel, en we vlogen allemaal economy. Dankzij deze communistische aanpak heb ik de film rondgekregen.’

    5. En wat nu?
    ‘Nu geniet ik van het moment. De film komt over een kleine maand uit in de VS. Ik ben wel gespannen, want uit de eerste reacties heb ik al wel gemerkt: Of je houdt van deze film met heel je ziel en zaligheid, of je vindt het helemaal niets.’

    Bron: cinema.nl





    Laatst aangepast door Cinemaniac : 11-04-2008 om 23:15
    "I grew up in the cinema, almost. Both my parents worked there. My life, my reading, everything about me revolves around the cinema. So for me, cinema is life, and vice versa."
    - Sergio Leone

  13. #13

    Standaard

    Echt klote wilde gister gaan. Met een vriendin helemaal er naar toe gegaan, was die uitverkocht. Echt klote. Maar ja, Dinsdag draait die nog misschien ga ik dan.

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Bruce Lee Bekijk bericht
    Echt klote wilde gister gaan. Met een vriendin helemaal er naar toe gegaan, was die uitverkocht. Echt klote. Maar ja, Dinsdag draait die nog misschien ga ik dan.
    Bestel dan via Internet Ben je er iig zeker van. (ik gok dat je het over het AFFF hebt?)


  15. #15

    Standaard

    ik ben er in amerika heen geweest.
    ik raad deze film echt aan iedereen aan. het is een fantastische film. het meisje speelt echt fenomenaal. Het is wel een film waar je waarschijnlijk van moet houden maar voor een beetje film liefhebber denk ik toch zeker een must.
    ik weet nu al dat deze film in vele uitgaves in mijn collectie zal verschijnen.

  16. #16

    Standaard

    wet iemand toevallig al iets over een dvd release?

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door tesssam Bekijk bericht
    wet iemand toevallig al iets over een dvd release?
    Nu wel

    De film zal 9 september uitkomen op R1 dvd en Blu-ray, die regiovrij zal zijn (YEAH!!!!)

    Bericht over de BD:

    Coded for all regions (A, B and C), the disc is BD Live enabled and extras are presented in a mixture of standard and high definition. Features include:
    • 1080P 1.85:1 Widescreen
    • English 5.1 Dolby TrueHD
    • English, English SDH and French subtitles (Main Feature only)
    • Blu-ray Exclusive: Enhanced Photo Gallery
    • Director's Commentary
    • Commentary with Lee Pace, Writer/Producer Nico Soultanakis and Writer Dan Gilroy
    • Deleted Scenes
    • Making Of


    "I grew up in the cinema, almost. Both my parents worked there. My life, my reading, everything about me revolves around the cinema. So for me, cinema is life, and vice versa."
    - Sergio Leone

  18. #18

    Standaard

    The Fall (Tarsem Singh, 2006)
    Laat ik maar meteen met de deur in huis vallen, The Fall is één van de mooiste films die ik ooit in m'n leven heb gezien! Van het in prachtig zwart-wit geschoten begin tot aan het kleurrijke einde weet de film me te boeien, te ontroeren, te verrassen en bovenal te overdonderen!
    In het Los Angeles van de jaren 1920 komt het Roemeense meisje Alexandria (uitstekend en geloofwaardig vertolkt door het adorabele Catinca Untaru) terecht in een ziekenhuis nadat ze bij een val haar arm heeft gebroken. Daar ontmoet ze de getroubleerde Hollywood-stuntman Roy Walker (een goed acterende Lee Pace), die door een bijna fatale ongeluk verlamd is geraakt aan z'n benen terwijl hij aan het filmen was. Er ontstaat een vriendschap tussen de twee, en Roy vertelt het meisje het verhaal over vijf verschillende krijgers uit vijf verschillende culturen die één ding gemeen hebben: wraak nemen op de kwaadaardige gouverneur Odious.
    Zodra het door Roy vertellende en het door Alexandria gefantaseerde verhaal in beeld komt wordt het pas echt een lust voor het oog. De Indiase regisseur Tarsem Singh komt met het ene magische moment na het andere op de proppen, en het knappe is dat ie amper gebruik heeft gemaakt van digitale effecten. In een periode van vier jaar schoot hij de film op 26 locaties in 18 landen! Een werkelijk schitterende en adembenemende film, die door maar weinig mensen gezien is. Zeer onterecht, want hij verdient een veel groter publiek! Dus, GA 'M ZIEN AND SPREAD THE WORD! En als je 'm gaat aanschaffen, schaf 'm dan aan op HD (de Amerikaanse Blu-ray is regiovrij, btw), want dan komt dit spektakel helemaal tot leven!

    "I grew up in the cinema, almost. Both my parents worked there. My life, my reading, everything about me revolves around the cinema. So for me, cinema is life, and vice versa."
    - Sergio Leone

  19. #19

    Standaard

    Deze film zal ik zeker nog wel eens kijken voor de mooie prentjes. The Cell was geen sterke film maar die droombeelden maakten het voor mij toch meer dan de moeite waard.

  20. #20

  21. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door GalO Bekijk bericht
    al een nl release bekent?

    Deze is te huur sinds deze week!.
    What ?

  22. #22

    Standaard

    Ik heb de Blu-Ray gekocht op vakantie in New York (Februari dit jaar).

    Is echt een prachtige film! Prachtige visuals, goed acteerwerk en een onderhoudend verhaal.
    "If a man can bridge the gap between life and death. I mean, if he can live on after he has died, then maybe he was a great man."
    ~James Dean

  23. #23

    Standaard

    Die visuals zijn inderdaad de moeite waard. Over het verhaal en het acteerwerk (op dat schattige meisje na) valt het wel mee hoor...
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  24. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door GalO Bekijk bericht
    al een nl release bekent?
    23-07, zowel dvd als bluray.

    <edit> Uitgesteld naar 12-08.
    Laatst aangepast door marcelb7 : 25-06-2009 om 09:12

  25. #25

    Standaard

    Weet iemand de specs van de UK-BD-release? Ik vind nergens een review.
    Opstelling video/audio: Philips 65OLED803 / Denon AVR-X3500H / Sony UBP-X800 / Yamaha CD-S300 / Pro-Ject Debut II

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •