De resultaten 1 tot 12 van 12 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard KEF iQ5se/iQ7se t.o.v.iQ5/iQ7

    Hallo,

    Ik vroeg me af of iemand de iQ5se en/of de iQ7se al gehoord heeft en of er een groot verschil is met de iQ5/iQ7.

    Gr. Alex
    The best is never the cheapest, but listening pleasure remains long after the price is forgotten.

  2. #2

    Standaard

    heb afgelopen weekend de iq5 en iq7 gehoord de iq7 is een zeer mooi klinkende speaker.
    maar de iq5 is echt waardeloos, ik vind hem zonder van het geld.

  3. #3

    Standaard

    Bedankt voor je reactie.
    het kan natuurlijk zijn dat de iQ5 se wel ok is?
    Ik vraag me ook af waarom ze van de iQ5 en iQ7 een se uitvoering hebben uitgebracht en niet van de iQ1 en iQ9. Of misschien dat dat ook nog komt?? Weet iemand misschien ook meer van de beweegredenen van KEF om van 2 speakers een SE uit te brengen?
    The best is never the cheapest, but listening pleasure remains long after the price is forgotten.

  4. #4

    Standaard

    Ik heb een surround systeem met oa 2 iQ9's van voren en 2 iQ5's achter. Nou, het is werkelijk verbazingwekkend wat een geluid die iQ5's nog produceren. Indrukwekkend. Gewoon kopen die hap, maar niet als front speakers, daar zijn ze dan weer niet krachtig genoeg voor. iQ7 als front werkt prima. Ik heb er overigens een Yamaha 2600 op aangesloten. Prima combi.
    "Portland,straight ahead!"

  5. #5

    Standaard

    iq5 nu 150 euro bij correct.
    heb laatst zelf 4 maal q5 en 2 maal q7 gekocht voor mijn nieuwe ht.

  6. #6

    Standaard

    Afgelopen weekend de IQ5 gekocht, voor zowel front als back. Moet zeggen dat het perfect bevalt. Denk ook niet dat groter/krachtiger per se nodig is als je niet enorm groot behuist bent.

  7. #7

    Standaard

    bedankt voor de reacties. Ik zit zelf te denken aan IQ7 voor (iQ7 of iQ7 SE) en dan iQ1 of iQ3 voor surround. Maar wil ze natuurlijk eerst horen en dan wil ik ook nog naar andere speakers gaan luisteren, zoals monitor audio RS6.
    Verder zijn er vast meer goede speakers, maar het design van KEF de monitor audio's spreekt mij wel aan. En design speelt bij mij ook een grote rol in de speakerkeuze.
    Dus hopelijk bevalt het geluid me ook van de KEF of Monitor audio's.
    En het moet natuurlijk een goede match zijn met met Pioneer receiver (VXS-D2011)
    The best is never the cheapest, but listening pleasure remains long after the price is forgotten.

  8. #8

    Standaard speakers vs kamer?

    Ik ben na het beluisteren van verschillende staande speakers ook voor KEF gevallen, alleen weet ik niet of ik de IQ7SE of de IQ9 moet nemen als frontspeakers. Ik heb een nogal tamelijk kleine woonkamer (4x5m) en vrees dat de IQ9 "te veel" gaat worden...
    Iemand ervaring met té goede speakers in een té kleine kamer?

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Halerzzz Bekijk bericht
    Ik ben na het beluisteren van verschillende staande speakers ook voor KEF gevallen, alleen weet ik niet of ik de IQ7SE of de IQ9 moet nemen als frontspeakers. Ik heb een nogal tamelijk kleine woonkamer (4x5m) en vrees dat de IQ9 "te veel" gaat worden...
    Iemand ervaring met té goede speakers in een té kleine kamer?
    Groot zegt helemaal niets over de kwaliteit.

    Je zou het gewoon moeten proberen in je ruimte maar ik denk dat een kleine beter gaat bevallen, oog voor het oog.
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  10. #10

    Standaard

    Ben vandaag met de Denon-versterker 1909 gaan beluisteren.
    De IQ3 IQ5 IQ7 en IQ9...

    De IQ3 en de IQ9 blijven erboven uitsteken, IQ9 iets zuiverder en vanzelfsprekend dieper... maar ik krijg ze niet in mijn woonkamer om te testen...

    Kan ik hier een verkeerde koop maken als ik voor de IQ9 kies?

  11. #11

    Standaard

    Let erop, dat voor een echte filmbeleving zelfs de iQ9 niet dezelfde impact zal geven als een iQ5 met een sub. Voor de echte LFE effecten zal je echt niet zonder sub kunnen.
    | Marantz SR-64004| Kef | SVS | Nordost Wyrewizard | Qed | Furutech-Lapp-Wattgate | G&W | Pioneer PDP-LX508D | PS3 | Wii | Cisco 8455DVB HD|

  12. #12

    Standaard

    Het ergste wat je kan gebeuren is dat je je set niet hard kunt zetten omdat het dan TE wordt. Sowieso kun je bij je dealer informeren of je eventueel mag (in)ruilen mochten de 9's toch TE zijn. Zolang je zeker koopt zal dat makkelijker zijn dan als je alleen wilt luisteren.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •