Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
De resultaten 26 tot 35 van 35 worden weergegeven.
  1. #26

    Standaard

    Hoe staat het nog met de hoofdpijn?
    Spleen, door Godfried Bomans
    Ik zit mij voor het vensterglas onnoem'lijk te vervelen. Ik wou dat ik twee hondjes was. Dan kon ik samen spelen.
    Mijn blog met filmbesprekingen
    Mercapto ergo sum - Ik zeik, dus ik ben...

  2. #27

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Billy Gates Bekijk bericht
    Gelukkig dat het jou mening is

    Wij kijken op een 127cm plasma op een afstand van 3,5 meter en heb alleen hoofdpijn als ik de griep heb of teveel gedronken (maar dat doe ik gelukkig niet)

    Wellich moeten jullie een beetje wennen, want een plat scherm kijkt toch weer wat anders dan een "ouderwetse" beeldbuis. Twee weekjes en je weet niet beter.

    Groet BG
    mening? het is mijn bevinding, thuis hebben wij een lcd, bij een vriend een plasma en de crt op m'n kamer vertoond mooier en fijner beeld

    dan kan het wel een kwestie van wennen zijn, maar het is niet beste beeld

    zelfs de grafische sector is hier heel erg consequent in dat er of belachelijk dure platte schermen komen () of crt's worden aangesloten, puur omdat deze het dichts bij de realiteitskleuren zittten

    vooral dmv een beeldcalibrator die niet op lcd's en plasma's werkt (puur omdat deze niets kunnen garanderen) is dit nog beter te bewerkstelligen

    crt is echt niet veroudert, alleen door die simpele consument een beetje vergeten

    niemand wil een crt, omdat ze denken dat het niet meer in is

  3. #28

    Standaard

    K moet zeggen Dennoman, sinds de afstand groter is nu, is de hoofdpijn veel beter dank u hoor
    Af en toe nog es een scheut hoofdpijn maar die echte aanhoudende hoofdpijn is weg. OEF toch wel een opluchting ...

    Dat is wel positief maar we zitten nu zo ver weg van het beeld dat ik het ook niet meer zo leuk vind om naar te kijken haha

    Ik vind het leuk dat toch nog iemand vindt dat een crt niet verouderd is en zeker ook goed beeld geeft. Persoonlijk zit ik liever dichter bij een kleiner scherm dan veraf van een groot scherm. Die gezelligheid is weg nu ..

    Er zijn toch ook nieuwe crt's op de markt nu, heb je daar ook schermen bij van groter dan 70 cm diagonaal ?

  4. #29

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door deTuinman Bekijk bericht
    mening? het is mijn bevinding, thuis hebben wij een lcd, bij een vriend een plasma en de crt op m'n kamer vertoond mooier en fijner beeld

    dan kan het wel een kwestie van wennen zijn, maar het is niet beste beeld

    zelfs de grafische sector is hier heel erg consequent in dat er of belachelijk dure platte schermen komen () of crt's worden aangesloten, puur omdat deze het dichts bij de realiteitskleuren zittten

    vooral dmv een beeldcalibrator die niet op lcd's en plasma's werkt (puur omdat deze niets kunnen garanderen) is dit nog beter te bewerkstelligen

    crt is echt niet veroudert, alleen door die simpele consument een beetje vergeten

    niemand wil een crt, omdat ze denken dat het niet meer in is

    wat ik bij veel lcd en plasma opmerk is dat het contrast en kleuren pallet zo fucking hoog staat, puur om de bezoekers ff de kleuren te laten showen

    het kan natuurlijk ook zijn dat je signaal niet perfect is (geen hd-kanaal) zodat je brokkelig of wazig beeld krijgt die uitelkaar wordt getrokken
    alles wat boven de 82 cm valt vind ik voor een tv dan ook te groot, ik heb liever een crt
    Danis het gelukkig JOU bevinding,

    Ik hoor wel vaker, "dat is toch veel te groot" totdat mensen zelf komen kijken.

    Elke keer weer " Tjonge, dat is toch mooi kijken zeg"

    Contrast/Helderheid te hoog ? Nou, bij mij in elk geval niet.

    Heb je een TE klein scherm of zit je er TE ver af, heb je nog maar weinig voordeel van de hoge resoluties.

    In MIJN bevinding klopt er van jou verhaal maar weinig,
    IK krijg hoofdpijn als ik tegenwoordig naar een 82 cm beeldscherm kijk, of dat nou crt/lcd/plasma is.

    Verder hebben sommige van die "simpele" mensen voldoende aan EEN ECHT aqaurium dan nog zo´n monster aan de andere kant van de muur.

    Kijk jij gewoon lekker op je 82 cm of kleiner omdat dat volgens jou zoveel beter is. Ik ben die mening en bevinding (dank god) niet toegedaan.

    Bij " brokkelig beeld" dient men zijn kabelaansluitingen te checken of goed aan te sluiten en het " uitelkaar getrokken beeld" heeft meer met beeldverhoudingen te maken.

    Het calibreren in de grafische sector heeft weer met andere zaken te maken, ze willen wel graag WYSIWYG hebben als ze iets ontwerpen (krijgen wat ze op het beeldscherm ontwerpen zien), dat kun je thuis ook wel regelen als iemand dat per definitie noodzakelijk vindt. Kleuren moeten in de grafische industrie natuurlijk volgens bep. normen worden gehanteerd zodat de drukpersen de kleuren ook als bedoeld reproduceren.

    Gr. BillyGates.
    Laatst aangepast door Billy Gates : 03-03-2008 om 06:26

  5. #30
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    sinds de afstand groter is nu, is de hoofdpijn veel beter dank u hoor :wink:
    Dat is mooi, gelukkig maar
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  6. #31

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Billy Gates Bekijk bericht
    In MIJN bevinding klopt er van jou verhaal maar weinig,
    Jij trekt je conlusie uit reacties van anderen.. ik uit hardware test die naast mijn bevindingen (prive en freelance), met name op tom's hardware en tweakers staan

    de realiteitskleuren en dan doel ik eerder op ColorSync (bekend door apple) WYSIWYG is erg algemeen en heeft weinig met de grafische sector te maken

    je kunt wel beweren dat jij het goed hebt op basis van geen getroffen nadelen, maar dat is natuurlijk erg kortzichtig

    je kunt het proberen te testen door je tv aan een pc aan te sluiten en dan vervolgens met een calibrator of met adobe gamma te combineren, wedden dat hij genoeg heeft aan te passen

  7. #32
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Weles nietes, welles nietes

    Wil nog net niet zeggen: zinloze discussie, maar zeker niet on topic!

    Overigens is proffesioneel gebruik heel wat anders dan hobby of film gebruik.
    Dus wat voor de een een must is, is voor de ander een bijzaak!
    Wel vindt ik dat CRT pas bij de laatste generaties pas kwalitatief goed en echt plat zijn, en dus geen vervorming meer kennen.
    En dat lijkt me ook grafisch niet onbelangrijk, en de techniek staat nimmer stil.
    Zeker ook op proffesioneel vlak.

    Maar beter is deze topic op het hardware gedeelte te voeren.
    Blijft het een beetje overzichtelijk.
    Laatst aangepast door Claudio Santulli : 03-03-2008 om 10:37
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  8. #33

  9. #34

    Thumbs up Contactlenzen

    Hallo, wel een hele late reactie, maar misschien lees je 'em nog eens.
    De oorzaak is waarschijnlijk te zoeken in je contactlenzen, mijn vriendin had hier ook jaren last van, en van af het moment dat ze lensimplantaten had genomen waren alle klachten weg. Nu zeg ik niet dat je gelijk lens implantaten moet nemen, maar misschien kan je hier iets mee....
    Greetz, ThieYo

  10. #35

    Standaard

    leg eveniets verder uit thieyo, want ik vind dit interessant aangezien ik wel iets in de klachten herken, maar niet als tina het in de tv zocht, maar ik het al wel bij mijn ogen/lenzen zocht.
    Dus is het lensen t.o.v. een bril waar zit dat hem in?
    In ouderwets 2D: Philips 42pes0001, Panasonic dmp BD-55, Jamo/Onkyo 5.1 opstelling, UPC / Horizon.

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •