De resultaten 1 tot 12 van 12 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Emile Ratelband in Het Zwarte Schaap

    Heeft iemand deze uitzending gezien op NL3 ? Hij voerde een discussie met enkele mensen uit het publiek (de heer Drent, de heer krol en nog een andere kerel). Op gegeven moment demonstreert Ratelband dat mensen heel snel van emotie kunnen veranderen door een waterpistool tevoorschijn te toveren en de heer Drent in zijn nette pak compleet nat te spuiten. Humor dit !!! De heren in het publiek zaten voor l*l en besloten per direct op te stappen. Ook kwamen ze niet meer terug voor de rest van de uitzending toen Emile achter de schermen zijn oprechte excususes voor deze wat overdreven aktie uitte. Hahaha, die Emile is er ook eentje !

  2. #2

  3. #3

    Standaard

    Ik heb dat stukje gezien in Kopspijkers Een aparte vogel die Emile
    We all have nightmares to remind ourselves who we really are
    Leonard Shelby
    Art-House

  4. #4

    Standaard

    Vond het wel een strakke actie van Emile. Gek als een deur is ie altijd wel geweest, dus zoeits had je een beetje kunnen verwachten. Die professor (en/of wetenschapper) liet zich wel kennen.
    Als je een beetje humor in je lijf hebt dan accepteer je die excuses en dan ga je je gezicht toch gewoon weer laten zien. Je bent toch niet van suiker...
    En die vent van de gaykrant mag ook wel een beetje normaal doen. Als voorman en publiek figuur voor homo's in Nederland mag je best een beetje anti-stereotiep reageren op zoiets. Kom op zeg! Je bent toch geen watje
    Mijn begrotingstekort
    Co-Star Trader
    Safe Trader

  5. #5

    Standaard

    Ik vind Emile echt een Loser...met een grote L van ...
    Hy houdt echt geen rekening met gevoelens en meningen etc van anderen volgens my, en die paardebek op de tribune wat zyn dochter bleek te zyn was al net zo stumperig.

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Yi-Long
    Ik vind Emile echt een Loser...met een grote L van ...
    Hy houdt echt geen rekening met gevoelens en meningen etc van anderen volgens my.
    Inderdaad. Bleek ook wel toen ze nog eens dat oude stukje van waskracht lieten zien, waarin hij zelf in de zeik werd genomen (hij werd daarin uiteindelijk handtastelijk).
    De man komt ook niet verder dan het niveau 'waarom ben je zo a-sociaal Emile? -Ik ben helemaal niet a-sociaal'.
    Wat een charlatan.
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Yi-Long
    Ik vind Emile echt een Loser...met een grote L van ...
    Hy houdt echt geen rekening met gevoelens en meningen etc van anderen volgens my, en die paardebek op de tribune wat zyn dochter bleek te zyn was al net zo stumperig.
    Dat is nou precies het punt. Emile zoekt steeds naar de grenzern van de vrije meningsuiting in Nederland. Niet dat ik dat slim van hem vind, maar komisch kan het best zijn. En een Loser kun je hem nou niet echt noemen. Zowel financieel als emotioneel heeft ie het best aardig voor elkaar. Al zouden de anderen (de mensen op de tribune en gelijkgestemden) liever zien dat ie armoedig, ongelukkig thuis gaat zitten nadenken over z'n (wan)daden.
    Ik denk alleen dat ie dat niet gaat doen...
    Mijn begrotingstekort
    Co-Star Trader
    Safe Trader

  8. #8

    Standaard

    tja ....ik begreep op zich wel dat Emile die aap die voor hem stond een knietje gaf....dat zou ik persoonlyk ook gedaan hebben waarschynlyk als iemand zo loopt te etteren de hele tyd.

    Die gast van de VPRO was daar ook gewoon een grote Loser met de L van ...

    Maar Emile zelf...gewoon een idioot en een hele boel mensen schynen idioten leuk, apart en/of goed te vinden...dus het zy zo...

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Florus

    Dat is nou precies het punt. Emile zoekt steeds naar de grenzern van de vrije meningsuiting in Nederland. Niet dat ik dat slim van hem vind, maar komisch kan het best zijn. En een Loser kun je hem nou niet echt noemen. Zowel financieel als emotioneel heeft ie het best aardig voor elkaar. Al zouden de anderen (de mensen op de tribune en gelijkgestemden) liever zien dat ie armoedig, ongelukkig thuis gaat zitten nadenken over z'n (wan)daden.
    Ik denk alleen dat ie dat niet gaat doen...
    noa ja...dat je ryk bent of beroemd of wat dan ook , betekent niet automatisch dat je 'de man' bent ofzo...je hebt ook genoeg ryke beroemde losers...
    Emile is ook een loser...hy heeft wel geld, maar volgens my weet hy niet eens wat liefde is...mischien kende hy het ooit, maar heeft hy het zelf weggejaagd. Volgens my heeft hy ook weinig zelfrespect etc...het is een karikatuur van een guru....een clown in dienst van wat hy denkt dat nodig is om mensen aan het denken te zetten, maar zelf denkt hy amper....
    Ik vind andere mensen belachelyk maken niet echt komisch ook.....eerder een beetje makkelyk. Als je het doet, dan moet je het wel op een respectvolle manier doen, byvoorbeeld zoals strax om 11 uur te zien is op BBC2, of in programma's als When they think it's all over, of Jonathan Ross (allemaal op de BBC)

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Yi-Long


    noa ja...dat je ryk bent of beroemd of wat dan ook , betekent niet automatisch dat je 'de man' bent ofzo...je hebt ook genoeg ryke beroemde losers...
    Emile is ook een loser...hy heeft wel geld, maar volgens my weet hy niet eens wat liefde is...mischien kende hy het ooit, maar heeft hy het zelf weggejaagd. Volgens my heeft hy ook weinig zelfrespect etc...het is een karikatuur van een guru....een clown in dienst van wat hy denkt dat nodig is om mensen aan het denken te zetten, maar zelf denkt hy amper....
    Ok, ok, je hebt gelijk.. nuancering:
    Financieel had ik beter weg kunnen laten (zegt tenslotte niks), maar emotioneel lijkt ie me wel een bepaald soort gelukkigheid te bezitten. Herman Brood had ook zo'n soort van emotioneel geluk waar ik zelf nog geen minuut van zou kunnen genieten.
    Ook Emile's manier van leven en emotionele omgang is niet mijn stijl, maaar hij is er zelf erg gelukkig mee. Maakt je toch geen loser lijkt me dan
    Mijn begrotingstekort
    Co-Star Trader
    Safe Trader

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Florus

    Ok, ok, je hebt gelijk.. nuancering:
    Financieel had ik beter weg kunnen laten (zegt tenslotte niks), maar emotioneel lijkt ie me wel een bepaald soort gelukkigheid te bezitten.
    Volgens mij heeft hij last van een gebrek aan sociale vaardigheden en een nogal overheersende geldingsdrang. Toen het na zijn 'spuit-incident' allemaal wat al te confronterend voor hem werd, sloeg hij dicht. Hij vluchtte in z'n quasi-onaangepast gedrag. 'Het interesseert me geen fuck wat mensen van me denken'. Ja, met zo'n uitspraken komen de excuses die hij aanbood wel erg oprecht over.
    De man is financieel binnen, maar om nou te zeggen dat hij een sterk figuur sloeg in deze uitzending; nee.
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  12. #12

    Standaard

    Dit impliceert juist dat Ratelband wel sociaal zou zijn. Aan de ene kan interesseert het hem geen fuck wat anderen over hem denken, aan de andere kant is hij ondanks dit toch zo "sociaal" om zijn excuses aan te bieden. Dat laatste doet hij dus enkel omdat betreffende "slachtoffers" zich onjuist bejegend voelden en is in die zin dus een soort 'verplaatsen' in de andere persoon en dus ook wel weer sociaal. Dat zijn grap misschien wat te ver ging in de ogen van deze mensen is evident, maar hetgeen hij probeerde aan te tonen lukte maar al te goed. Een apart soort humor dat ik wel kan waardereen, Ratelband onderscheidt zich van de "saaie" massa en dat mag altijd gewaardeerd worden. En dan heb ik het niet louter over de persoon, maar over het onderscheidingsvermogen.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •