De resultaten 1 tot 5 van 5 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard timeropname van een digitale kanaal bij Panasonic DMR EH 67

    Het lukt mij niet om een timeropname te maken van mijn digitale ontvanger. Ik kan wel als ik av2 selecteer gewoon opnemen
    van een digitaal kanaal.En met de timeropname lukt het me wel om analoog op te nemen.
    Ik heb de av2 aansluiting op de hd recorder aangesloten met een scart op de digitale ontvanger.
    In de handleiding staat dat ik een timeropname moet instellen op de externe apparatuur, maar dat is alleen een ontvanger en die kan niet opnemen.
    Als ik een gewone timeropname instel en het av2 kanaal instel en vervolgens zeg, opnemen vanaf ext link, begint hij direct met opnemen ipv het opgegeven tijdstip. Mijns
    insziens moet het dus wel kunnen maar hoe krijg ik het voor elkaar. Heeft iemand enig idee of ervaring hiermee?

  2. #2

    Standaard

    Opnemen via ext link werkt via een ander principe. De recorder ziet het inschakelen van de decoder dan als het signaal die ie moet gaan opnemen via av2. Je programmeert dan dus de decoder en niet de recorder.

    Andersom, dus programmeren via de recorder kan ook. Je moet dan bij de timeropname aangeven dat je van av2 wilt opnemen. De decoder moet je dan aan laten staan en zelf al op het juiste kanaal zetten. Panasonic ondersteunt namelijk geen g-link. Recorders die g-link ondersteunen kunnen wel de decoder automatisch op het juiste kanaal zetten. Maar ook dan moet de decoder wel al aan staan. Ik begrijp nog steeds niet dat Panasonic recorders die niet kunnen, in tegenstelling tot de andere 2 topmerken Sony en Pioneer.

  3. #3

    Standaard

    dat opnemen via ext link snap ik wel. Maar het lukt me niet om de timer te gebruiken. Als ik iets inprogrammeer op mijn digitale ontvanger om over bijv een uur te starten(mbv EPG) met opnemen, dan start de opname direct zodra ik ext link inschakel. Heb al naar de instellingen gekeken van de hdd recorder en volgens mij staan die goed. Weet iemand hoe ik dit wel voor elkaar kan krijgen, want volgens mij moet het kunnen.

  4. #4

    Standaard

    Wat bedoel je met "zodra ik ext link inschakel"? Ik heb ext link in het verleden ook wel eens gebruikt icm een Philips DVD-recorder. Ext link betekent volgens mij dat de recorder de opname start zodra ie een signaal krijgt dat de externe apparatuur wordt ingeschakeld. ext link schakel je maar eenmalig aan in de setup van je recorder.

    Wat gebeurt er als je het volgende doet?:
    1. In de setup van je recorder geef je aan dat je ext link wilt gebruiken.
    2. Programmeer de timer van digitale ontvanger en zet 'm hierna op standby.
    3. Zet de recorder ook op standby.

    Als het goed is moet als de timer van je digitale ontvanger begint de ontvanger inschakelen en naar het geprogrammeerde kanaal springen. Tevens moet op dat moment je recorder automatisch aangaan en starten met de opname.

    Het kan echter zo zijn dat ook een digitale ontvanger die op standby staat, toch nog een signaal afgeeft aan je recorder. Deze zal dan meteen starten met opnemen. Hoe je dit kunt voorkomen weet ik niet. Je kunt het draadje in de scartkabel dat hiervoor verantwoordelijjk is wel doorknippen, maar dan werkt waarschijnlijk de ext link ook niet meer. De enige oplossing die je dan nog hebt is ext link deactiveren en zowel je recorder als digitale ontvanger apart te programmeren.

  5. #5

    Standaard

    Stekun, Patrick

    Heb misschien juist hetzelfde probleem met mijn DVD Recorder Panasonic DMR EH50
    Vroeger ging alles prima, totdat ik overgeschakeld ben naar Belgacom tv (vroeger via de kabel)
    Alles is denk ik opnieuw goed aangesloten (via scartkabels) ik maar kan niet meer opnemen
    Kan wel dvd afspelen en het programma opnemen dat op tv aan te spelen is - wat dus weinig zin heeft
    Guide+ gaat niet meer, dus moet ik de tv ophalen via Functions => naar overige => Setup
    Bij Afstemming of ophalen vde zenders heb ik dan de keuze tussen 3 mogelijkheden, maar geen vde 3 werkt
    - bij auto-setup: geen stations gevonden
    - vanuit tv binnenhalen: tv is niet uitgerust met teleladen functie
    - handmatig zoeken: daar kan ik alleen op het av kanaal zetten
    Ik denk dat het probleem ligt bij het niet kunnen ophalen van de tv-kanalen/zenders
    => hoe is dit op te lossen of wat doe ik verkeerd

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •