De resultaten 1 tot 18 van 18 worden weergegeven.

Discussie: HDMI splitter

  1. #1

    Standaard HDMI splitter

    Kan iemand mij een goede HDMI splitter aanraden.
    Mijn Tv heeft maar één HDMI poort.
    Met 4 ingangen heb ik genoeg.

    prijs/kwalieteit

  2. #2

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Sephirothsnake Bekijk bericht
    Kan iemand mij een goede HDMI splitter aanraden.
    Mijn Tv heeft maar één HDMI poort.
    Met 4 ingangen heb ik genoeg.

    prijs/kwalieteit
    Zie www.hqproducts.com

  3. #3

  4. #4

    Standaard hdmi splitter

    ik heb er één gekocht bij myhomecinema.

    is wel handig

    www.myhomecinema.be

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Sephirothsnake Bekijk bericht
    Kan iemand mij een goede HDMI splitter aanraden.
    Mijn Tv heeft maar één HDMI poort.
    Met 4 ingangen heb ik genoeg.

    prijs/kwalieteit
    Zo'n ding heet een switch

    Een splitter is wat anders en dient dan ook een ander doel

    Als je deze termen door elkaar haalt kun je met het verkeerde produkt thuiskomen en een hoop ellende krijgen, uiteindelijk zal je dan weer terug moeten om het gewenste artikel te halen
    Have fun and enjoy your collection

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door harleyrules1 Bekijk bericht
    ik heb er één gekocht bij myhomecinema.

    is wel handig

    www.myhomecinema.be
    Het is voor jou te hopen dat je het goede hebt besteld

    Best wel een HEEL duur winkeltje waarnaar je verwijst

    http://www.myhomecinema.be/shop/cate...id_category=41


    Als je TV maar 1 of 2 ingangen heeft dan is een 4 poorts switch zeker wel een aanrader en dat hoeft niet meer te kosten dan zo'n 50 euro..... ja, inclusief verzenden

    Ik vind de ATI nog steeds de beste op het gebied van prijs kwaliteit, maar dat is persoonlijk omdat ik daar goede ervaringen mee heb gehad. (momenteel niet nodig meer, maar receiver zit vol. Dus wie weet gaat ie wel weer inbedrijf:wink: )

    Hier bijvoorbeeld te koop voor weinig:

    http://www.4u-tech.nl/N_frame.html?h...art_18325.html
    Laatst aangepast door DVDProfilersFilmgek : 28-03-2009 om 19:29 Reden: aanvulling- een link
    Have fun and enjoy your collection

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Ik vind de ATI nog steeds de beste op het gebied van prijs kwaliteit, maar dat is persoonlijk omdat ik daar goede ervaringen mee heb gehad. (momenteel niet nodig meer, maar receiver zit vol. Dus wie weet gaat ie wel weer inbedrijf:wink: )

    Hier bijvoorbeeld te koop voor weinig:

    http://www.4u-tech.nl/N_frame.html?h...art_18325.html
    Bedankt voor de tip !!!
    Zojuist bij Informatique de ATEN VS481A gekocht voor slechts €35,50 inclusief verzenden.

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door David B Bekijk bericht
    Bedankt voor de tip !!!
    Zojuist bij Informatique de ATEN VS481A gekocht voor slechts €35,50 inclusief verzenden.
    Graag gedaan, dank voor je berichtje
    Have fun and enjoy your collection

  9. #9

    Standaard

    Luitjes,

    Ik heb een vraagje.
    Deze week krijg ik een ps3 in huis.
    Nou zijn mijn 2 HDMI poorten op mijn panasonic vieira al bezet.
    Hoe kan ik de ps3 best aansluiten voor optimaal beeld ?
    Via component ? Via een HDMI splitter ? Een HDMI switch vind ik niet echt een ideale oplossing vermits je dan WEER met een extra kastje hebt aan je tv.

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Kette Bekijk bericht
    Luitjes,

    Ik heb een vraagje.
    Deze week krijg ik een ps3 in huis.
    Nou zijn mijn 2 HDMI poorten op mijn panasonic vieira al bezet.
    Hoe kan ik de ps3 best aansluiten voor optimaal beeld ?
    Via component ? Via een HDMI splitter ? Een HDMI switch vind ik niet echt een ideale oplossing vermits je dan WEER met een extra kastje hebt aan je tv.
    Een splitter(is bedoeld om 1 signaal naar meerdere ontvangers te sturen) is niet geschikt voor je doel, als je alles over HDMI wilt hebben dan is een switch(is bedoeld om meerdere signalen te schakelen en zodoende naar 1 ontvanger te zenden) optimaal, nog beter een nieuwe TV of een receiver met voldoende HDMI ingangen.

    De PS3 zou ik zeker met HDMI aansluiten en als je nu een kabeldecoder hebt aangesloten, dan zou ik die via component aansluiten, TV komt toch niet tot 1080p, helaas vermeld je niet wat je achter in je viera hebt gepropt.
    Have fun and enjoy your collection

  11. #11

    Standaard

    wel, er staat een dvd-recorder op de HDMI 1 en een HD -box van telenet voor de televisie op de HDMI 2.

    Zou ik eventueel de dvd recorder op de component kunnen aansluiten (die 5 stekkers vanachter op de tv), of de playstation via de component ? Ik las namelijk ook dat component ongeveer hetzelfde is als HDMI

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Kette Bekijk bericht
    wel, er staat een dvd-recorder op de HDMI 1 en een HD -box van telenet voor de televisie op de HDMI 2.

    Zou ik eventueel de dvd recorder op de component kunnen aansluiten (die 5 stekkers vanachter op de tv), of de playstation via de component ? Ik las namelijk ook dat component ongeveer hetzelfde is als HDMI
    PS3 via HDMI en een van de andere 2 via component...
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Kette Bekijk bericht
    wel, er staat een dvd-recorder op de HDMI 1 en een HD -box van telenet voor de televisie op de HDMI 2.

    Zou ik eventueel de dvd recorder op de component kunnen aansluiten (die 5 stekkers vanachter op de tv), of de playstation via de component ? Ik las namelijk ook dat component ongeveer hetzelfde is als HDMI
    DVD recorder via component, dvdrecorder heeft het minst hoge signaal.

    HDMI is digitaal, component is analoog en zonder audio, er zitten technisch nog wel een aantal verschillen in, maar ik houd het liever simpel.
    Have fun and enjoy your collection

  14. #14

    Standaard hdmi splitter

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Sephirothsnake Bekijk bericht
    prijs/kwalieteit
    Zelf heb ik een Aten hdmi splitter. HQ en Konig zijn ook goede merken, maar in principe maakt het merk niet uit omdat er een digitaal signaal verstuurd wordt, dus kwaliteitsvermindering van het signaal ( zoals bij analoog signaal ) moet niet gebeuren. Wat wel belangrijk is, of er een versterker in de hdmi splitter aanwezig is voor het versterken van het binnenkomende HDMI signaal ( bij lange hdmi kabels. ). Op deze website: Hdmi Splitter staat staat een koopgids voor hdmi splitters.
    Laatst aangepast door Peter M : 19-11-2010 om 13:44 Reden: spellingsfout

  15. #15

    Standaard

    Heb onlangs een tweedehands splitter gekocht. Het gaat om een Purelink hdmi splitter (hs-0010-04).

    Het ding werkt soms dagenlang wel, om dan zonder aanleiding ineens niet meer te werken als ik 'm aanzet (valt niet uit tijdens het kijken of zo). Resetten helpt niet, de stekkers uittrekken ook niet ...

    Heb 'm al enkele keren door 't raam willen keilen ...

    Is er iets wat ik mis zou kunnen doen of waar ik specifiek op moet letten ?

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door magiccornflake Bekijk bericht
    Heb onlangs een tweedehands splitter gekocht. Het gaat om een Purelink hdmi splitter (hs-0010-04).

    Het ding werkt soms dagenlang wel, om dan zonder aanleiding ineens niet meer te werken als ik 'm aanzet (valt niet uit tijdens het kijken of zo). Resetten helpt niet, de stekkers uittrekken ook niet ...

    Heb 'm al enkele keren door 't raam willen keilen ...

    Is er iets wat ik mis zou kunnen doen of waar ik specifiek op moet letten ?
    Lijkt op een handshake probleempje, waarom zet je hem uit?
    Have fun and enjoy your collection

  17. #17

    Standaard

    om het sluipverbruik te beperken

    handshake probleem, dat ga ik eens googlen !

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door magiccornflake Bekijk bericht
    om het sluipverbruik te beperken

    handshake probleem, dat ga ik eens googlen !
    In dit geval zou ik dan het sluipverbruik voor lief nemen

    De volgorde van aanzetten voorkomt meestal handshake problemen, je noemt je switch een splitter, maar dat is het niet. Je switch moet wel aanstaan om het voor de aangesloten apparaten mogelijk te maken dat zij de handshake kunnen doen, in dit geval zou ik dan eerst de switch aanzetten en daarna pas de overige apparaten, ligt eraan wat je allemaal hebt, eerst receiver, dan TV dan een speler lijkt vaak de beste volgorde
    Have fun and enjoy your collection

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •