De resultaten 1 tot 18 van 18 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Films ala Lost in Translation

    Ik lig er al een aantal jaartjes uit wat recente films betreft en ik ben benieuwd of er films zijn die qua sfeer bij Lost in translation in de buurt komen. Dus als er iemand tips heeft da lees ik ze graag
    Lost in Translation: best movie ever!

    312 +


  2. #2

    Standaard

    Broken Flowers.
    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

  3. #3

    Standaard

    The Station Agent misschien?
    Laatst aangepast door Cheek : 09-03-2008 om 09:34

  4. #4

    Standaard

    Before Sunset en Before Sunrise lijken er naar mijn mening behoorlijk op. (ontmoeting van vreemden die vervolgens samen op pad gaan). Alleen leunt Lost in Translation meer op beelden en muziek, terwijl Before Sunset en Before Sunrise het van de dialoog moeten hebben.
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  5. #5

    Standaard

    Het valt me op dat er steeds vaker naar dit soort films word gevraagd op dit forum. Zeker niet verkeerd, want het is een mooi genre waar ik persoonlijk erg van houd in al haar verschillende vormen.

    Een paar tips:

    25th hour
    Iets verhalender, maar toch ook met het idee van mensen die elkaar min of meer ontmoeten en eigenlijk twijfelen over wie ze zijn.

    Master & Commander: The Far side of the World
    Eveneens behoorlijk verhalend, maar het verhaal dient slechts als een soort richtingaanwijzer voor het verhaal over de vriendschap tussen een kapitein en een scheepsdokter. In mijn herrinering veel ingetogen scenes en af en toe een actiescene.

    Garden State
    Mooie film met Bill Murray humor over een zoon die terugkeert naar waar hij opgroeide.

    C.R.A.Z.Y.
    Een coming-out/coming-of-age film. Schitterend en met veel emotie. Past misschien niet helemaal in dit lijstje, maar is zeker wel de moeite waard.

  6. #6

    Standaard

    Garden State kan ik nog wel begrijpen, 25th Hour in mindere mate, maar ik zie werkelijk niet in hoe Master and Commander op Lost in Translation lijkt
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  7. #7

    Standaard

    Broken Flowers, Garden State en The station agent zal ik eens checken, evenals before sunset en after sunrise. Thanx

    Ps: zal er ooit nog een tweede deel van Lost in Translation komen?
    Lost in Translation: best movie ever!

    312 +


  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Martin Stanneveld Bekijk bericht
    Broken Flowers, Garden State en The station agent zal ik eens checken, evenals before sunset en after sunrise. Thanx

    Ps: zal er ooit nog een tweede deel van Lost in Translation komen?
    Laten we hopen van niet, er zijn al genoeg prequels/sequels tegenwoordig.

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Martin Stanneveld Bekijk bericht
    Ik lig er al een aantal jaartjes uit wat recente films betreft en ik ben benieuwd of er films zijn die qua sfeer bij Lost in translation in de buurt komen. Dus als er iemand tips heeft da lees ik ze graag
    Japanese Story
    http://www.imdb.com/title/tt0304229/

    http://en.wikipedia.org/wiki/Japanese_story

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hugo v.d. W. Bekijk bericht
    Laten we hopen van niet, er zijn al genoeg prequels/sequels tegenwoordig.
    Ik hoop juist van wel. Het einde vraagt er gewoon om. Ik zie het al helemaal voor me

    Maar goed, het zal wel niet en dat vind ook best.
    Lost in Translation: best movie ever!

    312 +


  11. #11

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Martin Stanneveld Bekijk bericht
    Ik hoop juist van wel. Het einde vraagt er gewoon om. Ik zie het al helemaal voor me

    Maar goed, het zal wel niet en dat vind ook best.
    Misschien zelfde als met Before Sunset, dat ze elkaar een jaar of 7 later weer ontmoeten. Dat zou best een succes kunnen zijn, mits met Murray en Johansson en bij voorkeur ook weer Coppola als regisseuse.
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  13. #13

    Standaard

    Dat zou op zich ook wel een idee kunnen zijn. Al is het wat mij betreft goed zo. We kregen een mooi inkijkje in het leven van twee mensen en ik denk dat een vervolg aan die magie zeker afbraak zou doen. Maar bij eerder genoemde praatfilms gebeurde dat niet dus wie weet.... maar voor mij hoeft het niet zo.

    Er is trouwens al een deel 2-spoof: http://www.youtube.com/watch?v=XY8dvNOKUgw

    Geniaal .

    @Patrick v.d. H.: Mja, er zitten ijskasten tussen maar toch..de rustige manier waarop een vriendschap werd uitgediept doet me op een bepaalde manier denken aan lost in translation. Maar ik begrijp dat het een vreemde vergelijking is.

    25th hour is inderdaad ook een vreemde eend in het lijstje omdat we in die film echt een doel hebben terwijl Lost in Translation eigenlijk een moment opname is van een periode uit het leven van twee mensen. En toch, door de sombere stijl en het feit dat de film over het leven gaat en de essenties daarvan heb ik hem daarbij gezet. Als je begrijpt wat ik bedoel (ik vraag me af of ik mezelf eigenlijk wel begrijp trouwens ).

  14. #14

  15. #15

    Standaard

    Me and you and everyone we know is ook een aanraader.. bijzondere film...

    -edit- Trouwens ook Sideways past wel in het rijtje vind ik. -edit-
    Laatst aangepast door frankieboy : 11-03-2008 om 09:38
    "No one needs to know about this except you, me and Mr.-soon-to-be-living-the-rest-of-his-short-ass-life-in-agonizing -pain-rapist here. "

  16. #16

    Standaard

    Als we toch over Sideways beginnen, laten we About Smith dan ook maar even mee nemen ( dezelfde regisseur). Moeilijk aan te geven, en ook moeilijk te begrijpen wat het precies is wat je zoekt in een film ( je zegt sfeer, maar dat is wat mij betreft een redelijk breed begrip) maar als je doelt op bijvoorbeeld emoties, tempo, verhaal-technisch en humor dan komen ook inderdaad vooral de volgende eerdergenoemde titels bij me op ; Broken Flowers, Garden State, Before/ After Sunset. Al deze films behoren allen absoluut tot mijn favoriete films.
    Wellicht kan ik je dan ook Little Miss Sunshine, Snow Cake en Proof aanraden.

  17. #17

    Standaard

    Hou je ook van europese cinema? Wat spaans of italiaans werk of zo. Dat zijn vaak ook films die het van de sfeer moeten hebben. Bijvoorbeeld films van Almodovar of een film als "Mar Adentro".
    28 days... 6 hours... 42 minutes... 12 seconds. That... is when the world... will end.

  18. #18

    Standaard

    Opzich blijf ik Lost in Translation echt one-of-a-kind vinden, maar de hang naar vergelijkbare films kan ik zeer goed begrijpen!
    De volgende titels zijn dus wellicht niet echt ''zoals'' Lost in Translation, maar raakten mij op een vergelijkbare manier:

    The Girl in the Café
    (David Yates, 2005)
    "Lawrence (Bill Nighy), an aging, lonely civil servant falls for Gina (Kelly Macdonald), an enigmatic young woman. When he takes her to the G8 Summit in Reykjavik, however, their bond is tested by Lawrence's professional obligations."

    Magnolia (Paul Thomas Anderson, 1999)
    "An epic mosaic of several interrelated characters in search of happiness, forgiveness, and meaning in the San Fernando Valley."

    Y Tu Mamá También (Alfonso Cuarón, 2001)
    "In Mexico, two teenage boys and an attractive older woman embark on a road trip and learn a thing or two about life, friendship, sex, and each other."
    Laatst aangepast door 1der : 20-03-2008 om 22:55

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •