De resultaten 1 tot 9 van 9 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Lust, Caution (Se jie) - Ang Lee 2007



    Bescheiden applausje voor Ang Lee
    Lust, Caution, de nieuwste film van regisseur Ang Lee werd gisteren in Venetië getoond. De film blijkt opvallend veel overeenkomsten te hebben met Verhoevens Zwartboek.
    Door onze redacteur Bas Blokker

    Venetië, 30 augustus.Paul Verhoeven zal, als jurylid in Venetië, vreemd opkijken als hij Lust, Caution van Ang Lee onder ogen krijgt. Want wát lijkt het op zijn eigen film Zwartboek.

    Het grootste verschil is dat de film van de Taiwanees-Amerikaanse regisseur eruit ziet alsof hij vier keer zoveel geld mocht kosten als die van Verhoeven. En dat moet de Nederlandse regisseur pijn doen, want hij is dol op veel production value in zijn films.

    De massale straatscènes in Shanghai uit de jaren dertig zien er een stuk echter uit dan die in Den Haag gedurende de jaren veertig. Omdat filmen in China een stuk goedkoper is dan in Nederland heeft Ang Lee met een budget van 15 miljoen dollar een film gemaakt die Zwartboek (naar schatting 17 of 18 miljoen euro) in dit opzicht overtreft.

    Maar er zijn meer overeenkomsten tussen beide films dan het feit dat ze allebei zijn toegelaten tot het hoofdprogramma van Venetië – Verhoeven vorig jaar, Ang Lee vanavond. Ook in Lust, Caution, naar een boek van Eileen Chang, gaat het om een jonge vrouw die in het verzet verzeild raakt en die haar vrouwelijke charmes moet gebruiken om dicht bij de vijand te komen. Bij Lee zijn er zeer uitvoerige, zeer expliciete seksscènes die misschien wel even veel opschudding zullen veroorzaken als het fameuze schaamhaar verven in Zwartboek.

    Alleen de relatie tussen vijand en geliefde verschilt. In Zwartboek gaat het om een verhouding tussen een Nederlandse en een Duitser, in Lust Caution is het een Chinees (ijskoud gespeeld door Tony Leung) die collaboreert met de Japanse bezetter.

    Wat beide regisseurs ook delen is een voorkeur voor de bewegende camera die voor dynamiek zorgt. Bij Verhoeven staat de dynamiek misschien wat meer in dienst van de actie en het gevoel van opwinding, bij Lee is het eerder elegant. Instappen in een dubbeldekker is een heerlijk excuus voor een shot vanaf de kraan, waarbij de camera mee omhoog wentelt met de personages. Lust, Caution kreeg een bescheiden applausje van de pers gisteravond.

    Bron: NRC.nl

  2. #2

    Standaard

    Filmfestival Venetië is aan de gang ofzo? Leuk stukje in ieder geval, ga deze wel zien tzt
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Patrick vd Hul Bekijk bericht
    Filmfestival Venetië is aan de gang ofzo?
    Yeps: http://www.labiennale.org/en/cinema/
    Opvallend dat in een andere recensie die ik heb gevonden ook een vergelijking wordt gemaakt met Zwartboek van Verhoeven:

    http://european-films.net/content/view/838/118/

  4. #4

    Standaard

    De beginscene is vooral visueel geniaal.
    Veel camera-bewegingen, gecombineerd met camera-technieken en close-ups.

  5. #5

    Standaard

    Koreaanse Limited Edition:

    Regio 3
    NTSC
    1.85:1 Anamorphic widescreen
    Audio: Chinese Dolby Digital 5.1
    Ondertitels: Korean, English


    2 disc Digipack + 6 Still Papers Limited Edition

    Making Film
    Interview
    Music Video
    Trailers / TV Spot
    Still Gallery

    US$28.99 bij DVDfromKorea


  6. #6

    Standaard

    Niemand deze gezien? Had een maandje ofzo geleden Lust, Caution gezien. Een erg knap werkje van Ang Lee. Daar was lang niet iedereen het mee een trouwens. Ik zie wel enige overeenkomsten met Zwartboek, maar de insteek is toch vrij anders. De overeenkomsten zijn als twee comedies, er zit in beide humor.

    Leuke box trouwens.

  7. #7

    Standaard

    Heb hem 2 keer in de bios gekeken. Geweldige film, komt ongetwijfeld ook in mijn dvd-collectie terecht.

  8. #8

    Standaard

    Héhé, ik heb er vandaag een spreekbeurt over gegeven in het Chinees, naar aanleiding van het in de ban slaan van hoofdrolspeelster Tang Wei door de Chinese overheid, gezien de nogal antipolitieke lading van de film. De film is ook officieel "Taiwanees", maar over dat hele gedoe moet ik toch niet verder uitwijden hoop ik? xD
    Spleen, door Godfried Bomans
    Ik zit mij voor het vensterglas onnoem'lijk te vervelen. Ik wou dat ik twee hondjes was. Dan kon ik samen spelen.
    Mijn blog met filmbesprekingen
    Mercapto ergo sum - Ik zeik, dus ik ben...

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dennis Vansant Bekijk bericht
    Héhé, ik heb er vandaag een spreekbeurt over gegeven in het Chinees, naar aanleiding van het in de ban slaan van hoofdrolspeelster Tang Wei door de Chinese overheid, gezien de nogal antipolitieke lading van de film. De film is ook officieel "Taiwanees", maar over dat hele gedoe moet ik toch niet verder uitwijden hoop ik? xD
    Ik dacht dat het vanwege de sex-scene's was?

    Anyway, goeie film. Er zijn inderdaad wel wat overeenkomsten met Zwartboek, maar ik vind Lust. Caution. wel veel beter. Het verhaal is dat donkerder en dreigender, waar Zwartboek vaak nog wel een wat luchtigere toon heeft.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •