Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
De resultaten 26 tot 50 van 79 worden weergegeven.
  1. #26

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door mark t


    Dat wel, maar ik moet in deze thread een beetje op m'n woorden passen.
    hoezo?

  2. #27

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Luther Hartog
    Dit vind ik zo triest he. Dus the Matrix vind jij ook slecht en Saving Private Ryan zuigt en the Gladiator vind jij ook ***? En voordat je een getal opgeeft, moet je wel de juiste opgeven, het zijn namelijk 117 fouten, maar dat doet er niet toe. Heb jij wel eens gelezen wat daar allemaal tussen staat, echt heel veel onzin.
    gladiator: we goel de romeinse films uit de jaren 50/60 zijn veel beter maar daarme hoef ik hem niet vergelijken.
    Als een film uit deze tijd noem ik hem goed.

    Saving Private Ryan: een slechte film
    matrix: een van de slechtse films die ik ooit heb gezien.


    Het verhaal niet goed, hoe kun je dat nou zeggen, dit verhaal wordt gezien als het ultieme goed VS kwaad verhaal gezien.
    En kleuter kan zelfs begrijpen dat het om een ring gaat. En het idee al een ring


    Misschien moet je de volgende delen maar gaan bekijken en dat je dan van je mening terug komt.
    Ik zal de volgende delen wel kijken. Maar wat ik in het eerste deel heb gezien vond ik van een normale film.

    Ik zeg niet dat dei film super selcht is. Maar ik vind dat deze te hoog wordt geprezen.

    Ik zelf vind het een midden film.

  3. #28

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door mark t


    Ik heb zelfs m'n uiterste best gedaan om de auto te vinden. Zonder succes. Alles wat ik zag was in de verte (als je er dus echt op let) een bewegende stofwolk.
    Deze heb ik dus ook nog steeds niet gezien, maar als je toch op al die dingen gaat letten, dan kun je toch niet meer van de film genieten?

  4. #29

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door M_KOS


    gladiator: we goel de romeinse films uit de jaren 50/60 zijn veel beter maar daarme hoef ik hem niet vergelijken.
    Als een film uit deze tijd noem ik hem goed.
    Deze heeft anders heel veel fouten hoor, je vind een film toch niet slecht wanneer er fouten in zitten waar niemand zich aan stoort?

  5. #30

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Luther Hartog
    Deze heeft anders heel veel fouten hoor, je vind een film toch niet slecht wanneer er fouten in zitten waar niemand zich aan stoort?
    nee maar al zitten er veel fouten vind ik een film geen 8 of een 9 waard.


    En dat wil ik meer zeggen

  6. #31

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Luther Hartog
    hoezo?
    Op m'n eerste post werd nogal 'assertief' gereageerd...

    [B]Deze heb ik dus ook nog steeds niet gezien, maar als je toch op al die dingen gaat letten, dan kun je toch niet meer van de film genieten?
    De derde keer dat ik hem zag heb ik op 2 punten geprobeerd op zulke zaken te letten. De eerste was de auto en de tweede was Gollum aan het einde (beide niet kunnen ontdekken). Al met al is het dus maar een klein deel van de film.
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  7. #32

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door M_KOS
    En kleuter kan zelfs begrijpen dat het om een ring gaat. En het idee al een ring
    Dan heb je hem inderdaad niet begrepen...
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  8. #33

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door M_KOS


    nee maar al zitten er veel fouten vind ik een film geen 8 of een 9 waard.
    Ik kijk liever naar het verhaal/acteurprestaties en uiterlijk van de film en foutjes belemmeren bij mij niet het feit dat dit voor mij 1 van de beste producties ooit is

  9. #34

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door mark t

    Op m'n eerste post werd nogal 'assertief' gereageerd...
    Nu zie ik het ja, ach ja, ieder z'n mening. Ik vond de revieuw ook niet slecht hoor, misschien was de review niet helemaal objectief, maar goed, dat zie je wel vaker

  10. #35

    Standaard

    M-kos, met welke films zou jij je collectie willen uitbreiden.

    ik zie dat je er nu 4 heb:

    Cleopatra:
    Great Escape, The
    Lawrence of Arabia:
    Ten Commandments, The

    zal niet meevallen als je de eerder genoemde films allemaal niks aan vindt.

    gewoon uit nieuwsgierigheid vraag ik dit.
    Nad Masters M17 M12 M27 M22 M50.2 - OPPO UDP-205 - JVC RS400 isf -Samsung 55JU7500 - Paradigm Studio 100/Monitor series 7.1 Velodyne DD15+ - Audioquest

  11. #36

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door M_KOS
    En kleuter kan zelfs begrijpen dat het om een ring gaat. En het idee al een ring
    Je kunt in ieder geval heel goed merken dat je het boek niet hebt gelezen, dat neem ik je niet kwalijk hoor, maar volgens mij vind je van jezelf dat je aardig wat filmkennis hebt en dus mag ik ook wel verwachten dat je in de deze film wel meerdere bodems kunt ontdekken.

  12. #37

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door martin
    M-kos, met welke films zou jij je collectie willen uitbreiden.

    ik zie dat je er nu 4 heb:

    Cleopatra:
    Great Escape, The
    Lawrence of Arabia:
    Ten Commandments, The

    zal niet meevallen als je de eerder genoemde films allemaal niks aan vindt.

    gewoon uit nieuwsgierigheid vraag ik dit.
    Ik zal the longest day nog willen kopen.
    EL CId
    het einde van de romeinse tijdperk.
    greates story that is told.

    Er zijn er genoeg.

    Ik zal die film gevangenis film van morgan freeman nog kopen.

  13. #38

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door M_KOS


    Ik zal the longest day nog willen kopen.
    EL CId
    het einde van de romeinse tijdperk.
    greates story that is told.

    Er zijn er genoeg.

    Ik zal die film gevangenis film van morgan freeman nog kopen.
    Shawshank redemption bedoel je??
    die is inderdaad goed.

    The longest day zit ik aan tetwijvelelen, weet niet hoe het beeld en geluid is.
    Nad Masters M17 M12 M27 M22 M50.2 - OPPO UDP-205 - JVC RS400 isf -Samsung 55JU7500 - Paradigm Studio 100/Monitor series 7.1 Velodyne DD15+ - Audioquest

  14. #39

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door mark t


    Ik heb zelfs m'n uiterste best gedaan om de auto te vinden. Zonder succes. Alles wat ik zag was in de verte (als je er dus echt op let) een bewegende stofwolk.
    Ik nam me ook voor om na dat bericht goed op die achtergrond te kijken, ik dacht iets van een flits te zien maar het kan ook een stofwolk zijn of rook. In ieder geval als je het op het witte doek al niet kan zien, hoe storend is het dan?
    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

  15. #40

    Standaard

    Ok dit is mijn eerste post ik geef toe een slecht begin maar moet het kwijt !

    M-KOS

    Voor iemand die zo kritisch is als jij type/schrijf je wel erg slordig.


    pff dat lucht op..

  16. #41

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door M_KOS
    En kleuter kan zelfs begrijpen dat het om een ring gaat. En het idee al een ring
    Ring Sauron (middenaarde) = formule atoombom(aarde anno 2002)

    Of ga ik nu te ver ?
    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

  17. #42

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door A.W. van der Moolen
    Ring Sauron (middenaarde) = formule atoombom(aarde anno 2002) Of ga ik nu te ver ?
    Zo kun je het onder andere uitleggen. In de gemiddelde Hollywood-film zou Arnold Schwarzenegger als Frodo de ring aan Al Pacino/James Woods/Christopher Walken als Sauron verliezen om hem op het nippertje weer te ontfutselen en te gebruiken om Sauron te verslaan (middels een spectaculair special effect). Waarbij hij terloops het hart van Arwen wint (een glansrol van Julia Roberts), die Frodo uiteindelijk boven Aragorn (Tom Arnold) verkiest. Deze mag vervolgens met Eowen (Cameron Diaz) aan de haal. Het moet per slot van rekening een happy end blijven.

    In dit verhaal/deze film mag het machtigste wapen aller tijden juist niet worden gebruikt omdat dit de wereld in het verderf zou storten.

    De verleiding van macht is dus een van de vele subplotten.
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  18. #43

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door martin


    Shawshank redemption bedoel je??
    die is inderdaad goed.

    The longest day zit ik aan tetwijvelelen, weet niet hoe het beeld en geluid is.
    Dat is ook mijn probleem

  19. #44

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door A.W. van der Moolen


    Ring Sauron (middenaarde) = formule atoombom(aarde anno 2002)

    Of ga ik nu te ver ?
    De ring staat voor al het kwaad waar de mens vatbaar voor is, om het kort door de bocht te zeggen.

  20. #45

    Standaard

    Is dat een bocht naar links of naar rechts??
    maar het klopt wel, "It is evil in a well known form"

  21. #46

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door marcel
    Is dat een bocht naar links of naar rechts??
    maar het klopt wel, "It is evil in a well known form"
    Meer een bocht rechtdoor

  22. #47

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Luther Hartog
    De ring staat voor al het kwaad waar de mens vatbaar voor is, om het kort door de bocht te zeggen.
    Waarschijnlijk heeft die KOS te weinig fantasie om te snappen dat zulk een klein "dingetje" als The One Ring zoveel schade aan kan richten. Maar ik verwacht dat het ultieme kwaad van dit kleinood wel duidelijk zal worden in volgende delen -gezien het boek-.

    En de SFX zijn van grote kwaliteit, aangezien er heel veel niet eens op zal vallen, aangezien het zo mooi verwerkt is in het verhaal. Neem alleen al het feit dat de hobbits de hele film door kleiner zijn dan de grote mensen/elfen etc. Ik hoop alleen dat het straks op DVD ook nog zo goed geintegreerd uitziet, aangezien het beeld dan veel scherper is.

  23. #48

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jeroen Driessen
    Ik hoop alleen dat het straks op DVD ook nog zo goed geintegreerd uitziet, aangezien het beeld dan veel scherper is.
    Ik kan je vertellen: Het ziet er FANTASTISCH uit. Ik heb (toevallig) een paar stukjes gezien van de originele DigiBeta (en de DVD) !

    Alleen: het beeld op de DVD zal NOOIT scherper zijn dan die je in de Bios ziet... anders waren we in de bios ook wel naar DVD-tjes aan het kijken nu...

  24. #49

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door de Maker
    Alleen: het beeld op de DVD zal NOOIT scherper zijn dan die je in de Bios ziet... anders waren we in de bios ook wel naar DVD-tjes aan het kijken nu...
    Dan zal ik wel niet precies weten wat scherp is. Ik bedoel dat een DVD op de TV een lagere resolutie heeft, waardoor het dan "scherper" lijkt. Je ziet beter bijv. blue screens (dat dat er nep uitziet) dan in de Bios. Of heb ik het nu helemaal verkeerd?

  25. #50

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jeroen Driessen
    Dan zal ik wel niet precies weten wat scherp is. Ik bedoel dat een DVD op de TV een lagere resolutie heeft, waardoor het dan "scherper" lijkt. Je ziet beter bijv. blue screens (dat dat er nep uitziet) dan in de Bios. Of heb ik het nu helemaal verkeerd?
    Je zegt het eigenlijk zelf al... "lagere resolutie". Op film heb je (in princiepe) analoog materiaal. 24 "fotootjes" per seconde. Scherper dan analoog film kun je het niet krijgen. (rekening houdend met een cameraman die niet te bijziend is...)
    Op het moment dat er CGI (Computer Generated Images) bijkomen, worden die images vaak gerendered op 8192x8192 ofzo. HEEL HOGE resolutie. Als je dan een friemeltje hebt (bleu screen ofzo) zie je dat gelijk op HOGE resolutie, en dus zal er (zeker bij LOTR) goed op gelet worden dat de personages uit de Computer, zo goed mogelijk matchen met de achtergronden, en dus niet zichtbaar zullen zijn.
    Als dit allemaal gebeurd is wordt het eindmateriaal (Film) opnieuw "gescand", (kan ook zijn dat bv. LOTR HELEMAAL uit de computer komt) en uiteindelijk naar Digi(tale)Beta(cam) gedumpt. Die heeft (helaas) "maar" een resolutie van 720x576 (zichtbaar beeld). Alle detail die je op Film hebt, en dus ook rotzooi (bleu-screen enzo) verdwijnt in het niet, omdat je gewoon geen ruimte hebt om die informatie (van die rommel) kwijt te kunnen.

    Maar: Bij een film als LOTR wordt (bijna) de hele film naar een hoge resolutie in de computer gedumpt, en wordt dus binnen digitaal domein alles gematched. Blijft nog steeds VEEL mooier dan Video en dus DVD.

    Sterker: StarWars 2 is HELEMAAL op HighDefenition VIDEO opgenomen. Zien we ook niet met z'n allen de pixels terug in de Bios, en dus het zal niet lang meer duren voordat de film zijn uittrede doet en we allemaal naar een nieuw, goedkoper dan de huidige HighDef Video, digitaal video-signaal zitten te kijken in de Bios.

    Trouwens: Blue screens zijn bijna nooit meer Blauw. Tegenwoordig wordt groen als basiskleur genomen, heeft iets te maken met een voor de computer herkenbare kleur...

    En geloof mij maar: PJ heeft ervoor gezorgd dat het materiaal dat op DVD komt er MOOI uitziet.

    En dan over dat rookpluimpje. Als je de boeken gelezen hebt, en de film een beetje met aandacht gekeken hebt, zul je kunnen zien dat het rookpluimpje stilstaat en uit de schoorsteen komt van niemand minder dan... Farmer Maggot...

    (sorry voor de lap tekst)

Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •