De resultaten 1 tot 6 van 6 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Escape from New York (uitgave 2007, Studio Canal)

    Ik heb hier nog niemand het zien hebben over deze nieuwe uitgave van "Escape from New York (met cover in blauwtinten, bv. op bol.com). Ik weet dat deze heel wat extra's meer telt, namelijk ook een commentaartrack, fotogalerij en (een) deleted scene(s). Kan iemand me vertellen of het bij die deleted scene om de beruchte "Snake Gets Arrested" (bankoverval, eerste reel van de film) gaat?

    Kan degene die de uitgave van 2007 heeft hier ook de gemiddelde bitrate en de "data size" meedelen? Dan kan ik met mijn uitgave van 2005 (RCV) aan het vergelijken gaan (dewelke gegevens ik hier dan uiteraard ook drop).
    Laatst aangepast door MatrixTom : 19-03-2008 om 20:48

  2. #2

    Standaard

    Een beetje off-topic: Ik las op www.dvdforum.nl dat de Nederlandse ondertiteling van deze versie niet uitgeschakeld kan worden. Wellicht dat dit een reden kan zijn om de film niet aan te schaffen. Overigens betreft het een gewoon ondertitelspoor, dus geen 'ingebrande' ondertitels.
    Het doel van het leven ben je zelf.

    Mijn DVD-collectie

  3. #3

    Standaard

    Ook hier weer (na "The Terminator: Ultimate Edition" en de nieuwe uitgave van "The Elephant Man" op het forum) zal ik mijn eigen vraag maar zelf beantwoorden

    De nieuwe uitgave van Studio Canal (2007) kan een port van de "Special Edition" genoemd worden (de uitgave van RCV was dat maar gedeeltelijk). Alle interessante extra's, zoals audiocommentaren van John Carpenter en Kurt Russel en de producers anderzijds, de eerste reel van de film, fotogalerij en de 25-minuten durende "Return to Escape from New York" zijn, erop terug te vinden.

    Vergeleken met de RCV uitgave van 2005 zijn de (overbodige) extra taalsporen verdwenen en is enkel de Engelse DD5.1 behouden. Ook is enkel een Nederlandse ondertitelspoor behouden (die overigens wél uitschakelbaar is, ook de commentaarsporen zijn ondertiteld).

    De beeldkwaliteit is hetzelfde gebleven. De goede transfer die vanaf 2004 beschikbaar was - toen MGM de originele, verloren gewaande, negatieven eindelijk terugvond - werd ook hier weer gebruikt. De datagrootte ging van 7,69 naar 6,99GB, de bitrate van 8,68Mb/s naar 7,46Mb/s. Maar zoals reeds gezegd is daar geen kwaliteitverschil(/verlies) bij zichtbaar; de vobdates dateren namelijk van 2007 en de bitrate verloopt helemaal anders. De film is dus gehercodeerd met recentere codecs, wat dus bij een iets lagere bitrate minstens dezelfde kwaliteit mogelijk maakt.

    God, waarom doet toch niemand wat met mijn schitterend vermogen om dvduitgaves te vergelijken?

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door MatrixTom Bekijk bericht
    Ook hier weer (na "The Terminator: Ultimate Edition" en de nieuwe uitgave van "The Elephant Man" op het forum) zal ik mijn eigen vraag maar zelf beantwoorden

    De nieuwe uitgave van Studio Canal (2007) kan een port van de "Special Edition" genoemd worden (de uitgave van RCV was dat maar gedeeltelijk). Alle interessante extra's, zoals audiocommentaren van John Carpenter en Kurt Russel en de producers anderzijds, de eerste reel van de film, fotogalerij en de 25-minuten durende "Return to Escape from New York" zijn, erop terug te vinden.

    Vergeleken met de RCV uitgave van 2005 zijn de (overbodige) extra taalsporen verdwenen en is enkel de Engelse DD5.1 behouden. Ook is enkel een Nederlandse ondertitelspoor behouden (die overigens wél uitschakelbaar is, ook de commentaarsporen zijn ondertiteld).

    De beeldkwaliteit is hetzelfde gebleven. De goede transfer die vanaf 2004 beschikbaar was - toen MGM de originele, verloren gewaande, negatieven eindelijk terugvond - werd ook hier weer gebruikt. De datagrootte ging van 7,69 naar 6,99GB, de bitrate van 8,68Mb/s naar 7,46Mb/s. Maar zoals reeds gezegd is daar geen kwaliteitverschil(/verlies) bij zichtbaar; de vobdates dateren namelijk van 2007 en de bitrate verloopt helemaal anders. De film is dus gehercodeerd met recentere codecs, wat dus bij een iets lagere bitrate minstens dezelfde kwaliteit mogelijk maakt.

    God, waarom doet toch niemand wat met mijn schitterend vermogen om dvduitgaves te vergelijken?

    dvdcompare.net

  5. #5

    Standaard

    Inderdaad en als je de specificaties op het forum plaatst van www.dvdcompare.net dan worden deze door mij of een van andere moderatoren ook toegevoegd aan de database.

  6. #6

    Standaard

    Bedankt voor de review, MatrixTom! Als ware verslaafde aan deze film -ik heb hem al meer dan 10 keer bekeken- is dit een mooie gelegenheid om mijn R1 SE te gaan vervangen.
    Het doel van het leven ben je zelf.

    Mijn DVD-collectie

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •