Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 30 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard James Herriot – All Creatures Great And Small

    JAMES HERRIOT – ALL CREATURES GREAT AND SMALL





    Engelse TV serie (1978-1990) over een veeartsen praktijk, gesitueerd op het Engelse platte land (Yorkshire) in de jaren 30 e.v.

    Drama en vooral humor spelen in de serie een belangrijke rol. De verhalen werden opgetekend door veearts James Herriot (Christopher Timothy) , die op zekere dag gaat werken in de bestaande praktijk van ene Siegfried Farnon (Robert Hardy) en diens broer Tristan (Peter Davison).

    James Herriot is de serieuze maar nog niet ervaren veearts, die niet alleen van doen krijgt met het eigenzinnige plattelandsvolk, maar ook de grappen en grollen van zijn baas Siegfried, een opgewonden standje met een klein hart. Broer Tristan neemt het allemaal niet zo nauw en stuurt regelmatig de boel in het honderd.

    Robert Hardy steelt met zijn acteerprestaties regelmatig de show; hij is ook eigenlijk het karakter waar alles in de serie om draait. Hij behoort tot de top van de Britse acteurs.

    James raakt verliefd, trouwt en sticht een gezin, dat aanvankelijk intrekt boven de praktijk.
    Zijn vrouw Helen wordt aanvankelijk gespeeld door Carol Drinkwater. Deze rol wordt later overgenomen door Lynda Bellingham, wat voor de kijker wel even wennen is.

    Een regelmatig terugkerend hilarisch personage is Mrs Pumphrey met haar hondje Tricki Woo, dat ze als een mens behandelt. En dat verwacht ze ook van de veeartsen.

    Meer info : http://www.imdb.com/title/tt0075472/
    en http://nl.wikipedia.org/wiki/James_Herriot

    In Nederland wordt de serie uitgegeven onder de naam “James Herriot” door uitgeverij ‘Memphis Belle’. Inmiddels zijn 5 seizoenen + de TV-specials uitgebracht. De kwaliteit van het beeld is goed. De tand des tijds is er wel aan af te zien, maar dat is niet storend.
    Niet bekend is of- en wanneer de seizoenen 6 & 7 worden uitgebracht.

    De NCRV heeft (een mij onbekend aantal seizoenen van-) deze serie uitgezonden in de jaren ’80 en later herhaald.

    In the UK en de VS is de serie bekend onder de naam “All Creatures Great and Small” .
    De seizoenen 6 & 7 zijn alleen nog in de VS op regio 1 verschenen.

    De Nederlandse releases zijn wat prijs betreft de meest aantrekkelijke. De eerste 4 seizoenen zijn nu rond de 13,00 euro per stuk te koop, met elk een speelduur van ruim 10 uur.

    Als je van nostalgische Engelse series houd, kan ik deze zeker aanbevelen. Voor mij was het in elk geval verslavend. Ik hoop dat de laatste 2 seizoenen hier snel op DVD zullen verschijnen.


  2. #2

    Standaard

    Hallo Herman,

    Ook wij hebben alle in Nederland uitgebrachte dvd's in ons bezit. Dit is voor ons puur nostalgie. Nu hopen dat de seizoenen 6 en 7 snel zullen volgen. Moet er wel bij vermelden dat voor ons de seizoenen die speelden tot aan het begin van de tweede wereldoorlog de besten waren. De eerste seizoenen van de serie was hier in Nederland trouwens al te zien in de tweede helft van de jaren '70.

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Seus Bekijk bericht
    Hallo Herman,

    Ook wij hebben alle in Nederland uitgebrachte dvd's in ons bezit. Dit is voor ons puur nostalgie. Nu hopen dat de seizoenen 6 en 7 snel zullen volgen. Moet er wel bij vermelden dat voor ons de seizoenen die speelden tot aan het begin van de tweede wereldoorlog de besten waren. De eerste seizoenen van de serie was hier in Nederland trouwens al te zien in de tweede helft van de jaren '70.
    Ik ben het met je eens; de afleveringen die spelen na de oorlog steken wat af tegen de vroegere periode. Komt misschien ook omdat de tijd 'moderner' wordt. Tristan zit nu permanent bij het Ministerie van Landbouw. En aan de nieuwe arts Calum Buchanan moeten we even wennen.

    Voor ons was de gedaantewisseling van Helen ('voor de oorlog') wat storend.

    Maar voor de rest een topserie, zoals alleen de Engelsen die kunnen maken.

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Herman ter Lingen Bekijk bericht
    Ik ben het met je eens; de afleveringen die spelen na de oorlog steken wat af tegen de vroegere periode. Komt misschien ook omdat de tijd 'moderner' wordt. Tristan zit nu permanent bij het Ministerie van Landbouw. En aan de nieuwe arts Calum Buchanan moeten we even wennen.

    Voor ons was de gedaantewisseling van Helen ('voor de oorlog') wat storend.

    Maar voor de rest een topserie, zoals alleen de Engelsen die kunnen maken.
    De andere Helen was niet alleen storend, het duurde bij ons heel lang voordat wij aan haar gewend waren. Het leek ook een ander personage qua vertolking.. Helen van na de oorlog kreeg ook een minder belangrijke plaats in de serie t.o.v. de meer aanwezige Helen van voor de oorlog.

    Je opmerking over dat alleen Engelsen zo'n serie kunnen maken, kan ik alleen maar beamen. Nog zo'n Engelse topserie vind ik Hornblower. Gewoon super, zonder de vaak overdreven en weinig genuanceerde Amerikaanse benadering.

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Seus Bekijk bericht
    De andere Helen was niet alleen storend, het duurde bij ons heel lang voordat wij aan haar gewend waren. Het leek ook een ander personage qua vertolking.. Helen van na de oorlog kreeg ook een minder belangrijke plaats in de serie t.o.v. de meer aanwezige Helen van voor de oorlog.

    Je opmerking over dat alleen Engelsen zo'n serie kunnen maken, kan ik alleen maar beamen. Nog zo'n Engelse topserie vind ik Hornblower. Gewoon super, zonder de vaak overdreven en weinig genuanceerde Amerikaanse benadering.
    Even off topic dan maar: Hornblower heb ik ook met veel genoegen gezien.
    Mag ik nog aanraden: To Serve Them All My Days (hij staat nog te koop bij Bol voor 23,00, maar ik heb 'm vorig jaar bij Blokker gekocht voor 15,00)
    Dit is een Engelse (mini) serie die je ook in 1 adem uit wil kijken.

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Herman ter Lingen Bekijk bericht
    Even off topic dan maar: Hornblower heb ik ook met veel genoegen gezien.
    Mag ik nog aanraden: To Serve Them All My Days (hij staat nog te koop bij Bol voor 23,00, maar ik heb 'm vorig jaar bij Blokker gekocht voor 15,00)
    Dit is een Engelse (mini) serie die je ook in 1 adem uit wil kijken.
    Herman, ik heb To Serve Them All My Days even gecheckt bij Bol. Moet zeggen klinkt goed. Kijk eerst nog eens bij de plaatselijke Blokker (voor 8,- verschil is dat wel een bezoekje waard) . Bedankt voor de tip.

  7. #7

    Standaard

    Het wachten is op serie 6 enz. Tot en met serie 5 is hier in NL op dvd uitgebracht. Met name de oudere series 1 tm.......zijn leuker dan de veel nieuwere series.

    Dat de britten in staat zijn goede series af te leveren dat blijkt wel uit het grote en zeer goede assortiment.

  8. #8

    Standaard

    Hallo allemaal,

    als fan van ACGAS (All Creatures Great and Small) kan ik beamen dat de gedaante wisseling van Helen mij tegen viel.
    In mijn bezit heb ik ook alleen de serie waarin zij speelt en overweeg om de rest alsnog maar aan te schaffen. Het is en blijft voor mij een top serie.

    Er is inmiddels een forum, in de Engelse taal maar opgericht door een Nederlander genaamd Frank die veel informatie geeft over de serie.
    Zie onderstaande link.

    http://www.freeforen.com/cgi-bin/yab...F_508/YaBB.cgi

    Groet Peter

  9. #9

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Seus Bekijk bericht
    Herman, ik heb To Serve Them All My Days even gecheckt bij Bol. Moet zeggen klinkt goed. Kijk eerst nog eens bij de plaatselijke Blokker (voor 8,- verschil is dat wel een bezoekje waard) . Bedankt voor de tip.

    ik heb vandaag nog even een PM naar je gezonden met een link, waar ie momenteel voor een redelijke prijs te koop is (ebay.nl)

  11. #11

    Standaard

    Met dank aan Peter R. voor de reclame voor het forum ! Overigens is het forum een co-produktie van mij en een Oostenrijkse dame.

    Iemand van Memphis Belle heeft mij verteld dat serie 6 in september zal verschijnen. Volgend jaar zou dan de collectie moeten worden afgerond met serie 7 en de laatste special 'Brotherly love'.

    Nog even een opmerking over de twee Helens. Het schijnt zo te zijn dat de Helen die vertolkd wordt door Lynda Bellingham (de tweede Helen) dichter bij de originele Helen uit de boeken van Alf Wight ligt dan die gespeeld door Carol Drinkwater.

    Frank.
    Laatst aangepast door Jutter : 24-07-2008 om 08:27

  12. #12

    Standaard

    Onlangs seizoen 6 gespot bij VanLeest.

  13. #13

    Standaard

    Op de site van Van Leest en Free Record Shop staat die te koop voor 29,99 en nog zonder artwork. Maar ik denk dat deze niet veel zal afwijken van de vorige 5 seizoenen. Blijft alleen seizoen 7 nog over.

    Op de site van Uitgeverij Memphis Belle staat nog geen informatie omtrent een seizoen 6, zal dus nog niet zijn bijgewerkt.
    Laatst aangepast door Seus : 04-10-2008 om 17:08
    http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Seus60

    355 Blu-ray en UHD steelbooks (excl. The Dark Knight Trilogy), en 2 Jumbo Boxset steelbooks (Jurassic Park, Indiana Jones), 2 Metalcases Blu-ray.

    UHD: 17 BD: 698 DVD: 335

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Seus Bekijk bericht
    Op de site van Van Leest en Free Record Shop staat die te koop voor 29,99 en nog zonder artwork. Maar ik denk dat deze niet veel zal afwijken van de vorige 5 seizoenen. Blijft alleen seizoen 7 nog over.

    Op de site van Uitgeverij Memphis Belle staat nog geen informatie omtrent een seizoen 6, zal dus nog niet zijn bijgewerkt.

    Layout en verpakking zijn zoals we gewend zijn, met een andere kleur.
    Van Memphis Belle heb ik al heel lang de indruk, dat ze de pagina niet meer bijwerken.
    Persoonlijke mails worden evenwel altijd keurig beantwoord.

    Jammer dat ze er zo lang over doen om de serie compleet te maken. 't Zelfde geldt voor 'the Onedin Line', waarvan in november een nieuwe box zou uitkomen.
    Maar beter laat dan nooit.

  15. #15

    Standaard

    Deze week bij Blokker 19,99; die ga ik meteen maar 's even aanschaffen

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Herman ter Lingen Bekijk bericht
    Deze week bij Blokker 19,99; die ga ik meteen maar 's even aanschaffen
    Dat is een behoorlijk prijsverschil (10,00) met FRS en Van Leest.
    http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Seus60

    355 Blu-ray en UHD steelbooks (excl. The Dark Knight Trilogy), en 2 Jumbo Boxset steelbooks (Jurassic Park, Indiana Jones), 2 Metalcases Blu-ray.

    UHD: 17 BD: 698 DVD: 335

  17. #17

    Standaard

    Hier zie; een open brief aan Memphis Belle. Ze zijn de uitgever van series zoals Doctor Who, Sherlock Holmes, Poirot, James Herriot, Cracker, Bergerac, enz... Bovendien is géén enkele van bovengenoemde series reeds volledig op dvd verkrijgbaar, en de uitgever zelf opereert al sinds 2003.


    Beste Memphis Belle,

    Al enige tijd bent u nu aanwezig op de steeds groeiende dvd-markt met uw maatschappij. Dit heeft u toch al verschillende kansen geboden om hier en daar wat puntjes bij te stellen aan u werkwijze en releases. Thans lijkt u geen interesse te hebben in wat de consument u ter aandacht wil brengen.

    Ik hoop dat u nu even de tijd neemt om deze brief door te nemen.

    U heeft blijkbaar een ietwat slordige gewoonte om van allerlei tv-series enkel het eerste seizoen aan te kopen. Daardoor zorgt u er niet alleen voor dat eventuele vervolgseries door u toedoen aan het publiek onthouden worden, omdat men niet verwacht dat de serie elders zal opduiken, maar ook dat andere maatschappijen die wél goede bedoelingen hebben deze niet meer kunnen uitgeven . Dan komen er inderdaad klachten van mensen die vragen en blijven vragen om releases van James Herriot of Sherlock Holmes. Maar dit is enkel aan uzelf te wijten. Als er geen budget is voor meerdere series, laat de serie dan links liggen en draai de consument geen rad voor ogen.

    Bovendien voert u jammer genoeg weinig tot geen reclamecampagnes voor uw series. Uw site, dat het visitekaartje is van uw bedrijf, is al bijna een jaar niet meer ge-update. U zorgt er zelf voor dat deze series:

    A) het grote publiek moeilijk bereiken door het tekort aan reclame (zelf het melden aan de voornaamste handelaren lijkt soms aan u voorbij te gaan).
    B) over het hoofd gezien worden want als er nog niets bekends is, gaat de klant ook niet op zoek.

    Het zou voor de consument aangenamer zijn mocht u eerst alle seizoenen van een serie uitbrengen vooraleer u aan een nieuwe serie begint. En als u dan toch een vervolgserie uitbrengt, is het zeer jammer dat er daar dan anderhalf jaar tussenzit.... Bij vele andere verdelers in Nederland en Vlaanderen gaat dit 3 keer zo snel, doch blijkt u dit jammer genoeg niet te kunnen evenaren. Wij (de consument) wachten nog steeds op vervolgseries van Bergerac (serie 1 dateert van 2006), Cracker, Doctor Who, Monarch of the Glen en nog een boel andere series.

    Onvolledigheid van series is ook iets dat bij uw releases geregeld spijtig genoeg terugkomt. Zo missen series als Poirot en Sherlock Holmes nog steeds afleveringen, die wel degelijk tot de serie behoren maar jullie blijkbaar ontgaan zijn.

    Dit moest me even van het hart.

    Met vriendelijke groet

    Pieter D.
    Laatst aangepast door Pieter D : 09-11-2008 om 18:41 Reden: Eventjes herzien, was inderdaad wel erg cru...
    "Once you eliminate the impossible, whatever remains, no matter how improbable, must be the truth."

  18. #18

    Standaard

    Beste Pieter D.

    Ik ga het toch even een beetje opnemen voor Memphis Belle.
    Een aantal van je punten kan ik onderschrijven, zoals het niet bijhouden van de website en de trage release activiteiten.
    Toch vind ik je brief hier en daar wat cru gesteld, zoals de zinsnede met "dovemansoren".

    Positief van Memphis Belle zie ik

    1) het prijskaartje dat aan de releases wordt gehangen; in de meeste gevallen aanzienlijk goedkoper dan de originele UK releases.

    2) de serie Onedin Line is een redelijk unieke uitgifte. Vanaf seizoen 2 nergens anders te koop. Binnenkort ligt serie 5 in de winkel.

    3) nette release van the Flying Doctors, inclusief de mini serie als voorloper.

    4) altijd keurig antwoord op vragen via e-mail

    5) nieuwe releases (voorzover ik me kan herinneren) altijd eerst via Blokker, waarmee ze kennelijk 'kick -off' deals sluiten. Dus redelijk te volgen via het Blokker krantje.

    In vergelijking met anderen doen ze het naar mijn mening zo slecht nog niet.
    (DFW verliest McLeod's Daughters na seizoen 2, WB laat regelmatig steken vallen in de BBC comedy reeks (ontbreken van afleveringen, niet voortzetten van reeksen, en is onbereikbaar via het net), Lime- Lights pictures, die het verschil niet kent tussen 3:4, 16:9 en anamorf (Fantomas, the Saint, Secret Army), Walt Disney (Treasures alleen nog in regio 1 vervolgd), om maar eens wat te noemen.

    Nogmaals, ik vind het ook erg jammer dat sommige series een trage vervolg-release krijgen (1 seizoen per jaar) en hopelijk kunnen ze daar iets aan doen.

    Ben uiteraard zeer benieuwd naar hun reactie.

  19. #19

    Standaard

    Ja Herman, als ik het vanuit dat standpunt kijk, ben ik inderdaad wat te cru en kritisch geweest. Ik heb deze even aangepast. Naar het schijnt schrijven kwade brieven zich vanzelf...

    Ik had deze brief (nog) niet gestuurd naar Memphis Belle hoor, het was eigenlijk iets dat ik geschreven heb omdat ik enorm teleurgesteld was in hen, vele van mijn favoriete series komen van bij hen en dan let je veel op zo'n dingen. Het was dus eigenlijk meer een eigen mening dan een publieke mening.

    Maar het is en blijft jammer. En ik heb nu toch genoeg ervaring dat ik hun releases toch liever in de toekomst links laat liggen en voor de UK edities ga. Misschien wat prijziger, maar ik zal dan (in de meeste gevallen) weten waar ik sta.
    "Once you eliminate the impossible, whatever remains, no matter how improbable, must be the truth."

  20. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pieter D Bekijk bericht
    Ja Herman, als ik het vanuit dat standpunt kijk, ben ik inderdaad wat te cru en kritisch geweest. Ik heb deze even aangepast. Naar het schijnt schrijven kwade brieven zich vanzelf...

    Ik had deze brief (nog) niet gestuurd naar Memphis Belle hoor, het was eigenlijk iets dat ik geschreven heb omdat ik enorm teleurgesteld was in hen, vele van mijn favoriete series komen van bij hen en dan let je veel op zo'n dingen. Het was dus eigenlijk meer een eigen mening dan een publieke mening.

    Maar het is en blijft jammer. En ik heb nu toch genoeg ervaring dat ik hun releases toch liever in de toekomst links laat liggen en voor de UK edities ga. Misschien wat prijziger, maar ik zal dan (in de meeste gevallen) weten waar ik sta.

    Het is je vergeven.

    Ik heb onlangs nog bij Blokker "Jonathan Creek" aangeschaft. Twee seizoenen voor 14,99. Koopje en leuke serie (tot nu toe 4 afleveringen gezien). Op zich zelf staande afleveringen.

    Ook een serie die ik - vooral voor de dames - kan aanbevelen: "House of Eliott",
    alle 3 seizoenen door MB uitgebracht. De eerste 2 seizoenen liggen bij FRS voor
    e. 13,00 . De 3e is nog 30,00 (wacht ik even mee met aanschaffen)

  21. #21

    Standaard



    Zojuist ontvangen . Besteld voor 19,99 (+ plm. 2,- verzendkosten) bij de webshop van de NCRV.
    http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Seus60

    355 Blu-ray en UHD steelbooks (excl. The Dark Knight Trilogy), en 2 Jumbo Boxset steelbooks (Jurassic Park, Indiana Jones), 2 Metalcases Blu-ray.

    UHD: 17 BD: 698 DVD: 335

  22. #22

    Standaard

    In het Blokkerkrantje zag ik weer zo'n 'stiekeme' release van Memphis Belle

    Vanaf maandag serie 7 te koop voor 19,99

  23. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Herman ter Lingen Bekijk bericht
    In het Blokkerkrantje zag ik weer zo'n 'stiekeme' release van Memphis Belle

    Vanaf maandag serie 7 te koop voor 19,99
    Serie 7 is de laatste + nog 1 kerst special cd en dan is alles compleet!
    Ze stonden in de lijst voor november ofzo....

  24. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Herman ter Lingen Bekijk bericht
    In het Blokkerkrantje zag ik weer zo'n 'stiekeme' release van Memphis Belle

    Vanaf maandag serie 7 te koop voor 19,99
    Erg leuk om te horen dat ze er toch mee doorgegaan zijn. Het zag er even naar uit dat de fans hun collectie nooit compleet zouden krijgen.
    "Once you eliminate the impossible, whatever remains, no matter how improbable, must be the truth."

  25. #25

    Standaard



    Voor 19,99 gekocht bij Blokker. Serie nu eindelijk compleet. Op de special Brotherly Love na, verschijnt in okt./nov. van dit jaar.
    http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Seus60

    355 Blu-ray en UHD steelbooks (excl. The Dark Knight Trilogy), en 2 Jumbo Boxset steelbooks (Jurassic Park, Indiana Jones), 2 Metalcases Blu-ray.

    UHD: 17 BD: 698 DVD: 335

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •