Pagina 2 van 7 EersteEerste 123456 ... LaatsteLaatste
De resultaten 26 tot 50 van 159 worden weergegeven.
  1. #26
    Super Member
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Nieuwerkerk ad IJssel

    Standaard

    Die 606 heeft alleen 1080i upscaling, maar als je er gewoon een PS3 of HD-DVD insteekt dan stuurt ie het 1080P signaal toch wel gewoon door?

  2. #27

    Standaard

    ja alles wat orgineel 1080p heeft word gewoon doorgeven
    Blu rays: http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/johnsmeets
    Hometheater:
    SONY LED TV 55 HX850, Receiver Yamaha RX-V663, Sony BDPS790B Blu-ray Speler, Sony hd recorder RDR-HX750. UPC hdtv dvr Horizon Speakers: Teufel Theather 3 Hybride 7.2 (2 intergraded subwoofers 2 rear 2 surround 2 front 1 center) cables monster

    Te koop sony 40 inch tv d3500 receiver yamaha rx v663 Pana BD50 blu ray speler afhaalprijs 300 euri(wegens overcompleet lokatie apeldoorn

  3. #28

    Standaard

    ik heb hem ook gekocht 606 een prima ding stuk beter wat ik eerst had ik kon alles via hdmi aan sleuten prima beeld en vooral dat die maar 499 euro

  4. #29

    Standaard

    Een beetje tv van tegenwoordig, alsmede een blu-ray speler zijn zelf al in staat te upscalen naar 1080p, dus dat de 606 tot 1080i gaat is voor mij iig totaal niet belangrijk...

  5. #30

    Standaard

    IS er nou veel verschil tussen de 606 en de 605?

    Ik heb al een maand of 3 de 605 en het is echt een super receiver. Ben wel benieuwd wat ik nou "extra" had gehad als ik wel het geduld op had kunnen brengen
    Co-Startrader **Mijn DVD Collectie**
    Beeld: Panasonic PT AX-200E+Beamax A-Serie | plasma TV:Panasonic TH-42PX60E Blu Ray spelers: Marantz BD-5004 | PS3 HD-DVD Spelers: Toshiba EP-30 | XboX 360 Receiver: Onkyo TX SR-605
    Speakers: Magnat Quantum/Betasub | Wharfedale Diamons Series | KEF 2005.1 Mediaspeler : Emtec Moviecube S800 PVR (750 GB) WiFi
    Blu Raqy: 199 HD-DVD 164 DVD: 1899

  6. #31

    Standaard

    die vraag is makkelijk te beantwoorden
    zoek met name maar eens in duitse testen
    het antwoord is ja
    Blu rays: http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/johnsmeets
    Hometheater:
    SONY LED TV 55 HX850, Receiver Yamaha RX-V663, Sony BDPS790B Blu-ray Speler, Sony hd recorder RDR-HX750. UPC hdtv dvr Horizon Speakers: Teufel Theather 3 Hybride 7.2 (2 intergraded subwoofers 2 rear 2 surround 2 front 1 center) cables monster

    Te koop sony 40 inch tv d3500 receiver yamaha rx v663 Pana BD50 blu ray speler afhaalprijs 300 euri(wegens overcompleet lokatie apeldoorn

  7. #32

    Standaard

    Sinds vandaag heb ik ook een TX-SR606, die me tot op heden nog op geen enkel punt tegenvalt.

    Een vooruitgang t.o.v. mijn Harman/Kardon AVR130 is buiten de HDMI poorten en HD audioformaten dat het menu op de TV wordt getoond, wat een en ander gemakkelijker maakt.

    Resten mij enkel nog 2 vraagstukken waar ik niet uit kom:

    1. Ik heb een Samsung DCB-H360R HDTV decoder (Ziggo) en ik krijg via HDMI op geen enkele manier geluid. Hiervoor had ik hem op Component hangen, aangezien mijn TV vol zat met HDMI, de audio ging toen via optical. Als ik nu een optical kabel aansluit heb ik gewoon geluid (nadat ik de juiste poort toewijs), maar via HDMI lijkt dit tot op heden nog onmogelijk. Ik heb alle mogelijke instellingen in de Samsung nagelopen en geprobeerd, van HDMI A t/m D totDolby Digital On/Off. Als iemand hier een antwoord op heeft, graag!

    2. Ik heb HDMI nu vol zitten met een PS3 (1080p), HD DVD (1080p), laptop HDMI (1080p) en bovengenoemde HDTV decoder (1080i). Daarnaast heb ik via Component mijn CD/DVD-speler aangesloten. Die ondersteunt zelf maximaal 576i/p en nu kan ik to 1080i upscalen met de Onkyo, maar als ik 1080i selecteer als HDMI output, dan onthoud hij die instelling ook voor de PS3, HD DVD en laptop. Dat is natuurlijk niet de bedoeling. Dus ik hang nu op 1080p/1080p/1080p/1080i/576p, wat ik graag 1080p/1080p/1080p/1080i/1080i zie worden en geen 1080i(5x). Enig idee hoe ik dit op los?

    Over het geluid ben ik zeer tevreden, de auto setup werkt ook verbazingwekkend goed. De afstand tot de boxen is tot in 10cm nauwkeurig geschat, zelfs van mijn sub, en ik heb een veel evenwichtiger en sprankelender geluidsbeeld dan met mijn H/K receiver.

    Tot nu toe is hij elke euro waard.
    Three-Star Trader

    Mijn Blu-ray's : Collectie | Wishlist | TKA/TRA

  8. #33
    Super Member
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Nieuwerkerk ad IJssel

    Standaard

    Ik heb mijn Denon 3802 vervangen voor een Onkyo 606, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik wel wat minpunten heb. Allereerst (en meest irritant) is dat die ruist op mijn speakers als het volume boven de 55 staat wanneer er weinig te horen is van een geluidstrack (of bijvoorbeeld in het ps3 menu). Ten tweede lijkt ie een behoorlijk stuk scheller dan mijn Denon.

    En tot slot doet de afstandsbediening raar, het lijkt erop dat die af en toe gewoon besluit om een ander apparaat aan te gaan sturen. dan moet ik weer de 'reciever' toets indrukken voor ik iets met de AB kan doen.

  9. #34

    Standaard

    Van het ruis probleem wat jij aangeeft (boven de 55) heb ik ook last. Al is het onder de 50 bij mij niet hoorbaar en ik moet ook zeggen dat het volume bij mij zelden hoger dan 45/50 gaat. Als dat al het geval is, dan is het bij een actiefilm zoals Cloverfield onlangs nog en dan heb ik er toch geen last van.

    Dat hij scheller klinkt, kan kloppen. Ik vind hem ook anders klinken dan mijn Harman/Kardon, die erom bekend staan warm te klinken. Neemt niet weg dat ik hem niet te schel vind klinken en het ook veel uitmaakt of je de audio setting op "Pure Audio", "Direct" of "Multi Channel" hebt staan. In Pure Audio mode vind ik het geluid ook niet echt denderend. Ik geef de voorkeur aan de Multi Channel mode met Auddysey aan, dit aangezien je speakers dan ook profiteren van de automatische set-up die je als het goed is hebt gedaan. In deze mode vind ik het geluid mooi egaal en met goede diepgang en details.

    De afstandsbediening doet tevens dienst als universele vervanger van je andere apparatuur. Al moet ik zeggen dat van alle codes die in het bijgeleverde boekje staan er slechts 1 het doet, mijn TV. En laat ik juist die niet nodig te hebben, want die zet ik aan, springt automatisch op HDMI1 en klaar, de rest loopt via de Onkyo.

    Het klopt dus als jij bijvoorbeeld je PS3 op de GAME/TV ingang aangesloten hebt (zoals ik) en je drukt op die knop om de Onkyo naar die ingang om te zetten, dat je dan in de GAME/TV a.b. mode zit. Hij denkt dan dat je (op het volume na) je receiver niet meer wilt bedienen en doet dus dienst als vervanger voor je afstandsbediening van dat apparaat. Helaas werkt dat dus in 9 van de 10 gevallen niet. Je zult nadat je een ingang/mode gekozen hebt dus altijd weer 1x op de receiver knop moeten drukken.
    Three-Star Trader

    Mijn Blu-ray's : Collectie | Wishlist | TKA/TRA

  10. #35

    Standaard

    Ik wil de 606 gaan kopen. De volgende apparaten gaan erop aangesloten worden:
    Ps3;Xbox360;Wii;evt.PC. Het is dus voornamelijk voor gamen en films kijken (maakt dit nog uit in je keuze?)
    Nu wil ik graag weten wat voor speakers er voor een schappelijke prijs het beste bij passen? en aan wat voor bedrag moet ik dan denken?

    Ik weet dat dit lastig te zeggen is, maar ik heb gewoonweg geen verstand van speakers en luisteren in de winkel......ach ik hoor het echte verschil niet.
    Dus als iemand mij een suggesties kan doen!

  11. #36

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door coolsnarf Bekijk bericht
    Ik wil de 606 gaan kopen. De volgende apparaten gaan erop aangesloten worden:
    Ps3;Xbox360;Wii;evt.PC. Het is dus voornamelijk voor gamen en films kijken (maakt dit nog uit in je keuze?)
    Nu wil ik graag weten wat voor speakers er voor een schappelijke prijs het beste bij passen? en aan wat voor bedrag moet ik dan denken?

    Ik weet dat dit lastig te zeggen is, maar ik heb gewoonweg geen verstand van speakers en luisteren in de winkel......ach ik hoor het echte verschil niet.
    Dus als iemand mij een suggesties kan doen!
    Suggestie:

    Ga leren luisteren!

    Neem er de tijd voor!

    Wees niet lui!

    Budget..... wees eens eerlijk wat heb je over voor een beetje knap geluid?

    Hoeveel ruimte heb?
    Moeten het kleine of grote speakers zijn?
    Wil je een satelliet set met actieve sub of wil je echte(full range) speakers?
    Moeten het vloerspeakers, boekenplank- , muurhangers of zuiltjes zijn?

    En als je echt te lui bent en het maakt je niet al teveel uit, bespaar je dan de 606 en neem dan een gamerssetje zoals de Logitech Z5500
    Have fun and enjoy your collection

  12. #37

    Standaard

    ik heb nu een setje van creative. Het voldoet wel hoor, maar ik hoor wel het verschil tussen een "echte" set en die creative. Dat scheelt echt wel een stuk. Nu weet ik dat die logitech wel beter is, maar zelfs dan......dus ik wil wel een echte set kopen die voorlopig weer voldoet!

    Ik ben al een maand of 3 telkens op koopavonden in de stad om te kijken/luisteren.
    Het probleem is dat de opgestelde setjes altijd de toppers zijn. Dit is dan ook meteen te zien aan de prijs en om eerlijk te zijn vind ik dat ietwat te duur. Daarbij, zoals ik al zei, heb ik verder ook geen verstand van speakers.
    Ik weet niet of het reeel is, maar mijn budget (incl de 606) is +- 1000.

    De ruimte is ongeveer 3,5x5.
    Ik begrepen dat zuilen (voor de front speakers) het beste geluid geven en voor de achter speakers is het het makkelijkst als ze op te hangen zijn.

  13. #38

    Standaard

    Ik heb de topic titel even aangepast naar de X06 serie van dit jaar.
    Zo kan de zoekfunctie ook optimaal gebruikt worden.

  14. #39

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door coolsnarf Bekijk bericht
    ik heb nu een setje van creative. Het voldoet wel hoor, maar ik hoor wel het verschil tussen een "echte" set en die creative. Dat scheelt echt wel een stuk. Nu weet ik dat die logitech wel beter is, maar zelfs dan......dus ik wil wel een echte set kopen die voorlopig weer voldoet!

    Ik ben al een maand of 3 telkens op koopavonden in de stad om te kijken/luisteren.
    Het probleem is dat de opgestelde setjes altijd de toppers zijn. Dit is dan ook meteen te zien aan de prijs en om eerlijk te zijn vind ik dat ietwat te duur. Daarbij, zoals ik al zei, heb ik verder ook geen verstand van speakers.
    Ik weet niet of het reeel is, maar mijn budget (incl de 606) is +- 1000.

    De ruimte is ongeveer 3,5x5.
    Ik begrepen dat zuilen (voor de front speakers) het beste geluid geven en voor de achter speakers is het het makkelijkst als ze op te hangen zijn.
    Zo te zien zit jij in een zeer vergelijkbare situatie als ik een tijdje terug. Ongeveer hetzelfde budget, grootte van ruimte en zelfde receiver op het oog.

    Zelf maak ik nu enige tijd gebruik van de Onkyo TX-SR606 receiver in combinatie met JBL Northridge E80 fronts (bi-amped) en mijn "oude" Harman/Kardon HKTS7 set die zorg draagt voor de center, surrounds en subwoofer. Dankzij de Audyssey afstelling in de Onkyo (automatische fine-tuning d.m.v. bijgeleverde setup microfoon) is het geluid nu goed verdeeld tijdens films.

    De JBL speakers hebben mij 149 per stuk gekost bij de RAF/Staffhorst in de aanbieding, de Onkyo receiver heb ik voor 500 online gekocht, maar moet inmiddels wel voor 400-450 te verkrijgen zijn. Dus dan houd je nog 200-300 over om een center, subwoofer en 2 surrounds bij uit te zoeken. Je kan natuurlijk ook een compleet 5.1 speaker setje kopen (geen computermeuk van Creative of Logitech, maar home cinema apparatuur van JBL, KEF, Harman/Kardon, Sony, etc...) en zo je 5.1/7.1 set compleet maken.

    Persoonlijk vind ik dat de surrounds van mijn Harman/Kardon HKTS7 surround set prima voldoen, evenals de subwoofer. Alleen de center krijg teveel te verduren t.o.v. de fronts. Dus wellicht dat ik daar binnenkort nog eens een center uit de JBL Northridge serie voor aanschaf.
    Three-Star Trader

    Mijn Blu-ray's : Collectie | Wishlist | TKA/TRA

  15. #40

    Standaard

    ok bedankt voor je reactie, ik zal er eens naar kijken naar die JBL serie en dan vergelijkbare opties ook bekijken. Dan kom ik daar vast wel uit!

    nog 1 vraagje....maakt het uit of je fronts en rears van verschillende merken te kopen, of is dit een risico dat het geluid niet bij elkaar "past"?

  16. #41

    Standaard

    Die kans bestaat. Er zit al geluidsverschil tussen verschillende series van een fabrikant dus bij voorkeur speakers kopen uit dezelfde serie.
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  17. #42

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door coolsnarf Bekijk bericht
    ok bedankt voor je reactie, ik zal er eens naar kijken naar die JBL serie en dan vergelijkbare opties ook bekijken. Dan kom ik daar vast wel uit!

    nog 1 vraagje....maakt het uit of je fronts en rears van verschillende merken te kopen, of is dit een risico dat het geluid niet bij elkaar "past"?
    Je hebt een budget van ruim 500 euro voor een speakerset.... in weze is dat aan de lage kant, maar er is ook voor dat bedrag leuk spul te koop. Hele hoge eisen mag je in weze niet stellen, bedenk dat bij een liefhebber de sub alleen al het dubbele kost en men dat betaald voor een setje frontspeakers of de nog grotere liefhebbers voor 1 frontspeaker.

    Maar goed, ga voor 1 merk, en van dat merk alles in dezelfde serie. Er is een uitzondering, de sub draagt niet bij aan het klankbeeld, deze mag wel van een ander merk zijn.... en hoe groter en zwaarder hoe.....

    Een voorbeeld van een zuilensetje:




    Weet niet of het nog te koop is, was een setje dat bij velen in de smaak viel en is van Pioneer.

    Een knap setje van Mordaunt Short (de Genie)



    Je kan ook losse onderdelen kopen van speakersets van de wat betere merken en aldus je set in onderdelen opbouwen.... er is op speakergebied onnoemelijk veel mogelijk, in allerlei prijsklassen en in allerlei soorten en maten en klanken, je kan het bijna niet zo gek bedenken en het is wel mogelijk..... maar je moet wel over een portie geduld beschikken om wat te vinden dat helemaal bij je past.
    Have fun and enjoy your collection

  18. #43

    Standaard

    en als ik nou bv voor de JBL Northridge serie ga.... moet ik dan kijken naar 2 zuilen en 2 boekenplank speakers of is 4 zuilen een betere optie (koop in beide gevallen nog een sub erbij)?

  19. #44

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door coolsnarf Bekijk bericht
    en als ik nou bv voor de JBL Northridge serie ga.... moet ik dan kijken naar 2 zuilen en 2 boekenplank speakers of is 4 zuilen een betere optie (koop in beide gevallen nog een sub erbij)?
    In principe wil je overal gelijke speaker, alleen dan heb je overal hetzelfde geluid. Grote speakers voor achter willen mensen vaak niet en is ook vaak wat overdreven. Is ook afhankelijk van je ruimte en nog wat zaken.
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  20. #45

    Standaard

    tja mijn woonkamer is niet erg groot, maar het ergste is nog wel dat de indeling wat onhandig is. Ik weet dus niet zeker of ik de boxen wel goed kan ophangen, daarom dacht ik aan 4 zuilen. Kweet alleen niet of dit een beetje "te" is voor zo'n klein oppervlak

  21. #46

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door coolsnarf Bekijk bericht
    en als ik nou bv voor de JBL Northridge serie ga.... moet ik dan kijken naar 2 zuilen en 2 boekenplank speakers of is 4 zuilen een betere optie (koop in beide gevallen nog een sub erbij)?
    Zoiets als dit is ook mogelijk:

    http://www.bestsellers.eu/product_in...ref=kieskeurig

    Je mogelijkheden zijn eigenlijk eindeloos, je dient alles uiteindelijk toch zelf te beslissen en voor je eigen smaak qua geluid te gaan. Een compromie in de inrichting van je woning is soms nodig, maar als je geen lastige partner hebt en je speakers niet achter de gordijnen hoeft te stoppen, dan heb je het al weer een heel stuk makkelijker
    Have fun and enjoy your collection

  22. #47

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door coolsnarf Bekijk bericht
    tja mijn woonkamer is niet erg groot, maar het ergste is nog wel dat de indeling wat onhandig is. Ik weet dus niet zeker of ik de boxen wel goed kan ophangen, daarom dacht ik aan 4 zuilen. Kweet alleen niet of dit een beetje "te" is voor zo'n klein oppervlak
    Je bent niet verplicht om boekenplankers op te hangen. Op een standaard of boekenplank plaatsen kan natuurlijk ook.

    Het zuilensetje van Pioneer wat DVDPF laat zien is trouwens ook niet te groot voor een kleine woonkamer.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  23. #48

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Zoiets als dit is ook mogelijk:

    http://www.bestsellers.eu/product_in...ref=kieskeurig

    Je mogelijkheden zijn eigenlijk eindeloos, je dient alles uiteindelijk toch zelf te beslissen en voor je eigen smaak qua geluid te gaan. Een compromie in de inrichting van je woning is soms nodig, maar als je geen lastige partner hebt en je speakers niet achter de gordijnen hoeft te stoppen, dan heb je het al weer een heel stuk makkelijker
    ik had idd ook al zitten kijken naar deze speakerset. Ze zijn ook los te koop (dan kan ik ze in het zwart aanschaffen) voor ongeveer dezelfde prijs. ik ga thuis ff overleggen, of het erin mag

    Je bent niet verplicht om boekenplankers op te hangen. Op een standaard of boekenplank plaatsen kan natuurlijk ook.
    en op de grond zetten? is dat ook een optie, of verlies je dan het geluid?
    Laatst aangepast door coolsnarf : 29-09-2008 om 11:03 Reden: wil niet dubbel posten

  24. #49

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door coolsnarf Bekijk bericht
    ik had idd ook al zitten kijken naar deze speakerset. Ze zijn ook los te koop (dan kan ik ze in het zwart aanschaffen) voor ongeveer dezelfde prijs. ik ga thuis ff overleggen, of het erin mag


    en op de grond zetten? is dat ook een optie, of verlies je dan het geluid?
    Niks mis mee om een vloerstaander op de grond te zetten, maar een boekenplank speaker of satelliet zet je niet op de grond...... daar staat de doodstraf op

    Speakers staan op oorhoogte, voor de lage en het sub lage is het niet nodig, maar de hoge en middentonen komen toch het best op oorhoogte over
    Have fun and enjoy your collection

  25. #50

    Standaard

    BTW.....

    Heel belangrijk, je hebt er toch niet alleen naar gekeken?

    Ga echt eens naar wat speakers luisteren, met wat oefenen kan er een wereld voor je open gaan. Wees nooit gehaast met de aanschaf, een goede speakerset die naar je smaak is kan je vele tientallen jaren dienen, laat je set je met plezier dienen.

    Heb zelf speakers die mij al heel lang dienen, en ik ben er nog lang niet op "uitgekeken" en de aanschaf duurde ook wel een paar maandjes.... met speakers..... je kan het vergelijken of je een partner voor het leven gaat kiezen, wees zorgvuldig
    Have fun and enjoy your collection

Pagina 2 van 7 EersteEerste 123456 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •