Pagina 3 van 7 EersteEerste 1234567 LaatsteLaatste
De resultaten 51 tot 75 van 159 worden weergegeven.
  1. #51

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    BTW.....

    Heel belangrijk, je hebt er toch niet alleen naar gekeken?

    Ga echt eens naar wat speakers luisteren, met wat oefenen kan er een wereld voor je open gaan. Wees nooit gehaast met de aanschaf, een goede speakerset die naar je smaak is kan je vele tientallen jaren dienen, laat je set je met plezier dienen.

    Heb zelf speakers die mij al heel lang dienen, en ik ben er nog lang niet op "uitgekeken" en de aanschaf duurde ook wel een paar maandjes.... met speakers..... je kan het vergelijken of je een partner voor het leven gaat kiezen, wees zorgvuldig
    ik heb de JBL speakers in combi met de Onkyo 606 gehoord. Het klonk mij zeer goed in de oren, maar ja, ik heb dan ook niet heel veel vergelijkings materiaal. Vind vooral van de Onkyo een pluspunt dat deze zichzelf kan instellen (als dat ook echt goed werkt!)
    Ik ben verder in de buurt niks tegengekomen waar ik naar kan luisteren wat +-1200 euro kost, je gaat dan al gauw naar de 2500 euro. Alles is echt veel duurder. Dat komt ook omdat deze JBL speakers eruit gaan. Ze hebben ze er speciaal voor neergezet met een leuk prijsje erbij!

    -edit- trouwens even over de center in het algemeen: bij mij kan die eigenlijk alleen maar een centimeter of 40 onder de tv komen te staan; is dit erg, of kan ik hem dan iets omhoog kantelen zodat het niet uitmaakt?
    Laatst aangepast door coolsnarf : 29-09-2008 om 18:31 Reden: extra vraag

  2. #52

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door coolsnarf Bekijk bericht
    ik heb de JBL speakers in combi met de Onkyo 606 gehoord. Het klonk mij zeer goed in de oren, maar ja, ik heb dan ook niet heel veel vergelijkings materiaal. Vind vooral van de Onkyo een pluspunt dat deze zichzelf kan instellen (als dat ook echt goed werkt!)
    Ik ben verder in de buurt niks tegengekomen waar ik naar kan luisteren wat +-1200 euro kost, je gaat dan al gauw naar de 2500 euro. Alles is echt veel duurder. Dat komt ook omdat deze JBL speakers eruit gaan. Ze hebben ze er speciaal voor neergezet met een leuk prijsje erbij!

    -edit- trouwens even over de center in het algemeen: bij mij kan die eigenlijk alleen maar een centimeter of 40 onder de tv komen te staan; is dit erg, of kan ik hem dan iets omhoog kantelen zodat het niet uitmaakt?
    Die luisterervaring is belangrijk, en inderdaad wordt het wat moeilijker om een plek te vinden waar je naar speakers kan luisteren, de internetaankopen maken dat ook steeds moeilijker. Het zal mij niet verbazen als er iemand opstaat en een plek gaat aanbieden waar je allerlei speakers kunt gaan beluisteren.... maar dan wel tegen betaling en terecht

    Je center....ik heb hetzelfde probleem, er staat een 55inch scherm voor mijn neus, en op ooghoogte. Om de center op oorhoogte te krijgen zou ik hem midden in mijn TV moeten prakken... dat komt de beeldkwaliteit niet ten goede, zo kom je tot een compromie, bij mij staat de center zo hoog mogelijk onder mijn tv, met een ligt hellende hoek naar boven, maar of dat helpt....
    Have fun and enjoy your collection

  3. #53

    Standaard

    ik heb bedacht om toch maar de speakers even uit te stellen. Kan ik en nog een beetje sparen en iets meer tijd nemen om te luisteren!
    Wel nog het volgende....Nu wil ik het geheel in etappes aanschaffen en wil dan beginnen met de onkyo 606 te kopen, maar kan ik deze dan tijdelijk op mijn magere computer boxjes (setje van creative) zetten, of blaas ik deze meteen op? Want anders moet ik ook de 606 aanschaf nog even uitstellen.
    Overigens zal ik dan wel een losse sub kopen!

  4. #54

    Standaard

    de 706 ziet er interessant uit
    dit vanwege de audio wat er uit kan (hd master, dts-hd, true hd)
    is dit echt zo mooi?
    iemand al ervaringinen ermee?
    zo ja, vertlel.......

    heb nog steeds een setje met dolby en dts....
    ben benieuwd of het nu een wereld van verschil is....
    vertel en maak me nieuwgierig......

  5. #55

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door edwinvb Bekijk bericht
    de 706 ziet er interessant uit
    dit vanwege de audio wat er uit kan (hd master, dts-hd, true hd)
    is dit echt zo mooi?
    iemand al ervaringinen ermee?
    zo ja, vertlel.......

    heb nog steeds een setje met dolby en dts....
    ben benieuwd of het nu een wereld van verschil is....
    vertel en maak me nieuwgierig......
    Ik zit er zelf ook op te wachten, hij is nog nergens voorradig.
    Bij de diverse winkels kom ik alleen de 606 en de 906 en sporadisch de 806 tegen.

  6. #56

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Roy de Jong Bekijk bericht
    Ik zit er zelf ook op te wachten, hij is nog nergens voorradig.
    Bij de diverse winkels kom ik alleen de 606 en de 906 en sporadisch de 806 tegen.
    ik zie zat winkels die ze hebben, maar in een week tijd kan veel veranderen :razz:

  7. #57

    Standaard

    WIE WIL MIJ HELPEN!?

    Ik heb nu een Onkyo AV receiver TX-SR606 receiver.
    Verder een gewone breedbeeldtv nog en een Blu-ray BDP-S550.
    Boxen: JBL CS460. (5.1)
    Het gaat me voor nu om het geluid. Ik krijg alleen maar goed geluid als ik stereo all channels kies... DIt kan natuurlijk niet. Ik krijg met geen mogelijkheid doly surround of truHD/HD-DTS. En daar heb k 'm juist voor gekocht.

    Ik heb een HDM (1) lopen en ook optische kabel (1).
    Hoe moet ik dit voor elkaar krijgen? Ik heb de handleidingen al tig keer doorgelopen en alles aangepast enz enz.... Weet t even niet meer. ;-(

  8. #58

    Standaard

    Niet echt de bedoeling lijkt me dat je en een topic opent voor deze vraag en dan ook nog je vraag stelt in een ander topic.
    Samsung LE32R81(Black), Onkyo TX-SR805(Black), DV-S757, Sony Playstation 3, Toshiba HD-EP-35 B&W 602S3, LCR600, ASW650 W & M LS-01, HD-01 Monster HDMI 400, HDMI-DVI 400, HTS800, Logitech Harmony 895.(Two-Star Trader)

    DVD: 156, HD-DVD: 17, BLU-RAYS: 28.

  9. #59

    Standaard

    Je hebt gelijk. Sorry. Ben nog niet zo thuis in nieuw topic plaatsen. Vandaar dus ook hier geplaatst...

  10. #60

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gandalf the funny Bekijk bericht
    WIE WIL MIJ HELPEN!?

    Ik heb nu een Onkyo AV receiver TX-SR606 receiver.
    Verder een gewone breedbeeldtv nog en een Blu-ray BDP-S550.
    Boxen: JBL CS460. (5.1)
    Het gaat me voor nu om het geluid. Ik krijg alleen maar goed geluid als ik stereo all channels kies... DIt kan natuurlijk niet. Ik krijg met geen mogelijkheid doly surround of truHD/HD-DTS. En daar heb k 'm juist voor gekocht.

    Ik heb een HDM (1) lopen en ook optische kabel (1).
    Hoe moet ik dit voor elkaar krijgen? Ik heb de handleidingen al tig keer doorgelopen en alles aangepast enz enz.... Weet t even niet meer. ;-(

    Mmmm, die gebruiksaanwijzingen worden ook met de dag beroerder, maar je moet er niet door lopen, maar ze lezen

    Oke, je hebt een HDMI kabel in de Blu-ray BDP-S550 en achter in de receiver. Je kiest op de receiver die HDMI aansluiting waarop de speler is aangesloten en op de speler kies je het soundformaat dat je wil horen..... appeltje eitje Oh....niet en de optische en de HDMI aansluiten, je wilt toch het best mogelijke geluid, dan ga je via de HDMI en niet via optisch, deze kabel dus even loskoppelen, geeft alleen maar verwarring.

    Misschien dat je op je speler nog moet aangeven dat het geluid via de HDMI kabel naar buiten moet, en op de receiver zul je waarschijnlijk nog kunnen instellen welke bron je koppelt aan welke HDMI ingang, maar dat staat allemaal in de gebruiksaanwijzingen.

    Als ik naast je zou wonen, dan was het al sneller werkend geweest dan dat ik dit kan typen

    Geef de moed niet op, het gaat je lukken, zeker met de handleidingen erbij
    Have fun and enjoy your collection

  11. #61

    Standaard

    hallo allemaal. ik ben nieuw hierzo en heb gelijk een vraag

    heb pas een samsung full hd 100Hz tv gehaald. De nieuwste in de serie. ook heb ik de onkyo 606 gehaald. nu zoek ik alleen nox leuke boxen ervoor. mijn budget wat ik nog over heb is 700 euro. eigenlijk niet genoeg maar heb geen zin om verder te sparen omdat ik nu al lekker ervan wil genieten. Ik wil boxen hebben om op te hangen.

    Welke zijn aan te raden?? ik heb er echt geen verstand van. Nou ja wel een beetje maar weet echt niet welke boxen ik zou moeten nemen. misschien dat iemand hier ervaring mee heeft en zelf al iets lekkers thuis heeft staan.

    Ik hoop op een snel antwoord. alvast bedankt

  12. #62

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Roffa Bekijk bericht
    hallo allemaal. ik ben nieuw hierzo en heb gelijk een vraag

    heb pas een samsung full hd 100Hz tv gehaald. De nieuwste in de serie. ook heb ik de onkyo 606 gehaald. nu zoek ik alleen nox leuke boxen ervoor. mijn budget wat ik nog over heb is 700 euro. eigenlijk niet genoeg maar heb geen zin om verder te sparen omdat ik nu al lekker ervan wil genieten. Ik wil boxen hebben om op te hangen.

    Welke zijn aan te raden?? ik heb er echt geen verstand van. Nou ja wel een beetje maar weet echt niet welke boxen ik zou moeten nemen. misschien dat iemand hier ervaring mee heeft en zelf al iets lekkers thuis heeft staan.

    Ik hoop op een snel antwoord. alvast bedankt
    € 700,-- is inderdaad weinig als je een 5.1 set wilt kopen van enig niveau (in principe kan het wel maar verwacht geen top set voor je Onkyo).

    Je kunt natuurlijk alles in stappen doen. Eerst 2 front luidsprekers die goed laag kunnen produceren en later in stappen de rest. Op die manier kun je al los... :0
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  13. #63

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert Kostwinder Bekijk bericht
    € 700,-- is inderdaad weinig als je een 5.1 set wilt kopen van enig niveau (in principe kan het wel maar verwacht geen top set voor je Onkyo).

    Je kunt natuurlijk alles in stappen doen. Eerst 2 front luidsprekers die goed laag kunnen produceren en later in stappen de rest. Op die manier kun je al los... :0
    bedankt voor je antwoord. Ik weet dat ik nog geen topsetje boxen kan kopen. maar beter iets dan niets toch. Voorlopig zou ik wel even vooruit komen met een setje boxen van rond de 700 euro. dan heb ik toch wel aardig geluid of niet??? op den duur zal ik wel weer upgraden maar tot die tijd wil ik wel vast ervan genieten. is er iets aan te raden in deze prijsklasse??

  14. #64

    Standaard

    niemand??

  15. #65

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Roffa Bekijk bericht
    niemand??
    Tot 700 euro zou je bijvoorbeeld kunnen denken aan de KEF-KHT2005.2 (of de .3 = nieuwere uitvoering).

    Zomaar nog een paar voorbeelden zijn de Jamo A102HCS5 of de Q-Acoustics 1010i 5.1.
    Of de Mordaunt-Short Alumni 5.1.
    Dit zijn een paar suggesties van 5.1-sets waarmee je kan beginnen.

    Beste advies wat ik je kan geven is om bij een goede zaak rustig te gaan luisteren naar wat je zelf het mooist vind klinken i.c.m. je eigen receiver. Er zijn zeer veel mogelijkheden en misschien dat je nog wel op hele andere merken terecht komt.
    devices. Samsung PS50C7700 plasma met ZiggoCI+ ¦ Denon AVR-3808 receiver ¦ Sony BDP-S550 bluray ¦ Humax iHDR-5050C HD-recorder
    speakers. fronts Monitor Audio Radius 225 ¦ center Monitor Audio Radius 225 ¦ rears Monitor Audio Radius 90 ¦ subwoofer REL Quake II
    cabling. Supra hdmi ¦ Ixos hdmi ¦ Ixos scart ¦ Ixos speaker ¦ Ixos interlinks

  16. #66

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DzjiDzji Bekijk bericht
    Tot 700 euro zou je bijvoorbeeld kunnen denken aan de KEF-KHT2005.2 (of de .3 = nieuwere uitvoering).

    Zomaar nog een paar voorbeelden zijn de Jamo A102HCS5 of de Q-Acoustics 1010i 5.1.
    Of de Mordaunt-Short Alumni 5.1.
    Dit zijn een paar suggesties van 5.1-sets waarmee je kan beginnen.

    Beste advies wat ik je kan geven is om bij een goede zaak rustig te gaan luisteren naar wat je zelf het mooist vind klinken i.c.m. je eigen receiver. Er zijn zeer veel mogelijkheden en misschien dat je nog wel op hele andere merken terecht komt.

    Het is toch de onkyo 706 geworden. de boxen die ik heb gehaald zijn de Kef 3005 serie. was voor de onkyo 769,- kwijt en de boxen 999,-

    Dit is mijn 1ste setje wat ik gehaald heb. ben er erg blij mee. ?Nu ga ik sparen voor nog betere boxen. de receiver voldoet bij mij voorlopig wel een aantal jaar. Als ik genoeg gespaard heb voor betere boxen dan verhuis ik deze naar de slaapkamer.

    Nu heb ik nog 1 vraag. Er zit geen speakerdraad bij. welke is aan te raden en ook nog eens betaalbaar?????
    Laatst aangepast door Roffa : 12-12-2008 om 21:55

  17. #67

    Standaard

    Leuke set!

    Wat wil je uitgeven aan speakerkabel? (per meter)

    Informeer anders eens bij hifisupply.nl. Die heeft veel kabels en goede service.
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  18. #68

    Standaard

    draad is ook binnen. Nu heb ik alles aangesloten. boxen automatisch laten instellen. alleen in de handleiding staat dat ik de boxen op 80hz moet hebben staan voor THX.
    Als ik em automatisch laat instellen dan is dit niet het geval. handmatig kan ik em wel veranderen. maar is dit aan te raden? of kan ik beter de instelling laten staan die hij zelf aangeeft?? Sorry ben een beetje een leek op dit gebied. ik wil gewoon het beste eruit halen wat er in zit met de middelen die ik heb

  19. #69

    Standaard

    De 80hz die THX opgeeft is waarschijnlijk de minimale cross-over frekwentie voor de gewone luidsprekers. Dit zorgt er voor dat alle lage tonen dan alleen door de subwoofer worden weergegeven zodat deze niet versterkt of verzwakt kunnen worden door die van de gewone luidsprekers.

    In jouw geval is de cross-over waarschijnlijk hoger ingesteld omdat de sateliet luidsprekers niet in staat zijn om ook de lage tonen goed en krachtig weer te geven. Zo laten staan lijkt mij daarom het beste.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  20. #70

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    De 80hz die THX opgeeft is waarschijnlijk de minimale cross-over frekwentie voor de gewone luidsprekers. Dit zorgt er voor dat alle lage tonen dan alleen door de subwoofer worden weergegeven zodat deze niet versterkt of verzwakt kunnen worden door die van de gewone luidsprekers.

    In jouw geval is de cross-over waarschijnlijk hoger ingesteld omdat de sateliet luidsprekers niet in staat zijn om ook de lage tonen goed en krachtig weer te geven. Zo laten staan lijkt mij daarom het beste.

    ok thanks. wat met het automatisch af laten stellen dan stelt ie de center speaker wel op 80 in. de overige zijn 90 en 70.maar goed het klint met bijde instellingen wel goed. ik ga het wel nog een keer automatisch laten doen en dan laat ik het gewoon zo. heb allen de bass wat hoger ingesteld omdat ie die wel erg laag hafd ingesgteld. hoord ehem bijna niet

  21. #71

    Standaard

    Waneer je niet zeker weet of je de bass goed ingesteld hebt, kun je dit testen m.b.v. een zgn. frequency-sweep. Dit is een test die begint bij de laagste toon die langzaam steeds hoger wordt. Een dergelijke test staat bvb. op een test-DVD en het het is aan te raden om gebruik te maken van een dB-meter.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  22. #72

    Standaard

    Ik ben zelf in de markt om eerdaags de 706 aan te schaffen.
    iemand hier al ervaringen met de 706?

  23. #73

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Roy de Jong Bekijk bericht
    Ik ben zelf in de markt om eerdaags de 706 aan te schaffen.
    iemand hier al ervaringen met de 706?
    Kijk effe in het 'mijn bios' gedeelte. daar heeft iemand er net een gekocht.
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  24. #74

    Standaard

    Hoe klinkt deze 606 in stereo?
    Dus om muziek te luisteren.

    Bvd.

  25. #75

    Standaard

    Ik heb vandaag de 606 besteld en morgen komen de JBL E80 speakers binnen. Ik ben benieuwd, heb tot nu fantastisch beeld met blu-ray maar het geluid komt uit de tv. Met deze setje beginnen en langzaam (als er € is) uitbouwen.

Pagina 3 van 7 EersteEerste 1234567 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •