Pagina 7 van 7 EersteEerste ... 34567
De resultaten 151 tot 159 van 159 worden weergegeven.
  1. #151

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Die guldenmiddenweg heeft mij inderdaad wel wat tijd gekost, en ook al staat het goed voor ca 80% van de software, toch moet/wil ik bijsturen.

    Er zijn gewoon films waar de bedoeler/soundmixer/softwareproducent wat uitgeschoten is.... achterkanalen veel te hard of veel te zacht, of oude films met weinig dynamiek en bas, een film zonder ondertitels en de spraak ook nog eens wat benepen, maar als de actie komt wordt je je zetel uitgesmeten.
    Bij mij heeft het ook een hele tijd geduurd voordat ik de meest ideale instellingen had gevonden. Op een gegeven moment heb ik deze berekend en dat heeft zeker geholpen.

    Sinds ik het zo heb staan, heb ik de niveaus niet meer gewijzigd. Het enige dat ik af en toe wijzig is de DRC-instelling van de DD (TrueHD) decoders. Dit is nog steeds bagger. Bij "standaard" heb je vaak te weinig lage tonen, maar wel veel dynamiek in de midden tonen en bij "max" is het omgekeerd. Bij WB moet deze op "standaard" zetten en bij Paramount op "max".

    Ondanks dat de bitrates wel omhoog zijn gegaan is bij Dolby nog steeds niets veranderd.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  2. #152

    Standaard

    Ik heb een vervelend probleem met mijn TX-Sr606 versterker. Als ik het geluid instel met Audessey, heb ik continue last van ruis of gekraak in het geluid. Als ik Audessey uitzet heb ik daar geen last van...
    Weet iemand wat hier het probleem kan zijn? Ik gebruik nu 4 luidsprekers, de center is nog niet aangesloten. Maar met alleen de fronts had ik hetzelfde probleem...
    Mijn thuisbios: LG OLED65C7V tv, LG UP970 4K blu-ray player, Denon AVR-2313 receiver, Klipsch RF-62 (fronts), Klipsch RC-62 (center), Klipsch RB-51 (rears), Klipsch Ksw-10 (sub)

  3. #153

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    Ondanks dat de bitrates wel omhoog zijn gegaan is bij Dolby nog steeds niets veranderd.
    Dat idee heb ik ook bij DFW films met hun DTS HD Master..... soms/vaak klinkt de DD5.1 track beter.
    Have fun and enjoy your collection

  4. #154

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Nyarlathotep Bekijk bericht
    Ik heb een vervelend probleem met mijn TX-Sr606 versterker. Als ik het geluid instel met Audessey, heb ik continue last van ruis of gekraak in het geluid. Als ik Audessey uitzet heb ik daar geen last van...
    Weet iemand wat hier het probleem kan zijn? Ik gebruik nu 4 luidsprekers, de center is nog niet aangesloten. Maar met alleen de fronts had ik hetzelfde probleem...
    Mmm, je geeft wat weinig informatie, hoe heb je bijvoorbeeld je apparatuur erop aangesloten Bij welke ingang heb heb je ruis, bij welke stand heb je ruis, heb je ruis bij DTS -DD5.1- DTS HD etc etc etc
    Have fun and enjoy your collection

  5. #155

    Standaard

    Mijn fronts zijn bi-amped. Alles is aangesloten met de typische dikke dropveterkabel. Ik heb net Letters From Iwo Jima gekeken. Met het TrueHD spoor had ik ook gekraak. Ook als ik de listening mode aanpas naar iets anders hoor ik gekraak, soms harder, soms zachter.
    Mijn thuisbios: LG OLED65C7V tv, LG UP970 4K blu-ray player, Denon AVR-2313 receiver, Klipsch RF-62 (fronts), Klipsch RC-62 (center), Klipsch RB-51 (rears), Klipsch Ksw-10 (sub)

  6. #156
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Misschien dat de Audysey valt over de polariteit van de Bi-amping oid!
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  7. #157

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Dat idee heb ik ook bij DFW films met hun DTS HD Master..... soms/vaak klinkt de DD5.1 track beter.
    Bij DD hoor je de "schade" die door de lage(re) bitrate veroorzaakt wordt beter. Een DD track lijkt daardoor beter te klinken, maar doet dit niet. Die mist nl. de detailles die de DTS HD Master Audio wel heeft. Je hoort deze vaak pas wanneer je een film meerdere keren bekijkt.

    De meeste films die DFW uitbrengt zijn meestal geen blockbusters. Ze zijn daarom vaak ook wat goedkoper en bevatten ook wat meer slordigheden, maar zijn wel de moeite van het bekijken waard.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Nyarlathotep Bekijk bericht
    Mijn fronts zijn bi-amped. Alles is aangesloten met de typische dikke dropveterkabel. Ik heb net Letters From Iwo Jima gekeken. Met het TrueHD spoor had ik ook gekraak. Ook als ik de listening mode aanpas naar iets anders hoor ik gekraak, soms harder, soms zachter.
    Het gekraak kan ook deel uitmaken van de soundtrack, bvb het lopen over een pad met veel stenen en door de instellingen van Audessey beter hoorbaar zijn.

    Of blijft het bij iedere film hele tijd kraken?
    Laatst aangepast door Gerco Stuivenberg : 14-06-2009 om 13:26
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  8. #158

    Standaard

    Het gekraak hoor je de hele film door. Net getest met U-571. Bij het stereo geluid tijdens het menu hoor ik het ook, en tijdens de film ook (DTS Master audio). Het is een behoorlijk aanwezige brom.
    Als ik Audessey uitzet is het gebrom ook weg, dus het ligt niet aan de bekabeling. De brom komt uit alle 4 de speakers.
    Tijdens het kalibreren was het hier echt stil. Ik begrijp hier niks van... begin nu te twijfelen of de versterker niet gewoon stuk is

    Edit: ik heb Audessey maar uitgezet, en ben de settings nog even nagelopen. Het klinkt nu prima, zonder dat gekraak. Heb mijn achterspeakers wat harder gezet, deze stonden echt veel te zacht.
    Laatst aangepast door Nyarlathotep : 15-06-2009 om 15:17
    Mijn thuisbios: LG OLED65C7V tv, LG UP970 4K blu-ray player, Denon AVR-2313 receiver, Klipsch RF-62 (fronts), Klipsch RC-62 (center), Klipsch RB-51 (rears), Klipsch Ksw-10 (sub)

  9. #159

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Nyarlathotep Bekijk bericht
    Het gekraak hoor je de hele film door. Net getest met U-571. Bij het stereo geluid tijdens het menu hoor ik het ook, en tijdens de film ook (DTS Master audio). Het is een behoorlijk aanwezige brom.
    Als ik Audessey uitzet is het gebrom ook weg, dus het ligt niet aan de bekabeling. De brom komt uit alle 4 de speakers.
    Tijdens het kalibreren was het hier echt stil. Ik begrijp hier niks van... begin nu te twijfelen of de versterker niet gewoon stuk is
    Daar ben ik wel bang voor. Of er moet in de firmware iets niet goed zijn.

    Neem voor de zekerheid maar eerst contakt op met Onkyo.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

Pagina 7 van 7 EersteEerste ... 34567

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •