De resultaten 1 tot 17 van 17 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Crimson Tide (SE) [DVD]

    Crimson Tide (SE) [DVD]

    Crimson Tide brengt in een een diepe zee van emoties, een boeiende, intrigerende maar bovenal spannende stijd aan de oppervlakte waarin de wereldvrede wordt bepaald door het functioneren van een radio op een onderzeëer.

    Lees dit artikel

  2. #2

    Standaard

    Zeer goede film, ga hem zeker aanschaffen wanneer ie ergens voor een leuk prijsje opduikt. Jammer van de matige extra's. Een commentaartrack was zeker leuk geweest.
    Ash nazg durbatuluk, ash nazg gimbatul, ash nazg thrakataluk, agh burzum-ishi krimpatul

  3. #3

    Standaard

    Goede film !!! ga hem ook aanschaffen !!!

    Mooi systeem die reviews....thx !

    JT!

  4. #4

    Standaard

    absolute aanrader - ik zal een goed baasje voor de videoband gaan zoeken zodra ik CT voor een leuke prijs tegenkom!

  5. #5

    Standaard

    Sorry, maar ik vind dit een van de meest belachelijke films die ooit gemaakt is. Dit zou werkelijk allemaal nooit kunnen gebeuren in het echt en die suggestie wordt wel gewekt. Dit is geen Thriller maar Fantasy. Een absolute 2 waard. Een punt voor de moeite en een voor de boot. Ik ga deze dus nooit kopen. Hooguit om als onderzetter te gebruiken.
    Show no mercy...for you shall receive none.

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Welby
    Dit zou werkelijk allemaal nooit kunnen gebeuren in het echt en die suggestie wordt wel gewekt.
    ?????? Ieder zijn mening uiteraard, maar wist jij dat mede door deze film de procedure voor het lanceren van nucleaire wapens is aangepast?
    Eric van Ballegoie

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Eric van Ballegoie


    ?????? Ieder zijn mening uiteraard, maar wist jij dat mede door deze film de procedure voor het lanceren van nucleaire wapens is aangepast?
    go Eric, go Eric !!! (woeh woeh woeh)

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Eric van Ballegoie


    ?????? Ieder zijn mening uiteraard, maar wist jij dat mede door deze film de procedure voor het lanceren van nucleaire wapens is aangepast?
    Zal wel maar alleen al het feit dat er gedreigd wordt met vuurwapens in een onderzeeboot slaat echt nergens op. Er is niet een lid van een crew in een sub die het maar in z'n hoofd haalt om een vuurwapen te gebruiken in zo'n boot. Hij zal maar een gaatje in de wand schieten. Om over de nabijheid van kernwapens in relatie tot kogels maar te zwijgen. Er zijn bijna geen vuurwapens aan boord van een onderzeeer. Niet nodig want er zijn echt geen vijanden aan boord en naar buiten gaan als je onder water bent werkt ook niet echt. Het feit dat een CO besluit op niet volledige informatie maar een kernwapen te gaan afvuren terwijl z'n XO tegen is is complete onzin. Ik ken zo'n XO van een sub uit de US Navy en die heeft de film bestempeld als een comedy waar ze met z'n allen volledig om in een deuk hebben gelegen. Dus ieder z'n mening , t'ís maar entertainment en erom lachen dat kan je dus wat dat betreft is de film geslaagd. Verdient ie toch nog een puntje extra , 3 punten voor Crimson Tide.
    Show no mercy...for you shall receive none.

  9. #9

    Standaard

    Gaatje in de wand schieten ????? whoaa....


    JT!

  10. #10

    Standaard Bagger!

    Ik heb deze film toenmalig in de videotheek gehuurd, en het is niet mijn genre, niet mijn smaak, en ik vind hem gewoon niet vermakelijk en zelfs saai.
    Mischien dat jullie dit wel een topper vinden hoor, maar ik niet!
    Het liefste zou ik een VHS band zien met de kwaliteit van een DVD.
    Of een DVD met de prijs van een VHS.
    :D

  11. #11

    Standaard Re: Bagger!

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Easy Eye
    Mischien dat jullie dit wel een topper vinden hoor, maar ik niet!
    Deze DVD (nou ja, de oude versie) heeft emotionele waarde voor mij: Crimson Tide was de eerste DVD die ik ooit (in 1998) gekocht heb
    Eric van Ballegoie

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Welby
    Sorry, maar ik vind dit een van de meest belachelijke films die ooit gemaakt is. Dit zou werkelijk allemaal nooit kunnen gebeuren in het echt en die suggestie wordt wel gewekt.
    Ja maar als je zo naar films gaat kijken hou je wel een heel kort lijstje over van goeie films. Kijk maar eens naar de top 50 van dvd.nl. Voor mij is film entertainment, en dat er dan ergens iets niet helemaal waarheidsgetrouw is, who cares?
    Crimson Tide is trouwens alleen al voor de geweldige muziek van Hans Zimmer al de moeite waard, ik vond het ook een erg goede film (moet wel zeggen dat ik de ballen verstand heb van onderzeeërs en hun procedures)


    O ja, waarom eerst een kale versie uitbrengen, en nu eentje met minimale extra's? Ik voel een 'Crimson Tide The Ultimate Edition 2DVD' aankomen!

  13. #13

    Standaard Re: Re: Bagger!

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Eric van Ballegoie


    Deze DVD (nou ja, de oude versie) heeft emotionele waarde voor mij: Crimson Tide was de eerste DVD die ik ooit (in 1998) gekocht heb
    Dat kan, dan zou ik het mischien ook wel een mooie film vinden.
    Het liefste zou ik een VHS band zien met de kwaliteit van een DVD.
    Of een DVD met de prijs van een VHS.
    :D

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Arriën
    Voor mij is film entertainment, en dat er dan ergens iets niet helemaal waarheidsgetrouw is, who cares?
    Precies. CT is gewoon enterainment waarbij je hersencellen niet hoeft te gebruiken (oke alleen voor het oppakken van chips, bierblikje e.d. ). Het is maar een film.

    En trouwens 'onderzee' films klinken zo lekker in een HT. Ook voor de buren, want die kunnen 'meegenieten'
    Not just any turd, mind you, but the kind that breaks off,
    leaving a piece stuck up your butt, and you walk around all day with a bad itch.

  15. #15

    Standaard

    Lichtjes tegenvallen, had een wat leuker verhaal verwacht en vind de film best wel voorspelbaar, einde ook niet echt bijzonder, maar verder wel de moeite waard...6,5

    ...Viggo Mortensen (LOTR) speelt er ook een bijrolletje, grappig om te zien.....

    een v/d minder leuke films van Jerry Bruckheimer, vind nl. Beverly Hills Cop 1,2; The Rock, Con Air, Armageddon, Bad Boys, Enemy of the State sowieso leuker...

  16. #16

    Standaard

    Deze film is in de zelfde traditie en ingredienten(near hits,Waterstijgingen,duiken onder veilige diepte enz.)als The hunt for red october en K19-Widowmaker en een beetje Das boot(deze film is niet te overtreffen)Lekkere actie film met 2 acteurs(Hackman/Washington) die goed aan elkaar gewaagd zijn.Het gedeelte waar er vuurwapens aan te pas komen vindt ik wat minder,vooral omdat het moeilijk voor te stellen is dat dit in real-life echt zal gebeuren,maar er wordt toch in het echt getraind op dit onderdeel(muiterij).Wat ik ook sterk vind is dat je niet standaard goed/slecht verhaaltje,maar voor beide personages een soort simpatie/begrip hebt.Kortom,een van de betere (aktie)duikboot films.
    ‎Broodje Frikandel Speciaal

  17. #17

    Standaard

    Deze film, die overigens niet overal hoog scoort, vind ik wel een van de betere duikbootfilmen die er is gemaakt.
    Vergelijken met "Das Boot" is natuurlijk onzin, er bestaat geen beter dan die Duitse film, maar toch is het scenario van deze film ook zeer goed.
    Vooral de tweestrijd tussen de Kapitein (Gene Hackman) en zijn Eerste Officier (Denzel Washington) is prachtig en zeer goed vertolkt door de beide heren.
    Je moet hier in deze prent niet zoveel actie verwachten het is vooral het thrillergehalte dat het hem doet.
    Ik heb deze prent al verscheidene malen gezien en nog steeds maakt ie een sterke indruk op me.
    Voor mij is het een topper.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •