De resultaten 1 tot 13 van 13 worden weergegeven.

Discussie: Te veel keus......

  1. #1

    Standaard Te veel keus......

    Heb je ook wel eens dat je denkt lekker, lekker helemaal vanaf 0 een HT setje opbouwen. Dat had ik ook maar door al die keus word ik gek .

    Ik dacht dat ik het wist. Ik heb meerdere malen naar verschillende merken geluisterd en daarna een selectie gemaakt van 2 merken waarin ik verder moet kijken.

    Dat zijn Klipsch en Wharfedale. Na veel verder zoeken in de merken kwam ik bij de f3 van Klipsch. Mooi geluid mooi design dacht ik. Lees wel ik, want de vrouw vind het geuid niet heel belangrijk maar het design wel en laat het nou net zo zijn dat ze het grote vierkante gat niet mooi vond van deze speaker. Dat ging dus mooi niet door.

    Na even verder zoeken kwam ik bij de RVX-54 van Klipsch. Mooie speaker geen vierkant gat maar wel een stukje duurder.

    Ook was er de Wharfedale 9.5 en die is een stukje goedkoper. Wel interessant omdat ik een 5.1 opstelling wil bouwen en die postcode loterij valt ook nog steeds niet bij ons.

    Heeft iemand ervaring met deze speakers of heeft hij nog een goede tip. Spreek je uit.

    Oh ja ik kan ook nog een klipsch rw10 op de kop tikken.

  2. #2

    Standaard

    Warfdale's zijn naar mijn idee visueel ook wat aangenamer om naar te kijken.

    Goeie tip....niets van je vrouw aantrekkern

    Ik vind de keuze mogelijkheden die je geeft helemaal niet eens zo breed. Je hebt het maar over 2 merken en niet eens over de verschillende versterker combinaties.

  3. #3

    Standaard

    Qua aanzicht gaat mijn keus ook uit naar de wharfedales.

    Op het gebied van de vrouw kan ik niet met je mee gaan. Op het gebied van relaties moet je toch met een compromis komen. De vorige heb ik gewonnen daarom hangt er nu een sony kdl46W2000.

    Verder heb ik een Onkyo tx-sr875 en een Pioneer dvr555h-s hd recorder.

    Voor boxen luister ik al 6 jaar naar de sony pascal serie SA-VE835ED.
    Wel leuke speakertjes maar ik ben nu klaar voor wat kwaliteit.

  4. #4

    Standaard

    Wat is je budget?

    En je zoekt dus alleen vijf speakers, geen sub?
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  5. #5

    Standaard

    Waarom niet je set in etappes opbouwen. Zo ga je de set steeds meer waarderen en daarvan genieten. Ook is dit budget technisch beter.
    KEF | SVS | DENON 3808| Samsung | QED | BETTERCABLE | KIMBER-CABLE | Monster | Xbox360 - HD-DVD | PS-3 Blu-Ray

  6. #6

    Standaard

    Mijn budget laat het ook niet echt toe om alles in één keer te kopen dus ik probeer als eerst 2 frontspeakers (waarschijnlijk zuilspeakers) 1 centerspeaker en een sub.

    Voor de frontspeakers had ik max 200 euro per stuk in gedachten voor de center zo'n 150 euro en voor de sub had ik de Klipsch RW-10 in gedachten die kan ik goedkoop krijgen.

    Ik hoor ook steeds dat je veel beter het merk hetzelfde kan houden (front en surround). En de klipsch heeft wel een hele mooie lijn.




    http://www.wiredhome-weblog.com/5022...tem_review.php

  7. #7

    Standaard

    Klipsch is dan zeker leuk. Net als Wharfdale en beide staan voor leuke prijzen in de koopjeskelder van Correct.

    Als je via internet wil bestellen kun je ook bij Nubert kijken. (www.nubert.de)
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  8. #8

    Standaard

    Correct vind ik vind ik niet echt een goedkope zaak.
    Neem bv de klipsch rvx-54 2 stuks
    correct 600 euro
    besthomecinema 500 euro
    Dat is wel een groot verschil.

    Ik moet maar eens een keer naar correct gaan en de speakers even naast elkaar leggen. Alleen jammer dat correct bij de wharfedale maar tot de 9.4 gaat en ik ben op zoek naar de 9.5

    Weet iemand nog een winkel waar ze klipsch en wharfedale verkopen?

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door MMDB27 Bekijk bericht
    Correct vind ik vind ik niet echt een goedkope zaak.
    Neem bv de klipsch rvx-54 2 stuks
    correct 600 euro
    besthomecinema 500 euro
    Dat is wel een groot verschil.

    Ik moet maar eens een keer naar correct gaan en de speakers even naast elkaar leggen. Alleen jammer dat correct bij de wharfedale maar tot de 9.4 gaat en ik ben op zoek naar de 9.5

    Weet iemand nog een winkel waar ze klipsch en wharfedale verkopen?
    Vind je de koopjeskelder duur of de winkel
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  10. #10

    Standaard

    Als ik in de koopjeskelder naar de klipsch F3 kijk dat is 169 euro een hele scherpe prijs, maar kijk je naar de RV-X54 waar mijn aandacht naar uit gaat betaal je toch 50 euro per speaker meer dan in andere winkels.

    Tevens als ik naar het merk wharfedale kijk, hebben ze van de diamond serie alles tot en met de 9.4 en mijn aandacht gaat naar de 9.5 uit.

    Als ik moet kiezen vind ik de zuilspeakers mooier van het merk wharfedale, maar de klipsch is weer veel makkelijker te combineren (veel meer verschillende soorten) en zijn de surround boxen veel mooier.

    Ik heb ze alle twee afzonderlijk al een keer gehoord en ik vind ze alle twee geweldig klinken.

    Weet jij nog meer winkels waar ze alle twee verkopen?

  11. #11

    Standaard

    Nee, zou ik zo niet weten.

    Misschien via kieskeurig op verschillende modellen zoeken en kijken welke (web)winkels naar voren komen.
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  12. #12

    Standaard

    Stassen?
    KEF | SVS | DENON 3808| Samsung | QED | BETTERCABLE | KIMBER-CABLE | Monster | Xbox360 - HD-DVD | PS-3 Blu-Ray

  13. #13

    Standaard

    Stassen is wel een mooie winkel. Ze verkopen daar de gehele wharfedale serie en de gehele Kef serie alleen hebben ze niet echt veel van het metk Klipsch.

    Maar ja ik kan wel even naar de verschillen luisteren.

    Het enige nadeel is dat het bijna een uur rijden is vanaf A'foort.

    Weet iemand nog iets iets dichterbij?

    Joostpolletje toch bedankt.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •