De resultaten 1 tot 21 van 21 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard [SLOT] Winnaar bekend!

    Lijkt me duidelijk... wegens het bereiken van 2000 posts geef ik een gratis dvd weg. Dit is Eternal Sunshine of the Spotless Mind (3 disc - SEALED) geworden.

    Je krijgt hem echter niet zomaar . Ik wil jullie beste filmrecensie lezen! Deze mag van What I Watch geplukt worden, of uit het recensietopic. Als je hem maar zelf hebt geschreven. De wedstrijd loopt af op vrijdag 4 april om 12.00u Belgische/Nederlandse tijd. Dan trek ik een winnaar uit de hoed. Iedereen mag meedoen, veel plezier
    Laatst aangepast door Dennis Vansant : 04-04-2008 om 11:11
    Spleen, door Godfried Bomans
    Ik zit mij voor het vensterglas onnoem'lijk te vervelen. Ik wou dat ik twee hondjes was. Dan kon ik samen spelen.
    Mijn blog met filmbesprekingen
    Mercapto ergo sum - Ik zeik, dus ik ben...

  2. #2

    Standaard

    Dus we hebben ruim 11 maanden de tijd

  3. #3

    Standaard

    Oeps correctie gemaakt 6 dagen dus!
    Spleen, door Godfried Bomans
    Ik zit mij voor het vensterglas onnoem'lijk te vervelen. Ik wou dat ik twee hondjes was. Dan kon ik samen spelen.
    Mijn blog met filmbesprekingen
    Mercapto ergo sum - Ik zeik, dus ik ben...

  4. #4

    Standaard

    Leuke actie!

    Zal eens kijken of ik wat van me kan vinden...
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  5. #5

  6. #6

    Standaard

    Even deze recensie plaatsen die ik via PM doorkreeg van "lurkend" lid MorrisJ:

    Citaat Oorspronkelijk gepost door MorrisJ
    Eternal Sunshine of the Spotless Mind

    Stel je voor: er is een techniek ontwikkeld waarmee bepaalde herinneringen uit je geheugen gewist kunnen worden. Welke traumatische taferelen uit het verleden zou jij laten verwijderen? De dood van je lievelingsgoudvis, dat eerste litteken op je hart of toch maar al die confrontaties met de fiscus? Voor Clementine is het heel simpel: zij wil nooit meer terugdenken aan haar relatie met Joel. Ten einde raad besluit Joel dezelfde procedure te ondergaan, maar tijdens het wisproces krijgt hij spijt van zijn beslissing.
    Het was het simpele doch effectieve uitgangspunt van deze bitterzoete komedie met surrealistische trekjes die de grote doorbraak betekende voor regisseur Michel Gondry en scenarist Charlie Kaufman. Zelfs de mensen die Human Nature, de eerste samenwerking tussen de Fransman en de Amerikaan, geforceerd en oninteressant vonden, moesten ditmaal toegeven dat het duo een rake en pakkende ode aan de liefde en al de miserie die ermee gepaard gaat hadden gecreëerd. Plots werd Gondry, die eerder naam had gemaakt met inventieve videoclips voor o.a. The White Stripes en Björk, serieus genomen als cineast. En Kaufman, die bekend stond als de geflipte scenarist van Being John Malkovich en Adaptation, kreeg zelfs de Oscar voor Beste Origineel Scenario. Nog een belangrijk vergeet-mij-nietje: ook de cast liet zich van zijn beste kant zien. Van Kate Winslet mag je verwachten dat ze een eigenzinnige dame met verve kan neerzetten, maar smoelentrekker Jim Carrey die het publiek tot tranen roert? Chapeau.
    Kwestie dat iedereen toch weet welk vlees er in de kuip ligt
    Het "andere forum" heeft trouwens nogal moeite met laden hier, Erwin. Kun je de review hier misschien quoten ofzo?
    Spleen, door Godfried Bomans
    Ik zit mij voor het vensterglas onnoem'lijk te vervelen. Ik wou dat ik twee hondjes was. Dan kon ik samen spelen.
    Mijn blog met filmbesprekingen
    Mercapto ergo sum - Ik zeik, dus ik ben...

  7. #7

    Standaard

    Da's goed maar dan komt hij minder goed uit de verf ivm het embedden van Youtube filmpjes

    NIGHT OF THE CREEPS

    HOMECOMING NIGHT

    I've got good news and bad news girls...
    The good news is your dates are here...
    -What's the bad news?
    They're dead.




    Ik weet niet voor de hoeveelste x ik deze film aan heb gezet maar ik denk dat het een x of 15 is en nu, na hem ongeveer een jaar of 8 niet gezien te hebben verbaas ik me weer hoe vreselijk goed deze film is

    Tis een typische jaren '80 cheesefest over aliens die een experiment verliezen in de letterlijke zin van het woord



    en het komt natuurlijk op ons planeetje terecht. Binnen de kortste keren wemelt het van racenaaktslakken die via de mond (of in een geval via een andere uiterst ongemakkelijke manier) ons lichaam binnentreden en zich nestelen in de hersenpan om te broeden. Owja, de 'host' veranderd in een zielloos monster en kan alleen 'gered' worden door de hersenpan open te breken/schieten en daarna afgefikt te worden



    Tis aan Tom 'thrill me!!' Atkins die zich héél duidelijk fantastisch in z'n element voelt om samen met wat jong spul deze monsters te vernietigen

    Van deze film is ook een director's cut die (nog) een stuk leuker is, er zitten wat scenes in geplakt en het einde is wat leuker, het gaat nl nog een stukkie verder door (!) maar zover ik weet is dat de zeldzame tv versie die nooit op voor de consument is verschenen

    Verder zit de film vol idiote dialogen en grapjes voor filmliefhebbers en is een must voor gore en pulp fans



    IMDB

    Sequel: ZOMBIE TOWN (Onofficieel)

    Remake: Nope

    Jason Lively - Chris Romero
    Steve Marshall - J.C. Hooper
    Jill Whitlow - Cynthia Cronenberg
    Tom Atkins - Ray Cameron
    Wally Taylor - Detective Landis
    Bruce Solomon - Sgt. Raimi
    Vic Polizos - Coroner
    Allan J. Kayser - Brad
    Ken Heron - Johnny
    Alice Cadogan - Pam
    June Harris - Karen
    David Paymer - Young Scientist
    David Oliver - Steve
    Evelyne Smith - House Mother
    Ivan Roth - Psycho Zombie
    Alexander Folk - Cop in Morgue
    Arick Stillwagon - Beta Zombie
    Beal Carrotes - Beta Zombie
    Brian MacGregor - Dormie
    Chris Dekker - Dormie #1
    Craig Schaefer - Irksome Cop at Cryogenics Lab
    Dan Frishman - Alien Zombie
    David Alan Johnson - Young Roy Cameron
    David Brian Miller - Beta Zombie
    Dawn Schroder - Sorority Girl at Squad Car
    Dick Miller - Police Armorer
    Earl C. Ellis, Jr. - Beta Zombie
    Elizabeth Alda - Cop in Alley
    Elizabeth Cox - Kathy, Kappa Delta
    Emily Fiola - Jennifer, Kappa Delta
    Howard Berger - Beta Zombie
    Jack Lightsy - Patrol Car Driver
    Jay Arlen Jones - Cop at Police Station
    Jay Wakemann - Judy
    Jim Townsend - Chett, Beta
    John J. York - Todd, Beta
    Joseph S. Griffo - Alien Pursuer
    Katherine Britton - Sorority Girl on Phone
    Keith Werle - Beta Zombie
    Kevin Thompson - Alien Pursuer
    Leslie Ryan - Sorority Girl with Hairbrush
    Lori Lively - Lori
    Melanie Manos - Blair
    Richard DeHaven - Dick, Beta
    Richard Sassin - Irksome Cop at Murder Scene
    Robert Kerman - Policeman with Searchlight
    Robert Kino - Mr. Miner
    Robert Kurtzman - Beta Zombie
    Russel Moss - Biff, Beta
    Suzanne Snyder - Lisa, Kappa Delta
    Ted Rae - Beta Zombie
    Tex Donaldson - Cop Outside Sorority
    Todd Bryant - Informative Student

    TRIVIA:

    Gregory Nicotero and Howard Berger play Zombie extras
    The movie the house mother is watching on TV is PLAN 9 FROM OUTER SPACE
    All the characters are named after horror film directors
    "Corman University" is a reference to director/producer Roger Corman.
    Grafitti on the wall of the men's room where J.C. is trying to escape a number of slugs reads, "Go Monster Squad!". The Monster Squad (1987) was also directed by Fred Dekker
    Tom Atkins, who plays Detective Cameron, utters the line,"Dead guys who have been on ice for 27 years do not get up and walk away by themselves." This is almost identical to the line, "2000 year old dead guys do not get up and walk away by themselves." Wich was spoken by actor Stephen Macht in the other Fred Dekker movie THE MONSTER SQUAD

    The six main characters share their names with seven horror movie directors:

    Christopher Romero (George A. Romero) James Carpenter Hooper (John Carpenter) and (Tobe Hooper) Cynthia Cronenberg (David Cronenberg) Det.Ray Cameron (James Cameron) Det.Landis (John Landis) Sgt.Raimi (Sam Raimi)

    The 2007 movie Spiderman 3 directed by one of the referenced, Sam Raimi, sems to return the favor: the scene of the alien symbiote arriving on Earth is quite similar to the first scene of this movie, and the symbiote often moves as if one of the creeps.

    Also, Jonah Jameson screams "Thrill me!" at some point of the movie, and he bares an uncanny resemblance to Det. Cameron.

    # In 1986 L.A. license plates had only six characters and now have only seven. Therefore, the vanity plate "BRADSTER" on Brad's red Mustang could not exist.

    # Fred Dekker refused to let Stephen Marshall and Jason Lively speak to Allan Kayser (Brad) during filming so that we would not become friends.

    # Special Effects supervisor David Miller also played a zombie (with mustache).

    # No one (not even director Fred Dekker) knows why the part of J.C. was written for an actor on crutches.


    Alternate Endings:

    Version for regular television:

    [youtube=425,350]eOqAPpjgcxU[/youtube]

    has Ray Cameron walking out of the house as a zombie. He collapses near a cemetery where the creeps escape but are later captured by the alien spacecraft from the openingscene

    Theatrical & Tape: The ending is done when Ray blows himself up and Jill Whitlow kisses Chris. The zombiedog approaches the couple and she bends over to touch the dog, ofcourse the dog spits out a slug and Jill is stunned.

    SciFi Channel ending: Ray becomes a zombie and Jill Whitlow kisses Chris and says,"Nice suit." Rays head opens up and the slugs run to the cemetery where the mother spaceship is searching for them.

    Unknown alternate version: Some scenes were added for a 2 hour play so it answers more questions. Ray, while listening to Jill and Chris told Chris,"She's too good for you." In a larger sense, he was telling himself that, for the guilt he felt for him being hurt by his girlfriend.

    "The TV Edition has my original ending, which I made the mistake of showing to the studio before the opticals were finished...it was very poetic and moody. It was a much better, more interesting ending. I showed it to the studio and the effects weren't finished; there was a miniature and some light stands, and they didn't know what it was. 'What kind of ending is that?' 'The optical's not done.' 'We don't get it. Have a cheap scare at the end.'"

    -
    Fred Dekker
    Fangoria #128


    [youtube=425,350]_x362fgvTYc[/youtube]

  8. #8

  9. #9

    Standaard

    Ik doe niet mee voor de prijs :


    Eternal Sunshine of the Spotless Mind.

    Wat kan ik hier over zeggen ?
    Being John Malkovich was best leuk, erg vreemd, maar toch te pruimen.
    De titel Eternal Sunshine of the Spotless Mind sprak me erg aan dus ik had hoop dat deze Being John Malkovich wel zou overtreffen.

    Die eerste scenes, wauw. Die staan samen met de quote "Why do I fall in love with every woman I see who shows me the least bit of attention?" in m'n favorieten lijstje.
    De rest van de film staat in m'n "Getverdemme wat een bagger" lijstje.
    Waarom ?
    Geen idee. Ik kreeg er gewoon een vervelend gevoel bij, een ranzig gevoel, geen idee waarom. Ik heb hem wel uitgekeken, maar erg veel plezier heb ik niet gehad.

    Die eerste scene heb ik nog vaak opnieuw gekeken, de rest hoop ik nooit meer te zien.
    Ik bezit overigens de 3-disc en de 2-disc SE.
    M'n LE collectie gaat grotendeels in de verkoop, zoek je nog iets ? Check m'n verkoop topic of vraag maar raak :D

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door mercapto Bekijk bericht
    Ik doe niet mee voor de prijs
    Jammer, ik wou de wedstrijd nét vroegtijdig beëindigen
    Dan maar niet
    Spleen, door Godfried Bomans
    Ik zit mij voor het vensterglas onnoem'lijk te vervelen. Ik wou dat ik twee hondjes was. Dan kon ik samen spelen.
    Mijn blog met filmbesprekingen
    Mercapto ergo sum - Ik zeik, dus ik ben...

  11. #11

    Standaard

    Denk dat ik op zoek ga naar een recensie van The Searchers.
    Maar t kan wel effe duren
    Capitalization is the difference between "I had to help my uncle Jack off a horse.." and "I had to help my uncle jack off a horse.."

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door EmDee Bekijk bericht
    Denk dat ik op zoek ga naar een recensie van The Searchers.
    Maar t kan wel effe duren
    I had it comin' xD
    Spleen, door Godfried Bomans
    Ik zit mij voor het vensterglas onnoem'lijk te vervelen. Ik wou dat ik twee hondjes was. Dan kon ik samen spelen.
    Mijn blog met filmbesprekingen
    Mercapto ergo sum - Ik zeik, dus ik ben...

  13. #13

    Standaard

    Ik schrijf nooit recensies van films, ik kijk ze, en ik geniet of ik geniet niet.
    Mijn recensie voor de remake van Gone in 60 seconds met Nicholas Cage en Angelina Jolie:
    ik GENIET!

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edgar S. Bekijk bericht
    Ik schrijf nooit recensies van films, ik kijk ze, en ik geniet of ik geniet niet.
    Mijn recensie voor de remake van Gone in 60 seconds met Nicholas Cage en Angelina Jolie:
    ik GENIET!
    mijn recensie over die film ik NIET
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  15. #15

    Standaard

    Ik ga voor deze

    Hellboy:
    woehoe! 9/10
    Laatst aangepast door Coen P. : 04-04-2008 om 11:17
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  16. #16

    Standaard

    oke, ik wil graag meedoen. Maar sommige recenties zijn zo goed dat ik die niet kan overtreffen, dus zie hier mijn allerslechtste (of misschien wel mijn beste) recentie:

    Saw 3:
    Boehoe.

    1/10.

  17. #17

    Standaard

    Even omhooghalen aangezien het de laatste volledige dag is dat jullie nog kans maken op deze mooie dvd. Morgenmiddag om 12u wordt het boeltje afgesloten!
    Spleen, door Godfried Bomans
    Ik zit mij voor het vensterglas onnoem'lijk te vervelen. Ik wou dat ik twee hondjes was. Dan kon ik samen spelen.
    Mijn blog met filmbesprekingen
    Mercapto ergo sum - Ik zeik, dus ik ben...

  18. #18

    Standaard

    Over anderhalf uurtje is het over en uit jongens
    Spleen, door Godfried Bomans
    Ik zit mij voor het vensterglas onnoem'lijk te vervelen. Ik wou dat ik twee hondjes was. Dan kon ik samen spelen.
    Mijn blog met filmbesprekingen
    Mercapto ergo sum - Ik zeik, dus ik ben...

  19. #19

    Standaard

    En we hebben een winnaar...

    Gefeliciteerd, frank_black!

    Ik heb je "recensie" echt tientallen keren gelezen en telkens opnieuw kon ik m'n lach niet inhouden
    Vandaar: hartelijk gefeliciteerd, stuur me maar een PM!
    Spleen, door Godfried Bomans
    Ik zit mij voor het vensterglas onnoem'lijk te vervelen. Ik wou dat ik twee hondjes was. Dan kon ik samen spelen.
    Mijn blog met filmbesprekingen
    Mercapto ergo sum - Ik zeik, dus ik ben...

  20. #20

    Standaard

    gefeliciteerd! grappig dat degene die het woord recensie niet eens goed kan schrijven wint! (of ben ik nu een slechte verliezer?)
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  21. #21

    Standaard

    YEs, ben echt super blij, hartstikke bedankt!

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Coen P. Bekijk bericht
    gefeliciteerd! grappig dat degene die het woord recensie niet eens goed kan schrijven wint! (of ben ik nu een slechte verliezer?)
    't is maar een forum. als mijn leven er vanaf hing dan had ik het waarschijnlijk wel correct gesgeeve:wink:

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •