Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
De resultaten 26 tot 42 van 42 worden weergegeven.
  1. #26
    R Klemkerk
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman Bekijk bericht
    100hz zou met name voor sport, ook op digitaal, het naijl effect (lees responstijd) moeten verbeteren daar er soms een soort van sliert of ghost bij snelbewegende spelers te zien is/was. Door een beeldje toe te voegen, heffen ze dit fenomeen op, zodat snel bewegende personen/sporters wel goed weergegeven kunnen worden.:wink: Ook bij digitaal heb je immers te maken met het naijl effect of responstijd. CRT monitoren hebben hier geen last van!
    Wat ik neer gezet heb is mijn eigen constatering met betrekking tot LCD tv's.

    Ik installeer wekelijks TV's bij mensen thuis, met analoog/digitaal en alles er op en er aan. In principe heb je gelijk, in praktijk blijkt dat je het digitaal er minder last van hebt, dan met analoog beeld. (of mijn ogen zijn gewoon ronduit slecht )

    Ik heb het hier dan wel over de nieuwe LCD tv's, die natuurlijk ook qua beeld steeds beter worden. Die responstijd is inderdaad bij CRT monitoren niet van toepassing, maar bij LCD is het tegenwoordig nihil, zeker met het gebruik van digitaal is dit te verwaarlozen.

    Mensen spelen op een TFT scherm van 4ms immers ook prima een spelletje zonder last van ghosting .

  2. #27

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door R Klemkerk Bekijk bericht
    Wat ik neer gezet heb is mijn eigen constatering met betrekking tot LCD tv's.

    Ik installeer wekelijks TV's bij mensen thuis, met analoog/digitaal en alles er op en er aan. In principe heb je gelijk, in praktijk blijkt dat je het digitaal er minder last van hebt, dan met analoog beeld. (of mijn ogen zijn gewoon ronduit slecht )

    Ik heb het hier dan wel over de nieuwe LCD tv's, die natuurlijk ook qua beeld steeds beter worden. Die responstijd is inderdaad bij CRT monitoren niet van toepassing, maar bij LCD is het tegenwoordig nihil, zeker met het gebruik van digitaal is dit te verwaarlozen.

    Mensen spelen op een TFT scherm van 4ms immers ook prima een spelletje zonder last van ghosting .
    En toch hoor ik mensen klagen over naijl effecten op lcd tv's met een responstijd van 6ms of minder!:wink: Kan zijn dat de ene implemetatie van 100hz beter werkt dan de ander.:wink: Ook bij analoog moet je bij 6 of 4 ms niets meer zien... Voornamelijk bij sport, voetbal e.d.

    Overigens, ik geloof je best hoor.

    Voordeel van lcd is dat het een volle kleur is, dus in principe zijn de kleuren bij een lcd zuiverder dan een crt, daar die ook kleuren mengt, rgb, om tot die kleuren te komen. Bijkomend nadeel van lcd is het aantal kleuren dat ze kunnen weergeven, nu wordt dat ook bij de laatste modellen steeds beter en met name de zwarting gaat hard vooruit. Ik denk dat nu de top lcd tv panels gelijk zijn met plasma en crt. OLED is nog mooier en beter maar de levensduur is toch een stuk korter dan ze eerst hadden gedacht. Blijft over, lasertv maar ook daar horen we weinig meer van...
    Laatst aangepast door hstadman : 14-05-2008 om 15:02

  3. #28

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door R Klemkerk Bekijk bericht

    Mensen spelen op een TFT scherm van 4ms immers ook prima een spelletje zonder last van ghosting .
    Meestal, voor desktop pc monitoren in ieder geval, TN panelen, die echt het minst aantal kleuren kunnen weergeven dan een goede pva, s-pva of met name ips of s-ips panels. IPS panelen zijn nog steeds het best voor wat betreft kleurweergave en kijkhoek...
    Laatst aangepast door hstadman : 14-05-2008 om 15:02

  4. #29
    R Klemkerk
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman Bekijk bericht
    En toch hoor ik mensen klagen over naijl effecten op lcd tv's met een responstijd van 6ms of minder!:wink: Kan zijn dat de ene implemetatie van 100hz beter werkt dan de ander.:wink: Ook bij analoog moet je bij 6 of 4 ms niets meer zien... Voornamelijk bij sport, voetbal e.d.

    Overigens, ik geloof je best hoor.

    Voordeel van lcd is dat het een volle kleur is, dus in principe zijn de kleuren bij een lcd zuiverder dan een crt, daar die ook kleuren mengt, rgb, om tot die kleuren te komen. Bijkomend nadeel van lcd is het aantal kleuren dat ze kunnen weergeven, nu wordt dat ook bij de laatste modellen steeds beter en met name de zwarting gaat hard vooruit. Ik denk dat nu de top lcd tv panels gelijk zijn met plasma en crt. OLED is nog mooier en beter maar de levensduur is toch een stuk korter dan ze eerst hadden gedacht. Blijft over, lasertv maar ook daar horen we weinig meer van...
    Tsja, ik vind als je een LCD koopt, moet je niet zo zeiken om die vertraging. Je weet dat het erin zit, en dat je jezelf daar aan kan ergeren. Ik heb zelf een plasma gekocht om die reden, en nog een paar andere.

    Tuurlijk blijf je last hebben van die response tijd, en je zult het altijd zien, ook bij digitaal, echter is mijn ervaring dat het bij digitaal minder opvalt dan met analoog. Die lijkt daar wat gevoeliger voor te zijn .

  5. #30

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door R Klemkerk Bekijk bericht
    Tsja, ik vind als je een LCD koopt, moet je niet zo zeiken om die vertraging. Je weet dat het erin zit, en dat je jezelf daar aan kan ergeren. Ik heb zelf een plasma gekocht om die reden, en nog een paar andere.

    Tuurlijk blijf je last hebben van die response tijd, en je zult het altijd zien, ook bij digitaal, echter is mijn ervaring dat het bij digitaal minder opvalt dan met analoog. Die lijkt daar wat gevoeliger voor te zijn .
    Ben ik met je eens...:wink:

  6. #31

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Raymond187 Bekijk bericht
    Welke CRT geeft 720p weer?
    32PW9551 van philips (kan 720p ontvangen)

    Maar is vorige week opgahaald door philips voor vernietiging.............

  7. #32

    Standaard

    Ik heb net een nieuwe Samsung lcd Full HD gekocht met 100 HZ en 24 FPS, als ik games speel op mijn Xbox 360 blijft het scherm gewoon 1080p/ 60 HZ vertonen, bij Blu-ray Films is dit net hetzelfde... Als ik mijn speler instel op 24 FPS krijg ik een erg schokkerig beeld. Ik vraag me af waarom dan deze technieken in de toestellen worden geplaatst als ze eigenlijk overbodig zijn. Ik ben wel zeer tevreden over het uiteindelijke plaatje, dat zeker wel, maar ik vraag me af waar dan die 24 FPS en die 100 HZ goed voor zijn, ik merk geen verschil, wat dat betreft, tegenover mijn vorige HD-Ready tv.
    Yamaha RX-V671 Receiver, KEF 2005.3 Speakers, Panasonic DMP-BD110 Blu-ray speler, XBOX 360s spelconsole, Nintendo Wii, Yamaha CD-S300 CD speler, Panasonic TX-P42G30E Plasma TV en Belgacom Digitale TV.

  8. #33

    Standaard

    De 100Hz is me ook een totaal raadsel, er is op mijn philips geen verbetering waar te nemen.

    Sterker nog, alle truuks en opties uit geeft het beste beeld !

    24FPS wordt alleen op sommige BR-Discs gebruikt, en wordt alleen maar gedaan om de bioscoopfrequentie te evenaren (en ook dus het geluid niet te snel loopt)

    een beeldverbetering is dit niet.

  9. #34

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door renecl Bekijk bericht
    De 100Hz is me ook een totaal raadsel, er is op mijn philips geen verbetering waar te nemen.

    Sterker nog, alle truuks en opties uit geeft het beste beeld !

    24FPS wordt alleen op sommige BR-Discs gebruikt, en wordt alleen maar gedaan om de bioscoopfrequentie te evenaren (en ook dus het geluid niet te snel loopt)

    een beeldverbetering is dit niet.
    Hoe weet je dan welke Blu-ray 24 Fps is? Staat dit op de hoes vermeld? ik heb nog niets kunnen vinden...
    Yamaha RX-V671 Receiver, KEF 2005.3 Speakers, Panasonic DMP-BD110 Blu-ray speler, XBOX 360s spelconsole, Nintendo Wii, Yamaha CD-S300 CD speler, Panasonic TX-P42G30E Plasma TV en Belgacom Digitale TV.

  10. #35

    Standaard

    Moet achterop staan, maar niet elke disc heeft dit.

  11. #36

    Standaard

    Bijna elke BluRay met een bioscoop film zal in 24fps geproduceerd worden om het film effect te reproduceren. Alleen een aantal documentaires zijn momenteel niet in 1080P24... alternatieven zijn dan vaak 1080i50 of 1080i60 (interlaced met 50 of 60fps)

    Een aantal 100HZ LCD schermen kunnen deze 24fps vermenigvuldigen naar 48, 72 of 96 fps, dit verschilt per scherm. Hier moet je vaak een digitaal effect voor aanzetten. Hierbij komt het voor dat het beeld niet zo "filmisch" overkomt als je zou wensen. Dit is aan de eindgebruiker om zelf in te stellen. Sommige merken doen zelfs aan interpolatie. Die laten dus niet alleen maar het frame een aantal keer voorbij komen maar laten er ook nog een computerberekening op los om tussenframes te bereken.

    Het blijft dan ook lonen om niet blind een TV te kopen. Doe eerst gedegen onderzoek op internet en ga dan daarna eens kijken in een winkel. Het schokkende effect (Judder) kan in de meeste gevallen gedetecteerd worden bij een horizontale pan. (een horizontale beweging van de camera). Verticaal is dit soms ook nog wel waar te nemen. Het betreft hier in beide gevallen dan een gelijkmatig schokken. Er zijn ook effecten die een niet gelijkmatig schokken teweeg brengen ... het zogenaamde 3:2 pulldown effect is hier één van. Dit effect krijg je JUIST als je een originele filmbron (24fps) in 50 of 60 fps wil gaan tonen. DAT is dus niet de oplossing.

    Ik heb zelf sinds kort een Philips 42LPF9603. Dit is een 100Hz LCD scherm waarbij ik handmatig nagenoeg alle digitale effecten uit heb gezet voor het beste resultaat bij het tonen van 24FPS Blurays. Mijn grootste bezwaar bij deze digitale effecten is dat naar mijn mening het filmgevoel helemaal weg is en het beeld enorm op HD-cam gaat lijken. Maar goed... dat is mijn beleving :razz:. Overigens... als je goed op let in de bios vallen de 24fps je ook op hoor... maar daar hoor je nooit iemand over klagen... raar heh!

  12. #37

    Standaard

    Idd, in de bios is het gewoon 24FPS en inc flikkering (zeker als je dichtbij zit)

    Het judder effect heb ik vooral bij (van internet gedownloade) tv series (720P Matroska files)
    Heb je hier nog tips voor ? (ik heb dezelfde tv als jij)

    Afspelen doe ik deze op HDTV 60Hz

  13. #38

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door renecl Bekijk bericht
    Idd, in de bios is het gewoon 24FPS en inc flikkering (zeker als je dichtbij zit)

    Het judder effect heb ik vooral bij (van internet gedownloade) tv series (720P Matroska files)
    Heb je hier nog tips voor ? (ik heb dezelfde tv als jij)

    Afspelen doe ik deze op HDTV 60Hz
    Het afspelen op 60Hz zal zeer waarschijnlijk het probleem zijn. (XBOX360? of iets anders?) Hier doe je weinig aan volgens mij. Zelf doe ik niets met Matroska files.

  14. #39

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door renecl Bekijk bericht
    Het judder effect heb ik vooral bij (van internet gedownloade) tv series (720P Matroska files)
    Heb je hier nog tips voor ? (ik heb dezelfde tv als jij)
    Goede tip, niet downloaden, is namelijk hardstikke illegaal. Gewoon de serie op DVD gaan kopen,geen enkel judder probleem.
    En... het is niet toegestaan om illegale zaken op ons forum te bespreken. Dus wat betreft het downloaden en je vragen stopt het hier.

  15. #40

    Standaard

    Zo inmiddels zeker 1.5 jaar later ben ik weer op zoek naar een 42" LCD tv.

    Daar ik nu meer dan een jaar draai met 100Hz OFF (en overigens ook alle andere truuks OFF) ga ik niet meer kiezen voor 100Hz.

    Dit scheelt zeker 200 Euro, en er zit echt wel exact hetzelfde LCD panel in.

    Overigens ben in te weten gekomen dat de 100Hz techniek (zelfs 200 tegenwoordig) niet in het panel zit maar de backlighting.
    Bij 100Hz "knippert" de backlighting , geen idee hoe dat werkt

  16. #41

    Standaard

    @Renecl

    Daar zit je toch een beetje naast.
    Bij zowel 100Hz als bij 200Hz (maar dan slechts bij enkele fabrikanten) zit de techniek in de aansturing van het lcd paneel zelf. Niet in die van de backlight.

    Bij 100Hz en bij 200Hz van oa Sony zorgen de processors in de tv ervoor dat er tussenliggende beelden worden verzonnen die tussen de originele beelden in komen.
    De beeldpunten springen hierdoor vaker om dan het oorspronkelijk beeld materiaal zou laten doen.

    Bij 200Hz van de recente Philips modellen is het wel zo dat de backlight in gedeelten geactiveerd wordt. Door baan voor baan het backlight in te schakelen, en de rest dus uit, wordt in zekere vorm het beeld opbouwen van een crt nagebootst. Philips noemt dit scanning backlight. Het voordeel is dat men de rest van het beeld nagenoeg niet waarneemt op die momenten en je hierdoor het beeld als vloeiender waarneemt (door de zwart momenten tussen de beelden). Nadeel is dat het knipper effect van vroeger bij een crt terug komt (maar wel met een hogere nog minder opvallende frequentie).

  17. #42

    Standaard

    Aha, dan haal ik 2 dingen door elkaar.

    Bedankt voor de correctie

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •