Pagina 1 van 13 1234511 ... LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 308 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard HDMI kabel van 10 of 189 euro kopen? (Het centrale topic)

    Close please
    Laatst aangepast door johnnyrinsma : 16-05-2010 om 07:56 Reden: Prive questie

  2. #2

    Standaard

    Voor korte afstanden zou ik een goedkope kabel nemen ... voor lange afstanden zoals bv 10 meter moet je een goed afgeschermde kabel nemen ....

    Heb zelf een van den Hul HDMI van 10 meter van mijn dvd speler naar de beamer ... kabel was 159 euro ... er zijn ook vele duurdere maar vind dat overbodig ...

    Tussen mijn PS3 en beamer zit een 4,5 meter lange Audioquest HDMI A van 59 euro ... ook een prima kabel ...

    Vooral uitproberen en zien of je geen onderbrekingen krijgt in beeld of totaal geen beeld ... wat ik wel eens hoorde van personen met een goedkope kabel ...

    Mijn advies: vraag of je de kabel mag uitproberen

  3. #3

    Standaard

    Belangrijker is dat als je de HDMI gebruikt voor Blu-Ray dat de kabel 1.3 gecertificeert is, dat heeft te maken met de bandbreedte van het singaal dat doorgevoerd moet worden.

    Ik zelf gebruikt het merk Supra die vanaf 1 meter a 49€ kost.

  4. #4

    Standaard

    Yep was dat 1.3 certificatie even vergeten te vermelden .... mijn beide kabels zijn 1.3 gecertificeerd ... by the way ook belangrijk voor de andere HD formaat: HD-DVD

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door johnnyrinsma Bekijk bericht
    HDMI kabel van 10 of 189 euro kopen?

    Wat is nou het verschil?
    Ze zijn er van 10 euro tot 189 (misschien nog wel duurder).
    Niemand kan het mij vertellen en elders op internet vind ik ook geen concreet antwoord.

    Wellicht kan jij/jullie mij/ons dat toelichten.


    Met vriendelijke groet,

    Johnny Rinsma
    Een groot verschil kan al zijn welk merk er op staat;
    Er kan een verschil zitten in de connectoren;
    Er kan een verschil zitten in de gebruikte materialen voor de afscherming;
    Er kan een verschil zitten in de bandbreedte die ze doorgeven;
    Er kan een verschil zitten in de certificering (1.1, 1.2 of 1.3 )

    Oh en het prijsverschil kan ook komen door een verschil in lengte......
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  6. #6

    Standaard

    Mijn ervaring is dat met name digitale kabels minder van elkaar verschillen dan analoge kabels. Koop geen rotzooi maar houdt het netjes in het midden, dan heb je zeker een fatsoenlijke kabel. Exhorbitante bedragen voor digitale kabels zijn mijns inziens niet echt nodig. Voor analoge kabels is het weer een heel ander verhaal!

    Koop dus gewoon een merk waarvan jij vindt dat het goed genoeg is.:wink:
    Indien mogelijk, ga de kabels testen en kijk of de prijsverschillen het wel waard zijn. het is namelijk zo dat sommige lager geprijsde kabels boven hun prijsklasse kunnen presteren maar het komt ook zeker voor dat dure kabels onderpresteren. Er zijn zeker wel erg goede digitale kabels, die ook duur zijn maar de verschillen zijn echt vele malen kleiner dan bij analoge kabels!

    Waar het bij digitale kabels om nuances gaat, gaat het bij analoge kabels soms om dag en nacht verschillen!

    Normaal gesproken ben ik zeker een voorstander van goede kabels maar als het om digitale kabels gaat is een goede middenweg meer dan voldoende.

    Hier kun je er wat over lezen:
    http://www.hdmi.org/learningcenter/faq.aspx

    En de problemen die kunnen ontstaan bij goedkope kabels bij grote lengtes:
    "There are issues with cable length when it gets too long though, and you may get what is referred to as a "sparkle effect" with cheaper cable (some pixles basically fail to be transmitted, and so there's this sparkling effect) - this is probably the only time when you want to buy a more pricier cable, just for the convenience of being able to return it if it's not good quality. A booster/extender device may be needed if you want such long runs (anything over 10m needs serious consideration)."

    met andere woorden: als je meer dan 10 meter nodig hebt, heb je een grotere kans dat de wat duurdere kabels wel goed blijven presteren maar dat de goedkope steekjes laten valllen. We hebben het dan over lengtes langer dan 10 meter zeg 12 of 15 meter. En dat is ook precies wat sommige mensen hier hebben gemeld dat goedkope kabels bij die lengtes blokvorming hebben en de duurdere het beeld wel nog gewoon goed doorgeven. Maar alles onder de 10 meter moet goed werken!

    Alles onder de 10 meter is dus geen probleem! (immers, alle hdmi 1.3 a, b) gespecificeerde kabels moeten voldoen aan de maximale eis bij 10 meter. Ze worden dus tot en met 10 meter gegarandeerd op werking.
    Laatst aangepast door hstadman : 04-04-2008 om 17:55

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman Bekijk bericht
    Mijn ervaring is dat met name digitale kabels minder van elkaar verschillen dan analoge kabels. Koop geen rotzooi maar houdt het netjes in het midden, dan heb je zeker een fatsoenlijke kabel. Exhorbitante bedragen voor digitale kabels zijn mijns inziens niet echt nodig. Voor analoge kabels is het weer een heel ander verhaal!

    Koop dus gewoon een merk waarvan jij vindt dat het goed genoeg is.:wink:
    Indien mogelijk, ga de kabels testen en kijk of de prijsverschillen het wel waard zijn. het is namelijk zo dat sommige lager geprijsde kabels boven hun prijsklasse kunnen presteren maar het komt ook zeker voor dat dure kabels onderpresteren. Er zijn zeker wel erg goede digitale kabels, die ook duur zijn maar de verschillen zijn echt vele malen kleiner dan bij analoge kabels!

    Waar het bij digitale kabels om nuances gaat, gaat het bij analoge kabels soms om dag en nacht verschillen!

    Normaal gesproken ben ik zeker een voorstander van goede kabels maar als het om digitale kabels gaat is een goede middenweg meer dan voldoende.
    Amen...
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  8. #8

    Standaard

    Als je een leuke kabel wilt voor een leuke prijs kijk eens op ebay.co.uk. QED HDMI kabels die in nederland bijvoorbeeld 150 euro kosten zijn daar te vinden voor 80 (de pond is ook erg laag natuurlijk).

  9. #9
    R Klemkerk
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door mark_a Bekijk bericht
    Als je een leuke kabel wilt voor een leuke prijs kijk eens op ebay.co.uk. QED HDMI kabels die in nederland bijvoorbeeld 150 euro kosten zijn daar te vinden voor 80 (de pond is ook erg laag natuurlijk).
    Dan ben je verzekerd van een super kabel!

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door johnnyrinsma Bekijk bericht
    HDMI kabel van 10 of 189 euro kopen?

    Wat is nou het verschil?
    Ze zijn er van 10 euro tot 189 (misschien nog wel duurder).
    Niemand kan het mij vertellen en elders op internet vind ik ook geen concreet antwoord.

    Wellicht kan jij/jullie mij/ons dat toelichten.


    Met vriendelijke groet,

    Johnny Rinsma
    Lees dit topic maar eens door;

    http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=52049

    De waarheid ligt in het midden en hoeft geen 189 euro te kosten voor 1 a 2 meter , met een kabeltje van 10 euro gaat het ook perfect.
    Have fun and enjoy your collection

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door R Klemkerk Bekijk bericht
    Dan ben je verzekerd van een super kabel!
    Agreed.:wink:

  12. #12
    R Klemkerk
    Guest

    Standaard

    Alle HDMI kabels zijn gevoelskabels. Er zit wel iets verschil tussen, maar dat zal geen wereld van verschil zijn.

    Sommige kabels zijn 720p certified, en de wat betere 1080p. Bij langer dan 2 meter zit er wel degelijk verschil tussen!

    Het is een gevoelskwestie, want je koopt waar je zelf het beste gevoel bij hebt.

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door R Klemkerk Bekijk bericht
    Alle HDMI kabels zijn gevoelskabels. Er zit wel iets verschil tussen, maar dat zal geen wereld van verschil zijn.

    Sommige kabels zijn 720p certified, en de wat betere 1080p. Bij langer dan 2 meter zit er wel degelijk verschil tussen!

    Het is een gevoelskwestie, want je koopt waar je zelf het beste gevoel bij hebt.
    Huh?! Als een hdmi 1.3 kabel op 1080P wordt gegarandeerd, dan is dat voor maximaal 10 meter! hoor! Dat is de max. afstand waarover hdmi 1.3 probleemloos kan worden getransporteerd en wordt gegarandeerd, ook de wat goedkopere kabels doen dat tot en met 10 meter. Kom je daar boven, zeg 12 meter, dan wordt het verschil tussen een goedkope of een wat duurdere allicht wel zichtbar daar de duurdere die 2 meter extra wel zonder blokjes kan weergeven en de goedkope hier steekjes laten vallen. Heb nog nooit gehoord dat bij 2 meter al problemen ontstonden!
    Laatst aangepast door hstadman : 15-05-2008 om 12:21

  14. #14
    R Klemkerk
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman Bekijk bericht
    Huh?! Als een hdmi 1.3 kabel op 1080P wordt gegarandeerd, dan is dat voor maximaal 10 meter! hoor! Dat is de max. afstand waarover hdmi 1.3 probleemloos kan worden getransporteerd en wordt gegarabdeerd, ook de wat goedkopere kabels...doen dat tot en met 10 meter. Kom je daar boven, zeg 12 meter, dan wordt het verschil tussen een goedkope of eenw at duurdere allicht wel zichtbar daar de duurdere die 2 meter wel zonder blokjes kan weergeven en de goedkope hier steekjes laten vallen. Heb nog nooit gehoord dat bij 2 meter al problemen ontstonden!

    ja maar wie heeft er nou 10 meter kabel nodig? bijna niemand. En diegene die dat wel nodig hebben, kijken niet op die paar tientjes.

    Er zit gewoon weinig verschil in die kabels. Dat is gewoon de waarheid

    Een kabel van 180 euro geeft niet veel beter beeld dan een kabel van 50 euro. geloof mij, ik heb alles getest
    We hebben het hier neem ik aan niet over kabels van 10+ meter, dus die discussie laten we maar even achterwege

    Ik heb ook nog nooit problemen vernomen van kabels van 2 meter hoor. Daarom vind ik ook dat er weinig verschil in zit. als je kabels pakt die dezelfde standaard ondersteunen. Want je moet geen appels met peren gaan vergelijken
    Laatst aangepast door R Klemkerk : 15-05-2008 om 12:24

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door R Klemkerk Bekijk bericht
    ja maar wie heeft er nou 10 meter kabel nodig? bijna niemand. En diegene die dat wel nodig hebben, kijken niet op die paar tientjes.

    Er zit gewoon weinig verschil in die kabels. Dat is gewoon de waarheid


    Een kabel van 180 euro geeft niet veel beter beeld dan een kabel van 50 euro. geloof mij, ik heb alles getest
    Dat is toch ook wat iedereen hier zegt?! Alleen ik bestrijdt de lengte waarop je last zou kunnen krijgen...hdmi 1.3 specs verplichten namelijk dat die kabels tot en met 10 meter probleemloos moeten werken...Mensen met beamers willen nog wel eens (vaak) dat soort lengte kabels nodig hebben.:wink:

    Uit tests is gebleken dat ook de goedkope kabels tot 10 meter hun werk doen, heb je 12 of 15 meter nodig, wat nog wel eens voorkomt, dan loont het zich wel om een wat duurder merk te nemen daar die wel zonder problemen die extra meters kunnen overbruggen, waar de goedkope kabels steekjes laten vallen...dus een kwaliteitskabel is wel beter maar tot 10 meter zul je daar niets of weinig van merken in ieder geval...
    Laatst aangepast door hstadman : 15-05-2008 om 12:28

  16. #16

    Standaard

    heb op ebay.co.uk een hdmi kabel gekocht voor 15 euro, die véél degelijker is dan die kabels die ze op 1dayfly en ibood aanbieden.

    Tevens 1,3 en gold plated. Keurige stekkers, en \t belangrijkste schitterend beeld.

  17. #17

    Standaard

    Ik kan er met mijn hoofd echt niet bij dat er nog steeds mensen bestaan die voor pak hem beet 40 euro de meter HDMI kabel kopen en dan met droge ogen beweren dat die beter is. Als je die aanschaft omdat je vind dat ze er cool uitzien en een mooie subtropische naam hebben is dat prima natuurlijk, iedereen moet zelf weten hoe hij zijn geld in de sloot gooit, maar diegene die een beter/mooier beeld claimed en kan laten zien nomineer ik persoonlijk voor de Nobelprijs. Alles wat je nodig hebt is een degelijke kabel en die zijn er al vanaf een Eurootje of 10-15. Bij HDMI geldt: Als het niet goed werkt is het kapot. Vehalen over slijten doen me ook altijd een lachstuip bezorgen. Wat doen die mensen in Godsnaam met die kabels dan? Via een natte sloot aansluiten en 189 keer per dag het ding erin en eruit halen?
    Laatst aangepast door Martin van Tuijl : 08-06-2008 om 17:11 Reden: zpelvouten
    Vous au moins, vous ne risquez pas d'être un légume, puisque même un artichaut a du cœur... [Amélie Poulain]

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Martin van Tuijl Bekijk bericht
    Ik kan er met mijn hoofd echt niet bij dat er nog steeds mensen bestaan die voor pak hem beet 40 euro de meter HDMI kabel kopen en dan met droge ogen beweren dat die beter is. Als je die aanschaft omdat je vind dat ze er cool uitzien en een mooie subtropische naam hebben is dat prima natuurlijk, iedereen moet zelf weten hoe hij zijn geld in de sloot gooit, maar diegene die een beter/mooier beeld claimed en kan laten zien nomineer ik persoonlijk voor de Nobelprijs. Alles wat je nodig hebt is een degelijke kabel en die zijn er al vanaf een Eurootje of 10-15. Bij HDMI geldt: Als het niet goed werkt is het kapot. Vehalen over slijten doen me ook altijd een lachstuip bezorgen. Wat doen die mensen in Godsnaam met die kabels dan? Via een natte sloot aansluiten en 189 keer per dag het ding erin en eruit halen?
    tja, als je heel veel meters nodig hebt maakt het toch echt wel verschil.
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Alexander D Bekijk bericht
    tja, als je heel veel meters nodig hebt maakt het toch echt wel verschil.

    Ook die langere zijn in de gunstigere prijsklasse al duidelijk duurder per meter dan de korte kabels, er wordt dan echt wel een iets beter kabeltje gebruikt, ook die goedkopere lange spelen net zo goed als de hele dure. De verkoper van die prijsgunstige kabels wil zijn produkt ook niet teruggestuurd krijgen en een slechte naam krijgen.

    Inderdaad zijn de hele lange kabels wel wat duurder per meter, maar ze werken wel. Ik denk dat je niet een kabel van 20 meter gaat nemen als je met 1,5 meter ook toekunt
    Have fun and enjoy your collection

  20. #20

    Standaard

    1 en ander is nog steeds geen rechtvaardiging om iemand een 1,2 mtr kabeltje aan te smeren voor 170 Euro
    Laatst aangepast door Martin van Tuijl : 09-06-2008 om 00:13 Reden: 1 vergeten
    Vous au moins, vous ne risquez pas d'être un légume, puisque même un artichaut a du cœur... [Amélie Poulain]

  21. #21

    Standaard

    De W&M HDMI kabels zijn ook zeer goed en betaalbaar. Zie av123.nl

  22. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Martin van Tuijl Bekijk bericht
    1 en ander is nog steeds geen rechtvaardiging om iemand een 1,2 mtr kabeltje aan te smeren voor 170 Euro
    Dat rechtvaardig ik toch ook niet met mijn post????
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  23. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Ook die langere zijn in de gunstigere prijsklasse al duidelijk duurder per meter dan de korte kabels, er wordt dan echt wel een iets beter kabeltje gebruikt, ook die goedkopere lange spelen net zo goed als de hele dure. De verkoper van die prijsgunstige kabels wil zijn produkt ook niet teruggestuurd krijgen en een slechte naam krijgen.
    Fijn dat je het zelf zegt.

    Oftewel: er zit dus wel verschil in. En nogmaals: daarmee bedoel ik helemaal niet dat je een kabel moet kopen van 100 de meter.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Inderdaad zijn de hele lange kabels wel wat duurder per meter, maar ze werken wel. Ik denk dat je niet een kabel van 20 meter gaat nemen als je met 1,5 meter ook toekunt
    Feitelijk zijn lange kabels goedkoper per meter maar ik snap wat je wil zeggen.
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  24. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Alexander D Bekijk bericht
    Dat rechtvaardig ik toch ook niet met mijn post????
    Nee, dat klopt. Ik reageer wellicht wat onhandig, je post is klip en klaar Wat ik eigenlijk bedoel te zeggen is dat er andere zaken gaan spelen als je over lengte van de kabel gaat praten waarvan de belangrijkste signaalverlies is. Hoewel je het ook daar wel behoorlijk bont moet maken. Ik geloof niet dat er iets aan de hand is tot een meter of 15 bij een degelijke kabel, maar dat heb ik zelf niet kunnen testen en is natte vingerwerk en van horen zeggen. Foute informatie geven aan onwetende klanten en ze naar huis sturen met, laten we het nog even netjes houden, 5 meter kabel voor 1000 euro is naar mening gewoon crimineel. Als de klant volledig op de hoogte is maar het toch betaald is het uiteraard zijn goed recht
    Laatst aangepast door Martin van Tuijl : 09-06-2008 om 11:35
    Vous au moins, vous ne risquez pas d'être un légume, puisque même un artichaut a du cœur... [Amélie Poulain]

  25. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Martin van Tuijl Bekijk bericht
    Nee, dat klopt. Ik reageer wellicht wat onhandig, je post is klip en klaar Wat ik eigenlijk bedoel te zeggen is dat er andere zaken gaan spelen als je over lengte van de kabel gaat praten waarvan de belangrijkste signaalverlies is. Hoewel je het ook daar wel behoorlijk bont moet maken. Ik geloof niet dat er iets aan de hand is tot een meter of 15 bij een degelijke kabel, maar dat heb ik zelf niet kunnen testen, dus is natte vingerwerk en van horen zeggen. Foute informatie geven aan onwetende klanten en ze naar huis sturen met, laten we het nog even netjes houden, 5 meter kabel voor 1000 euro is naar mening gewoon crimineel. Als de klant volledig op de hoogte is maar het toch betaald is het uiteraard zijn goed recht
    Bij meer dan 10m krijgen veel hdmi kabels problemen met 1080p. Ik heb zelf nog niet veel kabels getest op de lengte maar heb destijds ook voor een niet al te dure oplossing gekozen met de Supra. Voor een meter die niet goedkoop maar voor 10meter is hij helemaal niet duur.
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

Pagina 1 van 13 1234511 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •