Pagina 11 van 13 EersteEerste ... 78910111213 LaatsteLaatste
De resultaten 251 tot 275 van 308 worden weergegeven.
  1. #251

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door langejan Bekijk bericht
    Het blijkt de top speler van Onkyo te zijn, en THX dus ben benieuwd hoe Indiana Jones op blu ray is

    in combinatie met een plasma scherm, zowel in beeld als geluid.
    kan alleen maar genieten worden.
    Sony vplhw 50 es beamer,samsung ps 64d 8000 plasma,teufel system 5 thx select 2 5.2 speakers,pioneer lx 53 thx select 2 , onkyo bd809 thx blurayspeler, pioneer bdp lx55.
    Thx bekabeling, stroomverzorging monster ht hts 2600, dedicated ht.

  2. #252

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door langejan Bekijk bericht
    Het blijkt de top speler van Onkyo te zijn, en THX dus ben benieuwd hoe Indiana Jones op blu ray is

    in combinatie met een plasma scherm, zowel in beeld als geluid.
    THX is geen garantie voor iets, er zijn merken die het net zo goed of beter doen zonder de THX aanduiding, dus daar moet je je niet blind op staren

    Was die dubbele HDMI een noodzaak?
    Have fun and enjoy your collection

  3. #253

    Standaard

    Neen hoor, zoals ik al zei: het is Onkyo's TOP speler en heb zelf 3D plasmascherm, vandaar mijn keus.

    Heb al ca 3 jaar een Onkyo AV Receiver 608, en voor zulke prijzen hoeft je het niet te laten, want een blu ray speler van Marantz zag ik , kost nog 1199,00 euro.

    Ik hou het bij Onkyo, goed merk.

  4. #254

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door langejan Bekijk bericht
    Neen hoor, zoals ik al zei: het is Onkyo's TOP speler en heb zelf 3D plasmascherm, vandaar mijn keus.

    Heb al ca 3 jaar een Onkyo AV Receiver 608, en voor zulke prijzen hoeft je het niet te laten, want een blu ray speler van Marantz zag ik , kost nog 1199,00 euro.

    Ik hou het bij Onkyo, goed merk.
    Oke, snap het, zelf ben ik niet merkgebonden en zolang het zwart en goed is, is het voor mij ook goed

    Je receiver is inderdaad geschikt voor 3D doorgifte, daar had je het dan ook niet voor nodig, heb zelf nog een receiver die geen 3D kan doorgeven en daarom gebruik ik daar de 2e HDMI uitgang van de speler voor.

    Hoop dat je speler je goed gaat bevallen, merkentrouw mag best beloond worden
    Laatst aangepast door DVDProfilersFilmgek : 28-01-2013 om 19:36 Reden: in moest uit zijn....
    Have fun and enjoy your collection

  5. #255

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    THX is geen garantie voor iets, er zijn merken die het net zo goed of beter doen zonder de THX aanduiding, dus daar moet je je niet blind op staren

    Was die dubbele HDMI een noodzaak?
    thx is een certificering waarin de producten moeten voldoen volgens de thx norm.
    george lucas wou dat zijn films hetzelfde zouden klinken zoals in de bioscopen met thx certificaat.
    heel veel merken hechten hier geen waarde aan omdat er een behoorlijk prijskaartje aan vastzit om het thx logo te krijgen.
    thx kan iets mooi toevoegen als je de speakers en recievers hebt,
    voor een blurayspeler maakt dit in principe alleen voor de beeldkwaliteit uit.
    ik zelf daarintegen heb de speakers en reciever van thx en draai ook altijd op thx cinema omdat ik dit het mooiste vind klinken.
    een compleet thx systeem kan wat toevoegen maar niet met een blurayspeler met het thx logo zonder de speakers en reciever.
    daarbij komt dat een thx systeem ook niet altijd goed scoort op hifi gebied omdat het afstraal gebied van de speakers puur is bedoelt voor filmweergave en je daarom ook altijd met dipolen van achter werkt.
    voor mij voegt het zeker wat toe maar dit zal niet voor iedereen gelden.
    Sony vplhw 50 es beamer,samsung ps 64d 8000 plasma,teufel system 5 thx select 2 5.2 speakers,pioneer lx 53 thx select 2 , onkyo bd809 thx blurayspeler, pioneer bdp lx55.
    Thx bekabeling, stroomverzorging monster ht hts 2600, dedicated ht.

  6. #256

    Standaard

    Eerlijk gezegd geen zin om alle pagina's te gaan doorspitten, ook met het oog op dat het laatst bijna 4 jaar terug is gereageerd, wellicht wel iemand die zin heeft om mij verder te helpen..

    Zoals de titel al aangeeft, moet je een HDMI kabel kopen voor enkele €'s of toch voor een duurdere variant gaan?
    Mijn buurman heeft namelijk een 4K speler met alles erop en eraan maar zoekt nu nog de juiste HDMI kabel.. zijn twijfel ligt dus bij dat de een zegt van de Action is prima en de ander zegt ik zou als je toch al flink aan het uitgeven bent toch voor een dure gaan.. dan heeft hij het over + € 50,-.

    Een link naar de HDMI kabel mocht er iemand met tips zijn is erg welkom.

  7. #257

    Standaard

    De meningen zijn nog steeds altijd verdeeld, maar als je buurman een (dure) 4K-speler heeft gekocht zou ik niet met een HDMI-kabel van de Action aan komen zetten...
    Dan zou ik toch wel iets meer investeren. Maar of dat dan 20, 50 of 189 euro moet zijn, tja, dat blijft de vraag...
    Ik denk dat vooral ook de lengte meespeelt. Als er 10 meter afgelegd moet worden, dan zou ik zeker voor een duurdere versie gaan. Is de afstand slechts 50 centimeter, dan hoeft het allemaal niet zo afgeschermd te zijn.
    Dat zeg ik dan, hè? Er zullen anderen zijn die dit allemaal weer onzin vinden...
    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011

  8. #258

    Standaard

    Heb zelf eens 2 kabels getest, een HDMI kabel van €5,- en een van ruim boven de €100,- op mijn Oppo speler, Ik en de andere aanwezige zagen hetverschil niet. Ook was er jaren geleden een test op de tv in Kassa en wat kwam er als beste uit? een HDMI kabel van ongeveer
    €5,- (ik dacht bij blokker of action) ook in de test waren de verschillen al moeilijk te zien.
    Zag vroeger ook al het verschil niet tussen een goedkope of dure scart kabel.

  9. #259

    Standaard

    Had deze van de week van Amazon de 9 euro
    https://www.amazon.de/Twisted-Veins-...ords=veins+7.5

    Ik zocht een 7.5 meter maar komt ook in 4.6 en 1.8m
    ((inmiddels 80 cent meer dan vorige week) de beeld kwaliteit bevalt me wel.Wel wat stijver dus iets langere bochten vanaf een tv of een blu ray aansluiting maar er zit een losse hoek hdm bij.De extra mantel heeft geen waarde lijkt me. Zit in doosje.

  10. #260
    Super Member Avatar van geoffreyvanvugt
    Registratie datum
    Apr 2011
    Woonplaats
    Balconië - Plaatsje in Costa de Le Mere

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ludo Keeris Bekijk bericht
    De meningen zijn nog steeds altijd verdeeld, maar als je buurman een (dure) 4K-speler heeft gekocht zou ik niet met een HDMI-kabel van de Action aan komen zetten....
    Hoezo?? Er mankeert helemaal, maar dan ook helemaal niets aan deze kabels..Ik gebruik al jaren Action kabels van €3,- en nooit problemen mee gehad..

    20160607_142334.jpg
    Laatst aangepast door geoffreyvanvugt : 20-12-2016 om 10:01
    Marantz SR7011 * Marantz PM7003 * Sony UBP-X800 * LG 55UF850V * Optoma HD26 * Optoma DS-9092PWC
    Samsung Ziggo Horizon * Pro-Ject Debut III Esprit * Dune HD Solo Lite 4K * Custom Game/HTPC


    Front = Jamo Concert VII * Surround = Jamo Concert V * SurroundBack = Jamo Concert V
    Center = Jamo Concert II * Heights = Jamo 28 * Subwoofer = Jamo Sub 360 en Klipsch K-100SW


  11. #261

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ludo Keeris Bekijk bericht
    Dat zeg ik dan, hè? Er zullen anderen zijn die dit allemaal weer onzin vinden...
    Citaat Oorspronkelijk gepost door geoffreyvanvugt Bekijk bericht
    Hoezo?? Er mankeert helemaal, maar dan ook helemaal niets aan deze kabels..Ik gebruik al jaren Action kabels van €3,- en nooit problemen mee gehad..

    20160607_142334.jpg
    You see? De discussie zal altijd blijven
    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011

  12. #262
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Komt ook omdat ons gehoor en zicht zwaar relatief is. Iedereen hoort en ziet anders en als de jaren toenemen neemt dat rasse schreden af. Op mijn leeftijd hoor ik bepaalde frequenties niet eens meer. En niemand heeft 20/20-vision. Ik zeg altijd maar, de beste investering is een oogmeting en bril.

    Je kunt het dus niet bewijzen en dat voedt een eeuwige discussie. De conclusie voor mij is dan altijd de suggestiviteit. Als je echt wilt geloven hoor en zie je het. Als je juist heel sceptisch bent wordt het enorm lastig om je te overtuigen. Daarnaast zijn de verschillen vaak minimaal. De een hecht daar heel veel waarde aan, de andere totaal niet. Pas als je echt overduidelijk aantoonbaar verschil hoort of ziet (van Dolby Digital naar Dolby Atmos of van SD- naar HD-beeldkwaliteit) zal de discussie vanzelf verstommen. Maar hé, wat is er nu leuker als homecinema-liefhebber om daar een mening over te hebben, gesterkt door vele technische en theoretische onderbouwingen. Echter er geldt maar een regel; WYS(H)IWYG... Meer is er niet. Aan de andere kant; als je prettiger voelt om bij een dure tv of homecinema-set een dure kabel te hangen? Dan kan niemand je vertellen dat het dom is en in ieders wereld werkt het ongetwijfeld. Alles is relatief...
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  13. #263

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    Komt ook omdat ons gehoor en zicht zwaar relatief is. Iedereen hoort en ziet anders en als de jaren toenemen neemt dat rasse schreden af. Op mijn leeftijd hoor ik bepaalde frequenties niet eens meer. En niemand heeft 20/20-vision. Ik zeg altijd maar, de beste investering is een oogmeting en bril.

    Je kunt het dus niet bewijzen en dat voedt een eeuwige discussie. De conclusie voor mij is dan altijd de suggestiviteit. Als je echt wilt geloven hoor en zie je het. Als je juist heel sceptisch bent wordt het enorm lastig om je te overtuigen. Daarnaast zijn de verschillen vaak minimaal. De een hecht daar heel veel waarde aan, de andere totaal niet. Pas als je echt overduidelijk aantoonbaar verschil hoort of ziet (van Dolby Digital naar Dolby Atmos of van SD- naar HD-beeldkwaliteit) zal de discussie vanzelf verstommen. Maar hé, wat is er nu leuker als homecinema-liefhebber om daar een mening over te hebben, gesterkt door vele technische en theoretische onderbouwingen. Echter er geldt maar een regel; WYS(H)IWYG... Meer is er niet. Aan de andere kant; als je prettiger voelt om bij een dure tv of homecinema-set een dure kabel te hangen? Dan kan niemand je vertellen dat het dom is en in ieders wereld werkt het ongetwijfeld. Alles is relatief...
    Ik gebruik een dual setup op mijn pc, dus 2 dezelfde monitoren die gekalibreerd zijn. Op de een zit een cheapass kabel en op de andere een high end kabel. Drie keer raden welke het beste beeld geeft zonder vervuiling. Ik kan dus dezelfde foto's op de monitor zetten en direct vergelijken, de high end kabel is kristal helder en heeft geen waas over het beeld zoals het goedkope kabeltje.

    Ik moet nog een andere kaart erin zetten zodat ik ook een 2de high end kabel op die andere monitor kan zetten(displayport, heb er nu maar eentje opzitten) maar er zijn wel degelijk verschillen in kwaliteit van kabel. Deze zijn beide ook digitaal. Wil niet zeggen dat je meteen eentje van honderden euro's moet kopen maar een dropveter van 2 euro of eentje van een paar tientjes kan al een leuk verschil betekenen. Bij analoge kabels wordt het verschil alleen nog maar groter! Zelfde geldt voor hdmi kabels en audio kabels.

    De een hoort en ziet het wel en is tevreden met een wat duurdere kabel, de ander hoort en ziet het niet. Koop dan geen dure kabels. Voor elk wat wils.

    Wat ook zeker waar is is het feit dat hoe beter je audio installatie is of je tv, hoe gemakkelijker je verschillen kunt horen en zien.

    De discussie zal mijns inszien altijd blijven omdat er nu eenmaal een grote diversiteit is aan mensen. De een ziet beter, de ander hoort beter.
    Laatst aangepast door hstadman : 20-12-2016 om 20:59

  14. #264
    Super Member Avatar van geoffreyvanvugt
    Registratie datum
    Apr 2011
    Woonplaats
    Balconië - Plaatsje in Costa de Le Mere

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman Bekijk bericht
    Ik gebruik een dual setup op mijn pc, dus 2 dezelfde monitoren die gekalibreerd zijn. Op de een zit een cheapass kabel en op de andere een high end kabel. Drie keer raden welke het beste beeld geeft zonder vervuiling. Ik kan dus dezelfde foto's op de monitor zetten en direct vergelijken, de high end kabel is kristal helder en heeft geen waas over het beeld zoals het goedkope kabeltje.

    Ik moet nog een andere kaart erin zetten zodat ik ook een 2de high end kabel op die andere monitor kan zetten(displayport, heb er nu maar eentje opzitten) maar er zijn wel degelijk verschillen in kwaliteit van kabel. Deze zijn beide ook digitaal. Wil niet zeggen dat je meteen eentje van honderden euro's moet kopen maar een dropveter van 2 euro of eentje van een paar tientjes kan al een leuk verschil betekenen. Bij analoge kabels wordt het verschil alleen nog maar groter! Zelfde geldt voor hdmi kabels en audio kabels.

    De een hoort en ziet het wel en is tevreden met een wat duurdere kabel, de ander hoort en ziet het niet. Koop dan geen dure kabels. Voor elk wat wils.

    Wat ook zeker waar is is het feit dat hoe beter je audio installatie is of je tv, hoe gemakkelijker je verschillen kunt horen en zien.

    De discussie zal mijns inszien altijd blijven omdat er nu eenmaal een grote diversiteit is aan mensen. De een ziet beter, de ander hoort beter.
    https://www.homecinemamagazine.nl/20...-of-toch-niet/
    Marantz SR7011 * Marantz PM7003 * Sony UBP-X800 * LG 55UF850V * Optoma HD26 * Optoma DS-9092PWC
    Samsung Ziggo Horizon * Pro-Ject Debut III Esprit * Dune HD Solo Lite 4K * Custom Game/HTPC


    Front = Jamo Concert VII * Surround = Jamo Concert V * SurroundBack = Jamo Concert V
    Center = Jamo Concert II * Heights = Jamo 28 * Subwoofer = Jamo Sub 360 en Klipsch K-100SW


  15. #265
    Super Member Avatar van geoffreyvanvugt
    Registratie datum
    Apr 2011
    Woonplaats
    Balconië - Plaatsje in Costa de Le Mere

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman Bekijk bericht
    Ik gebruik een dual setup op mijn pc, dus 2 dezelfde monitoren die gekalibreerd zijn. Op de een zit een cheapass kabel en op de andere een high end kabel. Drie keer raden welke het beste beeld geeft zonder vervuiling. Ik kan dus dezelfde foto's op de monitor zetten en direct vergelijken, de high end kabel is kristal helder en heeft geen waas over het beeld zoals het goedkope kabeltje.

    Ik moet nog een andere kaart erin zetten zodat ik ook een 2de high end kabel op die andere monitor kan zetten(displayport, heb er nu maar eentje opzitten) maar er zijn wel degelijk verschillen in kwaliteit van kabel. Deze zijn beide ook digitaal. Wil niet zeggen dat je meteen eentje van honderden euro's moet kopen maar een dropveter van 2 euro of eentje van een paar tientjes kan al een leuk verschil betekenen. Bij analoge kabels wordt het verschil alleen nog maar groter! Zelfde geldt voor hdmi kabels en audio kabels.

    De een hoort en ziet het wel en is tevreden met een wat duurdere kabel, de ander hoort en ziet het niet. Koop dan geen dure kabels. Voor elk wat wils.

    Wat ook zeker waar is is het feit dat hoe beter je audio installatie is of je tv, hoe gemakkelijker je verschillen kunt horen en zien.

    De discussie zal mijns inszien altijd blijven omdat er nu eenmaal een grote diversiteit is aan mensen. De een ziet beter, de ander hoort beter.
    Ik heb jaren geleden ook eens een hele dure kabel van 1mtr van €120,- gekocht omdat dit beter zou zijn. Nou nee. Het maakt echt niks uit.
    Later een kabel van 3mtr van jawel Action voor €3,- gekocht en er is gewoon simpelweg geen verschil. Dus in mijn hele goede ogen heb ik €117,- weggegooid!!

    https://www.homecinemamagazine.nl/20...-of-toch-niet/
    Marantz SR7011 * Marantz PM7003 * Sony UBP-X800 * LG 55UF850V * Optoma HD26 * Optoma DS-9092PWC
    Samsung Ziggo Horizon * Pro-Ject Debut III Esprit * Dune HD Solo Lite 4K * Custom Game/HTPC


    Front = Jamo Concert VII * Surround = Jamo Concert V * SurroundBack = Jamo Concert V
    Center = Jamo Concert II * Heights = Jamo 28 * Subwoofer = Jamo Sub 360 en Klipsch K-100SW


  16. #266

    Standaard

    Hier nog een sukkel die er destijds intrapte.

    Die van mij was 75 Euro en ik merk geen verschil met eentje van 7 Euro.Met films of games maakt geen ruk uit.

    Het zit tussen je oren: Iemand die een scherm van bv 2500 Euro koopt gaat er gevoelsmatig geen kabeltje van 3 Euro aanhangen.

    Zo heb ik bv ook een tik gehad dat een Sony-Playstation perse aan een Sony-toestel moet.Nou mijn PS4-Pro is schitterend op mijn nieuwe Samsung.
    Laatst aangepast door jeroeni : 21-12-2016 om 11:14

  17. #267
    Super Member Avatar van geoffreyvanvugt
    Registratie datum
    Apr 2011
    Woonplaats
    Balconië - Plaatsje in Costa de Le Mere

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jeroeni Bekijk bericht
    Hier nog een sukkel die er destijds intrapte.

    Die van mij was 75 Euro en ik merk geen verschil met eentje van 7 Euro.Met films of games maakt geen ruk uit.

    Het zit tussen je oren: Iemand die een scherm van bv 2500 Euro koopt gaat er gevoelsmatig geen kabeltje van 3 Euro aanhangen.

    Zo heb ik bv ook een tik gehad dat een Sony-Playstation perse aan een Sony-toestel moet.Nou mijn PS4-Pro is schitterend op mijn nieuwe Samsung.
    Amen..
    Marantz SR7011 * Marantz PM7003 * Sony UBP-X800 * LG 55UF850V * Optoma HD26 * Optoma DS-9092PWC
    Samsung Ziggo Horizon * Pro-Ject Debut III Esprit * Dune HD Solo Lite 4K * Custom Game/HTPC


    Front = Jamo Concert VII * Surround = Jamo Concert V * SurroundBack = Jamo Concert V
    Center = Jamo Concert II * Heights = Jamo 28 * Subwoofer = Jamo Sub 360 en Klipsch K-100SW


  18. #268
    Super Member Avatar van geoffreyvanvugt
    Registratie datum
    Apr 2011
    Woonplaats
    Balconië - Plaatsje in Costa de Le Mere

    Standaard

    Ik heb m nog voor diegene die inetresse heeft
    Marantz SR7011 * Marantz PM7003 * Sony UBP-X800 * LG 55UF850V * Optoma HD26 * Optoma DS-9092PWC
    Samsung Ziggo Horizon * Pro-Ject Debut III Esprit * Dune HD Solo Lite 4K * Custom Game/HTPC


    Front = Jamo Concert VII * Surround = Jamo Concert V * SurroundBack = Jamo Concert V
    Center = Jamo Concert II * Heights = Jamo 28 * Subwoofer = Jamo Sub 360 en Klipsch K-100SW


  19. #269

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door geoffreyvanvugt Bekijk bericht
    Ik heb jaren geleden ook eens een hele dure kabel van 1mtr van €120,- gekocht omdat dit beter zou zijn. Nou nee. Het maakt echt niks uit.
    Later een kabel van 3mtr van jawel Action voor €3,- gekocht en er is gewoon simpelweg geen verschil. Dus in mijn hele goede ogen heb ik €117,- weggegooid!!

    https://www.homecinemamagazine.nl/20...-of-toch-niet/


    Misschien dat het verschil tussen je oren zit bij gebruik voor fhd etc

    Maar ik heb een half jaar geleden een 4k hdr tv aangeschaft en gebruikte ook hdmi high speed kabels van de action

    Op zowel mijn nvidia shield in 4k/60 mode mijn xbox one s in 4k/60
    En mij ub900 pana in 4k/24 met hdr mode
    Kreeg ik na een paar mins flikkerend beeld
    Dacht dat mijn tv raar deed. Kabel van 1 vervangen door goede hdmi 2.0 kabel van 20 euro. Geen issue.
    Alle kabels.vervangen met die kabels nergens problemen

    Dat 1 kabel dat probleem heeft wil.ik een defect of toeval noemen maar voor hogere prestaties zijn die action kabels niet toereikend helaas.
    Forrest Gump: Life is like a box of chocolate, you never know what you are gonna get...

  20. #270
    Super Member Avatar van geoffreyvanvugt
    Registratie datum
    Apr 2011
    Woonplaats
    Balconië - Plaatsje in Costa de Le Mere

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door pretorian22 Bekijk bericht
    Misschien dat het verschil tussen je oren zit bij gebruik voor fhd etc

    Maar ik heb een half jaar geleden een 4k hdr tv aangeschaft en gebruikte ook hdmi high speed kabels van de action

    Op zowel mijn nvidia shield in 4k/60 mode mijn xbox one s in 4k/60
    En mij ub900 pana in 4k/24 met hdr mode
    Kreeg ik na een paar mins flikkerend beeld
    Dacht dat mijn tv raar deed. Kabel van 1 vervangen door goede hdmi 2.0 kabel van 20 euro. Geen issue.
    Alle kabels.vervangen met die kabels nergens problemen

    Dat 1 kabel dat probleem heeft wil.ik een defect of toeval noemen maar voor hogere prestaties zijn die action kabels niet toereikend helaas.
    Bullxxxx. Hier geen probleem. en nooit gehad..
    Marantz SR7011 * Marantz PM7003 * Sony UBP-X800 * LG 55UF850V * Optoma HD26 * Optoma DS-9092PWC
    Samsung Ziggo Horizon * Pro-Ject Debut III Esprit * Dune HD Solo Lite 4K * Custom Game/HTPC


    Front = Jamo Concert VII * Surround = Jamo Concert V * SurroundBack = Jamo Concert V
    Center = Jamo Concert II * Heights = Jamo 28 * Subwoofer = Jamo Sub 360 en Klipsch K-100SW


  21. #271
    Super Member Avatar van geoffreyvanvugt
    Registratie datum
    Apr 2011
    Woonplaats
    Balconië - Plaatsje in Costa de Le Mere

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door geoffreyvanvugt Bekijk bericht
    Bullxxxx. Hier geen probleem. en nooit gehad..
    Bullxxxx mag ik niet zeggen natuurlijk. Wat je nu zegt van de 20 euro kabels dat het een goede kabel is, is prima. Maar wat voor kabels zijn dit? Welk merk?
    Het is en blijft een ervaring voor een ieder. Ik wil alleen duidelijk maken dat een Action kabel in mijn ervaring het uitstekend doet.
    Marantz SR7011 * Marantz PM7003 * Sony UBP-X800 * LG 55UF850V * Optoma HD26 * Optoma DS-9092PWC
    Samsung Ziggo Horizon * Pro-Ject Debut III Esprit * Dune HD Solo Lite 4K * Custom Game/HTPC


    Front = Jamo Concert VII * Surround = Jamo Concert V * SurroundBack = Jamo Concert V
    Center = Jamo Concert II * Heights = Jamo 28 * Subwoofer = Jamo Sub 360 en Klipsch K-100SW


  22. #272

    Standaard

    Ik heb ook weleens voor de grap zo'n test gedaan met twee dezelfde spelers op mijn tv, eentje met zo'n goedkoop action kabeltje en eentje met zo'n dure Monster kabel. Zo kon ik heel snel heel en weer switchen tussen de HDMI uitgangen.

    En er was wel degelijk een heel groot verschil. Alleen was dat verschil te vinden in de prijs . Qua beeld maakte het absoluut helemaal NIETS uit en ik heb goed en lang gekeken voor verschillen. Hier ging het wel om korte kabeltjes van een paar meter natuurlijk, boven de 10 meter zal het allicht wat uitmaken. Het is simpelweg dat gevoel dat je een televisie van boven de €3000 niet zou kunnen aansluiten met een kabeltje van een paar euro. Het is ieders goed recht om er honderden euro's aan uit te geven als jij het gevoel hebt dat het er dan beter uitziet hoor. Volgens mij is dat meer het placebo effect en geef ik het bespaarde geld liever uit films.

  23. #273

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door geoffreyvanvugt Bekijk bericht
    Bullxxxx mag ik niet zeggen natuurlijk. Wat je nu zegt van de 20 euro kabels dat het een goede kabel is, is prima. Maar wat voor kabels zijn dit? Welk merk?
    Het is en blijft een ervaring voor een ieder. Ik wil alleen duidelijk maken dat een Action kabel in mijn ervaring het uitstekend doet.


    Je mag het van mij gerust bullshit noemen. Fwit blijft dat ik met die action kabels constant problemen had en met nieuwe kabels ze als sneeuw voor de zon verdwenwn waren.
    Let wel dit is alleen bij hdmi 2.0 gebruik dus niet fhd ofO.

    Ik heb voor de gein 1 acrion kabel aan me shield gesloten weer en jahoor na 30 mins gewoon weer vaag beeld.

    Maar goed zal me verbeelding zijn....
    Forrest Gump: Life is like a box of chocolate, you never know what you are gonna get...

  24. #274

    Standaard

    Mijn eerste hdmi kabel was een 10 jaar geleden een Molex van 20 Euro, een paar jaar later 3 Belden serie F kabels gekocht via Blue Jeans Cable (ongeveer 15 Euro per struk). Daarnaast heb ik nog 3 kabels die geleverd werden bij apparatuur.
    Allen zijn kabels van 2 meter lang en nooit problemen gehad.

    Een keer ben ik zo stom geweest om een kabel te kopen van 90 Euro (Better Cable).
    Dat ding was zo stug dat ik bang was dat het de connectoren op mijn apparatuur om zeep zou helpen.
    En na een paar maanden was het juist deze kabel die defect raakte.
    UHD Blu-ray's: 244Blu-ray's: 1129DVD's: 226

  25. #275

    Standaard

    http://dvd.nl/achtergronden/hdmi-feiten-en-mythes/

    Als een bepaalde kabel, ongeacht de prijs en interne kwaliteit, het signaal zodanig vervoerd zodat het correct kan worden uitgelezen, dan zal een kwalitatief betere kabel geen verschil maken. Echter, als de kabel het signaal niet goed leesbaar aflevert kan het heel goed mogelijk zijn dat een betere kabel (die niet perse duur hoeft te zijn) wel voor een verbetering zorgt.

Pagina 11 van 13 EersteEerste ... 78910111213 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •