Pagina 2 van 13 EersteEerste 12345612 ... LaatsteLaatste
De resultaten 26 tot 50 van 308 worden weergegeven.
  1. #26

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Alexander D Bekijk bericht
    Bij meer dan 10m krijgen veel hdmi kabels problemen met 1080p. Ik heb zelf nog niet veel kabels getest op de lengte maar heb destijds ook voor een niet al te dure oplossing gekozen met de Supra. Voor een meter die niet goedkoop maar voor 10meter is hij helemaal niet duur.
    Fair enough Het zal per situatie ook wel weer verschillen. Ik wil nog wel even kwijt, en dan hou ik echt op, dat als alles goed werkt cq aankomt, er in de beeldkwaliteit ansich nog steeds geen verschil zit
    Vous au moins, vous ne risquez pas d'être un légume, puisque même un artichaut a du cœur... [Amélie Poulain]

  2. #27

    Standaard

    Alleen vandaag (17-06) en morgenochtend twee HDMI kabels van 1,5 meter als aanbieding bij 1DayFly:
    http://www.1dayfly.nl/
    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011

  3. #28

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ludo Keeris Bekijk bericht
    Alleen vandaag (17-06) en morgenochtend twee HDMI kabels van 1,5 meter als aanbieding bij 1DayFly:
    http://www.1dayfly.nl/
    Kijk, dat is nou een meer dan redelijke prijs. En ze zijn nog verguld ook!

    Is er niets dan goud wat er blinkt bij je thuis ? Dan zijn deze HDMI kabels echt wat je zoekt. Daarnaast ziet het er niet alleen shiny uit, maar zorgen deze vergulde kabels ook nog eens voor een extra goede beeld- en geluidskwaliteit!
    Vous au moins, vous ne risquez pas d'être un légume, puisque même un artichaut a du cœur... [Amélie Poulain]

  4. #29

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Martin van Tuijl Bekijk bericht
    Kijk, dat is nou een meer dan redelijke prijs. En ze zijn nog verguld ook!
    Ja, dat staat in ieder geval stoer....
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  5. #30

    Standaard

    Het is wel degelijk mogelijk dat een deel van het signaal soms niet aankomt.
    Er wordt in het ontvangende apparaat nog steeds geen package controle via een checksum uitgevoerd en kan er dus wel eens een bitje of 2 niet correct doorkomen.

    Pas wanneer de data als een soort "zip" files overgestuurd gaat worden en eerst gecontroleerd wordt op compleetheid zal het alles-of-niets principe gaan gelden en dat kan dan zelfs per data pakketje verschillen: de storingen worden er -als ze optreden- ingrijpender van.

    Interferentie zal zeker een minder grote rol spelen als bij analoge signalen maar decay kan mijns inziens nog steeds prima plaatsvinden met een HDMI kabel. Persoonlijk heb ik er geen last van gelukkig. Mijn kabel naar de projector is 11 meter en kostte ongeveer 85 euro. (pakketprijsje samen met projector en beugel en scherm dus zal wel wat korting gehad hebben ).
    Co-Startrader **Mijn DVD Collectie**
    Beeld: Panasonic PT AX-200E+Beamax A-Serie | plasma TV:Panasonic TH-42PX60E Blu Ray spelers: Marantz BD-5004 | PS3 HD-DVD Spelers: Toshiba EP-30 | XboX 360 Receiver: Onkyo TX SR-605
    Speakers: Magnat Quantum/Betasub | Wharfedale Diamons Series | KEF 2005.1 Mediaspeler : Emtec Moviecube S800 PVR (750 GB) WiFi
    Blu Raqy: 199 HD-DVD 164 DVD: 1899

  6. #31

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Raymond Gelmers Bekijk bericht
    . Mijn kabel naar de projector is 11 meter en kostte ongeveer 85 euro. (pakketprijsje samen met projector en beugel en scherm dus zal wel wat korting gehad hebben ).
    Een kabel van die lengte zit rond de 25 euro, 60 euro voor een projector en beugel en scherm is echt een koopje, leuk pakketprijsje
    Have fun and enjoy your collection

  7. #32

    Standaard

    Om te voorkomen dat er straks wederom nieuwe topics over geopend worden, is dit vanaf nu het aangewezen topic om te discussieren over de zin/onzin en jou eigen ervaring(en) over de verschillen in dure/goedkope HDMI kabels.

    Andere topics zullen gesloten worden en krijgen een link naar dit topic.

  8. #33

    Standaard

    4 euro en heel tevreden!
    In ouderwets 2D: Philips 42pes0001, Panasonic dmp BD-55, Jamo/Onkyo 5.1 opstelling, UPC / Horizon.

  9. #34

    Standaard

    Hallo,

    is het nodig om hdmi 1.3 kabel te hebben bij een ps3 met een 27" lcd-tv?

    mvg, stanley

  10. #35

    Standaard

    Ik heb bij ebay 2 HDMI kabels van 2 meter en 2 optische kabels van 2 meter voor 8,50 inclusief verzendkosten gekocht vanuit England en ze doen het prima.
    Als iemand interesse heeft kan ik de link laten zien.


    Four **** Trader & SafeTrader


  11. #36

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door STaN_THe_MaN Bekijk bericht
    Hallo,

    is het nodig om hdmi 1.3 kabel te hebben bij een ps3 met een 27" lcd-tv?

    mvg, stanley
    Gewoon een simpele kabel kopen bij allekabels of zo en je kunt vooruit.
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  12. #37

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door mortaza Bekijk bericht
    Ik heb bij ebay 2 HDMI kabels van 2 meter en 2 optische kabels van 2 meter voor 8,50 inclusief verzendkosten gekocht vanuit England en ze doen het prima.
    Als iemand interesse heeft kan ik de link laten zien.
    Ik heb wel interesse, wat is de link ?

  13. #38

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door RvD Bekijk bericht
    De W&M HDMI kabels zijn ook zeer goed en betaalbaar. Zie av123.nl

    Zien er zeker goed uit,ik ga daar maar bestellen!!!
    Mooie prijzen ook!!!

  14. #39

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gideon Markus Bekijk bericht
    Ik heb wel interesse, wat is de link ?
    http://shop.ebay.nl/merchant/gadgets...Q_fromZQQ_mdoZ


    Als je meer kabel koopt, vraag dan voor korting dan geeft hij het wel.


    Four **** Trader & SafeTrader


  15. #40

    Standaard

    Vandaag ook nieuwe kabeltjes binnengekregen:



    2 meter, 1.3b1, tot 1600p volgens de verkoper. Ben benieuwd, de televisie is nog niet binnen

  16. #41

    Standaard HDMI kabel

    Heb een HDMI kabel aangesloten op mijn tv ( HD ready ) en Blu-Ray speler Panasonic BD35. De kwaliteit van de blu-ray films zijn om te huilen, nog slechter als op dvd!! Heb een Vivanco kabel van 2 meter gebruikt ( was 45 euro!!! ). Heb alles geprobeerd maar het beeld is en blijft slecht! Ligt het aan de kabel, of moet ik de instellingen op de blu-ray speler veranderen? Weet iemand wat de oplossing is?

  17. #42

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door m.van den brink Bekijk bericht
    Heb een HDMI kabel aangesloten op mijn tv ( HD ready ) en Blu-Ray speler Panasonic BD35. De kwaliteit van de blu-ray films zijn om te huilen, nog slechter als op dvd!! Heb een Vivanco kabel van 2 meter gebruikt ( was 45 euro!!! ). Heb alles geprobeerd maar het beeld is en blijft slecht! Ligt het aan de kabel, of moet ik de instellingen op de blu-ray speler veranderen? Weet iemand wat de oplossing is?
    Een kabel van 10 euro was goed genoeg geweest, dure kabels geven echt geen beter beeld dan een goedkopere kabel.

    Een Blue Ray moet duidelijk een beter beeld geven dan een DVD, heb je alle instellingen van je speler gecheckt?
    Laatst aangepast door DVDProfilersFilmgek : 06-02-2009 om 18:04 Reden: een oops
    Have fun and enjoy your collection

  18. #43

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door m.van den brink Bekijk bericht
    Heb een HDMI kabel aangesloten op mijn tv ( HD ready ) en Blu-Ray speler Panasonic BD35. De kwaliteit van de blu-ray films zijn om te huilen, nog slechter als op dvd!! Heb een Vivanco kabel van 2 meter gebruikt ( was 45 euro!!! ). Heb alles geprobeerd maar het beeld is en blijft slecht! Ligt het aan de kabel, of moet ik de instellingen op de blu-ray speler veranderen? Weet iemand wat de oplossing is?
    Knap dat je dit lukt.....
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  19. #44

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door m.van den brink Bekijk bericht
    Heb een HDMI kabel aangesloten op mijn tv ( HD ready ) en Blu-Ray speler Panasonic BD35. De kwaliteit van de blu-ray films zijn om te huilen, nog slechter als op dvd!! Heb een Vivanco kabel van 2 meter gebruikt ( was 45 euro!!! ). Heb alles geprobeerd maar het beeld is en blijft slecht! Ligt het aan de kabel, of moet ik de instellingen op de blu-ray speler veranderen? Weet iemand wat de oplossing is?
    Overscan of beeldscan uitzetten. Alle zogenaamde beeldverbeteraars op je tv uitzetten. Zorgen dat je BR speler daadwerkelijk een HD signaal uitstuurt.
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  20. #45

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door m.van den brink Bekijk bericht
    Heb een HDMI kabel aangesloten op mijn tv ( HD ready ) en Blu-Ray speler Panasonic BD35. De kwaliteit van de blu-ray films zijn om te huilen, nog slechter als op dvd!! Heb een Vivanco kabel van 2 meter gebruikt ( was 45 euro!!! ). Heb alles geprobeerd maar het beeld is en blijft slecht! Ligt het aan de kabel, of moet ik de instellingen op de blu-ray speler veranderen? Weet iemand wat de oplossing is?
    Wellicht stuur je een verkeerde resolutie uit met je bd35 waardoor het beeld matig wordt..
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  21. #46

    Standaard HDMI kabel

    Verkeerde resolutie? Wat bedoel je daar mee?

  22. #47

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door m.van den brink Bekijk bericht
    Verkeerde resolutie? Wat bedoel je daar mee?
    576 op een full hd ziet er matig uit afhankelijk van de omzettingen die door de tv gedaan moeten worden. Als je bd35 bv 480 uit geeft zal alles opgepompt worden naar 1080 en dat ziet er niet bepaald netjes uit. staircasing etc. tot gevolg Pixel mapping 1:1 is altijd het mooist.... Gewoon een idee dit...
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  23. #48

    Standaard

    Edit: Never mind...


  24. #49

    Standaard

    Kan iemand misschien even kort uitleggen wat het verschil is tussen een HDMI-male en een HDMI-female? En een HDMI-ingang en HDMI-uitgang?

    Alle HDMI kabels zijn toch hetzelfde? Of zeg ik nou iets heel doms?

    Tom

  25. #50

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Thomas85 Bekijk bericht
    Kan iemand misschien even kort uitleggen wat het verschil is tussen een HDMI-male en een HDMI-female? En een HDMI-ingang en HDMI-uitgang?

    Alle HDMI kabels zijn toch hetzelfde? Of zeg ik nou iets heel doms?

    Tom
    Yep, in principe zijn alle HDMI kabels het zelfde en zouden ze ook allemaal in staat moeten zijn om het signaal door te geven, of zij nu goedkoop of heel duur zijn.

    Je hebt een stekker en een stopcontact, je hebt de bijtjes en de bloemetjes, en je hebt het voortplantingsverhaal met mannetjes en vrouwtjes.

    Het mannetje is degene met de langste.... en het vrouwtje is degene die dat kan ontvangen.

    Een HDMI kabel is male.... eigenlijk super male, hij heeft aan beide kanten een mannetje.
    Alle apparaten zijn vrouwtjes, een TV, een Receiver, BR Spelers, DVD spelers, Game consoles etc etc. Nu hebben ober het algemeen alle spelers uitgangen, receivers hebben zowel ingangen als een uitgang en een monitor heeft over het algemeen alleen maar ingangen.

    Daar waar een signaal uit een apparaat komt spreken we van uitgangen.
    Daar waar een signaal bij een apparaat ingaat spreken we van ingangen.


    De HDMI kabel doet niet meer en niet minder dan het signaal tussen beide apparaten doorsturen, ook kan er via HDMI heen en weer berichten verkeer zijn, maar dat is weer een ander verhaal.

    Hoop dat je het nu nog snapt na deze uitleg.
    Have fun and enjoy your collection

Pagina 2 van 13 EersteEerste 12345612 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •