Pagina 5 van 13 EersteEerste 123456789 ... LaatsteLaatste
De resultaten 101 tot 125 van 308 worden weergegeven.
  1. #101

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ago Bekijk bericht
    Kabouter Plop!
    Have fun and enjoy your collection

  2. #102

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ago Bekijk bericht
    Kabouter Plop!
    roflol

  3. #103

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rik P. Bekijk bericht
    Vandaag ook nieuwe kabeltjes binnengekregen:



    2 meter, 1.3b1, tot 1600p volgens de verkoper. Ben benieuwd, de televisie is nog niet binnen
    Ziet er wel mooi uit, jammer dat je TV nog niet binnen is dan....

  4. #104

  5. #105

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ago Bekijk bericht
    We gaan over op HDMI 1.4
    Zie http://www.hdmi.org/index.aspx
    en zoals gebruikelijk komen receivers die daarmee overweg kunnen zo'n half jaar na de introductie, tenzij 1.4 softwarematig geupgrade kan worden in de huidige generatie.

  6. #106

    Standaard

    Hoop ik wel, heb net een nieuwe :s

  7. #107

    Standaard

    Mooie specs, maar denk dat we nog wel ff vooruit kunnen met 1.3.
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  8. #108

    Standaard

    Ok, de vraag zal vermoedelijk wel eens eerder gesteld zijn maar ik kan hem niet vinden. Ik stel hem dus toch maar:

    Ik heb een 5 jaar oude HDMI-kabel van Profigold. In die tijd was 1.2 de laatste HDMI-revisie. Kan ik er vanuit gaan dat deze kabel alle toegevoegde mogelijkheden van HDMI 1.3 en 1.4 netjes doorgeeft of is het verstandig om een nieuwe kabel te kopen?

  9. #109

    Standaard

    De kans is groot dat de kabel gewoon alles doorgeeft, proberen dus.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  10. #110

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    De kans is groot dat de kabel gewoon alles doorgeeft, proberen dus.
    Yep
    Have fun and enjoy your collection

  11. #111

  12. #112

    Standaard

    compatible met 1.4 zal ie volgens mij niet zijn, aangezien die kabels ook een ethernet doorvoer hebben...
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  13. #113

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Michael Hamers Bekijk bericht
    compatible met 1.4 zal ie volgens mij niet zijn, aangezien die kabels ook een ethernet doorvoer hebben...
    Ze maken allemaal gebruik van dezelfde connector, dat geld voor alle versies.

    Net als bij de overgang van 1.2 naar 1.3 doken er allerlei zogenaamde nieuwe kabels op voor 1.3 zelfde lijkt ook weer te gebeuren voor 1.4.....

    Low speed kabel, High speed kabels etc etc

    In het verleden en heden bleken de netjes geprijste kabels nog het best te voldoen, terwijl er wel problemen waren met sommige dure dikke kabels.....

    Gewoon proberen, je kan altijd nog een andere kabel gaan halen als je niet voldoende snelheid haalt met je ethernet verbinding, al zal een trage verbinding niet sneller worden door een duurdere kabel
    Have fun and enjoy your collection

  14. #114

    Standaard

    Na 5 jaar HDMI kan ik wel zeggen dat het de meest beroerde kabelstandaard ooit is. Los van de technische beperkingen (ik vind HDMI relatief gevoelig voor aansluit/handshake-problemen) heeft het een slecht en onduidelijk imago. En met dat laatste bedoel ik dan vooral a) de onduidelijkheid over compatibiliteit van HDMI-versies en b) de onduidelijkheid over het belang van "kwalitatief betere" kabels. De consument mag gissen wat verstandig is en zelfs mensen met wat meer kennis kunnen er nog lang over discussieren (lees dit topic nog maar eens door). En dan komt er nog eens bij dat "betere" kabels nog altijd relatief duur zijn. Nee, ik ben na al die tijd nog steeds niet te spreken over HDMI.

  15. #115

    Standaard

    Ben het op veel punten met je eens. Handshake is mijn irritatie nr.1. 30 keer kun je goed opstarten terwijl je bij nr 31 alles ff uit moet doen en opnieuw. Niet echt erg, maar inderdaad waarom is dit nodig.

    Wellicht moeten we de specs vereenvoudigen:

    Ik kijk 2d - hdmi 1.3 of hoger
    Ik kijk straks 3d - hdmi 1.4
    Als je nu een kabel koopt: gewoon 1.4 nemen. Hoef je die niet meer te vervangen als je in de toekomst upgrade.

    Wat betreft prijs:

    Voor korte afstanden is een prijs van rond de 25 euro afdoende maar mag je het naar gelang zo duur maken als je wilt en kunt. Of dit echt nodig is laat ik in het midden..

    Voor lange afstanden moet je wat meer uitkijken en betaal je wat meer. Neem een merk als bv Chord en betaal ca. 100 euro va. 8 meter en je zit meer dan goed. Duurder mag en kan maar dan alleen als je het wilt en kunt betalen. Goedkoper lukt ook wel maar oppassen is het dan wel vind ik uit ervaring.
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  16. #116

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard B. Bekijk bericht
    Na 5 jaar HDMI kan ik wel zeggen dat het de meest beroerde kabelstandaard ooit is. Los van de technische beperkingen (ik vind HDMI relatief gevoelig voor aansluit/handshake-problemen) heeft het een slecht en onduidelijk imago. En met dat laatste bedoel ik dan vooral a) de onduidelijkheid over compatibiliteit van HDMI-versies en b) de onduidelijkheid over het belang van "kwalitatief betere" kabels. De consument mag gissen wat verstandig is en zelfs mensen met wat meer kennis kunnen er nog lang over discussieren (lees dit topic nog maar eens door). En dan komt er nog eens bij dat "betere" kabels nog altijd relatief duur zijn. Nee, ik ben na al die tijd nog steeds niet te spreken over HDMI.
    Ben met je eens dat er veel onduidelijkheid werd geschept mbt de compatibiliteit van de verschillende versies ( 1.1 - 1.2 - 1.3 en nu weer 1.4) het leek er op dat de kabelboeren je weer zonodig een nieuw en duur kabeltje wilden aansmeren. Ook winkels deden mee aan het spel, verkochten je een Blu Ray speler en probeerden je dan ook nog een kabel van 100 euro in je mik te drukken, ondertussen weten we allang dat zelfs een kabeltje van 5 euro bij de Action al kan voldoen.

    Over de kabel kunnen we zeggen dat je voor 10 euro gewoon goed kunt zitten, al zal er ook wel troep op de markt zijn waar bij wijze van spreken de connectors vanaf vallen als je er alleen al naar kijkt, die moet je dus niet hebben

    Handshake problemen, dat zijn geen problemen waar je de kabel de schuld van kunt geven..... of de connector of de aansluiting. HDMI is geen simpele standaard, er is in stappen steeds meer aan toegevoegd en het systeem blijft backward compatible.
    Het zijn de diverse producenten van de diverse apparaten die hun zaakjes niet helemaal goed voor elkaar hebben, daardoor ontstaan er wel eens(regelmatig) (handshake)problemen.

    Vooral de wat dikkere kabels lijken wat problemen te geven, de connector is vrij compact en dan lijkt het wel eens fout te gaan bij het aanlassen van de kabel. De bedenkers en makers van de kabels zijn er ondertussen ook achter dat de wildgroei in aanduidingen en claims op de kabels tot onduidelijkheid hebben geleid, daar gaan zij verandering in aanbrengen, persoonlijk denk ik dat het nog wel even kan duren voordat die duidelijkheid er dan ook echt is
    Have fun and enjoy your collection

  17. #117

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert Kostwinder Bekijk bericht


    Voor lange afstanden moet je wat meer uitkijken en betaal je wat meer. Neem een merk als bv Chord en betaal ca. 100 euro va. 8 meter en je zit meer dan goed. Duurder mag en kan maar dan alleen als je het wilt en kunt betalen. Goedkoper lukt ook wel maar oppassen is het dan wel vind ik uit ervaring.
    Chord van 8 meter voor 100 euro gaat niet lukken in NL, de 3 meter is al duurder.
    Chord is in NL veel duurder dan in UK, maar UK webwinkels mogen de kabels niet verschepen naar NL....
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  18. #118

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    Chord van 8 meter voor 100 euro gaat niet lukken in NL, de 3 meter is al duurder.
    Chord is in NL veel duurder dan in UK, maar UK webwinkels mogen de kabels niet verschepen naar NL....
    Dat is niet waar wat je zegt. Ik heb de Chord 1.3a silver plus van 8 meter gewoon bij hificables.co.uk besteld. Is keurig bezorgd zonder enig probleem.

    Edit: prijzen zijn de laatste jaren wel gestegen zie ik. Slik...
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  19. #119

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert Kostwinder Bekijk bericht
    Dat is niet waar wat je zegt. Ik heb de Chord 1.3a silver plus van 8 meter gewoon bij hificables.co.uk besteld. Is keurig bezorgd zonder enig probleem.

    Edit: prijzen zijn de laatste jaren wel gestegen zie ik. Slik...
    Shit..... die winkel is verraden, die mag geen Chord cables meer verkopen
    Have fun and enjoy your collection

  20. #120

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert Kostwinder Bekijk bericht
    Dat is niet waar wat je zegt. Ik heb de Chord 1.3a silver plus van 8 meter gewoon bij hificables.co.uk besteld. Is keurig bezorgd zonder enig probleem.

    Edit: prijzen zijn de laatste jaren wel gestegen zie ik. Slik...
    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Shit..... die winkel is verraden, die mag geen Chord cables meer verkopen
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  21. #121

  22. #122

    Standaard

    Ik weet niet of er mensen zijn in de buurt van Roermond, maar daar gaat EP weg in het centrum. Deze dumpt nu zeer goede (ixos) kabels voor de helft van de prijs.

  23. #123

    Standaard

    Zijn er mensen hier die ervaring hebben met kabels van GoldKabel in het algemeen en/of deze HDMI-kabel in het bijzonder met betrekking tot degelijkheid en kwaliteit?
    Whatiwatch iCheckMovies Letterboxd

    LG Oled 55e6v | Yamaha Aventage RX-A2070 A/V Receiver | Blu-ray: Oppo 103-BDP (regiovrij) | 4K-speler: Panasonic DP-UB824EG
    Dali Suite center- & rearspekers | Hepta Menhir frontspeakers | Mirage subwoofer


    Ben ik in de picture?

  24. #124

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BigLebowski Bekijk bericht
    Zijn er mensen hier die ervaring hebben met kabels van GoldKabel in het algemeen en/of deze HDMI-kabel in het bijzonder met betrekking tot degelijkheid en kwaliteit?
    Bij HDMI zou ik niets duurders nemen als een kabel van een tientje per meter. Is echt duur genoeg. Zie ook dit artikel: http://www.hdtvnieuws.nl/hdtv/hdmi-k...rijs-20081129/

    Alleen als de kabel een grotere afstand dan een meter of 5 moet overbruggen zou ik een wat duurdere overwegen, maar die goedkope zijn echt goed genoeg. Je hebt neem ik aan ook geen dubbel afgeschermde, vergulde USB kabels aan je pc hangen? Als dat wel het geval is, koop dat vooral een kabel van 100 euro ofzo...

    om even direct antwoord te geven op je vraag: nee geen ervaring met dat merk, maar als het op HDMI aankomt, gewoon goedkope kabels kopen. Ik weet natuurlijk niet wat die kabel van GoldKabel kost, maar alles meer dan 20 euro is te veel is mijn mening.
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  25. #125

    Standaard

    Ik koop altijd gewoon kabels van HQ. Soort koper maakt niet uit vind ik alleen de bouwkwaliteit is nog belangrijk voor zo'n kabel en daarom koop ik altijd HQ. Die action of no-name kabeltjes willen nog wel eens een slechtere bouwkwaliteit hebben.

    Ik heb er nu drie: 2x 1,5m en 1x. DVI-HDMI 10 meter.

    Nog nooit problemen mee gehad. Dus ik geloof niet in verschil ik geloof alleen in bouwkwaliteit en degelijkheid. Voor de rest zie het elfjes topic op tweakers. Staan genoeg verhalen en testen die dit hele verhaal van duurder = beter ontkrachten.

    Elfjes!!!
    En het algemene HDMI kabel topic op GoT
    Sony KD-55X8505C 4K HDR | Philips BDP7500 (B) | Philips BDP3000 (A)|NAD T748 v2| 2x Dali Zensor 5 | 1x Dali Zensor Volkal | 2x Dali Zensor 1 | SVS PB-1000


Pagina 5 van 13 EersteEerste 123456789 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •