Pagina 6 van 13 EersteEerste ... 2345678910 ... LaatsteLaatste
De resultaten 126 tot 150 van 308 worden weergegeven.
  1. #126
    Glorious Member
    Registratie datum
    May 2009
    Woonplaats
    The Future's So Bright, I Gotta Wear Shades

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BigLebowski Bekijk bericht
    Zijn er mensen hier die ervaring hebben met kabels van GoldKabel in het algemeen en/of deze HDMI-kabel in het bijzonder met betrekking tot degelijkheid en kwaliteit?
    Is dat geen HDMI 1.4 kabel? -> "highline HDMI HIGHSPEED with ETHERNET"

  2. #127

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Michael Hamers Bekijk bericht
    Bij HDMI zou ik niets duurders nemen als een kabel van een tientje per meter. Is echt duur genoeg. Zie ook dit artikel: http://www.hdtvnieuws.nl/hdtv/hdmi-k...rijs-20081129/

    Alleen als de kabel een grotere afstand dan een meter of 5 moet overbruggen zou ik een wat duurdere overwegen, maar die goedkope zijn echt goed genoeg. Je hebt neem ik aan ook geen dubbel afgeschermde, vergulde USB kabels aan je pc hangen? Als dat wel het geval is, koop dat vooral een kabel van 100 euro ofzo...

    om even direct antwoord te geven op je vraag: nee geen ervaring met dat merk, maar als het op HDMI aankomt, gewoon goedkope kabels kopen. Ik weet natuurlijk niet wat die kabel van GoldKabel kost, maar alles meer dan 20 euro is te veel is mijn mening.
    De berichten die ik lees over (kwaliteits)verschillen spreken elkaar nogal eens tegen. De ene persoon zegt dat het wel uitmaakt (meer kleurdiepte) en de ander zegt van niet. Kan ook zijn dat de ene persoon kritischer is dan de ander. Moeilijk om dan uit te maken wie of wat je moet geloven. Echter, als het geen verschil zou maken, vraag ik me wel af waarom een fabrikant de moeite zou nemen om verschillende hdmi-kabels te ontwikkelen. Kost immers ook geld.

    Deze kabel die ik op het oog heb kost 59,- (een beetje midprice dus) en lijkt me zeer degelijk, vandaar. Maar wellicht koop ik wel een goedkoper dingetje...morgen hak ik de knoop door in elk geval.
    Whatiwatch iCheckMovies Letterboxd

    LG Oled 55e6v | Yamaha Aventage RX-A2070 A/V Receiver | Blu-ray: Oppo 103-BDP (regiovrij) | 4K-speler: Panasonic DP-UB824EG
    Dali Suite center- & rearspekers | Hepta Menhir frontspeakers | Mirage subwoofer


    Ben ik in de picture?

  3. #128

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door StefaanD Bekijk bericht
    Is dat geen HDMI 1.4 kabel? -> "highline HDMI HIGHSPEED with ETHERNET"
    Zou goed kunnen, hoezo?
    Whatiwatch iCheckMovies Letterboxd

    LG Oled 55e6v | Yamaha Aventage RX-A2070 A/V Receiver | Blu-ray: Oppo 103-BDP (regiovrij) | 4K-speler: Panasonic DP-UB824EG
    Dali Suite center- & rearspekers | Hepta Menhir frontspeakers | Mirage subwoofer


    Ben ik in de picture?

  4. #129

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Davidshadow13 Bekijk bericht
    Ik koop altijd gewoon kabels van HQ. Soort koper maakt niet uit vind ik alleen de bouwkwaliteit is nog belangrijk voor zo'n kabel en daarom koop ik altijd HQ. Die action of no-name kabeltjes willen nog wel eens een slechtere bouwkwaliteit hebben.

    Ik heb er nu drie: 2x 1,5m en 1x. DVI-HDMI 10 meter.

    Nog nooit problemen mee gehad. Dus ik geloof niet in verschil ik geloof alleen in bouwkwaliteit en degelijkheid. Voor de rest zie het elfjes topic op tweakers. Staan genoeg verhalen en testen die dit hele verhaal van duurder = beter ontkrachten.

    Elfjes!!!
    En het algemene HDMI kabel topic op GoT
    Hier op het forum hetzelfde verhaal, mensen met verhalen over beter geluid, mooier beeld en diepere kleuren en ander gebral worden ook hier hartelijk uitgelachen
    Have fun and enjoy your collection

  5. #130

    Standaard

    A:

    Wat doe je als je een projector hebt hangen van +8000 euro en die wil je verbinden met je Denon blu ray speler van 2500 euro...

    Hang je hier dan een kabel van € 25 of van € 500,-- euro tussen?

    B:

    Je hebt een tv van € 500,-- en een speler van € 100,--

    Hang je hier dan een kabel van € 10,- of een van € 100,-- tussen...


    Daar waar A meestal voor de duurdere zal gaan, daar zal B juist de voordelige nemen.

    Denk dat je het meer in deze context moet zien...
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  6. #131

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert Kostwinder Bekijk bericht
    A:

    Wat doe je als je een projector hebt hangen van +8000 euro en die wil je verbinden met je Denon blu ray speler van 2500 euro...

    Hang je hier dan een kabel van € 25 of van € 500,-- euro tussen?

    B:

    Je hebt een tv van € 500,-- en een speler van € 100,--

    Hang je hier dan een kabel van € 10,- of een van € 100,-- tussen...


    Daar waar A meestal voor de duurdere zal gaan, daar zal B juist de voordelige nemen.

    Denk dat je het meer in deze context moet zien...
    Toch, die A heeft geld teveel en verstand tekort, had 475 in het zakje kunnen houden (ach die sukkels moet je ook hebben, hoe komen ze anders van die dure kabels af )
    Have fun and enjoy your collection

  7. #132

    Standaard

    Lang getwijfeld maar nu toch maar besloten me in de discussie te mengen.

    Over HDMI gaat een digitaal signaal, een hoop nullen en eenen dus. Dit in tegenstelling bij bijvoorbeeld component waar het analoge signalen betreft.

    Bij analoge signalen kan er door invloeden van buiten af een behoorlijke invloed zijn op het signaal, daar zijn menig een het hier denk ik wel over eens.

    Een digitaal signaal is echter niet 100% gevrijwaard van invloed van buiten af. Een bitje kan door invloed van buiten gerust omvallen, een nulletje wordt een een of anders om.
    Valt er teveel om dan is het signaal corrupt en dan zal er geen beeld of geluid aan de andere kant komen. Een tussen vorm is bijvoorbeeld blokvorming. Het kan echter ook best een of meerdere bitjes betreffen die betrekking hebben op kleur of zo. Iets wat niet direct in blokvorming te zien zal zijn.
    Nu ben ik er van overtuigd dat die verschillen veel kleiner en minder opvallend zijn waardoor het gros dit niet zal waarnemen, en ik zelf waarschijnlijk ook niet eens.
    Het is natuurlijk wel zoals Albert aangeeft. Iemand met "goedkoper" materiaal zal er minder kritisch op zijn omdat het daar relatief ook het minste effect zal hebben terwijl iemand met op en top (extreem duur) materiaal liever een veiligheid in acht neemt. Waarom dure apparatuur nemen en dan een risico nemen met de bekabeling als je het blijkbaar ervoor over hebt / kunt missen.

    Ik heb zelf bekabeling die in de range van mijn apparatuur ligt. Zeker niet de duurste maar ook niet afkomstig van de action. Dit is mede omdat ik alle bekabeling, analoog en digitaal, van een en de zelfde fabrikant wenste.

    Mijn onderbouwing van dit geheel hangt ook deels samen met mijn werk.
    Daarbij werk ik veel met optische fibers, in een andere context dan zoals we die kennen van Toslink maar dat is een kleine bijzaak.
    Ook over dit type verbinding lopen gelijke discussies, ik weet echter uit de dagelijkse praktijk dat hierbij kabel A zeer zeker niet gelijk is aan kabel B wanneer het op gegevens overdracht betreft. Het omvallen van bitjes is hier heel cruciaal bij.

    Het geheel afdoen met, "Iedereen die meer betaalt dan € 20,- (of zo) is gek." vind ik dus veel te kort door de bocht.

  8. #133

    Standaard

    Tja, iedereen moet het gewoon voor zichzelf weten. Ik koop geen kabels duurder dan 2 tientjes per stuk. Het liefst gewoon in een 2 voor 10 aanbieding ofzo als ik ze al nodig heb. Heb er nu genoeg liggen namelijk.

    Blijft hetzelfde principe als bijvoorbeeld een USB kabel. Een externe HDD wordt niet sneller of beter met een usb kabel met gouden plug. In consumentenelektronica is het logisch dat fabrikanten dergelijk dure kabels maken. Dat zijn de zaken waar ze nog flink wat marge mee draaien. Met een tv of iets dergelijks moet er onderhand geld bij...

    Ik zal dan ook ieder in zijn waarde laten. Ik kan slechts adviseren vanuit mijn mening en ervaring...
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  9. #134

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Toch, die A heeft geld teveel en verstand tekort, had 475 in het zakje kunnen houden (ach die sukkels moet je ook hebben, hoe komen ze anders van die dure kabels af )
    Je bent natuurlijk heel slim als je een klein scherm koopt voor veel geld en daar dan een goedkope kabel bij neemt..
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  10. #135

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert Kostwinder Bekijk bericht
    Je bent natuurlijk heel slim als je een klein scherm koopt voor veel geld en daar dan een goedkope kabel bij neemt..
    Kom kom, je weet wel dat ik niet van kleine schermen en dure kabels houd, die zal ik niet kopen. Ik koop graag goede spullen voor weinig. Gelukkig kosten goede HDMI kabels maar ongeveer 10 euro en soms krijg je bij IBood 2 goede HDMI kabels voor 10 euro

    Ook Mr. Parker mag heel dure kabels kopen, ook die dure Mercedes rijders moeten tenslotte hun vila kunnen betalen.
    Have fun and enjoy your collection

  11. #136

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Ook Mr. Parker mag heel dure kabels kopen, ook die dure Mercedes rijders moeten tenslotte hun vila kunnen betalen.
    Ben ik even blij dat ik dat mag zeg.

  12. #137

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Kom kom, je weet wel dat ik niet van kleine schermen en dure kabels houd, die zal ik niet kopen. Ik koop graag goede spullen voor weinig. Gelukkig kosten goede HDMI kabels maar ongeveer 10 euro en soms krijg je bij IBood 2 goede HDMI kabels voor 10 euro
    Waar het mij om ging is het feit dat je meestal naar vermogen koopt.

    Als ik een projector van 10000 euro op zou hangen heb ik ook wel geld over voor een 500 euro kabel. Of die dan beter is bepaald niet eens de reden van aanschaf. Eerder omdat je het kunt en al in die prijsklasse zit. Of alleen al omdat het nogal ***lig lijkt om met een 10 meter kabel van 100 euro te gaan draaien met zo'n mooie projector. Kan het in ieder geval niet aan de kabel liggen. Begrijp je? de juiste verhouding en hier zinspelen kabelboeren meer op. Een Porche zet je ook niet op de voordeligste banden al rijdt hij daar ook mee.
    Iemand die een tv van 500 a 1000 euro koopt zal zowiezo daar geen kabel van 500 tussen leggen maar automatisch de prijs afstemmen die in verhouding ligt, dus tussen de 10 en 100 euro zeg maar omdat dit ook in verhouding is. Dit bedoelde ik...
    Laatst aangepast door Albert Kostwinder : 14-04-2010 om 09:20
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  13. #138

    Standaard

    Even technisch over HDMI.
    Ja het gaat voer een digitaal signaal en ja per kabel verschilt dat.
    Waarom?
    heel simpel, signaal via HDMI gaat met ongeveer 3,4 Gbps, dat is 3,4 Gigabyte per seconde. Omdat het digitale signaal bestaat uit elektrische pulsjes (stroom is 1 geen stroom is nul) hebben we het dus over 3,4 miljard bytes die elk bestaan uit 8 pulsen (bits) die elke seconde worden verstuurd. Het risico dat daar wat fout gaat is dus aanzienlijk.
    Het gaat immers niet om hoe die bytes door de kabel maar juist om wat er aan de andere kant van gemaakt wordt. Dat er verlies optreed is zo en hoe langer de kabel hoe groter het verlies. Daarom zijn lange (lees goede) HDMI kabels ook best prijzig, immers, het signaal aan de andere kant moet reconstueerbaar zijn voor het ontvangende apparaat.

    De grootste invloed is dus de kabel zelf, hoe minder goed deze geleid hoe slechter het signaal er aan de andere kant uitkomt en hoe groter de kans dat het ontvangende apparaat het ontvangen signaal verkeerd hersteld. Maar zijn daarom goedkope kabels slechter dan dure? Nee pertinent niet. Goedkope kabels kunnen in sommige situaties zelfs beter presteren dan dure. Dit is allemaal afhankelijk van de geleiding en constructie van de kabel, het apparaat wat het HDMI signaal verzend en het apparaat wat het signaal ontvangt. Het is dus onmogelijk om hier een duidelijk standpunt in te nemen want voor elke set-up kan iets totaal anders gelden, zelfs voor twee nagenoeg identieke kabels kan het anders zijn.

    Waar moet je dan op letten? Gewoon je gezonde verstand gebruiken en zelf testen. Wat echt van belang is dat de constructie van groot belang is, bij de snelheden waarmee HDMI signalen door een kabel gejaagd worden kan een haarscheur in de constructie al genoeg zijn om de kabel slechter te laten presteren. Dus, let op je porte-monnee en de constructie. En als de kabel het goed doet op jouw set, zal een duurdere kabel geen verbetering brengen.

  14. #139

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mr_Parker Bekijk bericht
    Ben ik even blij dat ik dat mag zeg.
    Ja, ik houd je niet tegen
    Have fun and enjoy your collection

  15. #140

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert Kostwinder Bekijk bericht
    Waar het mij om ging is het feit dat je meestal naar vermogen koopt.

    Als ik een projector van 10000 euro op zou hangen heb ik ook wel geld over voor een 500 euro kabel. Of die dan beter is bepaald niet eens de reden van aanschaf. Eerder omdat je het kunt en al in die prijsklasse zit. Of alleen al omdat het nogal ***lig lijkt om met een 10 meter kabel van 100 euro te gaan draaien met zo'n mooie projector. Kan het in ieder geval niet aan de kabel liggen. Begrijp je? de juiste verhouding en hier zinspelen kabelboeren meer op. Een Porche zet je ook niet op de voordeligste banden al rijdt hij daar ook mee.
    Iemand die een tv van 500 a 1000 euro koopt zal zowiezo daar geen kabel van 500 tussen leggen maar automatisch de prijs afstemmen die in verhouding ligt, dus tussen de 10 en 100 euro zeg maar omdat dit ook in verhouding is. Dit bedoelde ik...
    Ik denk wel dat ik je begrijp, maar ik ben een echte prijs/kwaliteits liefhebber, zo houd ik niet van Bose en die design shit, ik gun het iedereen, daar niet van.

    Voor 10 tot 20 euro koop je een heel mooi HDMI kabeltje en als ik al heel dure apparaten zou hebben, dan zou ik met die wetenschap toch echt niet meer dan 50 euro uitgeven aan een heel mooi super kabeltje, zeker als je weet dat het resultaat van beiden gelijk zal zijn.

    Het zal ook wel te maken hebben hoeveel je te makken hebt en hoe je het bijelkaar gejat, gewonnen, geërfd, gedeald, gewittenboordbonust of met hard werken eerlijk verdiend hebt
    Have fun and enjoy your collection

  16. #141
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Ik heb zelf geen goedkope kabels, maar dat is puur voor mijn eigen gemoedstoestand.
    Ik zou anderen niet zo snel adviseren om een duurdere kabel te kopen.
    Hoewel het het een disputabele discussie is, geloof ik er weinig van dat op korte afstanden je daar echt voordeel uithaald.

    En idd als je een hele grote dure tv hebt, ga je daar geen kabel van een 10 achter gooien.
    Maar het feit dat digitaal ook kan storen en er geen foutcorrectie plaatsvind, wil nog niet zeggen dat het ook daadwerkelijk storing zou geven.Ik denk eerder dat als een kabel gewoon goed gemaakt is hij het net zo goed zal doen op een korte afstand.
    Als een kabel slecht is gemaakt wel.
    Maar dan hebben we het over een kabel van een paar euro...

    Maar ik voel me iig wel heel speciaal met die topkabels
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  17. #142

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Bekijk bericht

    Maar ik voel me iig wel heel speciaal met die topkabels
    Welke gebruik jij dan Claudio?
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  18. #143

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Bekijk bericht
    Ik heb zelf geen goedkope kabels, maar dat is puur voor mijn eigen gemoedstoestand.

    Maar ik voel me iig wel heel speciaal met die topkabels
    Kijk, dat is ook een paar centen waard, ik zou niet willen dat er mensen zijn die niet zouden kunnen slapen omdat ze een rot gevoel over een goedkoop kabeltje zouden hebben
    Have fun and enjoy your collection

  19. #144
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    Welke gebruik jij dan Claudio?
    Van die kabeltjes met aan elke kant een stekkertje die passen in een HDMI aansluiting.
    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Kijk, dat is ook een paar centen waard, ik zou niet willen dat er mensen zijn die niet zouden kunnen slapen omdat ze een rot gevoel over een goedkoop kabeltje zouden hebben
    Precies, want een goede nachtrust is gezond waardoor je scherper bent en meer geniet van het pseudo placebo effect van je zuur verdiende centen wat je neer hebt geteld voor een kabel.

    Mijn tuin verlichting brand ook net even helderder door die 18K goude 12v kabels...., wacht nu sla ik door
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  20. #145

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Bekijk bericht
    Van die kabeltjes met aan elke kant een stekkertje die passen in een HDMI aansluiting.
    Ow ja, die heb ik ook
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  21. #146

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    Ow ja, die heb ik ook
    Zijn die van jouw ook zwart

    Die zijn goed hé....
    Have fun and enjoy your collection

  22. #147

    Standaard



    Die van mij heeft een rode kop...
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  23. #148

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Zijn die van jouw ook zwart

    Die zijn goed hé....
    Zwart, maar ik heb ze ook in het paars
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  24. #149
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Ik heb alleen van die grijze....(muizen)

    Ik droom van deze

    Is maar 175 euro voor de korste variant
    Denk dat ik voor de lol ééntje van 5 meter ga kopen
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  25. #150

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Bekijk bericht
    Ik heb alleen van die grijze....(muizen)

    Ik droom van deze

    Is maar 175 euro voor de korste variant
    Denk dat ik voor de lol ééntje van 5 meter ga kopen
    Ga je daar dan touwtje mee springen
    Have fun and enjoy your collection

Pagina 6 van 13 EersteEerste ... 2345678910 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •