Pagina 9 van 13 EersteEerste ... 5678910111213 LaatsteLaatste
De resultaten 201 tot 225 van 308 worden weergegeven.
  1. #201

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door bervoets Bekijk bericht
    Alvast even iets om over na te denken.

    Een draadloze HDMI verbinding? Gedachtes graag.

    Tot vanavond
    Gedachtes graag....... nou zoiets als bezint eer gij begint

    Duur, storingsgevoelig, heeft beperkingen, veel van dat spul werkt niet met 3D, veel van het spul is HDMI 1.3, dacht geen HD geluid, maar dat weet ik niet zeker, heb me er niet al te zeer in verdiept, draadloos, leuk voor je telefoon niet voor hoge kwaliteit audio en video, maar dat is dan een persoonlijke ervaring.

    Alles kan tegenwoordig en het is mogelijk, maar daarom wil ik het nog niet altijd...... al moet ik dat zelf niet al te snel zeggen, je hebt net als mijn wederhelft een Note 2, ik behelp me met de S3, leuk speelgoed, maar ik gebruik maar een fractie van de ontelbare mogelijkheden die het heeft.

    Ben benieuwd of eea gelukt is...

    en natuurlijk naar de lijst
    Have fun and enjoy your collection

  2. #202

    Standaard Hij doet het!!

    eindelijk maar toch heb ik de 3D aan de praat gekregen.

    even voor de geintereseerden mijn opstelling:

    Versterker: Onkyo tx-nr515
    blurayspeler: philips BDP7700
    Beamer: Epson EH TW-5900
    scherm: electrisch plafondscherm 16:9 120 inch van proscreens

    Lengte HDMI kabel van versterker naar beamer: 10 meter.
    Merk 10meter HDMI kabel: Vivanco 130 euro.
    Projectieafstand: +/- 4 meter

    Aangezien ik eigenlijk een 11 meter HDMI kabel nodig heb zet ik er voor de lengte en signaalsterkte nog een repeater tussen.

    Nu even on topic:

    Het probleem was dus dat mijn 3D niet werd afgespeeld met een 10mtr lange HDMI kabel. 2 goedkope kabels geprobeerd en deden het allebei niet. Alleen korte 1,5mtr kabel werkte.

    Daarna dus deze dure kabel gekocht met wat resultaat, alleen rechtstreeks van de bluray naar de beamer. Uiteraard wil ik dit wel via de versterker.

    Na vele HDMI kabels geprobeerd te hebben had ik de moed bijna opgegeven en in staat de hele boel onder en nabij de beamer te plaatsen.

    Toch nog even een uurtje in de instellingen van de versterker gekeken ( dit moet je zelf uitvinden want er staat 0,0 over 3D in de boekjes en/of cd'tje, het word niet eens vermeld dat ie t kan).

    Ik kwam uiteindelijk aan bij de resolutie, deze stond op automatisch. Nadat ik deze handmatig op 1080P/24f zet krijg ik een beeld te zien dat de 3D weergegeven word nadat de huidige track is beeindigd.

    En ja hoor, ik heb 3D!!

    Dus in mijn hoofd, yes ik kan die dure kabel terugbrengen! Dat was helaas niet waar, want probeer ik de 2 goedkope kabels werkt het niet meer.

    Ik blijf nu toch bij de dure dikke kabel, ook zal ik weer nieuwe kabelgootjes moeten kopen want deze is zo dik dat ie niet in mijn oude past .

    Uiteindelijk lag het dus EN aan de kabel En aan de versterker die op de een of andere manier niet automatisch overschakeld naar 1080P/24f.

    Ik wil jullie allen reuze bedanken en hoop dat ik hier ook een keer van nut kan zijn voor iemand anders, want niks zo ergelijk als iets nieuws hebben wat niet direct werkt!!.

  3. #203

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door bervoets Bekijk bericht
    eindelijk maar toch heb ik de 3D aan de praat gekregen.

    even voor de geintereseerden mijn opstelling:

    Versterker: Onkyo tx-nr515
    blurayspeler: philips BDP7700
    Beamer: Epson EH TW-5900
    scherm: electrisch plafondscherm 16:9 120 inch van proscreens

    Lengte HDMI kabel van versterker naar beamer: 10 meter.
    Merk 10meter HDMI kabel: Vivanco 130 euro.
    Projectieafstand: +/- 4 meter

    Aangezien ik eigenlijk een 11 meter HDMI kabel nodig heb zet ik er voor de lengte en signaalsterkte nog een repeater tussen.

    Nu even on topic:

    Het probleem was dus dat mijn 3D niet werd afgespeeld met een 10mtr lange HDMI kabel. 2 goedkope kabels geprobeerd en deden het allebei niet. Alleen korte 1,5mtr kabel werkte.

    Daarna dus deze dure kabel gekocht met wat resultaat, alleen rechtstreeks van de bluray naar de beamer. Uiteraard wil ik dit wel via de versterker.

    Na vele HDMI kabels geprobeerd te hebben had ik de moed bijna opgegeven en in staat de hele boel onder en nabij de beamer te plaatsen.

    Toch nog even een uurtje in de instellingen van de versterker gekeken ( dit moet je zelf uitvinden want er staat 0,0 over 3D in de boekjes en/of cd'tje, het word niet eens vermeld dat ie t kan).

    Ik kwam uiteindelijk aan bij de resolutie, deze stond op automatisch. Nadat ik deze handmatig op 1080P/24f zet krijg ik een beeld te zien dat de 3D weergegeven word nadat de huidige track is beeindigd.

    En ja hoor, ik heb 3D!!

    Dus in mijn hoofd, yes ik kan die dure kabel terugbrengen! Dat was helaas niet waar, want probeer ik de 2 goedkope kabels werkt het niet meer.

    Ik blijf nu toch bij de dure dikke kabel, ook zal ik weer nieuwe kabelgootjes moeten kopen want deze is zo dik dat ie niet in mijn oude past .

    Uiteindelijk lag het dus EN aan de kabel En aan de versterker die op de een of andere manier niet automatisch overschakeld naar 1080P/24f.

    Ik wil jullie allen reuze bedanken en hoop dat ik hier ook een keer van nut kan zijn voor iemand anders, want niks zo ergelijk als iets nieuws hebben wat niet direct werkt!!.
    Prachtige feedback


    Gelukkig is het uiteindelijk gelukt , jammer dat bij jou de goedkopere kabels niet willen werken, ik heb gelukkig mazzel, bij mij werken ze wel Zou ze niet wegdoen, wie weet komen ze nog van pas en werken ze in een andere combinatie wel.


    Je projecteerd lekker groot, ik moet het in verband met de ruimte houden op 92inch, maar ben daar met de daarbij behorende kijkafstand wel heel erg tevreden over.


    Ken je hier op het forum ook het plekje Mijn thuisbioscoop? Je kan daar je eigen plekje maken met wat plaatjes erbij en een uitleg hoe je tot je opstelling bent gekomen. Wens je iig veel plezier met je opstelling en hoop je terug te vinden met een eigen plekje op Mijn thuisbioscoop
    Have fun and enjoy your collection

  4. #204

    Standaard

    130 euri voor een HDMI kabel betalen, wtf. Het is bewezen dat een goedkope kabel het signaal net zo goed doorgeeft als een duurdere. Dat de goedkope niet werkte zal met het merk kabel te maken hebben. Die van de Action werken perfect.

  5. #205

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pastichio Rocker Bekijk bericht
    130 euri voor een HDMI kabel betalen, wtf. Het is bewezen dat een goedkope kabel het signaal net zo goed doorgeeft als een duurdere. Dat de goedkope niet werkte zal met het merk kabel te maken hebben. Die van de Action werken perfect.
    Dat is erg kort door de bocht, er is wel degelijk verschil tussen kabels,.. het gaat hier wel om een kabel van 10 meter.

    Bij slecht afgeschermde kabels zal er meer signaalverlies optreden, maar bij korte kabels, zoals die van de Action, is dit niet zo van belang. Over een korte lengte zal het signaalverlies nooit goot genoeg zijn om tot problemen te leiden. Ook die testen die aantonen dat er geen verschil zit tussen HDMI kabels worden allemaal gedaan met dergelijke korte kabels die voor 98% van de gebruikers volstaan.

    Ga je echter lange afstanden moeten gaan overbruggen dan zal het signaalverlies groter zijn en zal dit wel snel leiden tot signaaluitval.
    een goed afgeschermde kabel is dan meer van belang.
    UHD Blu-ray's: 244Blu-ray's: 1129DVD's: 226

  6. #206

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pastichio Rocker Bekijk bericht
    130 euri voor een HDMI kabel betalen, wtf. Het is bewezen dat een goedkope kabel het signaal net zo goed doorgeeft als een duurdere. Dat de goedkope niet werkte zal met het merk kabel te maken hebben. Die van de Action werken perfect.
    Als ik het met een goedkopere kabel kon weergeven had ik dit zeker gedaan, helaas na 2 verschillende goedkopere kabels bleek echter dat er zeker, zoals Frenkel al zegt, wel degelijk verschil zit in de kwaliteit van LANGE (>10mtr) HDMI kabels.

    Dus nogmaals KORTE HDMI kabels kunnen goedkoop ( extreem goedkoop zelfs: Action 1.8mtr €2,19 en 3mtr €2,39).

    En aan LANGE HDMI kabels zal toch wat meer aan uitgegeven moeten worden (uitzonderingen daargelaten).

    Met de goedkope lange kabel kan daarentegen (meestal) wel 2D afgespeeld worden.

  7. #207

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Ken je hier op het forum ook het plekje Mijn thuisbioscoop? Je kan daar je eigen plekje maken met wat plaatjes erbij en een uitleg hoe je tot je opstelling bent gekomen. Wens je iig veel plezier met je opstelling en hoop je terug te vinden met een eigen plekje op Mijn thuisbioscoop
    Zodra ik alles klaar heb ( kabels nog los langs het plafond ed) zal ik eens op 'mijn thuisbioscoop' gaan. en bedankt

  8. #208

    Standaard

    Ik kan onderschrijven dat een duurdere kabel wel degelijk het verschil maakt. Mijn goedkope kabel van 10 meter gaf vaak problemen. Nadat ik deze heb vervangen door een duurdere kabel van 12(!) meter van Supra (HDMI 1.4) van rond de € 200, wat op zich niet duur is voor deze lengte, heb ik totaal geen problemen meer. 3D beeld heb ik echter nog niet kunnen testen aangezien mijn beamer geen 3D is.
    HT opstelling: Philips 42PFL6007H; Epson TW1000; Onkyo TX-NR808; Onkyo Dv-BD507; AC Ryan Playon HD 2; Humax 5050C; TMA Twister 8000; TMA compact 10

  9. #209

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Martino Bekijk bericht
    Ik kan onderschrijven dat een duurdere kabel wel degelijk het verschil maakt. Mijn goedkope kabel van 10 meter gaf vaak problemen. Nadat ik deze heb vervangen door een duurdere kabel van 12(!) meter van Supra (HDMI 1.4) van rond de € 200, wat op zich niet duur is voor deze lengte, heb ik totaal geen problemen meer. 3D beeld heb ik echter nog niet kunnen testen aangezien mijn beamer geen 3D is.
    Dat is ook niet een kabeltje van maar een meter... Het is volgens mij algemeen bekend, of in elk geval bij mij, dat je bij grotere lengtes niet te goedkoop moet gaan i.v.m. de fabricagekwaliteit...
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  10. #210

    Standaard

    Maar je kan het wel altijd eerst proberen voordat je een duurdere koopt ....

  11. #211

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Maar je kan het wel altijd eerst proberen voordat je een duurdere koopt ....
    Dat sowieso!
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  12. #212

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Michael Hamers Bekijk bericht
    Dat is ook niet een kabeltje van maar een meter... Het is volgens mij algemeen bekend, of in elk geval bij mij, dat je bij grotere lengtes niet te goedkoop moet gaan i.v.m. de fabricagekwaliteit...
    Mijn 10 meter kabel kostte me 12 euro, en geloof me hij ziet er keurig uit, is van redelijke dikte en hij doet wat hij moet doen, een 3D signaal doorgeven zonder problemen
    Have fun and enjoy your collection

  13. #213

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Mijn 10 meter kabel kostte me 12 euro, en geloof me hij ziet er keurig uit, is van redelijke dikte en hij doet wat hij moet doen, een 3D signaal doorgeven zonder problemen
    En waar heb je die gekocht ?, zo wel interessant zijn voor de gene die een 10 meter kabel zoeken om dat te weten.
    UHD Blu-ray's: 244Blu-ray's: 1129DVD's: 226

  14. #214

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Frenkel Bekijk bericht
    En waar heb je die gekocht ?, zo wel interessant zijn voor de gene die een 10 meter kabel zoeken om dat te weten.
    Staat in mijn topic van Mijn thuisbioscoop, heb ik een verslag geschreven, in het verslag kun je dat vinden

    Hier dus:

    http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=70460&page=15
    Have fun and enjoy your collection

  15. #215

    Standaard

    Zag laatst ook iemand met een 2 meter kabel van 120 euries de deur uitlopen bij de tv zaak...pff....Zelf heb ik alles met kabels van de mediamarkt aan elkaar geknoopt a 15 euro per stuk. Prima beeld hoor!

  16. #216

    Standaard

    En toch zijn veel mensen erg lyrisch over deze kabel:

    Kordz EVX HDMI 1.4 HighSpeed met Ethernet!

    Alle reviews, ook van gebruikers suggeren dat deze kabel weldegelijk beter is dan een goedkope hdmi kabel.

  17. #217

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman Bekijk bericht
    En toch zijn veel mensen erg lyrisch over deze kabel:

    Kordz EVX HDMI 1.4 HighSpeed met Ethernet!

    Alle reviews, ook van gebruikers suggeren dat deze kabel weldegelijk beter is dan een goedkope hdmi kabel.
    Als ze objectief d.m.v. een duidelijk meetbare, onafhankelijke test kunnen aantonen dat de kabel significant beter is, dan kan je hier wat mee .

  18. #218

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman Bekijk bericht
    En toch zijn veel mensen erg lyrisch over deze kabel:

    Kordz EVX HDMI 1.4 HighSpeed met Ethernet!

    Alle reviews, ook van gebruikers suggeren dat deze kabel weldegelijk beter is dan een goedkope hdmi kabel.
    Heb je er aandelen in

    Doe me een lol neem mee en kom hem hier vergelijken met m'n 10 meter kabel van 12 euro..... is ook 1.4 Highspeed en Ethernet en hij doet ook 3D zonder problemen...... en het beeld is vanzelfsprekend spatzuiver, de kleuren zijn sprankelend mooi en het beeld is zo scherp dat het projectiescherm bijna aan stukken gesneden wordt. De prijskwaliteitsverhouding is om totaal van uit je dak te gaan, kan er helemaal lyrisch over worden en hem iedereen aanraden, hij heeft wel 1 heel groot nadeel, er staat alleen geen merknaam op en daarom is tie in de merkgekken ogen natuurlijk helemaal fout.

    Harry, ik daag je uit om te komen met je geweldige kabel, bedenk wel dat ie het wel eens helemaal niet zou kunnen doen en mijn cheapass kabeltje doet het wel.....

    Tevens durf ik gerust te zeggen dat die kabel het nergens beter zal doen dan mijn merkloze kabeltje en je hoeft me natuurlijk niet te geloven, ik suggereer niets, ik zeg het gewoon, ik daag alleen de praatjesmakers uit om het tegendeel te bewijzen

    Hier ook zo'n blije gebruiker:

    http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=108976.0

    Naar "gevoel" beter maar nergens bewezen/gemeten beter, veel bla bla bla, maar weinig wol. En dan de prijs:

    http://www.highendpassion.nl/epages/...ducts/evx-0006

    Sorry hoor Harry, ik gun iedereen zijn mooie kabels en ik weet dat er echte liefhebbers voor zijn, maar laten we wel even met de beide voetjes op de grond blijven, de prijs/prestatie verhouding van die kabel ligt in vergelijking met mijn cheapass kabeltje op het absolute nulpunt (en dan hoef ik de kabel niet eens in werking te zien)

    Vraag me zo half en half af waarom je zo'n berichtje hier plaatst, je weet des duivels goed dat er al heel felle discussies geweest zijn over heel dure HDMI kabels en die zijn op hier op het forum naar mijn weten zo'n beetje allemaal weggehoond. Probeer je soms weer een discussie oorlog te starten
    Have fun and enjoy your collection

  19. #219

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Als ze objectief d.m.v. een duidelijk meetbare, onafhankelijke test kunnen aantonen dat de kabel significant beter is, dan kan je hier wat mee .

    MMmm..... goed antwoord, vraag me wel eens af waarom ik zelf zoveel woorden nodig heb om iets duidelijk te maken terwijl ik hetzelfde bedoel
    Have fun and enjoy your collection

  20. #220

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Mijn 10 meter kabel kostte me 12 euro, en geloof me hij ziet er keurig uit, is van redelijke dikte en hij doet wat hij moet doen, een 3D signaal doorgeven zonder problemen
    Keurig idd. Proberen met een goedkope kabel kan ook nooit kwaad. Ik hoef niet langer te gaan dan een metertje of anderhalf, dus ik ga sowieso niet meer dan een eurootje of 2/3 uitgeven aan een kabel...
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  21. #221

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Michael Hamers Bekijk bericht
    Keurig idd. Proberen met een goedkope kabel kan ook nooit kwaad. Ik hoef niet langer te gaan dan een metertje of anderhalf, dus ik ga sowieso niet meer dan een eurootje of 2/3 uitgeven aan een kabel...
    Michael, doe niet als ik, blijf weg van je medeforummers, als je er komt en je ziet het projecteren op kwalitatief hoog niveau, dan wordt je snel verliefd

    Dan heb je wel een langere kabel nodig, maar ook 10 meter kabels zijn heel erg algemeen te koop voor rond de 20 euro en dat is een heel nette prijs

    We zitten in een tijdperk van komende 4K en de Oled schermen, zelf zal ik dit nog wel even afwachten, ben zeer tevreden met de mogelijkheden die ik nu heb

    De werkomstandigheden in Nederland maken het ook voor mij heel moeilijk om nog geld te durven uitgeven. Ik zal dan ook een pas op de plaats moeten maken, de omstandigheden zijn momenteel wel heel erg ongunstig Te bedenken is dan dan wel dat ik een echte liefhebber ben van groot, groter, grootst en van het nieuwste van het nieuwste, maar het moet natuurlijk wel kunnen

    Ik gun het degenen die het zich wel kunnen veroorloven, natuurlijk van harte, ik kan wel de zon zien schijnen in buurmans tuintje
    Have fun and enjoy your collection

  22. #222

    Standaard

    Geloof me, ik probeer juist bij dergelijke zaken weg te blijven. Dat kan mijn huidige budget niet aan!
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  23. #223

    Standaard

    Waar lees je dat ik die kabel bezit? Je fantasie gaat weer eens op hol.

    Ik zeg alleen dat veel, erg veel mensen zeggen dat deze kabel wel verschil maakt. Dat is alles.

    Ik wilde eens weten of er hier ook mensen zijn die deze kabel hebben en meer kunnen vertellen. Ik weet uit ervaring dat verschillen in kabels mogelijk zijn, vooral in analoge kabels maar in digitaal zijn de verschillen minimaal.

    Mijn vraag is waarom met name deze kabel dus schijnbaar en zichtbaar/hoorbaar beter is dan de andere dure kabels.

    Dus, een head to head zoals jij die aanbeveelt zou interessant kunnen zijn, both ways overigens. Dan kun je voor eens en voor altijd aantonen dat het wel verschil maakt of juist niet. Ook kun je discussieren over het feit, als die kabel een verschil maakt, die verschil dusdanig is dat zijn prijs gerechtvaardigd is!



    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Heb je er aandelen in

    Doe me een lol neem mee en kom hem hier vergelijken met m'n 10 meter kabel van 12 euro..... is ook 1.4 Highspeed en Ethernet en hij doet ook 3D zonder problemen...... en het beeld is vanzelfsprekend spatzuiver, de kleuren zijn sprankelend mooi en het beeld is zo scherp dat het projectiescherm bijna aan stukken gesneden wordt. De prijskwaliteitsverhouding is om totaal van uit je dak te gaan, kan er helemaal lyrisch over worden en hem iedereen aanraden, hij heeft wel 1 heel groot nadeel, er staat alleen geen merknaam op en daarom is tie in de merkgekken ogen natuurlijk helemaal fout.

    Harry, ik daag je uit om te komen met je geweldige kabel, bedenk wel dat ie het wel eens helemaal niet zou kunnen doen en mijn cheapass kabeltje doet het wel.....

    Tevens durf ik gerust te zeggen dat die kabel het nergens beter zal doen dan mijn merkloze kabeltje en je hoeft me natuurlijk niet te geloven, ik suggereer niets, ik zeg het gewoon, ik daag alleen de praatjesmakers uit om het tegendeel te bewijzen

    Hier ook zo'n blije gebruiker:

    http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=108976.0

    Naar "gevoel" beter maar nergens bewezen/gemeten beter, veel bla bla bla, maar weinig wol. En dan de prijs:

    http://www.highendpassion.nl/epages/...ducts/evx-0006

    Sorry hoor Harry, ik gun iedereen zijn mooie kabels en ik weet dat er echte liefhebbers voor zijn, maar laten we wel even met de beide voetjes op de grond blijven, de prijs/prestatie verhouding van die kabel ligt in vergelijking met mijn cheapass kabeltje op het absolute nulpunt (en dan hoef ik de kabel niet eens in werking te zien)

    Vraag me zo half en half af waarom je zo'n berichtje hier plaatst, je weet des duivels goed dat er al heel felle discussies geweest zijn over heel dure HDMI kabels en die zijn op hier op het forum naar mijn weten zo'n beetje allemaal weggehoond. Probeer je soms weer een discussie oorlog te starten
    Laatst aangepast door hstadman : 15-01-2013 om 23:18

  24. #224

    Standaard

    Ik ken die discussies. Ik ben ook al tientallen jaren bezig met audio en video, dus...
    Als er wel iets aangetoond wordt d.m.v. tests, zeggen de nee-zeggers dat het dan gewoon niet hoorbaar is omdat de verschillen tè klein zouden zijn, ookal worden er verschillen aangetoond. Dus dat schiet ook niet op.


    Meten is trouwens ook niet altijd weten! We kennen allemaal wel het verhaal van de strak metende versterker die het kwa muzikaliteit moet afleggen tegen een veel slechter metende maar hoorbaar beter spelende versterker moet afleggen.
    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Als ze objectief d.m.v. een duidelijk meetbare, onafhankelijke test kunnen aantonen dat de kabel significant beter is, dan kan je hier wat mee .
    Laatst aangepast door hstadman : 15-01-2013 om 23:14

  25. #225

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman Bekijk bericht
    Waar lees je dat ik die kabel bezit? Je fantasie gaat weer eens op hol.

    Ik zeg alleen dat veel, erg veel mensen zeggen dat deze kabel wel verschil maakt. Dat is alles.

    Ik wilde eens weten of er hier ook mensen zijn die deze kabel hebben en meer kunnen vertellen. Ik weet uit ervaring dat verschillen in kabels mogelijk zijn, vooral in analoge kabels maar in digitaal zijn de verschillen minimaal.

    Mijn vraag is waarom met name deze kabel dus schijnbaar en zichtbaar/hoorbaar beter is dan de andere dure kabels.

    Dus, een head to head zoals jij die aanbeveelt zou interessant kunnen zijn, both ways overigens. Dan kun je voor eens en voor altijd aantonen dat het wel verschil maakt of juist niet. Ook kun je discussieren over het feit, als die kabel een verschil maakt, die verschil dusdanig is dat zijn prijs gerechtvaardigd is!
    Waar lees je dat ik denk dat je die kabel in je eigen bezit zou hebben

    Oled en 4K zijn nog niet knap op de markt en LCD en plasma vind je niets, je hebt nergens iets vermeld dat je wel zou hebben en op een CRT passen geen HDMI kabels Je beamert waarschijnlijk ook, maar dat is een gissing, maar als je Full HD beamert dan kun je een HDMI kabel gebruiken, al gaat het met de juiste apparatuur ook met component, het blijft gissen in jouw geval.

    Harry je zou kennissen met zo'n kabel kunnen hebben, een winkel hebben die het verkoopt, of gewoon in de omstandigheden kunnen verkeren dat je makkelijk even zo'n kabeltje kunt lenen

    Je kent

    dat veel, erg veel mensen
    dan misschien wel een paar van die erg veel mensen

    Zou wel weer 1 van de ontelbare tests worden tussen duur en goedkoop die eindigen met dezelfde conclusie dat die hele dure kabel zijn geld niet waard is omdat er geen verschillen zijn in beeld en geluid tussen duur en goedkoop. Dan nog, een test zonder testapparatuur is heel moeilijk, een mens kan het in ieder geval niet, of we moeten gebruik maken van 2 identieke setups die naast elkaar staan en dan nog is het moeilijk

    Begrijp me niet verkeert Harry, maar ik wordt altijd een beetje wantrouwig als zulke dure zaken even gemakkelijk worden voorgesteld. Ik weet dat er mensen zijn die gemakkelijk van vertrouwen zijn, ze op HT gebied niet allemaal op een rijtje hebben en het misschien niet eens kunnen veroorloven, maar toch zo'n aankoop kunnen gaan doen...... zulke mensen wil ik beschermen tegen zichzelf.

    De elite die het zich kan veroorloven zal er, denk ik, niet over opscheppen, drugsdealers, advocaten en bordeelhouders zullen niet zo te koop lopen met hun eerlijk verdiende centjes

    Alle gekheid op een stokkie, een ieder moet zelf weten hoe hij zijn geld uitgeeft en als de rijken het zo willen besteden, ik houd ze niet tegen Ik weet dat er ook liefhebbers zijn van de "echte" merken en de bijbehorende service die je ervan mag verwachten. Mooie kabels hebben een look..... en de echte HTer geilt daarop, alles moet perfect zijn en de liefhebbers hebben daar echt wel wat voor over, heb er wel begrip voor, alleen niet zelf de middelen om het me ook te kunnen veroorloven, dat is dan waarschijnlijk ook het verschil.

    Oke, ik, een niet elite en gewone fabrieksarbeider ben dan ook ontzettend nuchter, 12 euro tegen ruim 550 euro, wat denk je zelf, ik ben geen merkengek en kan het zonnetje zien schijnen in andermans tuin, ik vind alles leuk, maar laat me bij wijze van spreken niet de kaas van het brood eten

    Heb je veel poen dan moet je het doen, heb je het niet dan neem je het zoals je ziet
    Have fun and enjoy your collection

Pagina 9 van 13 EersteEerste ... 5678910111213 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •