Pagina 1 van 8 12345 ... LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 193 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Welke DVD Speler heb je gekocht en waarom?

    Ik ben benieuwd naar de speler die je gekocht en waarom je gekozen hebt voor juist die. Was hij goedkoop? Of juist duur? Heb je lang gezocht en toen je hem zag wist je het...Dat wordt hem!
    Hoe ging dat bij jou?

    Ik heb zelf lang getwijfeld en gezocht en heb besloten om de pioneer dv444 zilver morgen te kopen bij de MediaMarkt in Groningen. Ik vind het een hele goede speler en het voldoet aan mijn eisen. Ik ga er 349 euro voor betalen.

  2. #2

    Standaard

    Rein waarom heb je uiteindelijk besloten de 444 te kopen? Design? functies? Prijs/kwaliteit? Ik heb destijds een Pioneer 717 gekocht, toen nog een "topmodel", vooral de prijs was zeer gunstig, regiovrij en natuurlijk de kwaliteit van de speler. Nu ben ik opzoek naar een nieuwe (bekende reden).

  3. #3

    Standaard

    Ik heb mijn JVC xv-522 sl gekocht in januari 2001. Ik had een paar maanden eerder mijn JVC breedbeeld TV gekocht en wilde de rest van de set bijpassend hebben van hetzelfde merk. Hierna ging ik kijken wat ik voor budget had, rekening houdende met het feit dat ik ook nog een VCR (ook JVC) wilde hebben. Alles bijelkaar mocht het +/- fl.1500,- kosten. Eerst zocht ik de DVD uit. Ik wilde toch enkele functies op de speler hebben waar ik op heb gelet (DTS/CDR/CDrw/etc.). De speler kostte toen nog iets van fl.850,- Dit in combo met de VCR van fl.600,- bleef ik nog mooi binnen het budget. Na even pingelen kreeg ik ook nog mooi fl.200,- korting voor de combokoop. Alleen maar leuk meegenomen. Volgens mij was de VCR een JVC J-770. Is een stuk minder interresant, onthoudt je het ook minder goed.
    [Reserveer hier uw ruimte voor uw reclameteksten]

  4. #4

    Standaard

    Ik heb de Sony DVP S735D gekozen. Omdat deze in geborsteld Aluminium was uitgevoerd, zelfde als mijn versterker.
    Wijsheid is nog geen kennis!

  5. #5

    Standaard

    tsja, ten eerste had die speler me 'te pakken' toen ik ze allemaal bekeek in de MM. Daarna op internet zoeken en bijv op kieskeurig.nl specs zien en commentaren van gebruikers lezen. Bleek het ook nog een kwalitatief goede speler te zijn.

    Dus eerst design, en later bleek het nog een heel goede speler te zijn ook. Functies zijn altijd mooi meegenomen, maar het gaat er bij mij eerst om om dvd's te kunnen bekijken op de tv met goed beeld, het goede geluid komt dan over paar weken wel als ik een receiver en een set boxen koop. Dan ben ik pas klaar.

    De prijs maakte me niet eens uit, want ik heb gewoon tegen mezelf gezegd dat ik goedkoop=duurkoop, dus betaal ik liever 349 euro voor deze speler dan 135 voor die cyberhome.

    De doorslag gaf uiteindelijk de kwaliteit die ik voor deze prijs kon krijgen. Ik weet ook wel dat je een speler kunt kopen voor 1200 euro, maar dat vind ik echt belachelijk veel geld voor zo'n ding.

  6. #6

    Standaard

    Ik wilde graag een "merk" speler ter vervanging van m'n Cyberhome M-512 waar ik toch niet helemaal 100% tevreden over was na een jaar.

    Voorwaarden waaraan ie moest voldoen waren: Regiovrij, RCE-proof, DTS en MP3. Verder wilde ik geen fortuin uitgeven. Wilde gewoon een goeie prijs/kwaliteit verhouding.

    Dussssssss 't is de Pioneer DV-444 geworden in 't zwart. Echt een heel mooi design en voldeed aan al mijn eisen. Leuke bijkomstigheid was dat mijn versterker ook een Pioneer was dus dat paste nog leuk bij mekaar ook. Maar dat was gewoon een bonus.
    "Eat right, exercise, die anyway....."
    (Bumpersticker from The X-Files, Season 7, Episode "Fight Club")

    Mijn verzameling glimmende schijfjes

  7. #7

    Standaard

    Hi.

    me nieuwe speler moest beter zijn dan de Pioneer 717 die ik had.
    na een lange zoek toch en een luister sessie werd het de Toshiba SD-900E DVD-Video en DVD-Audio speler.
    kwa geluid komt deze heel mooi over ook voor gewone muziek cd's. de inhoud van de speler de componenten en voeding ziet er allemaal goed uit. deze weegt 11 kilo dus zeer stabiel.
    voor het beeld zijn er legio instellingen om het naar je zin temaken, zeer strak beeld.
    Het DVD-Audio gedeelte is ook heel gaaf om tehoren, ik heb nu 2 DVD-A Titels en dat zullen er wel meer worden.


    Nad Masters M17 M12 M27 M22 M50.2 - OPPO UDP-205 - JVC RS400 isf -Samsung 55JU7500 - Paradigm Studio 100/Monitor series 7.1 Velodyne DD15+ - Audioquest

  8. #8

    Standaard Ik heb een Vestel DVD speler gekocht omdat:

    Merken ook niet altijd wat zeggen.
    Deze was beter dan een Sony DVD speler, die nog duurder was ook!
    Ik kan op de mijne MP3's afspelen, hij is regiovrij, en zilver. (ja was een voorkeur bij mij! )
    Hij was in guldens zo'n 399,-
    Dat was dus een behoorlijk koopje.
    Het liefste zou ik een VHS band zien met de kwaliteit van een DVD.
    Of een DVD met de prijs van een VHS.
    :D

  9. #9

    Standaard

    Ik heb de Kenwood DVF-R7030 gekocht ongeveer in het begin van dit jaar.
    Waarom ik hem heb gekocht, ten eerste omdat ik altijd erg tevreden ben met Kenwood en ten tweede omdat ik altijd verschillende tests lees voordat ik iets ga aanschaffen en deze DVD video/audio speler kwam zeer goed uit de test, het is 1 van de beste DVD spelers van Kenwood.
    In 1 woord "spitzeklasse".


  10. #10

    Standaard

    Ik heb vandaag dan eindelijk de Pioneer DV444S opgehaald!! Wat een schitterende speler toch.
    Heb ik ook eindelijk een echte, die dvdrom op de laptop begon me de keel uit te hangen en ik vond het wel een leuk cadeau aan mezelf na de examens, die trouwens allemaal goed gingen.

    Ik vind het gewoon kwa uiterlijk al de mooiste, en van binnen is hij ook super met alles erop en eraan, en de prijs/kwaliteit verhouding is ook toppie.

    349 euro bij de MM

  11. #11

    Standaard

    Ik heb een pioneer 525 gekocht omdat die eigenlijk toevallig aanwezig was. Ik ging eigenlijk uit om een sony qs dvdspeler passende bij mijn receiver sony 930qs. Maar die hadden ze niet in het zwart, was flink duurder en het regiovrij maken was al helemaal prijzig. Toevallig wees de verkoper mij op de pioneer en ik had toevallig een recensie gelezen dat het een goede speler was met ook "aardige" cd kwaliteiten. Dus heb ik deze maar mee genomen. Dit was trouwens al 3 jaar terug. Nooit geen problemen mee gehad, speelt alles af, super apparaat
    StarTrader +41 BronzeTrader +15 DVDcollectie
    - what we do in life echoes in eternity -

  12. #12

    Standaard

    Ik heb als tweede speler een Onkyo DV-555 gekocht. Mijn eerste speler was een Pioneer 535. Deze kon geen mp3 afspelen en maakte best wel lawaai.
    De Pioneer 444 maakt gebruik van hetzelfde loopwerk als de Onkyo 555. Alleen is de Onkyo van een beter chassis voorzien en geeft een beter beeld en geluid.

    De doorslag voor mij om geen Pioneer te kopen was het feit dat ik een Onkyo 595 receiver eerder al gekocht had. Een perfect apparaat.

  13. #13

    Standaard

    Aiwa XDDV370 ofzoiets omdat ie alles had wat belangrijk was en omdat de prijsklasse ook goed te doen was.
    waarom? om dvd's af te spelen

  14. #14

    Standaard

    Ik heb destijds een Sony DVP-S535 gekocht omdat de S335 tijdelijk niet leverbaar was. Ik heb voor Sony gekozen omdat ik toen voor een hele goede prijs een Sony versterker en Sony speakers kon kopen.

    Een prima speler overigens, hoewel ik wel een beetje baal dat hij geen CDR of CDR-W kan lezen (met uitzondering van CDR-W van een bepaald merk). De nieuwe spelers van Sony kunnen tegenwoordig wel zonder problemen CDR's lezen, en sommige modellen kunnen zelfs MP3 aan... Tijd voor een nieuwe speler dus Iemand interesse in mijn oude speler

    Klik hier voor meer info.

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rein Schaap
    Ik heb vandaag dan eindelijk de Pioneer DV444S opgehaald!! Wat een schitterende speler toch.
    Heb ik ook eindelijk een echte, die dvdrom op de laptop begon me de keel uit te hangen en ik vond het wel een leuk cadeau aan mezelf na de examens, die trouwens allemaal goed gingen.

    Ik vind het gewoon kwa uiterlijk al de mooiste, en van binnen is hij ook super met alles erop en eraan, en de prijs/kwaliteit verhouding is ook toppie.

    349 euro bij de MM

    Hoi Rein,

    Heb je die DVD nou nog Regio / RCE / MacroVision Vrij gekocht bij de MM in Groningen ?... Of heb je hem in een ander filliaal gehaald ?

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Riccardo



    Hoi Rein,

    Heb je die DVD nou nog Regio / RCE / MacroVision Vrij gekocht bij de MM in Groningen ?... Of heb je hem in een ander filliaal gehaald ?
    ik heb hem in Groningen gehaald bij MM, zoals beloofd. Ik heb hem dus niet regio/rce/macrovision vrij. Ach, daarvoor kan ik altijd nog een keer in de auto stappen. Dan moet ik nu maar gewoon R2 dvd's blijven kopen. Is niet zo'n ramp.

  17. #17

    Standaard

    Ik heb volgens mij al 3 jaar geleden die speler gekocht. De Philips 711.
    Waarom? ja ik had vakantiewerk gedaan en ik mocht iets uitzoeken. Ik had al een speler in de PC. Maar toen vond ik het wel de moeite om ook een standalone te kopen. Toen zag ik via een bedrijf genaamd Technische Unie een speler die binnen het budget viel. En hij doet het nog steeds prima.

  18. #18

    Standaard ik heb er al een hele tijd een...

    ... maar dat is dan wel de sony dvp-s725 en regiovrij laten maken. Dat geinige speeltje heb mijn toen de tijd dat ik hem kocht zo'n 1750 gulden gekost en dat is zo'n 4 jaar terug. In ieder geval dat hij net uit was. Heb me nog ontzettend veel moeite gekost om hem regiovrij te laten maken. Uiteindelijk wel gelukt bij de filmshop, een miniscuul videotheekje in hoofddorp, voor 400 ballen. Dus in principe heb ik dus een stand alone spelertje voor 2150 piek niet echt goedkoop maar ja ik wilde wel meteen een knappe. En nog nooit problemen gehad met films die niet goed speelden zoals de geruchten over sony spelers en moulin rouge gaan. Die het OOK perfect doet. Ik heb het wel op mijn ouders dvd gezien maar dat is een ***ding die heb ook laadtijden als je er een film in knalt....ik ben hier in ieder geval erg gelukkig mee en voor mij nooit meer anders als SONY!!!
    Mijn Setje
    /Mijn DVD-Lijstje.

    In the quiet words of the Virgin Mary... come again

  19. #19

    Standaard

    Sony NS400

    Waarom omdat deze zowel qua beeld en geluidskwaliteit zeer goed uit de tests kwam, verder het feit dat deze cd-r en cd-rw kan lezen en een resume functie heeft.
    Verder uiterlijk.
    en prijstechnisch, dacht namelijk eerst aan de 900 maar ivm het mogelijk uitbrengen van de recorder de helft zo goedkope 400 genomen en nog steeds geniet ik er met volle teugen van.
    Deze zal als ik een recorder heb over een tijd naar mijn slaapkamer gaan of naar m'n ouders...
    StarTrader

  20. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Raskel
    Rein waarom heb je uiteindelijk besloten de 444 te kopen? Design? functies? Prijs/kwaliteit? Ik heb destijds een Pioneer 717 gekocht, toen nog een "topmodel", vooral de prijs was zeer gunstig, regiovrij en natuurlijk de kwaliteit van de speler. Nu ben ik opzoek naar een nieuwe (bekende reden).
    Ik heb ook deze speler gekocht vrijdag (me ouders tenminste).
    Op mijn advies hebben ze die gekocht omdat ik zeer te spreken was over zijn kunnen en kwaliteit. Na meerdere positieve reacties hier was ik helemaal om

    En idd, hij geeft mooi strak beeld met dvd's. Laadt gewone cd ook lekker snel. Heeft een fijne afstandsbediening, en speelt de MP3 cd's zonder probleem (zit hier met zo'n 600 MP3 cd's dus dat wil wel )

    LTRzz
    Youri08

    Iig iedereen hier bedankt voor alle nuttige replies in alle topics waardoor mijn keus vergemakkelijkt werd
    Ik heb er een..... woei

  21. #21

    Standaard

    Lenoxx DVD9000



    Dit was mijn aanwinst twee jaar geleden.

    W'rom?

    - hij was goedkoop (zeg maar very cheap)
    - hij speelde mp3, (s)vcd, e.e.a.
    - hij was regiovrij

    Maar nu ik bij diverse vrienden regelmatig dvd's ben wezen kijken, moet ik toch toegeven dat mijn apparaatje wel aan vervanging toe is Beeldkwaliteit laat toch zeker te wensen over, geen scart uitgang en alleen optische digitale output.

    Maar vervanging zal denk ik pas na de zomer komen, ben iig al aan het oriënteren op diverse merken: Denon, Toshiba of Yamaha..
    "Hey, Finch, what's the capital of Thailand?"
    "Bang-Cock"
    mijn DVD collectie

  22. #22

    Standaard

    Ik bezit nu een jaar een Divido DVD-speler, gekocht via Internet an een tip op jawel DVD.nl, regiovrij, DTS, kan MP3-CDRW aan en was goedkoop. Ben er nog zeer tevreden over. Nu aan het sparen voor een receiver.
    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

  23. #23

    Standaard

    Sony DAV-S300, was toen een heel leuk apparaat en kon niet meer uitgeven. Ben er best tevreden mee, alleen geen actieve sub. Wel een aansluiting.

  24. #24

    Standaard

    Heb een Toshiba SD100E sinds begin 2000, ik woonde destijds in Engeland en in de diverse bladen kwam hij erg goed uit de tests qua beeldkwaliteit. Bij Richer Sounds was hij toen vrij goedkoop voor die tijd (omgerekend ca. 750 gulden, in NL was die rond de f1000) en ook gelijk regiovrij.

    Hij werkt geheel naar believen, zeker in combinatie met de Grundig Elegance flat 32" die ik pas heb. Hij speelt natuurlijk geen CDR of MP3 af, maar dat hoeft ook niet voor mij. Voor het geluid heb ik een *veel* betere stereoset en svcd films interesseert me niet. Hij heeft RGB-scart en RCE doet hij ook zonder problemen. Enige film die hij niet pakte was Di$ney's Een Luizenleven?!

    Ik zou graag eens nog betere beeldkwaliteit willen, maar ik ga geen nieuwe speler kopen, maar proberen door de Grundig voorzien van een VGA ingang en dan lekker mijn PC aansluiten en progressive kijken...

  25. #25

    Standaard

    Ik zocht gewoon een goede speler zonder al te veel functies, alleen een perfect plaatje op de tv laten zien en het geluid netjes doorgeven aan de receiver. Zodoende kwam ik terecht bij Marantz, en uiteindelijk is het de DV4100 geworden. Een hele simpele speler ook met goede audio (lees cd) kwaliteiten. Toch wil ik binnen afzienbare een aparte cd speler gaan kopen. We (ik en m'n vriendin) hebben wel de set in een keer beluisterd/gekocht. De speler is aangesloten op een Onkyo DS575-S met daaraan de KEF KHT 2005 speakerset, en het beeld wordt verzorgd door Philips 28PW9525......volgens mij is de set lekker in balans en ik ben er dan ook zeer tevreden mee.....

    Greetz, MARTIN

Pagina 1 van 8 12345 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •