De resultaten 1 tot 17 van 17 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Pakket hoe lang bij de douane ?

    Ik heb een bestelling die naar mij onderweg is. Het komt uit Japan en is met EMS dus met traceer nummer.
    Nu staat hij vanaf 31 maart op. Awaiting presentation to customs commissioner - amsterdam exp. De vorige keer duurde dit maar 2 dagen.
    Ik bestel zelf niet zo heel veel uit het buitenland, ik lees ook berichten waarbij het
    veel langer bij de douane ligt. Ik vroeg me af hoe lang dat gemiddeld ongeveer duurt dat je pakket bij de douane ligt? Ik wacht nu gewoon zeker nog een aantal dagen af maar is er een mogelijkheid om contact optenemen als het nog heel lang gaat duren?
    [Mijn DVD Collectie]
    [3-Star Trader] & [Silver Trader]

  2. #2

    Standaard

    Ik geloof niet dat er een peil op te trekken valt, hoe lang pakketjes bij de douane kunnen liggen. Deze vraag wordt ook wel eens gesteld op het Ebay forum.
    Daar wordt gezegd dat wanneer je een tracking code hebt ontvangen van de verkoper, je eventueel een mail met je vraag kunt sturen naar:
    klantenservice-inklaring@tntpost.nl

    Of een telefoontje plegen:
    Douane inklaring: 020-5873400 en/of 020-5873491

    Persoonlijk zou ik het 14 dagen geven voordat ik actie zou ondernemen.
    Succes!

  3. #3

    Standaard

    Bedankt voor info. , Ik was al van plan om nog even te wachten, ik vroeg het me gewoon af. Ik lees ook over verzendingen die ze combineren, tis toch niet zo dat ze wachten tot dat er misschien nog wat van mij aankomt.
    [Mijn DVD Collectie]
    [3-Star Trader] & [Silver Trader]

  4. #4

    Standaard

    Bij Amazon heb ik de Blade runner-koffer besteld, duurde exact 7(!) weken voordat ik hem binnenhad...
    5-Star Safetrader (300+ deals!) / DVD.nl veilingen: 88 (gemiddeld cijfer: 9.61)

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ronald Stiebolt Bekijk bericht
    Bij Amazon heb ik de Blade runner-koffer besteld, duurde exact 7(!) weken voordat ik hem binnenhad...
    7 weken o_O das behoorlijk lang. Was dat ook met trace nummer, en kon je zien hoe lang die bij de douane lag?. Had je gebeld ? of heb je 7 weken afgewacht.
    [Mijn DVD Collectie]
    [3-Star Trader] & [Silver Trader]

  6. #6

    Standaard

    Amazon geeft een 'estimate' op, daarna heb ik contact met ze opgenomen. Na hun controle stelde ze voor een nieuw exemplaar op te sturen.

    Bij toeval kreeg ik het pakket op tijd binnen zodat Amazon geen nieuwe hoefde te sturen.

    Het is - voor zover ik weet - niet mogelijk na te gaan waar je pakket is en als het bij de douane ligt zou ik niet weten hoe je dat na kunt gaan...
    5-Star Safetrader (300+ deals!) / DVD.nl veilingen: 88 (gemiddeld cijfer: 9.61)

  7. #7

    Standaard

    Ah, ik ken amazon niet kwa persoonlijk ervaring. Deze aankoop komt van ebay.
    Juist gekozen voor EMS vanwege tracking en snelle verzending en dan krijgen we dit.
    [Mijn DVD Collectie]
    [3-Star Trader] & [Silver Trader]

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Peter -1984- Bekijk bericht
    Juist gekozen voor EMS vanwege tracking en snelle verzending en dan krijgen we dit.
    EMS-zendingen gaan altijd gepaard met douaneaangifte, ongeacht de waarde en de inhoud van het pakket. Ook ben je zonder meer € 16,75 aan inklaringskosten kwijt, nog afgezien van BTW-naheffing en ander invoerkosten. Verzenden per EMS leidt dus per definitie tot hoge extra kosten en (douane)vertraging. Je kunt dus beter voor een andere verzendmethode kiezen.

    Voor EMS zendingen wordt €16,75 aan inklaringskosten in rekening gebracht, ongeacht of hier wel of geen douanerechten (voorheen invoerrechten), BTW en/of andere invoerheffingen verschuldigd zijn. Voor de overige postzendingen zijn de inklaringskosten afhankelijk van de totaal verschuldigde douanerechten, BTW en andere invoerheffingen (...)
    Bron: http://www.tntpost.nl/voorthuis/pakk...en/vragen.aspx

  9. #9

    Standaard

    Ok nooit geweten, de vorige keer heb ik via een webwinkel in japan ook voor EMS gekozen, Die bleef uiteindelijk bij de douane voor twee dagen en geen extra kosten.
    Is dat al heel lang zo ? Want ik heb er nog niet eerder iemand over gehoord.
    [Mijn DVD Collectie]
    [3-Star Trader] & [Silver Trader]

  10. #10

    Standaard

    Afgelopen zondag toch maar een mail verstuurt naar klantenservice-inklaring@tntpost.nl
    Maandag een mail terrug gehad dat ik het pakket waarschijnlijk Di of Wo zou krijgen.
    En jawel hoor Maandag was die klaar bij de douane en vandaag ontvangen.

    Idd. last van douane kosten 16,91 btw bij invoer en 16,75 voor inklarings kosten.
    Zo´n duur was het product niet en dan tikken die 16,75 en 16,91 aan extra toch aardig aan.

    Ik zit alleen nu met iets anders
    16,75 zijn dus de standaard kosten voor EMS verzending. Maar als ik nu een andere verzending kies zit ik toch nog steeds met inklarings kosten.
    Verschillen de kosten daar heel veel in als ik voor een andere verzendoptie kies?
    [Mijn DVD Collectie]
    [3-Star Trader] & [Silver Trader]

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Peter -1984- Bekijk bericht
    Ik zit alleen nu met iets anders
    16,75 zijn dus de standaard kosten voor EMS verzending. Maar als ik nu een andere verzending kies zit ik toch nog steeds met inklarings kosten.
    Verschillen de kosten daar heel veel in als ik voor een andere verzendoptie kies?
    Probleem is dat bij EMS verzending altijd douane aangifte volgt en er sowieso €16,75 aan inklaringskosten wordt berekend. Bij andere verzendmethodes is dat niet automatisch het geval:
    Voor bestellingen van buiten de EU met een waarde onder de €22 geldt een BTW vrijstelling en dan worden er ook geen inklaringskosten in rekening gebracht. Bij bestellingen boven de €22 heb je nog een redelijke kans dat je er bij de douane tussendoor glipt, zodat er ook geen extra kosten bijkomen. Indien de bestelling er onverhoopt wel door de douane tussen uitgepikt wordt, worden de inklaringskosten berekend op grond van het verschuldigde BTW-bedrag. Als de BTW-naheffing minder dan €25 bedraagt, betaal je €8,50 aan inklaringskosten, bij een hoger BTW-bedrag is dat €16,75.

    Bijv.: Bij een BTW-naheffing van €16,91 (= < €25) ben je (bij niet EMS verzendingen) €8,50 aan inklaringskosten verschuldigd.

  12. #12

    Standaard

    Ik heb hier ook ervaring mee.

    AIs de prijs van de goederen (minus verzend kosten) onder 22euro valt dan is het allemaal belasting vrij.
    Ligt de totale prijs van de goederen (minus verz. kosten) boven de 22,- dan wordt het volgende berekent:

    Totaal prijs van goederen + verzendkosten = bedrag in euro.
    Hierbij wordt afhankelijk van de items (kleding, schoeisel, pc onderdelen etc.) eerst een vast %
    over berekend. Bijv 8% als het schoenen betreft.
    Als de uitkomst met die vaste percentage onder de 10,- komt (8% over item+verz.) hoef je deze niet te betalen.
    Dan rest alleen nog de belasting van 19% over de item+verz. kosten.
    En anders komt er 19%BTW over: items+verz.kosten+die douanerecht

    Ze gaan ervan uit dat internationale verz.kosten bij alle agentschappen btw vrij is (yeah right),
    zodat je die bij import bij land van binnenkomst moet betalen. Hetzelfde geldt voor de items die btw vrij moeten worden opgestuurd vanuit het buitenland. Is dit niet het geval, dan moet je dat zelf regelen met de verkoper en btw terug vragen omdat dat niet legaal is.

    Belasting is idd lastig. Vraag me af wie er geilt op deze regeltjes verzinnen.
    Loonheffing, milieu belasting, hondenbelasting, overlijdens belasting etc. is niet voldoende schijnt.
    Laatst aangepast door KILLER : 12-04-2008 om 22:13

  13. #13

    Standaard

    Bedankt voor de antwoorden! Zal dan toch niet zo snel meer voor EMS kiezen bij kleinere aankopen.
    [Mijn DVD Collectie]
    [3-Star Trader] & [Silver Trader]

  14. #14

    Standaard

    Wordt het niet eens tijd dat iemand EMS een proces aandoet? Wat zijn doen is pure oplichting! Ze laten je 65 dollar betalen om je verzending binnen 3-6 dagen hier te laten komen, vanuit Japan; en vervolgens wordt de zending weken vastgehouden door de douane. En nee, kom me nou niet aanzetten dat dit daarom dus niet de schuld van EMS is; zij bieden gewoon een dienst aan (voor heel veel extra geld) waarvan ze weten dat ze dat, vanwege de douane, nooit waar kunnen maken. En met het lokkertje van snelle aflevering lichten ze je dus op.

    Ik ben zeer ontstemd over deze gang van zaken. Ik zal eens gaan onderzoeken of EMS in rechte te vervolgen is. Ondertussen kan ik alleen maar zeggen: mijdt EMS als de pest! Ze naaien je waar je bijstaat.
    Laatst aangepast door asarian : 04-06-2009 om 15:51

  15. #15

    Standaard

    Had 8 tshirts besteld in de VS. wachten en wachten. Bedrijf betrouwbaar gebleken bij voorgaande bestellingen, na opvraag track en trace bleek mijn pakket ongeveer drie weken bij de douane te liggen. Geen bericht of zo, knap waardeloos kon ook nog eens 25 euro afrekenen. Waarom moet zoiets 3 weken bij de douane blijven liggen. Moet iemand mij toch eens uitleggen.

  16. #16

    Standaard

    Ik heb 22 Januari een pakketje besteld uit Japan, ik heb voorafgaand de EMS kosten betaald, moet ik ze dan nog een keer betalen als mijn pakketje bij mij thuis arriveerd? Dat begrijp ik namelijk niet helemaal.

    Plus het feit dat mijn pakketje nu al vanaf 1 Februari bij de Douane ligt. Geen idee hoe lang het normaal duurt en hoop dat hij hier is voor 10 Februari.

  17. #17

    Standaard

    EMS kosten? Dat zijn gewoon verzendkosten hoor. Dat heeft niets te maken met inklaringskosten en nog te betalen BTW.

    Trouwens, zo goed als alle EMS zendingen worden onderschept door de douane!!

    Betaal nooit maar dan ook nooit voor EMS zendingen. Die dingen worden blijkbaar integraal dagelijks naar de douane gebracht, terwijl gewone zendingen vaak door het net glippen wegens te grote aantallen. Bij de douane weten ze ook wel dat zo goed als alle EMS zendingen een waarde hebben boven de importgrens. Ze worden hen op een plateau aangeboden. Bij veel landen is het trouwens zo dat de postbedrijven verantwoordelijk zijn voor de douane inning, en dat ze blijkbaar zelf beslist hebben om vooral de EMS containers dagelijks aan te slaan om hun onverantwoorde inningskosten te innen voor die dag.

    Vraag: Wat is een EMS zending?

    Antwoord: EMS staat voor Express Mail Service (zie http://ems.coop/). EMS zendingen zijn voornamelijk zakelijke zendingen uit het buitenland, die PostNL met prioriteit verwerkt. Deze zendingen worden internationaal via een apart netwerk verstuurd. Voor dit product zijn er afspraken met betrekking tot de overkomstduur. EMS wordt met operationele voorkeursbehandeling afgehandeld, daarnaast moet PostNL voor EMS meer administratieve handelingen verrichten om het pakket in te klaren.
    Kortom, alle getraceerde EMS zendingen moeten ingeklaard worden. Bedrijven als FedEx en UPS en DHL etc doen dat automatisch voor de klant en het vertraagt te verzending niet. Echter de meestal oude nationale postoperatoren moeten EMS zendingen manueel inklaren (omdat de verzender bijvoorbeeld geen info heeft verstrekt via een aangifte formulier bij verzending).
    Laatst aangepast door kristofke : 04-02-2013 om 22:37

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •