Pagina 1 van 11 12345 ... LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 256 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Hell's Kitchen (USA) en andere Gordon Ramsay programma's



    Ik weet dat hier niet al teveel topics terug te vinden zijn over reality-shows, begrijpelijk aangezien de meesten niet echt het kijken waard zijn. Maar dit vind ik persoonlijk wel een topper, dankzij de geweldige topchef Gordon Ramsay

    Voor wie Gordon en het programma niet kent, even in het kort: Gordon Ramsay is een Engelse chefkok die ondertussen een hele keten van toprestaurants heeft (in UK & USA) die in totaal al 12 Michelin-sterren hebben behaald. De man is echter niet echt een lieverdje te noemen, en bezit de gave om een heel gesprek te voeren enkel bestaande uit het woord "fuck" en de vele variaties ervan, of andere scheldwoorden Arrogantie ten top dus, maar wellicht wel op zijn plaats aangezien hij goed lijkt te weten waarmee hij bezig is.

    In het programma Hell's Kitchen zoekt hij ieder seizoen een nieuwe topchef om de leiding te nemen in één van zijn restaurants. Het programma heeft in de UK gelopen en vorige week is het 4e seizoen van de Amerikaanse versie begonnen. Vergelijk het met het eerste deel van Full Metal Jacket met de drill sergeant, maar vervang die drill sergeant door Gordon, de recruten door een stel wannabe chefkoks en de legerbarakken door een sjieke als restaurant ingerichte studio waar 2 teams het iedere aflevering tegen elkaar opnemen totdat er uiteindelijk maar één iemand overblijft die een job van 250.000 dollar per jaar krijgt.

    Ik ben zelf echt fan geworden van Gordon Ramsey, die naast dit programma nog enkele andere TV-projecten lopen heeft (bijv. Kitchen Nightmares waarin hij restaurants die op het randje van het faillissement staan nieuw leven probeert in te blazen).

    Zijn er hier nog mensen die naar Hell's Kitchen kijken? Ik ga dit nieuwe seizoen zeker weer volgen. Alleen jammer dat de Amerikaanse uitzendingen gecensureerd worden. In het geval van Gordon Ramsay betekent dit dat er nauwelijks iets overblijft van wat hij zegt. Misschien wacht ik dus nog wel even tot de nieuwe reeks bij ons op TV komt (in België zendt vijfTV dit uit, net als Kitchen Nightmares).
    Laatst aangepast door intexor : 10-04-2008 om 11:09 Reden: Titel aangepast om het onderwerp van discussie te verruimen.

  2. #2

    Standaard

    Geweldige serie(s)! Ik krijg er maar geen genoeg van. 'The F word' en Kitchen Nightmares (UK & USA) zijn ook erg leuk om naar te kijken.
    5-Star Safetrader (300+ deals!) / DVD.nl veilingen: 88 (gemiddeld cijfer: 9.61)

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ronald Stiebolt Bekijk bericht
    Geweldige serie(s)! Ik krijg er maar geen genoeg van. 'The F word' en Kitchen Nightmares (UK & USA) zijn ook erg leuk om naar te kijken.
    Ah, tenminste toch al één iemand op het forum die hier ook naar kijkt The F Word heb ik nog nooit gezien, ik zal de TV-gids eens moeten doorbladeren om te zien of ik dat hier ergens kan bekijken.

  4. #4

    Standaard

    Nog één hier. Kijk het vanaf seizoen 1. Seizoen 4 nu weer elke dinsdagavond in Amerika op tv.

    F***ing Risotto
    24, Everybody hates Chris, Family Guy, Lost, My name is Earl, The Office, Prison Break, Rescue Me, The Shield, Sleeper Cell,
    Sopranos, Spooks, The Unit, The Wire, Criminal Minds, Ultimate Force, House, Friday Night Lights, Heroes, Rome, Friends,
    South Park, Supernatural, The Dresden Files, Ncis, Naruto, Jag, Hell's Kitchen, Oz, The Simpsons, The Black Donnelly's, Avatar,
    Californication, Top Gear, Life, Terminator tscc, CSI ny, Monk. Bleach, Reaper.

  5. #5

    Standaard

    Gordon Ramsey is een held! Keihard, maar goed in zijn vak. En vooral mooi die series in Amerika. De Amerikanen die vooraf zo arrogant denken dat zij zich niet laten vertellen hoe ze hun vak moeten uitoefenen door zo'n Engelsman. Maar een week later....

  6. #6

    Standaard

    er komt ook een game, de trailer ziet leuk uit, deze keer wel met piepjes

  7. #7

    Standaard

    Ik ben voornamelijk een fan van Masterchef de twee presentatoren doen het gewéldig, en nu blijkt dat eentje ervan vroeger een hooligan was, is het alleen maar beter
    Spleen, door Godfried Bomans
    Ik zit mij voor het vensterglas onnoem'lijk te vervelen. Ik wou dat ik twee hondjes was. Dan kon ik samen spelen.
    Mijn blog met filmbesprekingen
    Mercapto ergo sum - Ik zeik, dus ik ben...

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Begbie Bekijk bericht
    Nog één hier. Kijk het vanaf seizoen 1. Seizoen 4 nu weer elke dinsdagavond in Amerika op tv.

    F***ing Risotto
    Ik denk dat je wel een boek kan vullen met Ramsay's oneliners

    Je zou medelijden hebben met de kandidaten, ware het niet dat het zoals Herjan zegt meestal bijna allemaal arrogante eikels zijn die als het er op aankomt toch niet veel presteren in de keuken Het verbaast me een beetje dat er toch altijd weer iemand uiteindelijk toch het gewenste niveau behaalt om te winnen. Of misschien is dat ook maar voor TV, er moet natuurlijk iemand overblijven op het einde die de prijs wint. Ik vraag me af of die winnaars ondertussen nog allemaal werken in de restaurants van Gordon.

    Ik ga maar even de aflevering van deze week bekijken vanavond, wordt ongetwijfeld weer genieten!

    @ Dennoman: Masterchef kijk ik ook graag, die 2 hosts zijn inderdaad zeer goed. De celebrity versie vond ik wel wat minder.

    Gisteren heb ik ook toevallig op Vitaya een aflevering van Top Chef gezien, dat had ik nog niet eerder bekeken. Het is te vergelijken met Hell's Kitchen maar je mist de aanwezigheid van een chef als Ramsay met vlijmscherpe kritiek

  9. #9

    Standaard

    Kijk ook altijd naar Hell's Kitchen..!!!
    Who's the more foolish
    The fool
    or the fool who follows him

  10. #10

    Standaard

    Aflevering 2 van seizoen 4 was weer brilliant. Voor de kijker dan toch, want de mensen die de moeite doen om naar Hell's Kitchen te gaan als klant hebben er voor het grootste deel weer een lege maag aan overgehouden

    Trouwens ook even een speciale vermelding voor Jean-Philippe, de maître d'hôtel van Hell's Kitchen. Die man moet ook afzien, langs de ene kant een schreeuwende Gordon en langs de andere kant een stel ontevreden klanten Ik lees trouwens op sommige fora dat hij een Belg zou zijn, maar zeker ben ik daar niet van (volgens anderen is het namelijk een Fransman).

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door intexor Bekijk bericht
    Aflevering 2 van seizoen 4 was weer brilliant. Voor de kijker dan toch, want de mensen die de moeite doen om naar Hell's Kitchen te gaan als klant hebben er voor het grootste deel weer een lege maag aan overgehouden

    Trouwens ook even een speciale vermelding voor Jean-Philippe, de maître d'hôtel van Hell's Kitchen. Die man moet ook afzien, langs de ene kant een schreeuwende Gordon en langs de andere kant een stel ontevreden klanten Ik lees trouwens op sommige fora dat hij een Belg zou zijn, maar zeker ben ik daar niet van (volgens anderen is het namelijk een Fransman).
    Hij is een Belg (Oostende) Paar jaar terug sloeg ie over zijn balkon heen en viel paar verdiepingen naar beneden. Brak erbij zijn rug... Ramsey was volgens het verhaal één van de eersten die naar hem toe kwam...

    Kitchen Nightmares is één van mijn favoriete programma's
    Laatst aangepast door gompier : 10-04-2008 om 10:51

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door gompier Bekijk bericht
    Hij is een Belg (Oostende) Paar jaar terug sloeg ie over zijn balkon heen en viel paar verdiepingen naar beneden. Brak erbij zijn rug... Ramsey was volgens het verhaal één van de eersten die naar hem toe kwam...

    Kitchen Nightmares is één van mijn favoriete programma's
    Wow dat klinkt pijnlijk

    Kitchen Nightmares (de UK versie) heb ik gisteren ook nog gekeken op Vitaya. Het blijft verbazingwekkend wat voor een inzicht die Ramsay heeft om op een week tijd een zaak er terug helemaal bovenop te helpen (al bleek in dit geval wel dat 3 maanden later een paar van de slechte oude gewoonten al terug hun intrede hadden gedaan en de baas van de zaak tegen het advies van Gordon in dezelfde chef in dienst had gehouden).

    EDIT: ik heb de titel even aangepast om duidelijk te maken dat er in dit topic natuurlijk ook over de andere Gordon Ramsay shows buiten Hell's Kitchen gepraat kan worden
    Laatst aangepast door intexor : 10-04-2008 om 11:10

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door intexor Bekijk bericht
    Wow dat klinkt pijnlijk

    Kitchen Nightmares (de UK versie) heb ik gisteren ook nog gekeken op Vitaya. Het blijft verbazingwekkend wat voor een inzicht die Ramsay heeft om op een week tijd een zaak er terug helemaal bovenop te helpen (al bleek in dit geval wel dat 3 maanden later een paar van de slechte oude gewoonten al terug hun intrede hadden gedaan en de baas van de zaak tegen het advies van Gordon in dezelfde chef in dienst had gehouden).
    Ik denk dat voordat Ramsey een restaurant binnenloopt er al een hele hoop vooronderzoek naar dat restaurant is geweest en het team al exact weet wat er mis is en wat de oplossing is.
    Zonder uitgebreid vooronderzoek zou het risico veel te groot zijn op een mislukt programma.
    Het zou me ook niet verbazen dat hele stukken in scene zijn gezet en dus helemaal niet zo spontaan zijn als het lijkt - hoe idioot ben je als je allerlei etensresten met schimmel in de keuken hebt liggen als je weet dat Ramsey langskomt ?

    Desondanks wel vermakelijk om naar te kijken

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door aarde Bekijk bericht
    Ik denk dat voordat Ramsey een restaurant binnenloopt er al een hele hoop vooronderzoek naar dat restaurant is geweest en het team al exact weet wat er mis is en wat de oplossing is.
    Zonder uitgebreid vooronderzoek zou het risico veel te groot zijn op een mislukt programma.
    Het zou me ook niet verbazen dat hele stukken in scene zijn gezet en dus helemaal niet zo spontaan zijn als het lijkt - hoe idioot ben je als je allerlei etensresten met schimmel in de keuken hebt liggen als je weet dat Ramsey langskomt ?

    Desondanks wel vermakelijk om naar te kijken
    Er vindt inderdaad ook vooronderzoek plaats. Ze laten soms ook zien hoe ze iemand de zaak en keuken insturen met een verborgen camera voordat Ramsay komt. Maar het valt me toch op dat het vooral de aanwezigheid van Ramsay is die met z'n harde kritiek het personeel weet te motiveren om het anders aan te pakken.

    Bij veel andere reality vermoed ik ook dat de makers grote delen in scene zetten, hier denk ik dat dit minder gebeurt (behalve misschien dat dingen er door de editing allemaal wat erger uitzien dan ze echt zijn, dat ongetwijfeld ) gewoon omdat Ramsay in het echt nu ook eenmaal een keten heeft van toprestaurants die allemaal goed draaien (en er komen er ieder jaar nog een paar bij). Als je dat in een eigen zaak kan dan zal je dat in die van een ander ook wel kunnen dunkt me Maar het blijft in de eerste plaats natuurlijk entertainment inderdaad

  15. #15

    Standaard

    Gordon Ramsay chased by knife-wielding chef

    Gordon Ramsay has revealed how he met his match in America when an irate chef chased him down the street with a knife.

    The outspoken cook said he was annoyed with the man for using frozen food during filming of his show Ramsay’s Kitchen Nightmares USA - so he lashed out at him.

    “A guy came for me and chased me down La Brea, he was an ex-actor who couldn’t cook,” said Ramsay.

    “He came running at me with a knife.”

    Ramsay, 41, revealed why the chef saw red. “I got really upset with him because everything was slightly fake in a way.

    “He was using frozen food defrosted, he didn’t have the intelligence to make fresh pizza dough even though we had a machine that makes it.

    “We had all these pizza tossers in and after working for days on end to get these guys to toss dough perfectly, he went back to using frozen dough, which really cheesed me off.”

    “I said to him, ‘in all the restaurants I’ve worked in anywhere in the world there’s no one I dislike as much as you’.”

    Fortunately for Ramsay the knife-wielding chef didn’t catch up with him after his security pounced, he revealed on Richard and Judy.

    Bron


  16. #16

    Standaard

    Dat gaat over de aflevering die afgelopen dinsdag is uitgezonden op de Nederlandse TV!

    Die kerel flipte inderdaad, maar dit stuk met het mes hebben ze er volledig uitgeknipt. Erg jammer
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  17. #17

    Standaard

    Het enige wat echt verwonderlijk is, is dat het zo lang geduurd heeft eer dat iemand Ramsay eens fysiek probeerde aan te vallen Die USA-versie van Kitchen Nightmares zal ik dan ook al maar eens moeten gaan kijken zo te horen


    Ik wou vandaag The F Word eens uitproberen, maar rapidshare ligt precies even plat momenteel dus dat zal voor een andere keer zijn

  18. #18

    Standaard

    Hier nog een groot Ramsay fan. Heerlijke series. In Amerika zijn ze aan het vierde seizoen van Hell's Kitchen begonnen. Zit nog niet echt iemand tussen waarvan je gelijk al ziet dat ze het ver gaan schoppen, maar Ramsay is weer geweldig (heerlijke opener ook in de eerste aflevering). Zijn geweldige programma's allemaal. Zouden ze ooit op dvd verschijnen?
    When there's no more room in hell, the dead will walk the earth.

    Alles over de nieuwste adventure spellen @ Adventure-Island.nl

  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Sneaker Bekijk bericht
    Zouden ze ooit op dvd verschijnen?
    Goh, het zou fantastisch zijn. Maar voor reality-series is dat niet echt een traditie. Misschien dat de Amerikaanse Hell's Kitchen ooit nog wel eens op R1 verschijnt, het zou meteen mijn eerste R1 aankoop worden

    Over seizoen 4: ik zie er ook nog geen grote talenten tussen zitten momenteel. Vooral die kerel die zichzelf in aflevering 1 de "zwarte Gordon Ramsay" noemde vind ik maar een dwaas. Die kleine Aziaat lijkt me het best bestand tegen de druk van Hell's Kitchen. Leuk ook hoe Ramsay de nominatie-keuze van die vrouwelijke kandidate totaal negeerde, en haar toch even duidelijk maakte dat hij niet zomaar die job in zijn restaurant aan eender wie gaat geven en dat ze dus niet moeten beginnen met strategisch de sterkste personen er uit te stemmen. Dat getuigt als je't mij vraagt trouwens sowieso niet van veel zelfvertrouwen in je eigen talent als kok

  20. #20

    Standaard

    Inderdaad, die Aziaat zou het nog wel eens ver kunnen schoppen. The Black Gordon Ramsay blijft er denk ik ook niet zo lang in.
    When there's no more room in hell, the dead will walk the earth.

    Alles over de nieuwste adventure spellen @ Adventure-Island.nl

  21. #21

    Standaard

    Er is wel een dubbel-dvd in Engeland van Kitchen Nightmares beschikbaar.

  22. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door gompier Bekijk bericht
    Er is wel een dubbel-dvd in Engeland van Kitchen Nightmares beschikbaar.
    Ik ben nu even wat op Amazon aan het rondkijken en er zijn blijkbaar zelfs heel wat Gordon Ramsay shows op DVD te krijgen (in R1 dan wel veronderstel ik). Daar was ik duidelijk niet van op de hoogte en die ga ik dan toch maar eens aanschaffen binnenkort

    onder andere deze:


    Dat seizoen heb ik ook nog nooit gezien trouwens.

    EDIT: op R2UK zijn alle seizoenen van The F Word te krijgen, maar voor zover ik nu zie geen Hell's Kitchen of jammer genoeg "maar" een best off van Kitchen Nightmares. Hopelijk komt de USA versie dan wel op DVD
    Laatst aangepast door intexor : 10-04-2008 om 17:12

  23. #23

    Standaard

    Hoop zelf dat de originele Hell's Kitchen nog eens uitkomt of op internet wordt gezet. Was in UK, maar toen nog met bekende B-categorie Britten.... Ramsey heeft
    Edwina Currie (voormalig minister) tijdens een aflevering o.a. recht in d'r gezicht uitgemaakt voor 'a fucking evil bitch'....
    Naast Ramsey, Jean-Phillipe en de koks was er toen ook nog een echte droge presentator bij. Lekker op z'n Brits dan zeggen, dat de enigen die aan het genieten zijn, de ratten in de keuken zijn, vanwege de hopen afval...

    EDIT: Kewl. Zojuist Boiling Point gevonden. Is programma waarbij Ramsey weg ging bij restaurant waar hij Chef was om zijn eerste eigen tent te beginnen.

    En een klein fragmentje uit de allereerste Hell's Kitchen:
    http://www.youtube.com/watch?v=YIo_R...eature=related
    Laatst aangepast door gompier : 10-04-2008 om 17:51

  24. #24

    Standaard

    Die scene kan ik me ook nog herinneren. Hier blijft hij gelukkig voor haar nog kalm.
    When there's no more room in hell, the dead will walk the earth.

    Alles over de nieuwste adventure spellen @ Adventure-Island.nl

  25. #25
    5-Star Safetrader (300+ deals!) / DVD.nl veilingen: 88 (gemiddeld cijfer: 9.61)

Pagina 1 van 11 12345 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •