De resultaten 1 tot 6 van 6 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard DTT 3500 en standalone DVD speler

    Hallo, op dit moment speel ik nog DVD's af op mijn TV via mijn PC het geluid wordt van mijn geluidskaart naar mijn DTT3500 en op die manier heb ik Dolby digital. Mijn DTT3500 dient dus echt als decoder.

    Nu wil ik af van mijn DVD PC speler en een standalone kopen. Mijn probleem is nu alleen welke moet ik kopen ik had zelf gedacht aan een Toshiba SD220E allen kan dit wel met mijn huidige decoder speakerset???
    DVD newbie

  2. #2

    Standaard

    Ik heb ook de dtt3500

    het enige wat je nodig hebt om een dvd aan te sluiten op je dtt3500, is een speler, met een digital uitgang ( coax of optisch ). het kabeltje wat je nodig hebt, heb je al bij je dtt3500 gehad.... die glasvzel, en een kabeltje met 2 tulpstekkerstjes aan beide uiteinden.

    ik zelf heb de cyberhome adl-528 er aangekoppeld, en geeft gewoon geweldig geluid.

  3. #3

    Standaard

    wat ik bedoelde is of het niet in de knoop komt als je een decoder in je DVD speler hebt en in mijn DTT3500. Het is zo als ik een DVD nu nog op mijn PC afspeel ik handmatig AC3 decoding UIT moet zetten omdat ik anders geen dolby digital heb.

    Mijn angst... is dan ook of dit het geval is met een standalone speler
    DVD newbie

  4. #4

    Standaard

    het uitzetten van ac3-decoding in windows, is alleen nodig als je een decoder hebt zoals dtt3500... deze heeft trouwens ook geen 5.1 analoge ingang dus.
    als ac3 decoding aanstaat op je computer, dan stuurt ie 6 analoge signalen naar buiten. Dit kan je dtt3500 niet aan... heeft alleen maar front en rear-ingangen.(geen center en sub ).

    Maar als je een dvd speler hebt, met een digitale uitgang, kan je die direct aan je dtt3500 aansluiten.
    die digitale uitgang is niet gedecodeerd, maar is gewoon de ac3-stream die dus naar je dtt3500 gaat.

    dit gaat gewoon goed.
    zelf heb ik de cyberhome adl-528 aangesloten op m'n dtt3500 via een glasvezel-kabeltje, wat bij de dtt3500 zat. Ook dan gaat het Dolby Digital ledje branden op de dtt3500.

  5. #5

    Standaard

    Kijk dit zijn dus de antwoorden waar ik wat aan heb. nog een dingetje. Moet ik nu een DVD speler met of zonder decoder hebben.....

    Ik leer het nooit
    DVD newbie

  6. #6

    Standaard

    Nee, als je de dvd speler alleen maar aansluit op je dtt3500, heb je geen decoder nodig voor ac3. ( dolby digital )

    Als je toevallig een dvd hebt met DTS, heb je wel een DTS-decoder nodig, want die zit niet in de dtt3500, maar dan nog heb je het probleem om je dvd speler aan te sluiten op je dtt3500, want die heeft alleen een front en rear ingang..... dus dts-dvd's heb je niet veel aan...

    dus dvd's met ac3 ( zijn ze allemaal, sommige hebben ook dts erbij) heb je geen decoder nodig.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •