Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 39 worden weergegeven.

Discussie: Spindle-releases

  1. #1

    Standaard Spindle-releases

    Zijn jullie die al eens tegengekomen? Ze vielen me vorige week voor het eerst op bij mijn lokale MM: "box-sets" die verpakt zijn als spindels. De volgende ben ik tot nu toe tegengekomen:

    - Dawsons Creek
    - Starsky and Hutch
    - The shield
    - Bewitched

    Het zal ongetwijfeld bedacht zijn om kosten te drukken (misschien als experiment?) maar het is toch wel een erg onhandige verpakkingsvorm. Dan heb ik liever een Blu-ray-uitgave waarop de serie wel gewoon in SD staat.

    Ik ben trouwens nog nergens foto's tegengekomen van deze releases, maar voor de weinigen die de term nog niet kenden: het onderstaande is dus een spindle.



    De releases die ik gezien heb hebben dan natuurlijk wel een aanduiding/"hoes" van de serie i.p.v. de "cover" met fabrikantenaanduidingen die je bij het voorbeeld ziet.

    edit: onjuiste titels verwijderd
    Laatst aangepast door Richard B. : 01-03-2013 om 18:30

  2. #2

    Standaard

    Schandalig dat ze dit durven verkopen.

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jordy van Buel Bekijk bericht
    Schandalig dat ze dit durven verkopen.
    Het scheelt natuurlijk wel enorm qua ruimte.

    Op Bol.com kwam ik trouwens toch een foto tegen van een van deze releases:


  4. #4
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  5. #5

    Standaard

    En hier nog een paar:








    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Bekijk bericht
    Aha. Die heb ik inderdaad ook gezien.

    Laatst aangepast door Claudio Santulli : 04-03-2013 om 18:38 Reden: Even de plaatjes onder elkaar gezet (op verzoek). Excuses voor het ongemak. ;-)

  6. #6

    Standaard

    Vreselijk gewoon! Mag dan wel ruimte besparend zijn maar dit kan toch ook niet goed zijn voor de discs lijkt mij zo?

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dragon. Bekijk bericht
    Vreselijk gewoon! Mag dan wel ruimte besparend zijn maar dit kan toch ook niet goed zijn voor de discs lijkt mij zo?
    Dat valt nog wel mee denk ik. Qua stof of mogelijke beschadigingen lijkt het me niet beter of slechter dan gewone cases.

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard B. Bekijk bericht
    Dat valt nog wel mee denk ik. Qua stof of mogelijke beschadigingen lijkt het me niet beter of slechter dan gewone cases.
    Nja ik dacht omdat ze allemaal zo op elkaar gestapeld zijn. Maar dat zal inderdaad niet meer of minder zijn wanneer ze gewoon in een normale case zitten.

  9. #9

    Standaard

    Heb deze spindles ook gezien in de FRS,dit is misschien bedoeld voor degene die een reeks compleet willen maar er niet veel geld aan willen besteden.
    Gemiddeld lag de prijs nog rond de 65€ dus dit is naar mijn mening nog genoeg voor enkele cd's in een plastic doosje.
    Ik ga zeker geen van deze aankopen,heb mijn series liever iets meer "aangekleed" qua verpakking.

  10. #10

    Standaard

    Tja, ik heb dan toch wel The Shield gekocht voor iets van 50 euro. We willen de serie nu nog een keer gaan zien (en mn vriendin kent em nog niet) en ik had ze ooit gehuurd toen ze uitkwamen. Ik heb het liefst de US versie maar die blijft nog erg prijzig; dus dan is dit een alternatief. Ik zeg niet dat het een ideaal alternatief is maar de serie is origineel, compleet en goedkoop. Plus gezien net (snelle) taalgebruik wil mn vriendin graag NL subs. Dus dan maar even een concessie doen aangaande de verpakking, het zij zo.
    Laatst aangepast door Rogier Burghout : 28-02-2013 om 06:17

  11. #11

    Standaard

    Dit is werkelijk zo ontzettend slecht en goedkoop. Wat is dan de meerwaarde van dit tegenover een dvd downloaden? De verpakking maakt het vaak voor vele zo aantrekkelijk om te verzamelen.
    TV: Panasonic TX-P50UT50 - Receiver: Onkyo TX SR313 - Blu-ray: Sony BDP-350B - Mediaplayer: Mede8er 600X3D - Console: Playstation 3 - Center: Mission M7C1 - Fronts: Mission 760Subwoofer: Pioneer SW110S - Kabels: Oehlbach


  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Stephan Nobelen Bekijk bericht
    Dit is werkelijk zo ontzettend slecht en goedkoop. Wat is dan de meerwaarde van dit tegenover een dvd downloaden? De verpakking maakt het vaak voor vele zo aantrekkelijk om te verzamelen.
    De series zijn dusdanig oud dat ze niet meer te downloaden zijn...
    Tja, het is idd niet best, maar aan de andere kant hoef ik er nu weinig geld voor uit te geven om ze te bekijken; en als ze op Bluray uitkomen dan ben ik in verhouding minder geld kwijt.
    Maar deze ontwikkeling had ik echt niet durven denken, maar goed.

  13. #13

    Standaard

    Uit het Married with children-topic (waarin dit soort releases eerder zijn besproken) begrijp ik trouwens dat men in de VS enkele jaren geleden ook al eens (zonder succes) heeft geëxperimenteerd met dit soort verpakkingen. Weet iemand wat voor zaken er daar toen mee uitgebracht zijn?

  14. #14

    Standaard

    Ja leuk zo'n toren discs... Wat een gedoe als je disc 15 van de 18 wilt bijvoorbeeld. haha

  15. #15

    Standaard

    Dit soort releases is vragen om ernstige beschadigingen aan de disks. Ik kan er al niet tegen wanneer discs half over elkaar geschoven zijn; moet je niet vragen wat ik hier over denk...
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TylerDurden Bekijk bericht
    De series zijn dusdanig oud dat ze niet meer te downloaden zijn...
    Laten we die discussie maar niet aangaan
    TV: Panasonic TX-P50UT50 - Receiver: Onkyo TX SR313 - Blu-ray: Sony BDP-350B - Mediaplayer: Mede8er 600X3D - Console: Playstation 3 - Center: Mission M7C1 - Fronts: Mission 760Subwoofer: Pioneer SW110S - Kabels: Oehlbach


  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Stephan Nobelen Bekijk bericht
    Dit is werkelijk zo ontzettend slecht en goedkoop. Wat is dan de meerwaarde van dit tegenover een dvd downloaden? De verpakking maakt het vaak voor vele zo aantrekkelijk om te verzamelen.
    Ik vind dat er weinig mis met deze releases, ideaal voor mensen die LEGAAL deze series willen bezitten maar geen zin hebben in logge boxen.

    Het laat in mijn ogen vooral zien hoe achterhaald DVD als opslagmedium alweer is. "De complete serie op 34 disks". Ja leuk, maar dat past dan ook op 7 blurays.

  18. #18

    Standaard

    Waarom niet in een mooie dvddoos met dan de schijven op elkaar zoals laatst met X-Files. Dan lijkt het voor de buitenkant nog ergens op en kan je de ruimte ook besparen. Ik vind dit nergens op slaan. En daar betaal je dan nog € 50 voor terwijl de verpakkingskosten voor de uitgever nihil zijn.

  19. #19

    Standaard

    Toen ik de eerste post las, dacht ik nog: dat is oud nieuws, dvd's op elkaar in de verpakking. Wij hebben ook tv-series waarbij de discs allemaal op elkaar zitten op een soort vingerkootje. Aan de buitenkant lijkt het dan op 1 dvd.
    Tot ik dus de afbeeldingen daaronder dag van de serie's....

    Wanneer je dus aan zo'n spindle gaat beginnen, heb je eigenlijk een lege back-up spindle nodig om de gekeken dvd's tijdelijk in te plaatsen. Want telkens een steeds groter worden stapel eruit halen lijkt mij verre van ideaal.

  20. #20

    Standaard

    Ik werd erg triestig toen ik die spindles zag liggen in de winkel. En erg goedkoop vind ik ze overigens niet. Voor zo'n verpakking en zulke oude series mag je niet meer dan 30 euro vragen.
    Everyone knows, when you make an assumption, you make an ass out of "u" and "umption". - Mitch Henessey

    What I Watch

  21. #21

    Standaard

    In m'n openingspost had ik het over Maja de bij en Are you being served? als titels die ook als spindle uitgebracht zijn, maar het lijkt erop dat dat niet klopt.

  22. #22

    Standaard

    Hmm, al het derde topic over deze achterlijke dingen die een achterlijke prijs dragen. Derde keer dat ik dit zeg: De uitgevers brengen dit als 'budget-editie', maar ik vind 60-70 euro voor deze krengen absoluut geen budget.

  23. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Bekijk bericht
    Dit soort releases is vragen om ernstige beschadigingen aan de disks. Ik kan er al niet tegen wanneer discs half over elkaar geschoven zijn; moet je niet vragen wat ik hier over denk...
    Nee hoor, DVD's (en andere optiche schijven) hebben een opstaand richeltje aan de binnenkant van de disc. Daardoor raken de schijfjes elkaar niet als je ze op een spindel stapelt. Als dat wel het geval was zouden ze toch geen spindels verkopen?

  24. #24

    Standaard

    Kunnen die foto's nog groter?

    Zet ze dan onder elkaar of plaats kleinere, want pagina wordt uit elkaar getrokken

  25. #25

    Thumbs down

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Nisei Bekijk bericht

    ...Als dat wel het geval was zouden ze toch geen spindels verkopen?
    Dat hebben ze tot voorkort dan ook niet gedaan op deze manier, wat een goed iets was.

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •