Pagina 4 van 4 EersteEerste 1234
De resultaten 76 tot 96 van 96 worden weergegeven.

Discussie: {REG] Mel Gibson

  1. #76

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman Bekijk bericht
    Ook niet waar; de romijnen hebben hem gekruisigd, alleen hadden sommigen de keus tussen barrabas of jesus en de laatste had dus pech...ze hadden kunnen voorkomen dat de romijnen hem niet zouden kruisigen. toch wel een erg belangrijk detail.:wink:
    Ten eerste zijn het RomEInen. Ten tweede: lees de bijbel en praat dan
    "De" Joden mochten kiezen tussen Bar-abbas of Jezus en ze kozen ervoor om Jezus te laten kruisigen. De Romeinen hebben het vonnis voltrokken, maar de Joden zijn de schuldigen. De Jodenvervolging in de Middeleeuwen is hieruit ontstaan.
    -Aiya Eärendil Elenion Ancalima!-

  2. #77

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Earendil Bekijk bericht
    Ten eerste zijn het RomEInen. Ten tweede: lees de bijbel en praat dan
    "De" Joden mochten kiezen tussen Bar-abbas of Jezus en ze kozen ervoor om Jezus te laten kruisigen. De Romeinen hebben het vonnis voltrokken, maar de Joden zijn de schuldigen. De Jodenvervolging in de Middeleeuwen is hieruit ontstaan.
    Eerste heb je gelijk in, schrijffout. 2de is niet helemaal waar, ook vanuit de romeinse kant is er gesmeekt om vergiffenis of hem niet deel te laten nemen aan de publieke keuze...
    De romeinen hebben in dit geval net zoveel schuld als "de" joden. De gehele publieke oproep en keuze had al voorkomen kunnen worden aan romeinse kant! Ik meen dat zelfs de vrouw van de romein die in die tijd baas was nog probeerde te bemiddelen. overigens is het barabas....en je kent die handenwas scene vast nog wel, waardoor hij het aan de joden overlaat wie ze willen vrijlaten.
    Laatst aangepast door hstadman : 23-04-2008 om 18:49

  3. #78

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman Bekijk bericht
    Eerste heb je gelijk in, schrijffout. 2de is niet helemaal waar, ook vanuit de romeinse kant is er gesmeekt om vergiffenis of hem niet deel te laten nemen aan de publieke keuze...
    De romeinen hebben in dit geval net zoveel schuld als "de" joden. De gehele publieke oproep en keuze had al voorkomen kunnen worden aan romeinse kant! Ik meen dat zelfs de vrouw van de romein die in die tijd baas was nog probeerde te bemiddelen.
    Ach zo, het is waar dat er gezegd wordt dat de vrouw van de gouverneur, Pontius Pilates, een droom gehad heeft en dat ze daarom aan Pilates vertelde dat Jezus onschuldig was. Maar de Joden dreigden met opstand.

    Anyway, back on-topic?
    -Aiya Eärendil Elenion Ancalima!-

  4. #79

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Earendil Bekijk bericht
    Ach zo, het is waar dat er gezegd wordt dat de vrouw van de gouverneur, Pontius Pilates, een droom gehad heeft en dat ze daarom aan Pilates vertelde dat Jezus onschuldig was. Maar de Joden dreigden met opstand.

    Anyway, back on-topic?
    yep, it's history...maar vandaar dus die handen wassen in onschuld scene, waardoor "de" joden konden kiezen tussen barabas en jesus. uiteindelijk liet hij het over aan de joden omdat hijzelf niet het bloed aan de handen wilde hebben. En omdat het een gebruik was rond die tijd iemand gratie te verlenen, hadden ze dus de keuze.

    Tja, er zijn genoeg films enzo over maar hoe het nu precies is geweest weet je nooit.
    Laatst aangepast door hstadman : 23-04-2008 om 18:57

  5. #80

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman Bekijk bericht
    Als ik mij een film hierover nog goed herinner was er zelfs een hooggeplaatse romijnse vrouw die de stadshoofd (centurion or whatever) heeft gesmeekt om hem niet mee te laten doen in de keus. De baas van die stad heeft nog in dubio gestaan om hem te laten gaan maar is dus niets van gekomen.
    Ik denk dat je hier zelfs Gibons The Passion of the Christ bedoelt. Overigens is het maar de vraag in hoeverre hij zich hiervoor op historisch betrouwbare bronnen heeft gebaseerd. De film is dan ook weer niet bedoeld als geschiedenisles, maar als religieus pamflet.
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  6. #81

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door mark t Bekijk bericht
    Ik denk dat je hier zelfs Gibons The Passion of the Christ bedoelt. Overigens is het maar de vraag in hoeverre hij zich hiervoor op historisch betrouwbare bronnen heeft gebaseerd. De film is dan ook weer niet bedoeld als geschiedenisles, maar als religieus pamflet.
    Zie mijn reactie hierboven...je weet nooit of ze het wel zo opgeschreven hebben als het allemaal gebeurd is! Veel in de bijbel zijn metaforen e.d. die je niet letterlijk moet nemen.

    Nu weer on topic.
    Laatst aangepast door hstadman : 23-04-2008 om 19:05

  7. #82

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door mark t Bekijk bericht
    Ik denk dat je hier zelfs Gibons The Passion of the Christ bedoelt. Overigens is het maar de vraag in hoeverre hij zich hiervoor op historisch betrouwbare bronnen heeft gebaseerd. De film is dan ook weer niet bedoeld als geschiedenisles, maar als religieus pamflet.
    Ben ik het niet helemaal mee eens. Het is nu eenmaal en geschiedenis en een religieus pamflet. Het is namelijk gewoon christelijke geschiedenis
    -Aiya Eärendil Elenion Ancalima!-

  8. #83

    Standaard

    Het vraagstuk blijft; kun je nu nog mensen ervoor vervolgen wat slechts een select groepje mensen heel lang geleden iemand bewust of onbewust heeft aangedaan?!

    Het kan best zijn dat jesus in die tijd als "elite"(niet iedereen in die tijd kon natuurlijk zijn diepere betekenissen ontrafelen) werd gezien en barabas was een gewone dief, die waarschijnlijk het gewone stemmende volk meer aansprak. Nu nog spreken mensen die gewone taal spreken de gewone man meer aan dan de "elite" met hun deftige woorden. Zie Wilders en Pim Fortuyn.
    Laatst aangepast door hstadman : 23-04-2008 om 19:18

  9. #84

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman Bekijk bericht
    Het vraagstuk blijft, kun je nu nog mensen ervoor vervolgen wat slechts een select groepje mensen heel lang geleden iemand bewust of onbewust heeft aangedaan?!
    De een vindt van wel, de meeste vinden van niet De algemene opinie is de laatste eeuwen verschoven en steeds minder mensen zijn tegen de Joden, mede dankzij de Tweede Wereldoorlog.

    Het kan best zijn dat jesus in die tijd als "elite"(niet iedereen in die tijd kon natuurlijk zijn diepe betekenissen ontrafelen) werd gezien en barabas was een gewone dief, die waarschijnlijk het gewone stemmende volk meer aansprak.
    Elite? Een timmerman? Hij werd gezien als een oproerkraaier vanwege de menigte die hij achter zich had. Bar-abbas was een moordenaar/rebel en voor de vrijheid van Israel. Redelijk populair, maar zeer moorddadig.
    -Aiya Eärendil Elenion Ancalima!-

  10. #85

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Earendil Bekijk bericht
    Ben ik het niet helemaal mee eens. Het is nu eenmaal en geschiedenis en een religieus pamflet. Het is namelijk gewoon christelijke geschiedenis
    En dat blijkt nu meestal nogal een probleem te zijn bij religie: het bronmateriaal laat vaak te wensen over. Veel verhalen die eerst decennia lang mondeling werden overgedragen en daarna pas opgeschreven, waardoor ze onmogelijk te controleren zijn. Daarom vind ik het maar niets dat het Vaticaan dan bijvoorbeeld in het geval van The Passion Of The Christ zich zeer negatief uitlaat over de voorstelling van bepaalde feiten terwijl ze zelf geen bron bezitten die meer aanspraak kan maken op de waarheid. Natuurlijk is Mel Gibson op dat vlak wellicht even fout aangezien hij er ook van uit lijkt te gaan dat zijn voorstelling de juiste is. Het was allemaal simpeler geweest als hij gewoon zou aanvaarden dat hij maar een film aan het maken was en niet de geschiedenis op beeld aan het vastleggen was voor toekomstige generaties

  11. #86

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Earendil Bekijk bericht
    Elite? Een timmerman? Hij werd gezien als een oproerkraaier vanwege de menigte die hij achter zich had. Bar-abbas was een moordenaar/rebel en voor de vrijheid van Israel. Redelijk populair, maar zeer moorddadig.
    Voor de gewone man sprak jesus anders toch wel in orakels, die waren meestal niet genoeg ontwikkeld om zijn diepere woorden en betekenissen te ontrafelen.:wink: Hij is later anders toch redelijk uitgestegen boven het timmerman zijn.

    Maar voordat deze thread ontaard in een theologische discussie, graag weer on topic.:wink:

  12. #87

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door intexor Bekijk bericht
    En dat blijkt nu meestal nogal een probleem te zijn bij religie: het bronmateriaal laat vaak te wensen over. Veel verhalen die eerst decennia lang mondeling werden overgedragen en daarna pas opgeschreven, waardoor ze onmogelijk te controleren zijn. Daarom vind ik het maar niets dat het Vaticaan dan bijvoorbeeld in het geval van The Passion Of The Christ zich zeer negatief uitlaat over de voorstelling van bepaalde feiten terwijl ze zelf geen bron bezitten die meer aanspraak kan maken op de waarheid. Natuurlijk is Mel Gibson op dat vlak wellicht even fout aangezien hij er ook van uit lijkt te gaan dat zijn voorstelling de juiste is. Het was allemaal simpeler geweest als hij gewoon zou aanvaarden dat hij maar een film aan het maken was en niet de geschiedenis op beeld aan het vastleggen was voor toekomstige generaties
    Ik denk dat het vaticaan meer relikwien bezit dan mel gibson of meer achtergrond materiaal. Ze zijn er niet erg op gesteld om die kennis te delen of openbaar te maken, overigens. Zodat ze zeker zijn dat wat zij prediken ook de enige juiste is. Maar zelfs ten tijde vlak na de dood of wederopstanding van jesus zijn er verschillende richtingen geweest en is er pas, na een stemming eenduidigheid gekomen over hoe ze jesus nu precies neer moeten zetten.

  13. #88

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman Bekijk bericht
    Maar voordat deze thread ontaard in een theologische discussie, graag weer on topic.:wink:
    Goed gezegd. Hou je daar dan ook aan.
    Laatst aangepast door mark t : 23-04-2008 om 21:37
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  14. #89

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door mark t Bekijk bericht
    Goed gezegd. Hou je daar dan ook aan.
    Amen, en ik mag nog wel even antwoorden, voordat ik weer on topic ga. had het beter onder mijn laatste reactie kunnen zetten.

  15. #90

    Standaard

    Gibson is weer niet goed bezig *zucht*
    Mel Gibson dreigt met verkrachting

    Mel Gibson heeft zich van zijn slechtste kant laten kennen. In een ruzie met zijn ex-vriendin Oksana Grigorieva, maakte hij racistische en vrouwonvriendelijke opmerkingen

    'Ik schaam me dood voor jou! Je lijkt wel een tochtige zeug! Als jij wordt verkracht door een stel negers, is het je eigen schuld!', schreeuwt Mel tegen Oksana. 'Ik steek je huis in de fik, maar eerst moet je me pijpen!'

    De Amerikaanse enterntainmentwebsite Radar Online zou de exclusieve geluidsopnames van de ruzie bemachtigd hebben. De opnames werden afgespeeld in een rechtzaak en zijn later waarschijnlijk gelekt door een advocaat.

    Op de achtergrond van de ruzie is een huilende baby te horen. Oksana Grigorieva is de moeder van Mel Gibsons achtste en laatste kind. Lucia is nu acht maanden oud.

    De Australische acteur en het Oekraïense model zijn sinds hun scheiding in een bittere juridische strijd verwikkeld. Er zou ook een DVD bestaan waarop Oksana bont en blauw wordt geslagen door Gibson.
    Bron: standaard.be
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  16. #91

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Bekijk bericht
    Gibson is weer niet goed bezig *zucht*

    Bron: standaard.be
    Klinkt een beetje als uitlokking door z'n ex. Of was ze toevallig iets aan het opnemen toen hij begon te schelden. Wat ging er aan vooraf en wat kwam er daarna? Half verhaal. 2 kanten van een verhaal, maarja het is weer heerlijk smullen voor de media.
    "Pain or damage don't end the world. Or despair or fucking beatings. The world ends when you're dead. Until then, you got more punishment in store. Stand it like a man... and give some back".
    - Al Swearengen -

  17. #92

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door mark t Bekijk bericht
    Goed gezegd. Hou je daar dan ook aan.
    Het schijnt dat de heer Gibson zich toch weer niet kan gedragen!

    Hij heeft een paar oude leuke films gemaakt, zoals braveheart etc. maar ik ben er een beetje klaar mee.

  18. #93

    Standaard

    En maakt nog leuke films, Edge Of Darkness was goed, maar hij zou meer moeten acteren en minder met andere zaken in de media komen.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  19. #94

    Standaard

    Nou, als hij nog meer van die vreselijke slechte films als Edge of Darkness wil maken dan mag hij gelijk stoppen wat mij betreft.

    Films maken kan hij wel, Apocalypto vond ik erg goed.

  20. #95

    Standaard

    Koning.

    Ik ga weer snel de Lethal Weapon's opzetten.
    "That's not the director's cut, that's called "The Asshole, Dredge Up Anything You Fucking Can, Put It Out There, and Let Some Schmuck Look at It for $13.99 Cut." -- Shane Black

  21. #96

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jan_tran Bekijk bericht
    Koning.

    Ik ga weer snel de Lethal Weapon's opzetten.
    Zelfs toen was hij al gevaarlijk.

Pagina 4 van 4 EersteEerste 1234

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •