Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
De resultaten 26 tot 29 van 29 worden weergegeven.
  1. #26

    Standaard

    Ik heb alles op small staan. x-over van de fronts op 60hz, de rest staat op 80hz.
    PS3 heb ik ingesteld op bitstream. Op PCM krijg je multi channel in op je receiver...
    Niet dat ik verschil hoor maar ja 8)

  2. #27

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door RobinOO Bekijk bericht
    Ik heb alles op small staan. x-over van de fronts op 60hz, de rest staat op 80hz.
    PS3 heb ik ingesteld op bitstream. Op PCM krijg je multi channel in op je receiver...
    Niet dat ik verschil hoor maar ja 8)
    Als je de fronts op small zet betekend dat de sub vanaf 60hz de laagste tonen overneemt tot de laagste bas die hij kan weergeven...heb je de fronts op large staan, dan gaat het laag van de fronts tot de laagste bas van de fronts...meestal zo'n 35-30hz en dan doet de sub ook mee tot aan 20-25hz of hoe laag je sub maar kan, waardoor je 2 bronnen krijgt die overlappende bas hebben. meestal kan de sub de laagste tonen vanaf zeg 50-40 hz zuiverder weergeven dan je fronts...

    Wanneer de bas niet overheerst in het totaalbeeld en goed alles in balans is, heb je het goed ingesteld. Je hoort al snel als de bas te overheersend is, dan moet je het nog wat hoger zetten, zeg 80hz...of het volume van de sub lager zetten, zeg 3db verzwakking...

  3. #28

    Standaard

    Ok bedankt beide!

    Nog een vraagje aan jou robin: Achter de subwoofer zitten knopjes, en een frequency, hoe heb jij dat ingesteld kom er niet uit.

  4. #29

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jeffrey20 Bekijk bericht
    Achter de subwoofer zitten knopjes, en een frequency, hoe heb jij dat ingesteld kom er niet uit.
    Wanneer het bij een subwoofer niet mogelijk is om de cross-over te passeren, stel je deze in op de hoogste frekwentie. Sommige subwoofers hebben hiervoor een schakelaar of een aparte LFE ingang. Heeft de subwoofer geen van beide, dan stel je deze in op de hoogste frekwentie. :wink:
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •