Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
De resultaten 26 tot 39 van 39 worden weergegeven.
  1. #26

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jurriaan Wittenberg Bekijk bericht
    Yikes ... maar dit is een goede vraag!! Hoe langer ik er over nadenk hoe meer ik er van overtuigd ben dat dit inderdaad niet klopt. Ik hoopte het nog even uit te kunnen leggen dat Tyrrell Corp. standaard nieuwe werknemers scant maar er wordt volgens mij juist uitgelegd dat Holden expres naar Tyrrel Corp. is gestuurd vanwege die vermiste Nexus6 models die gecrashland waren.

    Jeezz... dit is echt een vervelende hoor! Zeer oplettend van je Roy!
    Heb het al even opgezocht op de FAQ sectie IMDb. In het originele boek bleken de Replicants hun uiterlijk te kunnen veranderen in dat van anderen om niet herkend te worden. In de film passen ze hun uiterlijk aan (Zhora heeft een tatoeage, Pris gebruikt make-up) en zijn ze meestal niet makkelijk te herkennen van een foto (Darryl Hannah zeker niet), vandaar de test. Helemaal sluitend is deze verklaring niet, Leons uiterlijk is feitelijk weinig veranderd en lijkt nog behoorlijk goed op zijn foto (vooral zijn priemende ogen), maar het zou een uitleg kunnen zijn. Misschien had agent Holden Leons foto op dat moment nog niet gezien omdat die nog niet beschikbaar was?
    Zo zijn er nog wat knelpunten te vinden. Deckard belt bv. met Rachel thuis om haar mee uit te vragen. Een tijdje later (nadat Zhora "retired" is, dus hooguit een paar uur) zegt de politie al dat ze "onvindbaar" is. Dus in die paar uur moet ze dus al verdwenen zijn, en door de politie gezocht worden. Het kan, maar een beetje vreemd is het wel.
    En er was ooit het probleem dat Deckard al een wond op zijn gezicht had van het gevecht met Leon, maar al voordat het gevecht plaatsgevonden had (kwam omdat er geschoven was met die scenes) maar dat is intussen rechtgezet in de Final Cut (lang leve Photoshop!).
    Het komt hoogstwaarschijnlijk door de vele scriptversies, twee scenaristen en de enorm gehaaste opnamedagen, dan sluipen er onherroepelijk fouten in. De meeste zijn door wat suspension of disbelief wel te verklaren. Ben persoonlijk wel blij dat ze het fluctuerende aantal Replicants dat "retired" moet worden nu hebben rechtgezet, daardoor heb ik deze film jarenlang niet begrepen.
    Mom? If you were in a German Scheiße movie, you'd... you'd tell me, right? - Eric Cartman
    You are entering a world of pain, my friend - Walter Sobchak

  2. #27

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Roy Langeveld Bekijk bericht
    Toch even een terzijde bij de film. Waarom moet Leon in het begin onderworpen worden aan een V-K test om te kijken of hij een Replicant is? Ze hebben zijn foto toch? En hij heeft zijn uiterlijk amper veranderd.
    Ik dacht eigenlijk dat het een soort routine-onderzoek was en niet speciaal bedoeld om de ontsnapte Replicants op te sporen. Waarschijnlijk kende Holden de foto's niet en misschien was er op dat moment nog niet eens bekend welke Replicants er precies ontsnapt waren.

    Ik zou dit niet echt een "goof" noemen, maar meer als iets waarover weinig uitgelegd wordt.

  3. #28

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard B. Bekijk bericht
    Ik zou dit niet echt een "goof" noemen, maar meer als iets waarover weinig uitgelegd wordt.
    Ik wil het ook zeker geen goof noemen, met een beetje creativiteit kan je er wel uitkomen.

    Bv. de eerste scene met de V-K test, en de daaropvolgende waarin Harrison Ford's karakter geïntroduceerd wordt; die lopen naadloos in elkaar over, maar misschien zat daar best een tijd tussen. Er zitten twee weken tussen de tijd dat het schip van de Replicants aan de kust gevonden werd, en Deckards herindiensttreding. Misschien dat Holden een aantal dagen na de vondst van het schip naar Tyrell Inc. gestuurd werd om het personeel te testen. Wellicht was toen nog niet duidelijk om welke Replicants het ging en waren er idd geen foto's beschikbaar.

    Nadat Holden is neergeschoten zullen er wel flink wat dagen verstrijken voordat Deckard wordt opgehaald om weer in dienst te treden: volgens Bryant ligt Holden aan life-support, en er is ook een deleted scene waarin Deckard bij Holden op bezoek gaat (hij is kennelijk gestabiliseerd, duurt meestal een paar dagen), wat suggereert dat er idd wat tijd verstreken is. Waarschijnlijk kwamen in die tussentijd de namen en foto's van de Replicants beschikbaar.

    Oftewel: probleem opgelost.
    Mom? If you were in a German Scheiße movie, you'd... you'd tell me, right? - Eric Cartman
    You are entering a world of pain, my friend - Walter Sobchak

  4. #29

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Roy Langeveld Bekijk bericht
    Oftewel: probleem opgelost.
    Pfff .. gelukkig maar

  5. #30

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Roy Langeveld Bekijk bericht
    Ik wil het ook zeker geen goof noemen, met een beetje creativiteit kan je er wel uitkomen.

    Bv. de eerste scene met de V-K test, en de daaropvolgende waarin Harrison Ford's karakter geïntroduceerd wordt; die lopen naadloos in elkaar over, maar misschien zat daar best een tijd tussen. Er zitten twee weken tussen de tijd dat het schip van de Replicants aan de kust gevonden werd, en Deckards herindiensttreding. Misschien dat Holden een aantal dagen na de vondst van het schip naar Tyrell Inc. gestuurd werd om het personeel te testen. Wellicht was toen nog niet duidelijk om welke Replicants het ging en waren er idd geen foto's beschikbaar.

    Nadat Holden is neergeschoten zullen er wel flink wat dagen verstrijken voordat Deckard wordt opgehaald om weer in dienst te treden: volgens Bryant ligt Holden aan life-support, en er is ook een deleted scene waarin Deckard bij Holden op bezoek gaat (hij is kennelijk gestabiliseerd, duurt meestal een paar dagen), wat suggereert dat er idd wat tijd verstreken is. Waarschijnlijk kwamen in die tussentijd de namen en foto's van de Replicants beschikbaar.

    Oftewel: probleem opgelost.
    Is deze scene er niet in geplaatst om aan te geven hoe gewelddadig de replicants zijn? Ze zijn immers war replicants...en worden als zeer gevaarlijk geklassificeerd...wat later ook wel blijkt...de grootste vraag blijft natuurlijk: wat is deckard nu eigenlijk zelf...(eenhoorn droom).
    Laatst aangepast door hstadman : 05-05-2008 om 14:52

  6. #31

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman Bekijk bericht
    Is deze scene er niet in geplaatst om aan te geven hoe gewelddadig de replicants zijn? Ze zijn immers war replicants...en worden als zeer gevaarlijk geklassificeerd...wat later ook wel blijkt...de grootste vraag blijft natuurlijk: wat is deckard nu eigenlijk zelf...(eenhoorn droom).
    Ridley Scott heeft vooral de laatste jaren naar deze laatste versie toe in interviews volgehouden dat hij de film altijd een neiging wilde geven naar de kant dat Deckard een Replicant was maar dat dit wel een punt is dat de kijker voor zich zelf moet bepalen. Ik ben van mening van wel maar dat is meer een kwestie van geloof dan feiten hoor. En dan ook nog uit de categorie Rachel ... hij weet het niet van zichzelf.
    De foto's bij de piano, de droom en zijn superioriteit in het BladeRunnen zijn voor mij daarin doorslaggevend.

  7. #32

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman Bekijk bericht
    Is deze scene er niet in geplaatst om aan te geven hoe gewelddadig de replicants zijn? Ze zijn immers war replicants...en worden als zeer gevaarlijk geklassificeerd...wat later ook wel blijkt...
    Wat het bestaansrecht van deze scene ook is, het moet wel rijmen met de rest van de film. Het lijkt mij geen bewijs van intelligent scenarioschrijven om de logica in een film op te offeren, puur om te laten zien hoe gewelddadig Replicants zijn. Dat soort gaten in logica worden in talloze mindere films gemaakt. Maar nogmaals, met een brede interpretatie valt er wel een logische verklaring te bedenken waarom Leon aanvankelijk niet herkend wordt, dus dit punt van kritiek is op Blade Runner wat mij betreft niet van toepassing. Kwalijker vond ik het wisselende aantal Replicants wat 'retired' moest worden, maar dat is intussen ook opgelost.
    Mom? If you were in a German Scheiße movie, you'd... you'd tell me, right? - Eric Cartman
    You are entering a world of pain, my friend - Walter Sobchak

  8. #33

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Roy Langeveld Bekijk bericht
    Wat het bestaansrecht van deze scene ook is, het moet wel rijmen met de rest van de film. Het lijkt mij geen bewijs van intelligent scenarioschrijven om de logica in een film op te offeren, puur om te laten zien hoe gewelddadig Replicants zijn. Dat soort gaten in logica worden in talloze mindere films gemaakt. Maar nogmaals, met een brede interpretatie valt er wel een logische verklaring te bedenken waarom Leon aanvankelijk niet herkend wordt, dus dit punt van kritiek is op Blade Runner wat mij betreft niet van toepassing. Kwalijker vond ik het wisselende aantal Replicants wat 'retired' moest worden, maar dat is intussen ook opgelost.
    Ik denk dat die scene gewoon een intro is van de film...het begin...de tests, het geweld van de replicants....geeft een aardige indicatie op wat verder komen gaat..... :wink:

  9. #34

    Standaard

    Tuurlijk, je begint idealiter met een introductiescene die laat zien waar we ons bevinden en die je karakters neerzet. Wat de Replicants betreft lijkt hun introductie me duidelijke taal. Begin bij een Replicant nooit over zijn moeder, gevoelig onderwerp.
    Mom? If you were in a German Scheiße movie, you'd... you'd tell me, right? - Eric Cartman
    You are entering a world of pain, my friend - Walter Sobchak

  10. #35

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Roy Langeveld Bekijk bericht
    Tuurlijk, je begint idealiter met een introductiescene die laat zien waar we ons bevinden en die je karakters neerzet. Wat de Replicants betreft lijkt hun introductie me duidelijke taal. Begin bij een Replicant nooit over zijn moeder, gevoelig onderwerp.
    Hahahaa Briljant!!

    Volgende keer dat iemand Rutger Hauer spreekt toch maar 's vragen dan?!

  11. #36

    Standaard

    Vraagje. Als Deckard zelf een replicant zou zijn, zou hij dan ook niet geirriteerd en geprikkeld worden door de VK testen die hij afneemt?
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  12. #37

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Roy Langeveld Bekijk bericht
    Tuurlijk, je begint idealiter met een introductiescene die laat zien waar we ons bevinden en die je karakters neerzet. Wat de Replicants betreft lijkt hun introductie me duidelijke taal. Begin bij een Replicant nooit over zijn moeder, gevoelig onderwerp.
    Eigenlijk hetzelfde als wat ik zeg over de openingsscene...:wink:

  13. #38

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Coen P. Bekijk bericht
    Vraagje. Als Deckard zelf een replicant zou zijn, zou hij dan ook niet geirriteerd en geprikkeld worden door de VK testen die hij afneemt?
    het boek en de film verschillen hierin, heb ik gelezen in een synopsis. Het boek neigt meer naar mens, scott wil het eigenlijk doen omslaan naar replicant... Getuige de eenhoorn droom en de eenhoorn(origami) op het laatst van de andere blade runner!

    Echter 1 ding stoort of verwonderd mij daarin: namelijk als deckard met een replicant vecht, kun je zien dat hij verreweg de zwakkere is van de twee...zo blijkt dat rachel zonder problemen de replicant neerschiet...wat kan duiden op een replicant daar zij minder gevoelig is......Ook het feit dat de replicants slechts 4 jaar leven is dan tegenstrijdig....deckard zou dan allang "dood" moeten zijn......

    als Roy zijn vingers breekt, schreeuwt deckard het uit van de pijn etc...De replicants kunnen zonder problemen uit kokend water eieren halen etc.....

    Dus, of scott will ons wat overtuigender op het verkeerde been zetten of er zijn wat inconsistentie problemen opgedoken....

    Dit wordt er gezegd over de veranderingen in de ultimate edition van 2007:
    Among the changes, the "unicorn" scene was made longer - to reinforce the idea that Deckard was a replicant.

    Het boek waarop deze film is gebaseerd heet: Do Androids Dream of Electric Sheep?

    lees dit eens:

    Science fiction afficionados and fans treat both films as separate entities in their own right: in the 1982 release, Deckard is human. In the 1992 director's cut, Deckard is a replicant.

    link:
    http://www.filmsite.org/blad.html

    De 1982 versie komt dus meer overeen met het boek...
    Laatst aangepast door hstadman : 12-05-2008 om 11:44

  14. #39

    Standaard

    Ik moet echt deze versie hebben
    Wat een pracht film + extra's...

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •