De resultaten 1 tot 20 van 20 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard dvd's kopen in Berlijn

    Volgende maand ga ik een weekje naar Berlijn. Geweldig natuurlijk.

    Maar ik vroeg me af weten jullie misschien een goed plaats om dvd's te kopen.
    Ik zoek nog een aantal duitse titels.

    Bedankt alvast
    I don't say words real good, I stare real well - Clint Eastwood.

    134 Blu ray's laatste aanwinst:
    Sherlock Holmes

  2. #2

    Standaard

    Saturn!

    zelf vond ik het wel een goede winkel,het was een soort media markt en hij had een groot assortiment.

    http://www.saturn.de/frontend/outlet...home/index.cfm

    Ik had zelf in Berlijn daar in die winkel Das Leben der Anderen gekocht voor een euro of 15.

  3. #3

    Standaard

    Dank je daar zal ik dan zeker eens kijken!

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rami16 Bekijk bericht
    Saturn!

    zelf vond ik het wel een goede winkel,het was een soort media markt en hij had een groot assortiment.

    http://www.saturn.de/frontend/outlet...home/index.cfm

    Ik had zelf in Berlijn daar in die winkel Das Leben der Anderen gekocht voor een euro of 15.
    I don't say words real good, I stare real well - Clint Eastwood.

    134 Blu ray's laatste aanwinst:
    Sherlock Holmes

  4. #4

    Standaard

    Voor als je wilt weten waar Saturn zit: U-Bahn halte Alexanderplatz. Uitstappen voor de deur.

    Je hebt in Berlijn ook aardig wat Media Markten. Het ligt er dus een beetje aan waar je zit in Berlijn. Maar in het centrum heb je Karl-Marxstrasse, Pankstrasse of Greifwalderstrasse (die is het dichts bij de Saturn)
    Verder heeft het grote warenhuis Kaufhof, ook op het Alexanderplatz, een afdeling met DVD's. Niet zoveel titels, maar wel een leuke afdeling met films uit de voormalige DDR.
    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ludo Keeris Bekijk bericht
    Voor als je wilt weten waar Saturn zit: U-Bahn halte Alexanderplatz. Uitstappen voor de deur.

    Je hebt in Berlijn ook aardig wat Media Markten. Het ligt er dus een beetje aan waar je zit in Berlijn. Maar in het centrum heb je Karl-Marxstrasse, Pankstrasse of Greifwalderstrasse (die is het dichts bij de Saturn)
    Verder heeft het grote warenhuis Kaufhof, ook op het Alexanderplatz, een afdeling met DVD's. Niet zoveel titels, maar wel een leuke afdeling met films uit de voormalige DDR.
    Dan heb ik een vraag: Mediamarkt is over een groot deel van Europa of over heel Europa neem ik aan? Bij de meeste dvd's van Mediamarkt in Nederland hebben ze b.v. ook allemaal Duitse en Franse ondertitels. Dan is mijn vraag: Zitten bij de dvd's van de MM van Duitsland ook NL ondertitels?

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door wo2-freak Bekijk bericht
    Dan heb ik een vraag: Mediamarkt is over een groot deel van Europa of over heel Europa neem ik aan? Bij de meeste dvd's van Mediamarkt in Nederland hebben ze b.v. ook allemaal Duitse en Franse ondertitels. Dan is mijn vraag: Zitten bij de dvd's van de MM van Duitsland ook NL ondertitels?
    Bij R2DE kun je nooit zeker zijn dat er Nederlandse ondertitels zullen opzitten. Bij de meesten geloof ik zelfs niet... maar hou me er niet aan
    Spleen, door Godfried Bomans
    Ik zit mij voor het vensterglas onnoem'lijk te vervelen. Ik wou dat ik twee hondjes was. Dan kon ik samen spelen.
    Mijn blog met filmbesprekingen
    Mercapto ergo sum - Ik zeik, dus ik ben...

  7. #7

    Standaard

    Naast het reeds genoemde Saturn en MM.

    Kulturkaufhaus Dussmann
    op de Friedrichstrasse zou ik ook eens kijken. Vijf verdiepingen koopplezier. Ligt direct bij station Friedrichstrasse.

    Arsenal, Potsdamer Platz. Niet zo groot, maar vaak wel bijzondere uitgaves maar ook posters ed. Is onderdeel van het filmmuseum met vaak een leuk aanbod van klassiekers trouwens. Op Potsdamer Platz zit ook nog een Saturn.

    KaDeWe, Ku' Damm, grootste warenhuis van Europa waar je natuurlijk alles kan krijgen. Soort Bijenkorf maar wat sjieker (kaviaar etende en champagne drinkende gangsterliefjes in de kelder) en ook wel DVD's.

    Paar andere locaties waar je mogelijk iets leuks kan vinden.

    Logo, Bergmannstrasse 10, Kreuzberg 61. Platenzaak met natuurlijk ook de onvermijdelijke DVD's. Hoe dan ook een bezoekje waard, al is het maar omdat de Bergmannstrasse wat mij betreft de gezelligste straat in Berlijn is, overdag althans. Veel leuke winkels en cafe's.

    Oranienstrase, Kreuzberg (niet te verwarren met de Oranienburgerstrasse in Mitte), ook wel wat muziekzaken met DVD's en andere zaken op filmgebied. Tevens de Videodrome, soort cultvideotheek.

    Er is nog veel meer uiteraard, maar meer schiet me even niet te binnen.

    PS, als het weer meezit, kan ik je een openluchtvoorstelling in één van de vele Freiluftkino's van harte aanraden, bijvoorbeeld die in Volkspark Friedrichshain of de Freiluftkino Kreuzberg op Mariannenplatz. Het programma kun je vinden in de Zitty of de Tip (of op internet natuurlijk).

    Veel plezier alvast !

  8. #8

    Standaard

    Niet om vervelend te doen, maar wil je wel DVD's met een in het duits vertaalde titel op de voorkant, duitse tekst op de achterkant en misschien ook nog geen NL subs?
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  9. #9

    Standaard

    Hoi Patrick.

    Vroeger keek ik heel veel naar duitse kinderseries en ook duitse films. Ik heb een aantal jaren in duitsland gewoond, mijn duits is erg goed.

    Wat ik in Duitse dvd winkels zoek? Vooral duitse (kinder) series en wat films die van oorsprong duits zijn.
    Soms koop ik ook wel eens een engelse titel daar. Dan staat op de hoes misschien een duitse titel maar dat maakt me niet zo heel veel uit. IK heb er denk ik een stuk of 7.
    Zolang de film maar engels gesproken is en engelse subs heeft, en dat hebben de meeste films wel



    Citaat Oorspronkelijk gepost door Patrick vd H. Bekijk bericht
    Niet om vervelend te doen, maar wil je wel DVD's met een in het duits vertaalde titel op de voorkant, duitse tekst op de achterkant en misschien ook nog geen NL subs?
    I don't say words real good, I stare real well - Clint Eastwood.

    134 Blu ray's laatste aanwinst:
    Sherlock Holmes

  10. #10

    Standaard

    Ons hotel is in Oost Berlijn en ik ga zeker even kijken bij Kaufhof voor de voormalige DDR films!




    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ludo Keeris Bekijk bericht
    Voor als je wilt weten waar Saturn zit: U-Bahn halte Alexanderplatz. Uitstappen voor de deur.

    Je hebt in Berlijn ook aardig wat Media Markten. Het ligt er dus een beetje aan waar je zit in Berlijn. Maar in het centrum heb je Karl-Marxstrasse, Pankstrasse of Greifwalderstrasse (die is het dichts bij de Saturn)
    Verder heeft het grote warenhuis Kaufhof, ook op het Alexanderplatz, een afdeling met DVD's. Niet zoveel titels, maar wel een leuke afdeling met films uit de voormalige DDR.
    I don't say words real good, I stare real well - Clint Eastwood.

    134 Blu ray's laatste aanwinst:
    Sherlock Holmes

  11. #11

    Standaard

    Camera Obscura dank je wel voor al de tips. Ga ik zeker gebruik van maken!!!

    De Oranienstrase klinkt zeer interessant
    I don't say words real good, I stare real well - Clint Eastwood.

    134 Blu ray's laatste aanwinst:
    Sherlock Holmes

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Bettina Bekijk bericht
    Hoi Patrick.

    Vroeger keek ik heel veel naar duitse kinderseries en ook duitse films. Ik heb een aantal jaren in duitsland gewoond, mijn duits is erg goed.

    Wat ik in Duitse dvd winkels zoek? Vooral duitse (kinder) series en wat films die van oorsprong duits zijn.
    Soms koop ik ook wel eens een engelse titel daar. Dan staat op de hoes misschien een duitse titel maar dat maakt me niet zo heel veel uit. IK heb er denk ik een stuk of 7.
    Zolang de film maar engels gesproken is en engelse subs heeft, en dat hebben de meeste films wel
    Je hoeft je niet te verantwoorden hoor. Ik wilde je er alleen even op wijzen dat men ik Duitsland vaak titels ook vertaald, maar dat weet je dus al lang
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  13. #13

    Standaard

    Ik ga binnenkort ook naar Berlijn. Aangezien de eerdere tips al vrij oud zijn (ik merk al dat sommige van die adressen niet meer bestaan) vroeg ik me af of iemand nog actuele tips heeft voor verkooppunten (wat er ongetwijfeld niet veel meer zullen zijn) of in ieder geval leuke filmgerelateerde winkels of bezienswaardigheden.

  14. #14

    Standaard

    Zorg dat je een film gaat zien in de Cinestar op het Potsdamer Platz. De IMAX-zaal is iets wat je maar eens in je leven zult meemaken. De bioscoop verdwijnt voor het einde van het jaar - een van de weinige bioscopen in Berlijn waar je nog gewoon films kunt zien in zijn originele taal - er komt waarschijnlijk een appartementencomplex voor terug. Tegenover de Cinestar ligt het filmmuseum waar je DVD's en BR's kunt kopen.

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard B. Bekijk bericht
    Ik ga binnenkort ook naar Berlijn. Aangezien de eerdere tips al vrij oud zijn (ik merk al dat sommige van die adressen niet meer bestaan) vroeg ik me af of iemand nog actuele tips heeft voor verkooppunten (wat er ongetwijfeld niet veel meer zullen zijn) of in ieder geval leuke filmgerelateerde winkels of bezienswaardigheden.
    Saturn op Alexanderplatz en Mediamarkt in winkelcentrum Alexa, 100 m verderop. Ook voor Duitse films. Nog steeds de meeste keuze en betaalbaar.

  16. #16

    Standaard

    Media Markt DE is echt een enorm verschil met Media Markt NL op het gebied van films.

  17. #17

    Standaard

    Bedankt voor de tips allen. Ben inmiddels geweest en de Saturn bij Alexanderplatz en de nabijgelegen Mediamarkt waren inderdaad wel de meest interessante opties: daar heb ik nog wel wat leuke dingen uit gevist. Kulturkaufhaus Dussmann was ook een goeie, ware het niet dat ze daar welliswaar een grote collectie van media hebben maar dat dit op filmgebied vooral dvd's betreft en nauwelijks blu-ray's. De filmwinkel bij de Potsdammer Platz was ook nog wel een leuke. Het viel me niet mee qua aanbod qua filmmedia, maar tussen de bedrijven door was het nog wel leuk scharrelen in deze winkels.

  18. #18

    Standaard

    Dussmann vind ik voor (klassieke) cd’s geweldig en vinyl ook wel, niet voor blurays idd

    In Duitsland staan hoge boetes op illegaal downloaden die ook echt opgelegd worden en hi-speed internet is nog steeds minder breed beschikbaar dan in NL. Volgens mij is daardoor het fysieke aanbod nog erg groot.

  19. #19

    Standaard

    op Amazon is het veel gemakkelijker om dit te doen.

  20. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Sescera Bekijk bericht
    op Amazon is het veel gemakkelijker om dit te doen.
    Als je toch in een Duitse stad bent, is in de bakken van een winkel kijken leuker dan online.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •