De resultaten 1 tot 23 van 23 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard 'terugstortkosten' bij fout gelopen deal, jullie mening?!

    Mede forummers,

    ik heb jullie input nodig.

    Ik heb een tijdje terug mijn Alien Quadrilogy verkocht aan een mede forummer. Deze wilde goed weten wat hij kocht, want hij vroeg allerlei vragen over de uitgaves.

    Zijn goed recht en uiteindelijk is de box naar Belgie gegaan voor 29,20 (€20 excl 9,20 verzending).

    Tot nu toe alles akkoord, betaling netjes ontvangen, en box ook binnen.

    Helaas ie de uitgave die hij ontvangt niet die hij zoekt. De serienummer komen niet overeen. Het zijn wel de juiste versies (dir cut van Alien 1 tot en met 4 incl bonusdiscs). Bovendien is disc 8 dubbel (ipv een aparte disc 9).

    Ik heb de box zo bij de free record shop gekocht. Er lag nog één box en de verkoper heeft de discs apart erbij gezocht! Ik ben nooit aan disc 9 toegekomen, dus ik heb geen dubbele discs geconstateerd. Ik ga er vanuit dat dit verhaal klopt, de koper heeft hierover geen reden om niet de waarheid te spreken.

    Nu komt de kwestie van het oplossen. Koper wil een complete serie dus mijn alternatief om gratis mijn disc 9 van mijn regio 1 box op te sturen (ik had de boxen dubbel) slaat hij af. Zijn goed recht.

    Nu wou hij in eerste instantie er geen cent aan uitgeven. Ik moest het geld terugstorten en de verzendkosten betalen, omdat ik fout was. Het klopt dat de fout bij mij ligt, maar ik wees hem op de ongeschreven forumregels. Als de box uberhaupt niet was aangekomen hadden we de kosten gedeeld.

    Ik stel voor dat hij de verzendkosten neemt, zo balen we beiden en hebben we beide het verlies van 1x porto. In eerste instantie gaat hij niet akkoord, ook niet op mijn voorstel om de verzendkosten van hem te delen.

    Na heen en weer pm gaat hij akkoord met het dragen van de verzendkosten, waarvoor hulde. Zo zijn we er goed uitgekomen.

    Nu is mijn vraag.

    - Is het redelijk dat hij de verzendkosten terug moet betalen? Ik vind van wel, of in ieder geval een deel, gezien de informele forumregels. Zo hebben we beide een deel van de kosten van een foutief gelopen deal.
    - Wat is de volgorde, ik eerst geld terug en dan verzending terug of moet ik wachten tot ik de box terug heb en dan geld overmaken?

    Tot slot de opmerking dat ik de forummer vertrouw en niet verwacht dat hij kwaad wil. We kwamen alleen op dit probleem.

    Graag jullie input!
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  2. #2

    Standaard

    oke, nu ff mijn kant van het verhaal (en dan weten jullie direkt wie die 'medeforummer' is

    Ik heb bij Coen idd die de Alien Quad box gekocht die hij omschreef als 'perfect in orde'.

    De vragne over de box waar Coen het over heeft is het feit dat ik wilde weten of alle discs hetzelfde 'uiterlijk' hadden, dus van dezelfde reeks zijn. Net zoals op de foto in de recensie van de box.



    Het blijkt dat de disc van mijn box niet soortgelijk zijn. De films hebben een ander uiterlijk dan de bonus discs, net zoals ze SE van de afzonderlijks titels dat hebben. (films zonder leeftijdsaanduiding).

    Maar omdat ik nog geen box in't echt gezien had/heb, twijfel ik wel een beetje hoe een 'echte' box er zou moeten uitzien.

    Maar het breekpunt is dat disc 8 er 2 maal inzit en disc 9 (de bonus disc) er helemaal niet bij is !! imho is dit dus geen 'volledige' box en toch wel een foutje van de Coen imho.

    Ik was in eerste instantie idd niet bereid om iets te betalen. Ten eerste omdat ik dit een toch wel grove fout van Coen vind en ten tweede omdat Coen in eerste instantie niet bereid was mijn geld terug te geven (mocht hij in zijn openingsmail ook wel ff aanhalen dacht ik , maar hier gaan we verder niet op in, laat het ons constructief houden ).

    Uiteindelijk ben ik er dus mee akkoord gegaan om de box op mijn kosten terug te zenden, al vind ikzelf dat dit teveel van het goede is

    ----

    toch nog ff zeggen dat we dit topic in overleg geopend hebben. Dus we willen elkaar niet afzeiken, we willen enkel weten hoe anderen hier tegenover staan.

    --
    Laatst aangepast door Perrush : 22-04-2008 om 09:43

  3. #3

    Standaard

    Ik vind het een heel erg ridderlijk voorstel van je Coen. Het is normaal dat ieder de helft betaalt. Jij hebt tenslotte ook een foutief exemplaar gekocht, en ja, misschien had je even in de box moeten kijken of alles wel in orde was vooraleer je hem verzond, maar goed: iedereen maakt fouten. En om me dan even tot mijn Vlaamsche collega te richten:

    Gene cent betalen voor een box van 8 discs is toch een beetje cru é
    Spleen, door Godfried Bomans
    Ik zit mij voor het vensterglas onnoem'lijk te vervelen. Ik wou dat ik twee hondjes was. Dan kon ik samen spelen.
    Mijn blog met filmbesprekingen
    Mercapto ergo sum - Ik zeik, dus ik ben...

  4. #4

    Standaard

    Hij stuurt hem wel terug he Dennoman.

    Het gaat dus wie de kosten van terugzenden moet betalen...

    als ik dat moet zijn dan betaal ik 20 euro voor een misgelopen deal en hij 0.

    Daarom mijn voorstel om 50-50 te doen
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  5. #5

    Standaard

    De verzendkosten 50-50 doen lijkt me in dit geval een prima oplossing, zeker gezien er geen opzet in het spel was.

  6. #6

    Standaard

    Ik vind dat het in dit geval echt toeval is en van beide kanten geen kwade opzet in het spel is, de kosten 50/50 delen lijkt mij dan ook niet meer dan redelijk.
    de volgorde waarin moet je samen afspreken en ook gewoon beide nakomen, wat mij geen probleem lijkt.

  7. #7

    Standaard

    Riiight

    Ja, dan is dit nog een volwassen voorstel
    Spleen, door Godfried Bomans
    Ik zit mij voor het vensterglas onnoem'lijk te vervelen. Ik wou dat ik twee hondjes was. Dan kon ik samen spelen.
    Mijn blog met filmbesprekingen
    Mercapto ergo sum - Ik zeik, dus ik ben...

  8. #8

    Standaard

    10:43 : mijn verhaal ook ter plaatse

  9. #9

    Standaard

    Ik was in eerste instantie idd niet bereid om iets te betalen. Ten eerste omdat ik dit een toch wel grove fout van Coen vind en ten tweede omdat Coen in eerste instantie niet bereid was mijn geld terug te geven (mocht hij in zijn openingsmail ook wel ff aanhalen dacht ik :wink:, maar hier gaan we verder niet op in, laat het ons constructief houden ).
    Ik denk dat hier een stukje misverstand zit Stefaan, want ik doelde op de kosten van verzending, niet van de box (29 euro)...

    Het klopt dat Stefaan vroeg of de discs hetzelfde qua uiterlijk waren, ik dacht echter dat hij bedoelde of het allemaal de SE's dir cut waren en dat zijn ze...

    Het topic is via pm in goed overleg opgestart om jullie mening te achterhalen.

    Nu de box wordt teruggestuurd (kosten voor Stefaan) en ik het geld terugstort is het 'probleem' opgelost. Het topic was idd niet bedoeld om elkaar aan te vallen, maar om de gebruikelijke gang van zaken te achterhalen.
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  10. #10

    Standaard

    @ Stefaan, zou je mij via PM je rekeninginfo incl woonplaats en volledige naam kunnen geven, dit heb ik nodig voor boeking via internet.
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  11. #11

    Standaard

    Coen, je hebt mijn gegevens.

    ---

    Toch vind ik het raar dat jullie een box verkopen waarin 1 DVD ontbreekt (of beter eentje dubbel erin zit terwijl een andere er niet is) als 'klein' foutje bestempelen.

    Op het einde van de rekening heeft Coen 9.50 € 'verloren' en ik 6.20 €, maar hij heeft nog altijd de box en ik heb niks. Terwijl ik de enige ben die imho helemaal niets verkeerd gedaan heeft.

    maar soit

  12. #12

    Standaard

    Tjah, Coen heeft de box ook (zonder zijn medeweten dan) foutief gekocht. Maar goed, in tegenstelling tot velen nemen jullie twee het goed op, dus ik moei me er verder niet mee.
    Spleen, door Godfried Bomans
    Ik zit mij voor het vensterglas onnoem'lijk te vervelen. Ik wou dat ik twee hondjes was. Dan kon ik samen spelen.
    Mijn blog met filmbesprekingen
    Mercapto ergo sum - Ik zeik, dus ik ben...

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dennoman Bekijk bericht
    Tjah, Coen heeft de box ook (zonder zijn medeweten dan) foutief gekocht.
    tja oke, maar dat had hij met de FRS moeten regelen.

    Wat doe jij als je zo'n box aankrijgt van de FRS, ebay, play.com of wat dan ook. Ga je hem ook op eigen kosten terug sturen ??

    enne, moei je er maar mee ... je bent nu toch al bezig

  14. #14

    Standaard

    Beste Perrush, zonder vooroordeel:
    als ik een box koop bij FRS (of gelijk welke zaak dan ook) kijk ik of alle discs erin zitten maar niet specifiek of het allemaal de juiste discs zijn, maw, ik koop een 9-disc box en ik zie dat de verkoper er 9 discs instopt, dan ga ik er van uit dat dat alle 9 de juiste discs zijn. Als ik dan zelf nooit bij disc 9 ben aangekomen met kijken, weet ik ook niet of deze correct is of niet. In die zin gezine kun je het Coen niet kwalijk nemen.

    Aan de andere kant heb jij helemaal gelijk als je stelt dat je een 9disc box koopt en er zit er 1 dubbel in en 1 ontbreekt. Jij hebt de box niet nieuw gekocht en kunt er niet mee naar terug naar de winkel. Coen inmiddels ook niet meer trouwens. Ik suggereerde daarom ook om de verzndkosten 50/50 te doen, omdat eigenlijk geen van beide partijen fout zit/hier iets kan doen. Maar goed, alvorens we het zwaard van damocles boven de verzendkosten en de box gaan hangen even het volgende:
    Heeft 1 van jullie al geprobeerd via de distributeur alsnog disc 9 te vragen omdat disc 8 er dubbel in zit? Wellicht dat dat mogelijk is en dat zou imho de ideale oplossing zijn.

  15. #15

    Standaard

    ik denk niet dat de frs moeilijk gaat doen als je er heen gaat me dit verhaal, dit is mij 3 x overkomen dat de verkeerde dvd er in zat (bv. BttF2 bevatte de BttF3 dvd) soms kwam ik er wel een half jaar later pas achter en ik ben er gewoon mee terug gegaan

  16. #16

    Standaard

    Nou ja, Coen, wie weet is het het proberen waard?

  17. #17

    Standaard

    als de foute dvd erin zit, dan moet de goeie nog achter of onder de toonbank liggen

  18. #18

    Standaard

    tsja,

    ik heb disc 8 niet. Dan moet hij eerst disc 8 zenden. Ik naar de winkel, hopen op disc 9, daarna disc 9 terugsturen...beetje omslachtig, bovendien is het echt al lang geleden dat dit gebeurd is, weet niet of ze me nog geloven daar ;(

    Ben iig blij dat het geregeld is.
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  19. #19

    Standaard

    -imiteert muts van de FRS-
    "Heppu een bonnetjeeeuuuh?"
    "Euh, nee, helaas, het is al een tijdje geleden..."
    "Dan kunnen we u helaas niet helpeeeen..."
    -Wrijft zich in de handen, wetende dat hij vandaag weer iemand kon pakken-
    Spleen, door Godfried Bomans
    Ik zit mij voor het vensterglas onnoem'lijk te vervelen. Ik wou dat ik twee hondjes was. Dan kon ik samen spelen.
    Mijn blog met filmbesprekingen
    Mercapto ergo sum - Ik zeik, dus ik ben...

  20. #20

    Standaard

    En toch.......Perrush is eigenlijk het echte slachtoffer, en zou eigenlijk niets hoeven te betalen. Als hij dat zelf aanbiedt, prima, maar dat is dan omdat het een aardige kerel is.

    Feit blijft dat Coen iets onvolledig heeft verkocht, al is er duidelijk geen boze opzet.
    Hij had op voorhand (voor de verkoop zelfs) moeten checken of alles compleet was, zo simpel is het. Dat hij het eerder zo gekocht heeft van FRS, dat maakt niet uit; hij had het toen ook kunnen checken. Eigenlijk betaalt Perrush nu voor Coen's nalatigheid toen Coen de box kocht van FRS.

    Maar ja, jullie zijn er samen uitgekomen, gelukkig maar. Je wilde meningen horen .

  21. #21

    Standaard

    Ik begrijp niet goed waarom de koper een zaak maakt van die dubbel dvd aangezien coen p zegt ". Koper wil een complete serie dus mijn alternatief om gratis mijn disc 9 van mijn regio 1 box op te sturen (ik had de boxen dubbel) slaat hij af. "

    Dus, de koper had de serie compleet kunnen hebben indien hij wou...blijft er nog het "misverstand" over van de afbeelding der dvd's...als hij die bewuste box in een winkel had gekocht dan zat die wellicht in verpakking en kon hij ook dvd's met de verkeerde afbeelding meegekregen hebben (kortom, da's iets wat overal kan gebeuren)

    enfin, de post kan er maar goed mee zijn (kassa,kassa)

  22. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door leslcor Bekijk bericht
    Ik begrijp niet goed waarom de koper een zaak maakt van die dubbel dvd aangezien coen p zegt ". Koper wil een complete serie dus mijn alternatief om gratis mijn disc 9 van mijn regio 1 box op te sturen (ik had de boxen dubbel) slaat hij af. "

    Dus, de koper had de serie compleet kunnen hebben indien hij wou...blijft er nog het "misverstand" over van de afbeelding der dvd's...als hij die bewuste box in een winkel had gekocht dan zat die wellicht in verpakking en kon hij ook dvd's met de verkeerde afbeelding meegekregen hebben (kortom, da's iets wat overal kan gebeuren)

    enfin, de post kan er maar goed mee zijn (kassa,kassa)
    Leslcor, wat moet ik nu met een R1 disc in een R2 box

  23. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Perrush Bekijk bericht
    Leslcor, wat moet ik nu met een R1 disc in een R2 box
    Misschien een onnodige kick, maar ik vind het een goed onderwerp (Thanks google): Je had er de collectie compleet mee kunnen hebben en geen kosten mee hoeven maken. Dan had je een DVD van een andere regio gehad, nou en? Als je een regiovrije DVD-speler hebt (Wat je vast wel hebt als DVD.nl-forumlid ) is er geen wolkje aan de lucht en had je de serie compleet plus een extra reserve-exemplaar van DVD 8. Is dat even service!

    Nah, even alle gekheid op een stokje... Ik ben meestal ook een zeikerd als het gaat om gelijkheid in een DVD-box, maar in dit geval was ik gewoon voor de R1-DVD gegaan.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •