Pagina 13 van 330 EersteEerste ... 3910111213141516172363113 ... LaatsteLaatste
De resultaten 301 tot 325 van 8243 worden weergegeven.
  1. #301

    Standaard

    Ik dacht dat alle filmmaatschappijen en uitgeverijen blu-ray een warm hart toe dragen.
    Als ik dan zie hoe er mondjes maat top films uitkomen (minstens 90% is het niet waard om op blu-ray te hebben) dan voorspel ik een slechte toekomt voor blu-ray en het verkoopt nu al niet al te best.

    De najaars akties (frs 3 voor 2) zijn nu afgelopen en via een kennis die daar werkt heb ik al vernomen dat de blu-ray verkopen dramatisch gedaald zijn.

    Zeg nou zelf 29,99 voor een "leuke" film is toch echt teveel van het goede. Is het nou een topper (Braveheart, Heat etc etc) en zelfs dan twijfel ik over de aankoop, 30 euro blijft een sloot geld voor een film.

    Nee ik heb weinig vertrouwen in blu-ray en ik zie niet in waarom iedereen opeens masaal zou overstappen.

    Weet trouwens iemand wanneer HEAT op blu-ray komt ?

  2. #302

    Standaard

    Mee eens dat er weinig titels de moeite waard zijn en dat ze nog te duur zijn. Maar dat is een kwestie van tijd. Hoe duur waren de eerste dvd's? En m.i. zijn de dvd's er qua beeld- en geluidskwaliteit ook op vooruitgegaan. Het is denk ik zowiezo een afweging om een disc te kopen of te huren (mits de videotheek blu-rays verhuurt, die van mij wel, maar nog niet heel veel). €5,- om te huren of minstens €25,- om te kopen betekent toch min. 5x die film kijken. En zo'n 3=2 aanbieding al dan niet i.c.m. take 3 get 4 zijn het wellicht waard. Dat geeft toch ook al iets aan over de marge op die schijfjes. Zo heb ik The Matrix Collection gescoord (3=2 i.c.m. take 3 get 4) en wacht ik op de The Dark Knight, 4 i.m.o. waanzinnige films voor €50,- in topkwaliteit. Kill Bill 1+2 box voor €30,- bij MM Zoetermeer.

    En via internet zijn toch ook al diverse 'koopjes' te vinden. Band of Brothers was bij cdwow €32,99 (voorlopig niet meer verkrijgbaar), in de winkel al snel €80,-. Planet Earth nu GBP 25,47 bij amazon.co.ukm in de winkel al snel €60,-. Laatst via marktplaats BR+2CD van The Police voor €25,-, winkelwaarde al snel €35,-. Blu-ray van concert van Rush is zelfs goedkoper dan de dvd!

    Aangezien er al TV's en beamers zijn/komen die 4 x Full HD (Quad HD) aankunnen, zal er over een paar jaar wel weer iets nieuws zijn.

    Maar veel duurder is de eigenlijk noodzakelijke aanschaf van nieuwe apparatuur: een br-speler, een full-hd tv/projector, mogelijk een nieuwe receiver!

    Vergeet ook niet dat we in een crisis zitten/komen/blijven en de feestdagen net geweest zijn...
    Bronnen | Oppo BDP-83 SE | Humax IR-5000C | AppleTV | Sonos
    Receiver | NAD T757(v1)
    Output (video) | Panasonic 50PZ800
    Output (audio) | Dali Piano Noble (fronts) | Dali Piano Vocal (center) | Dali Piano Agile (surrounds) | Dali Piano Ambient (back surrounds) | Elac SUB 301 ESP (sub)

    Bediend m.b.v. een Logitech Harmony 1000.

  3. #303

    Standaard

    Voor de laatste twee bijdragen - hoe leuk ook - is er een andere thread in dit sub-forum: http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=57479 Hier aub on topic blijven.
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  4. #304

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pietse Bekijk bericht

    Nee ik heb weinig vertrouwen in blu-ray en ik zie niet in waarom iedereen opeens masaal zou overstappen.
    Koop dan geen blu-ray als je geen vertrouwen in hebt maar de massa stappen toch erover op langere termijn zoals net bij LP naar cd en video naar dvd.Nu gaat het vanzelf gebeuren want steeds meer mensen om mij heen zijn ook net overgestapt(geloof me dit keer echt!).Daarna zullen de blu-rays vanzelf goedkoper worden wanneer de massa´s aan de blu-rays komen net als dvd´s.

    Vroeger aan het begin van dvd heb ik ook amper vertrouwen in dvd maar steeds meer mensen maken gewoon overstap omdat ze naar betere kwaliteit vragen!
    Blu-ray (301) HD-DVD (60) DVD (600)

  5. #305

    Standaard

    Je vergeet een paar heel belangrijke dingen in je vergelijking.

    De stap van vhs naar dvd is op alle fronten groter dan die van dvd naar blu-ray.
    Dvd gaf beter beeld dan vhs op dezelfde tv, voor blu-ray heb je een HD scherm nodig wil je profiteren van de hogere resoluties, mensen met een gewone tv (de grote meerderheid) hebben dus niks aan blu-ray
    Ook is de stap in beeld veel groter bij vhs naar dvd, de stap van dvd naar blu-ray is niet zo heel groot.
    Ook leuk aan dvd was de nieuwe apparatuur, even geen video recorder meer maar een apparaat dat films van een schijfje speelt met DD5.1 en 5.1 DTS geluid, ook dat waren hele grote stappen. De stap van dvd naar blu-ray heeft al die voordelen niet, men is al gewend dat films op een schijfje staan. Ook al de nieuwe lossless audio streams zijn alleen te benutten als je ten eerste weer een uber dure receiver aanschaft en dan nog zal het verschil met de huidige standaarden (DD5.1 en 5.1 DTS) alleen merkbaar zijn als je een behoorlijk goede (lees dure) stel speakers hebt.

    Dan nog het probleem van de productie kosten van blu-ray schijfjes. Het is al lang bekend dat die schijfjes altijd heel duur blijven om te produceren en dat ze van ze levensdagen nooit in de buurt komen van de lage kosten om dvd's te produceren.

    En wat dacht je van online distributie. In Amerika is Netflix al heel groot en dat is het land van HD uitzendingen.

    Blu-ray begint nu al een verouderde techniek te worden. Sony heeft wederom een dood kindje gebaart.

    Het neemt niet weg dat ik nu geniet van een paar toppers op blu-ray, maar echt een grote markt zal het nooit worden en zeker niet zo groot als de dvd markt.

  6. #306

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pietse Bekijk bericht
    Je vergeet een paar heel belangrijke dingen in je vergelijking.

    De stap van vhs naar dvd is op alle fronten groter dan die van dvd naar blu-ray.
    Dvd gaf beter beeld dan vhs op dezelfde tv, voor blu-ray heb je een HD scherm nodig wil je profiteren van de hogere resoluties, mensen met een gewone tv (de grote meerderheid) hebben dus niks aan blu-ray
    Ook is de stap in beeld veel groter bij vhs naar dvd, de stap van dvd naar blu-ray is niet zo heel groot.
    Ook leuk aan dvd was de nieuwe apparatuur, even geen video recorder meer maar een apparaat dat films van een schijfje speelt met DD5.1 en 5.1 DTS geluid, ook dat waren hele grote stappen. De stap van dvd naar blu-ray heeft al die voordelen niet, men is al gewend dat films op een schijfje staan. Ook al de nieuwe lossless audio streams zijn alleen te benutten als je ten eerste weer een uber dure receiver aanschaft en dan nog zal het verschil met de huidige standaarden (DD5.1 en 5.1 DTS) alleen merkbaar zijn als je een behoorlijk goede (lees dure) stel speakers hebt.

    Dan nog het probleem van de productie kosten van blu-ray schijfjes. Het is al lang bekend dat die schijfjes altijd heel duur blijven om te produceren en dat ze van ze levensdagen nooit in de buurt komen van de lage kosten om dvd's te produceren.

    En wat dacht je van online distributie. In Amerika is Netflix al heel groot en dat is het land van HD uitzendingen.

    Blu-ray begint nu al een verouderde techniek te worden. Sony heeft wederom een dood kindje gebaart.

    Het neemt niet weg dat ik nu geniet van een paar toppers op blu-ray, maar echt een grote markt zal het nooit worden en zeker niet zo groot als de dvd markt.
    Hoe zeker ben je nu dat Blu-ray al DOOD is terwijl de groei van blu-ray films en spelers gigantisch is?WIJ kunnen NIET voorspellen en wij moeten dan gewoon afwachten hoe het met blu-ray zal verlopen en mocht die blijven en blijven groeien dan is het niks aan de hand.
    Blu-ray (301) HD-DVD (60) DVD (600)

  7. #307

    Standaard

    Mag ik de heren verzoeken om hun dvd vs blu-ray discussie te voeren in de juiste thread zoals aangegeven door Rhodanos.

    Deze thread is bestemd voor het bespreken van nieuws betreffende aankomende blu-ray releases.
    HT Gear : Samsung 75Q90R / Denon AVC-X6500R / Panasonic DP-UB9004 / AppleTV 4K 64GB

  8. #308

    Standaard

    Het al de tweede blu-ray van Fox Home entertainment die ik koop (The Happening / Street Kings) en waar er een DTS-HD HR klankspoor aangeboden wordt in plaats van DTS-HD Master Audio.

  9. #309

  10. #310

    Standaard

    08-04-2009 Australia (FOX Blu-Ray)

    Dat is al snel zeg!
    I don't say words real good, I stare real well - Clint Eastwood.

    134 Blu ray's laatste aanwinst:
    Sherlock Holmes

  11. #311

    Standaard

    Het is goed mogelijk dat de 6 andere bondfilms op dezelfde dag uitkomen als QoS!

  12. #312

    Standaard

    Behalve dat de Bond films voor 14/5 zijn aangekondigd.
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  13. #313

    Standaard

    Voorlopig staan de oudere bond films voor 14 Mei 2009 gepland , mocht dat veranderen dan zal ik dat in de lijst aanpassen.
    HT Gear : Samsung 75Q90R / Denon AVC-X6500R / Panasonic DP-UB9004 / AppleTV 4K 64GB

  14. #314

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Wedlock Bekijk bericht
    Voorlopig staan de oudere bond films voor 14 Mei 2009 gepland , mocht dat veranderen dan zal ik dat in de lijst aanpassen.
    Het lijkt er op dat ze gelijktijdig zullen uitkomen met QoS, dat geldt in ieder geval voor Amerika.

    http://www.blu-ray.com/news/?id=2311

  15. #315

    Standaard

    Fox heeft bij de aankondiging van Quantum Of Solace geen aankondiging gemaakt voor de nieuwe wave van Bond films op blu-ray.
    Voorlopig blijven ze dus op 14 Mei staan totdat ik iets anders hoor.
    HT Gear : Samsung 75Q90R / Denon AVC-X6500R / Panasonic DP-UB9004 / AppleTV 4K 64GB

  16. #316

    Standaard

    De releaselijst op www.stichtingblu-ray.nl is geupdate.

    Daar staat onder andere:

    18-03 The silence of the lambs
    22-04 X-Men, X-Men 2, X-Men Trilogy en Armageddon
    29-04 The good, the bad and the ugly

    Ik weet niet hoe betrouwbaar deze informatie is maar dit lijkt er rooskleurig uit te zien.
    The future is Blu

  17. #317

    Standaard

    Mmm, The Good, The Bad and The Ugly..
    Mooie film natuurlijk, maar hoe is de kwaliteit op BD?
    Zelf op een oud TVtje zag het beeld er niet geweldig uit, toen ie laatst op TV was.

  18. #318

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door -Jaap- Bekijk bericht
    Mmm, The Good, The Bad and The Ugly..
    Mooie film natuurlijk, maar hoe is de kwaliteit op BD?
    Zelf op een oud TVtje zag het beeld er niet geweldig uit, toen ie laatst op TV was.
    Snap totaal niet wat je bedoeling is met deze post. Zelfs op een oude tv zag het beeld er niet geweldig uit toen hij laatst op tv was...

  19. #319
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Fonzie Bekijk bericht
    Snap totaal niet wat je bedoeling is met deze post. Zelfs op een oude tv zag het beeld er niet geweldig uit toen hij laatst op tv was...

    Nou, ik snap het wel!

    Hij is gewoon benieuwd hoe een oude film als tGB&U zich houd in High Def.op een BD.
    En herrinnert dat ie zich dat afvroeg, toen hij hem toevallig onlangs, in matige kwaliteit op tv zag
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  20. #320

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Bekijk bericht
    Nou, ik snap het wel!
    als we jou toch niet hadden claudio haha

  21. #321

    Standaard

    Deze film is in 2-perf geschoten op negatieffilm, van niet zo'n hele goede kwaliteit.
    Dus daarom heeft het beeld vrij weinig detail en is nogal grainy, ondanks de grondige restauratie.
    Kijk nou eens naar de screenshots van de DVD hier op de site, erg weinig detail en veel grain, dit zag ik bij de TV uitzending ook, zelfs op een 12 jaar oud 33cm TVtje.

  22. #322
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Ik weet ook niet of deze film gebaat zou zijn bij een perfecte HD transfer!
    Mischien verliest de film dan wel iets van z'n charme!

    Zelfde met de net uitgekomen eerste Batman film.
    De film heeft er nooit beter uitgezien, en is zeker niet slecht.
    Maar hij is enigzins soft en nooit echt gestoken!
    En ook bij deze film heeft het wel wat!

    Maar dat is geheel persoonlijk, uiteraard
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  23. #323

    Standaard

    05-02-2009 Ghost In The Shell (SPHE Blu-Ray)

    Ik heb gekeken bij bol.com, frs en dvdoutlet maar geen van alle heeft deze al in de lijst opgenomen. Terwijl andere uitgaves ruim van te voren te pre-orderen zijn. Dus komt hij wel op 5 feb. uit?

  24. #324
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Iemand "Groundhog Day" al in omloop gezien!
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  25. #325

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Bekijk bericht
    Iemand "Groundhog Day" al in omloop gezien!
    Ik zag em vandaag bij Saturn in Tilburg liggen voor €22,99. Vond em wat te duur, anders had ik em meegenomen.
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

Pagina 13 van 330 EersteEerste ... 3910111213141516172363113 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •