Pagina 322 van 330 EersteEerste ... 222272312318319320321322323324325326 ... LaatsteLaatste
De resultaten 8.026 tot 8.050 van 8243 worden weergegeven.
  1. #8026

    Standaard

    Las net dat Disney gaat stoppen met de distributie van fysieke media in Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland.......Leonine Media gaat dat overnemen.
    Ben benieuwd wat er verder gaat gebeuren in Europa !
    HT Gear : Samsung 75Q90R / Denon AVC-X6500R / Panasonic DP-UB9004 / AppleTV 4K 64GB

  2. #8027

    Standaard

    Het volledige bericht:

    *****
    Disney zal "Avatar: The Way of Water", een van de laatste grote films van het jaar, in juli uitbrengen op Ultra HD Blu-ray, Blu-ray Disc &; DVD en vervolgens de home video-distributie in de herfst overdragen aan Leonine. Officieel vindt de verkoop van Disney's fysieke media door Leonine plaats vanaf 01.10.2023 in Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland. Dit is vooral relevant voor de retail. Eindklanten kunnen Disney-producties blijven kopen op Ultra HD Blu-ray, Blu-ray Disc & DVD.Sony geeft ook zijn eigen home video-distributie in Duitsland op en zal in de toekomst zijn films in de fysieke formaten Ultra HD Blu-ray, Blu-ray Disc &; DVD via Plaion Pictures distribueren.Voor kopers die hun films in de toekomst liever in hogere kwaliteit op schijfjes zien in plaats van streamingdiensten, kunnen de beslissingen van Disney en Sony zelfs voordelig zijn. Bij de grote Hollywoodstudio's worden veel beslissingen centraal genomen en wordt er slechts in beperkte mate rekening gehouden met de specifieke kenmerken van markten buiten de VS.Dit is al jaren merkbaar, vooral bij Sony en Disney, vanwege het gebrek aan ondersteuning voor Dolby Atmos-soundtracks in het Duits. Het is echter nog maar de vraag of de twee studio's in de toekomst via de nieuwe distributiepartners hier meer keuze voor de Duitse markt zullen bieden en misschien zelfs meer films en series uit de archieven opnieuw zullen uitbrengen en hangt ervan af of de nieuwe distributiepartners gewoon schijven van de grote studio's 1:1 op de markt blijven brengen of ook taken in de daadwerkelijke productie op zich nemen. Eindconsumenten zullen waarschijnlijk pas meer te weten komen over dergelijke details wanneer de eerste producten in de verkoop gaan.Maar er is in Hollywood in ieder geval al een heroverweging dat de toekomst niet alleen in streaming ligt. Zelfs Disney CEO Bob Iger heeft zich eerdere tijden herinnerd in het licht van miljardenverliezen bij Disney +, toen de klassieke homevideo-business nog steeds solide inkomsten opleverde, waardoor de hoop op meer toewijding aan de release van Ultra HD Blu-rays, Blu-ray Disc en dvd's werd gewekt, die onlangs grotendeels zijn overschaduwd door Disney + Waren. Dit geldt niet alleen voor Disney's eigen films, maar ook voor veel van de klassiekers van 20th Century Fox, waarvan er maar heel weinig zijn uitgebracht na de Disney-overname.*****

    Voor wie afhankelijk is van NL ondertitels zal DE dus minder aantrekkelijk worden, gezien de uitgaven zich op de 3 genoemde landen gaat concentreren.
    Wsl worden die/we dus nog meer afhankelijk van Frankrijk. Ook gezien de idiote hoge prijzen bij Bol.com.

    Verder is dit bericht voor wie Disney+ heeft ook van belang!

    Disney To Remove Dozens Of Series, Including ‘Big Shot’, ‘Willow’, ‘Y’ & ‘Dollface’ – Deadline

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Wedlock Bekijk bericht
    Las net dat Disney gaat stoppen met de distributie van fysieke media in Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland.......Leonine Media gaat dat overnemen.
    Ben benieuwd wat er verder gaat gebeuren in Europa !
    "A man's got to know his limitations", ...

  3. #8028

    Standaard

    Vraagje over Amelie... Ik ben een 4K verzamelaar en ik vind de nieuwe editie van Amelie erg interessant. Zouden jullie wachten op een 4K versie of voor de normale blu-ray gaan? Ik vind het namelijk een topfilm, alleen de huidige blu-ray is echt ondermaats.

  4. #8029

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door batmaster Bekijk bericht
    Vraagje over Amelie... Ik ben een 4K verzamelaar en ik vind de nieuwe editie van Amelie erg interessant. Zouden jullie wachten op een 4K versie of voor de normale blu-ray gaan? Ik vind het namelijk een topfilm, alleen de huidige blu-ray is echt ondermaats.
    Wat is er dan 'ondermaats' aan de bestaande Blu-ray versie van "Le Fabuleux Destin d'Amélie Poulain"? Kun je dat toelichten?
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  5. #8030

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Wat is er dan 'ondermaats' aan de bestaande Blu-ray versie van "Le Fabuleux Destin d'Amélie Poulain"? Kun je dat toelichten?
    1080i in plaats van 1080p
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  6. #8031

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Bekijk bericht
    1080i in plaats van 1080p
    Oei, die nieuwe release is 1080i ?

  7. #8032

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door kurtg Bekijk bericht
    Oei, die nieuwe release is 1080i ?
    Nee, de oude was 1080i, de nieuwe is 1080p
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  8. #8033

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Bekijk bericht
    Nee, de oude was 1080i, de nieuwe is 1080p
    En dat is het enige verschil? Zit dat niet een beetje tussen de oren, want ik heb best wel wat films en TV-series in 1080i gezien, en nooit iets storends daaraan gevonden. Ik lig er in ieder geval niet wakker van (of ben er niet gevoelig voor).
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  9. #8034

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    En dat is het enige verschil? Zit dat niet een beetje tussen de oren, want ik heb best wel wat films en TV-series in 1080i gezien, en nooit iets storends daaraan gevonden. Ik lig er in ieder geval niet wakker van (of ben er niet gevoelig voor).
    Ik heb ooit gelezen dat je televisie alles toch de-interlacet, dus dan zou je het verschil niet moeten zien, los van de speed up van het aantal frames per seconden. 25 in plaats van de originele 24.
    The future is Blu

  10. #8035
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Het zal eerder te maken hebben met de verbastering van de originele bron die zeker geen 1080i is. Je tv schaalt alles vervolgens weer naar de resolutie van je tv. In theorie zijn dat te veel vertaalslagen.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  11. #8036

    Standaard

    50i kan ook 25p zijn met een "fake-interlace" flag. In dat geval hoort er geen deinterlacing plaats te vinden door de speler of TV omdat de inhoud al progressive is. Als er deinterlacing moet plaatsvinden, dan kan er wel een zichtbare verschil zijn met een progressive source.

    Het grootste verschil tussen 25p en 24p zit hem in het geluid, vooral als er geen pitch correctie is gedaan. Daar kan ik me wel aan storen. Keek een keertje een film in 25p op Pathé Thuis en binnen 1 minuut hoorde ik al dat de pitch niet correct was.

  12. #8037

    Standaard

    @wedlock komt the italian job hier ook uit op 4k?

  13. #8038

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Wedlock Bekijk bericht
    Dit bedoel ik nou.....The Searchers zijn echt ZO amateuristisch bezig, word er een beetje moe van al dat uitstellen van releases.
    De grote filmmaatschappijen zijn volgens mij ook amateuristisch bezig. Ze nemen te weinig tijd om er een goed product van te maken of maken een goed product slechter door er diverse nabewerkingen op los te laten die het beeld en geluid mooier moeten maken i.p.v. beter.

    Als liefhebber van fysiek blijf ik daarom liever wachten op iets goeds dan dat ik snel tevreden moet zijn met...
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  14. #8039

    Standaard

    @jurgen42u :

    Ik verwacht dat Paramount deze film niet in Nederland zal uitbrengen. Oudere Paramount films als Deep Impact en Double Jeopardy zijn hier ook niet uitgebracht.
    HT Gear : Samsung 75Q90R / Denon AVC-X6500R / Panasonic DP-UB9004 / AppleTV 4K 64GB

  15. #8040

    Standaard

    Om even terug te komen op Amelie, de reden is omdat de huidige blu-ray er niet zo mooi uitziet. De technieken van tegenwoordig zijn vele mater beter dan die van vroeger. De originele blu-ray van bijvoorbeeld Robocop, Donnie Darko, 12 Monkeys, Reservoir Dogs, etc zien er allemaal heel gedateerd uit. De nieuwe restauraties zien er vele maten beter uit. Ik heb een paar weken geleden Kill Bill opgezet en ik schrok gewoon hoe gedateerd die er uit ziet. Heb m zelfs maar uitgezet, want dit jaar komt ie op 4K uit en is ie opnieuw gerestaureerd. Het gaat mij dus niet perse om 4K (alhoewel het wel mijn voorkeur heeft), maar meer om de beeldkwaliteit. Toen ik vorig jaar Amelie opnieuw aan het kijken was was ik zeer teleurgesteld over de kwaliteit. Weer een gedateerde disc die vele maten beter is. Vandaar mijn vraag over de nieuwe blu-ray of wachten op een 4K.

  16. #8041

    Standaard

    De nieuwe Blu-Ray releases van week 22 :


    02-06-2023 Ant-Man And The Wasp : Quantumania (WDS Blu-Ray)
    02-06-2023 Ant-Man And The Wasp : Quantumania UHD (WDS Blu-Ray) (IMPORT)
    HT Gear : Samsung 75Q90R / Denon AVC-X6500R / Panasonic DP-UB9004 / AppleTV 4K 64GB

  17. #8042

    Standaard

    En weer een mailtje van Bol.com over Operation Fortune, en deze is uitgesteld naar 6 juni. Maar dat is toch eerder dan 9 juni zoals eerder vermeld. Ik weet het niet meer met deze, en ben benieuwd of deze überhaupt nog uitkomt....

  18. #8043

    Standaard

    En, ja hoor weer een paar mailtjes van Bol.com
    .
    Operation Fortune 4K: Vervroegd naar 06-06-2023
    Devotion 4k: Vervroegd naar 13-06-2023

    Je was me net voor @Rogier Burghout

  19. #8044

    Standaard

    Ik zie nog steeds de 16-06 en 09-06 staan bij Bol dus ik denk dat ik voorlopig ff helemaal niks meer doe die titels.....blijf jojo'en met die titels.
    HT Gear : Samsung 75Q90R / Denon AVC-X6500R / Panasonic DP-UB9004 / AppleTV 4K 64GB

  20. #8045

    Standaard

    The Searchers kan beter failliet gaan & overgaan naar een fatsoenlijke uitgever mijn in-ziens. Want steeds veranderen is ook niks, stel amateurs!

  21. #8046

    Standaard

    The Searchers brengt tenminste nog commercieel moeilijkere titels uit, vaak op Blu ray * kuch Sony kuch *
    Laatst aangepast door Werner : 30-05-2023 om 18:57
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  22. #8047

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVD Watcher Bekijk bericht
    The Searchers kan beter failliet gaan & overgaan naar een fatsoenlijke uitgever mijn in-ziens. Want steeds veranderen is ook niks, stel amateurs!
    Helemaal mee eens, laat iedereen maar stoppen met films uitbrengen in Nederland en laten we lekker importeren...

    Jeez, ik ben zo ontzettend blij dat er überhaupt nog uitgevers zijn die films in Nederland willen uitbrengen. De markt wordt met de dag moeilijker en moeilijker. Ook al maken sommige uitgevers er een zooitje van, ik ben blij dat er nog films uitkomen.

  23. #8048

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht
    En weer een mailtje van Bol.com over Operation Fortune, en deze is uitgesteld naar 6 juni. Maar dat is toch eerder dan 9 juni zoals eerder vermeld. Ik weet het niet meer met deze, en ben benieuwd of deze überhaupt nog uitkomt....
    De Blu Ray is inmiddels wel uit na 3 keer uitstellen ofzo. Waarom toch. De release is toch allang klaar? Vreemd dus dat de 4K dan weer nog verder naar voren is gegaan. Wordt je soms toch niet goed van? Want normaal komen de formaten tegelijk uit.

  24. #8049

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door tranceguy Bekijk bericht
    De Blu Ray is inmiddels wel uit na 3 keer uitstellen ofzo. Waarom toch. De release is toch allang klaar? Vreemd dus dat de 4K dan weer nog verder naar voren is gegaan. Wordt je soms toch niet goed van? Want normaal komen de formaten tegelijk uit.
    De 4K verschijnt op 6 juni 2023, dus die paar dagen wachten is toch geen probleem? Bovendien, we hebben het hier niet over een blockbuster waar iedereen op zit te wachten. Voor mij is sowieso iedere film met Jason Statham een no-go, maar dat terzijde.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  25. #8050

    Standaard

    Een paar dagen wachten is niet onoverkomelijk, heb hier stapels (4K) blu-ray's en dvd's die ik nog nooit bekeken heb.

    Ik probeer altijd de lokale distributeurs een kans te geven, en het is al positief te noemen dat ze zich de laatste tijd aan een 4K disc wagen.

    Veel Sony-releases hebben in Duitsland nl-ondertitels, dus valt ook nogal mee.

    De grote distributeurs ... is ook niet veel zaaks meer.

    De eindeloze superhelden films beginnen stilaan uitgemolken te worden.

    Kan nauwelijks nog mijn gading vinden.

    De films die ik wil zien komen niet meer uit.

    Met de series nog erger, ben fan van crimeseries uit UK, Frankrijk, Duitsland, Italië,... maar worden niet meer uitgebracht. Zelfs niet op dvd. En deze zijn ook niet te zien op streaming-services in BE.

    Net als de muziekindustrie, er wordt nog enkel rekening gehouden met de mainstream.

    Al wat volgens marketingjongens niet rendabel (= generiek) is, maakt geen kans meer.

    En in België kan je ze ook niet kopen op iTunes...

    Pure miserie!

    Edit: in afwachting van de 4K disc had ik Dungeons and Dragons op iTunes gekocht, en daar zijn de ondertitels opnieuw te hoog in het beeld geplaatst, volledig boven de zwarte onderbalk. Het heeft niets te maken met de persoonlijke instellingen van Apple TV, want heb zowat iedere ondertitel font en grootte al getest.
    Laatst aangepast door .:Quadran:. : 04-06-2023 om 10:38

Pagina 322 van 330 EersteEerste ... 222272312318319320321322323324325326 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •