De resultaten 1 tot 7 van 7 worden weergegeven.

Discussie: 32" FullHD: welke?

  1. #1
    Super Member
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Nieuwerkerk ad IJssel

    Standaard 32" FullHD: welke?

    Ik wil een 32" full HD scherm gaan aanschaffen.

    Het scherm zal ik voornamelijk als computerscherm gaan gebruiken (vandaar ook full HD) en af en toe een filmpje of TV erop kijken. Nu zijn er volgens mij maar een paar van deze schermen op de markt, Sharp, Sony en Toshiba. Samsung heeft er ook 1 maar die is rood en dat komt er niet in. De Philips met Ambilight vind ik te duur. Kijkend naar de 3 die overblijven, welke zou dan de beste keus zijn?

  2. #2

    Standaard

    tja ik weet niet of een full-hd bij die grootte veel zin heeft. volgens mij is het hetzelfde als megapixels bij een camera .
    een 3mp kan net zo mooie foto's maken als een 7mp, maar pas als je ze laat vergroten zal je vooral het verschil zien.

    bij een 32inch scherm zal je aan hd-ready ook genoeg hebben ,boven de meter zal full-hd pas interessant worden.

    als je 2 identieke schermen naast elkaar zet ,waarvan het enige verschil is dat de een hd-ready en de ander full-hd is zal je op een 32 inch geen verschil zien. pas bij grotere maten.

    ikzelf heb de lg 32lc51 , ik vind het een toptvtje als ik ooit een grotere haal , zal dit weer een soortgelijke zijn van lg. ben er zeer te spreken over.

  3. #3

    Standaard

    Maar hij gebruikt het ook als een pc scherm
    en bij een pc scherm, zit je toch echt niet 2 a 3 meter vanaf ( ik teminste niet)

    Dus hij wilt full hd, ook voor ze pc
    Maar volgens mij heb je ook echt pc schermen die 32 inch zijn
    en bij die grote zijn die automatisch al full hd

    de meeste 19 inch widescreen, zijn al 1440x900, en dat is pas bij 19

  4. #4

    Standaard

    hmm daar heb je een punt , maar misschien heeft ie wel een heeeeeleee grote kamer met een bluetooth toetsenbord en muis 8)

    maar ff serieus als je een 32 inch tv wilt als computerscherm dan ga je toch niet dichtbij zitten , als je dan je muis beweegt kan je je hoofd blijven draaien van links naar rechts ..
    dus neem aan dat ie er wel een redelijk normaal afstandje van houd

  5. #5

    Standaard

    erg raar om een 32" hd-tv te gebruiken als pc-monitor, mijn advies is om dit niet te doen, want daar zijn ze niet voor gemaakt en dat zul je merken

    indien je gewoon windows media center of een media center wilt gebruiken wel, maar dat is dus niet het geval

  6. #6

    Standaard

    Goede TFT schermen geven over het algemeen al een veel hogere resolutie weer dan een FULL HD scherm.

  7. #7
    R Klemkerk
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door deTuinman Bekijk bericht
    erg raar om een 32" hd-tv te gebruiken als pc-monitor, mijn advies is om dit niet te doen, want daar zijn ze niet voor gemaakt en dat zul je merken

    indien je gewoon windows media center of een media center wilt gebruiken wel, maar dat is dus niet het geval
    En waarom dan wel niet? Ik weet uit ervaring dat het prima werkt. Echter is het de vraag of je krijgt wat je verwacht.

    Ik denk dat het wel degelijk kan, alhoewel de icoontjes wel erg groot worden als je er dicht op zit. Ikzelf werk op een 24" fullhd TFT scherm. Prima kwaliteit, lekker scherp, en fullhd films draaien perfect zonder enig probleem.


    Ik heb ook toen naar een 30" zitten te kijken, maar deze vond ik gewoonweg te groot. Voor een film kijken is het fantastisch, maar voor het dagelijkse gebruik is het echt heel fors.

    Alexander, mocht je nog wat willen weten, stuur me maar ff een PM.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •