Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
De resultaten 26 tot 50 van 91 worden weergegeven.

Discussie: Vijandigheid

  1. #26

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rob van Hout Bekijk bericht
    Om even in de strekking van deze thread te blijven: waarom speel je nu direct op de man?

    MSN/SMS-taal heeft niets te maken met 'niveau van communiceren' - het is een kwestie van respect. Zoals Alexander ook al aangaf, gaat het niet om gebrekkige taalbeheersing (stijl- en spelfouten), maar om subcultuur-taal ("je weet tog", "mesgien", etc). Je mag neem ik aan van iedereen aannemen dat ze na de basisschool in staat zijn om in -al dan niet enigzins gebrekkig- normaal Nederlands te communiceren.

    Een forum is een community; die community is geen statisch gegeven, maar wordt opgebouwd door haar leden, en ondersteund door geschreven en ongeschreven regels. Wanneer je deel uit wilt gaan maken van zo'n community, zul je die regels moeten respecteren. Dat is hier niet anders dan bij bijvoorbeeld een sportclub.

    En natuurlijk mag er soms wel eens wat milder gereageerd worden. Maar je oogst wat je zaait -- wie geen respect toont, zal dat ook niet ontvangen.
    Ik doelde op je inlevingsvermogen, daarom even de reactie specifiek naar jou toe n.a.v. jouw reactie. :wink:
    En ik ben het helemaal met je eens. Maar mijn punt gaat om het feit dat iemand die voor het eerst zo binnenkomt (15 jarige, voor het eerst op een volwassener forum dan wat hij/ zij gewent is) en dan meteen wordt afgezeken door oudgedienden hier, waarop je dan dat soort reacties uitlokt van een puberaal iemand die in de trant denkt van: F you, waarom reageer jij zo. En dan heb ik het dus over mijn inmiddels favoriete woord inlevingsvermogen.
    En nogmaals ik ben het helemaal met je eens dat iemand, die ongeacht of hij nieuw is of onrespectvol reageerd daarop gewezen moet worden. Maar iedereen en elke situatie is anders.
    Maar de reactie van veel oudgedienden hier is alles over 1 kam scheren: ow daar heb je weer zo'n 15 jarige puberale snotneus die 1 woordje msn taal gebruikt, dus laten we maar meteen met de stok slaan (op een zeikerig manier reageren bedoel ik dan)

    Ik heb bijvoorbeeld een heel goed gesprek gehad met Wo2freak via PM over hoe hij reageerde en heb hem daarbij tips gegeven en sindsdien heeft hij zich helemaal aangepast. Dus zo kan het ook.
    Laatst aangepast door Smooth-J : 30-04-2008 om 12:02

  2. #27

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Toppieroy Bekijk bericht
    Taalgebruik en schrijffouten kan iedereen overheen lezen, alleen zoals eerder gezegd is het gebruik van MSN-taal is erg irriterend.

    Verder is het er (in sommige delen van het forum) niet echt bepaald gezelliger op geworden. Er zijn veel gebruikers die vaak off-topic gaan, een waarschuwing krijgen en daarna gewoon weer lekker verder gaan in hetzelfde topic of een ander topic met het verpesten van de sfeer. Dan word er weer een waarschuwing afgegeven en wat berichten verwijderd waarop ze gewoon weer op dezelfde voet verder gaan.

    Ik hoop er op, dat als wanneer de hele site overgedragen is er wat strenger opgetreden gaat worden tegen gebruikers die herhaaldelijk in de fout gaan.

    Juist, maar vooral ook meer moderators erbij, niet iedereen kan 24 uur per dag achter de computer zitten. Dus als er meer en sneller gecontroleerd word, hoeft het misschien niet eens strenger.

  3. #28

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Smooth-J Bekijk bericht
    Juist, maar vooral ook meer moderators erbij, niet iedereen kan 24 uur per dag achter de computer zitten. Dus als er meer en sneller gecontroleerd word, hoeft het misschien niet eens strenger.
    Eens, discussies lopen uit de hand omdat de mod's niet altijd online (kunnen) zijn.
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  4. #29

    Standaard

    we leven in een omgeving waar de zogenaamde sms/msn taal gewoon geaccepteerd wordt, als je dan op een forum komt heb je je inderdaad gewoon aan de regels te houden, maar er zal hoogstwaarschijnlijk wel eens een verkeerd woordje doorheen glippen.
    Als je daar dan op een normale onsarcastische manier op gewezen wordt is er niets aan de hand.
    Dat dit wordt gezien als respectloos vind ik zeer vreemd, dat zal helemaal niet zo bedoeld zijn.

    En trouwens met de nieuwe spelling van tegenwoordig met woorden als kado of cadeau , krijg je misschien ook wel toch en tog . :P

    Maar zoals ik al zei als er op een normale manier op fouten gewezen wordt , zullen er weinig problemen zijn denk ik.
    Zoals er hier ook al gemeld werd iedereen in zijn waarde laten, niemand is hier beter als de ander.

  5. #30

    Standaard

    Uhmm... ligt het aan mij of maken jullie echt ruzie over het gebruik van MSN/SMS taal?

  6. #31

    Standaard

    Tjah... misschien moet er eerst maar eens gefocust worden op het feit dat hier de laatste tijd geen pagina vol kan gepost worden zonder dat er off-topic wordt gegaan... het Vervelende gebruikersdraadje is echt een ongelooflijke zooi bijvoorbeeld.
    Spleen, door Godfried Bomans
    Ik zit mij voor het vensterglas onnoem'lijk te vervelen. Ik wou dat ik twee hondjes was. Dan kon ik samen spelen.
    Mijn blog met filmbesprekingen
    Mercapto ergo sum - Ik zeik, dus ik ben...

  7. #32

    Standaard

    Ik zou er niets op tegen hebben als er vaker berichten verwijderd worden, zonder verder vermelding. Een beetje oftopic moet kunnen, in het natuurlijke verloop van een discussie komen soms verwante dingen aan bod.

    Wat te ver gaat is wanneer iemand in een thread denkt bepaalde informatie aan te treffen (bijv. over de PS3 als Blueray speler) en terechtkomt in een discussie over X-Box live.
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  8. #33

    Standaard

    Het is dan weer wel vreemd dat als je bv. in een topic 'over welke dvd heb je gekeken' je een reactie plaats over die desbetreffende dvd er meteen gezegd wordt dat je off-topic bezig bent.

    Het blijft natuurlijk altijd de vraag wat is off-topic en wat niet. Voor de een wel en voor de ander niet.

    Deze reactie van mij is bv. in principe off-topic maar sluit wel aan bij andere reactie's gedurende deze discusssie. Is mijn reactie dan wel off-topic?

    En zo kunnen we nog uren door gaan .
    http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Seus60

    355 Blu-ray en UHD steelbooks (excl. The Dark Knight Trilogy), en 2 Jumbo Boxset steelbooks (Jurassic Park, Indiana Jones), 2 Metalcases Blu-ray.

    UHD: 17 BD: 698 DVD: 335

  9. #34

    Standaard

    Naar mijn mening is het geen enkel probleem als er in het DVD net gekeken topic wordt gediscussieerd over specifieke films.
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  10. #35

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door mercapto Bekijk bericht
    De ouwe garde is nogal bang voor verjonging lijkt het en vinden dat de 14-jarigen die zich aanmelden maar zo snel mogelijk moeten communiceren alsof ze 30 zijn.
    Mwaah. Niet zoveer dat, maar het is meer dat het forum van een goed informatief forum lijk te zijn afgezakt naar een "ik stel mijn vraag en kom nooit meer terug kwaakforum" mentaliteit. Veel mensen komen hier, stellen een vraag die met 2 tellen met de zoekfunctie is terug te vinden, en nadat ze antwoord hebben gehad komen ze niet meer terug.
    De sfeer die er hing was er mede omdat een heleboel mensen het goed met elkaar konden vinden. Zowel op het forum, als erbuiten. Het is van een vriendengroep naar een, wat het ook is: forum gegaan. Onpersoonlijk.
    Tel daarbij op dat de overzichtelijkheid op het forum mbt regels ook niet aanwezig was, en de crew ook niet zichtbaar was/is.
    Ik persoonlijk ben een jaar of anderhalf geleden gestop met actief te posten hier. En dat had niets te maken met dat er veel jongeren bijkwamen. Ben zelf ook pas 25

  11. #36

    Standaard

    Misschien komt het ook wel omdat het forum explosief in omvang is gestegen? Waardoor minder controle mogelijk is?

  12. #37
    Glorious Member
    Registratie datum
    Feb 2004
    Woonplaats
    Provincie Groningen

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Paul_Hijmans Bekijk bericht
    Misschien komt het ook wel omdat het forum explosief in omvang is gestegen? Waardoor minder controle mogelijk is?
    Dat valt allemaal wel makkelijk de kop in te drukken. Maar er zitten altijd rotte appels tussen. En die mochten de laatste tijd, heel vaak doorgaan.

    Verder zijn er gewoon te weinig mods aanwezig geweest. Veel crewleden, laten wel de kop in de online-gebruikerlijst zien, maar daar hield het ook mee op. Geen verdere acties. Met het nieuwe forum dacht ik, dat het weer de goede kant op ging. Veel dingen zouden verandert worden, maar dat waren allemaal loze beloftes, die niet waar zijn gemaakt.

    Al sinds 2007, is het hele sfeertje weg, in mijn ogen. Met onze feedback werd ook niks meer gedaan.

    Bijvoorbeeld het cover fouten topic: Mensen geven fouten door, maar er werd uiteindelijk niks meegedaan. Het zelfde geldt voor het easter-egg topic.

    Ik heb ook een paar crewleden een PM gestuurd, met daarin een hele normale vraag. Maar die zijn tot nu toe nooit beantwoord.

    Waarom zou ik dan nog zoveel moeite doen, als je als enige gek je nog inspant? En wetende dat het toch zinloos is, en nooit een antwoord terug krijgt.

    Dan maak ik mij ook nergens meer druk om.

    En nu dat DVD.nl is overgenomen, moet het weer anders en beter worden.
    In de postgeschiedenis van de nieuwe eigenaar, maak ik uit, dat hij zich alleen druk maakt om zijn DVDWinkel topic. In die twee jaar, nu hij hier geregisteerd staat.
    Laatst aangepast door Pieter V : 01-05-2008 om 13:01

  13. #38

    Standaard

    Er zijn gewoon te weinig moderators. Aangaande het onderwerp MSN-taal. Op een ander forum waar ik actief was, werd mij via PM gevraagd dat niet meer te doen, aangezien er mensen met dyslexie aanwezig waren. Als een mod je via PM benaderd doe je meestal ook wat hij zegt.

    Dus: meer mods svp!
    -Aiya Eärendil Elenion Ancalima!-

  14. #39

    Standaard

    Meer mods lijkt mij sowieso een goed idee. Volgens mij is het aantal users flink gestegen, maar het aantal mods (vrijwel) gelijk gebleven.

  15. #40

    Standaard

    Ik snap nogsteeds niet hoe jullie erbij komen dat het hier drukker is geworden...

    En meer mods ? Onzin.
    Mods vervangen door actieve Mods.
    M'n LE collectie gaat grotendeels in de verkoop, zoek je nog iets ? Check m'n verkoop topic of vraag maar raak :D

  16. #41
    Glorious Member
    Registratie datum
    Feb 2004
    Woonplaats
    Provincie Groningen

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door mercapto Bekijk bericht
    Ik snap nogsteeds niet hoe jullie erbij komen dat het hier drukker is geworden...

    En meer mods ? Onzin.
    Mods vervangen door actieve Mods.
    Drukker valt wel mee. Veel topics blijven onbeantwoord. Ik bekijk nu de online-lijst, veel mensen met registratiedatum: 2001, 2002, 2003.

    Meer mods hoeft inderdaad niet. Je moet gewoon een select groepje hebben, waar je op kunt bouwen. En niet een paar die even komen kijken, en weer weggaan.

    Hier de hele forum leiding:

    http://www.dvd.nl/forum/showgroups.php

    Kunnen gemakkelijk een paar uitgeknikkerd worden. Mensen die al meer dan twee jaar, niet meer hebben gepost of op het forum hebben gezeten.
    Laatst aangepast door Pieter V : 01-05-2008 om 15:09

  17. #42

    Standaard

    Teveel off-topic geleuter en te weinig moderators (het eerste een gevolg van het tweede). Maar binnen het mod-team kwamen veranderingen toch? Dan moet het goed komen
    **** Mijn Traderstatus (160+ trades)

  18. #43

    Standaard

    MODERATOR EDIT: Als hier wordt uitgelegd dat er niet meer gepost moet worden over problemen tijdens het handelen moeten we hier niet vrolijk verder gaan.
    Laatst aangepast door Ludo Keeris : 01-05-2008 om 16:01

  19. #44

    Standaard

    Mijn persoonlijk niveau van vijandigheid is in ieder geval weer een stuk verlaagd nu die Blu-Ray/PS3 banner verdwenen is

  20. #45

    Standaard

    Op 'n dag zijn er nieuwe (meer) mods, en dan zal het niveau ook wel weer stijgen.. momenteel even in 'n switchperiode.
    What-i've-Seen DVD (1214) / HD DVD (201) / Blu-ray (98)


  21. #46

    Standaard

    Ik zie toevallig dit topic en ook al reageer ik niet vaak, toch wil ik kwijt dat ik de mensen die balen van MSN en SMS taal op fora's groot gelijk hebben. Niks is zo storend als dat soort teksten te moeten lezen. Het kan zelfs erger Als ze ook met H0oFdL3TtERZ gaan zitten kloten. Ik ben op meerdere fora's actief en overal pakken ze dat aan. Iedereen heeft gewoon ABN geleerd op de basisschool en middelbare school, dus het mag geen probleem zijn. Sterker, mensen die met MSN taal e.d. werken hebben vaak ook niks toe te voegen kwa niveau en zijn vaak snel weer geband.
    Ik moet trouwens zeggen dat ik eigenlijk alleen in het tv serie gedeelte kijk en daar is het niveau wel goed.
    DIT IS MIJN CLUB, MIJN IDEAAL, DIT IS DE MOOISTE CLUB VAN ALLEMAAL !! HIER LIGT MIJN HART, MIJN VREUGDE, MIJN VERDRIET. HET KAN DOOIEN, HET KAN VRIEZEN, WE KUNNEN WINNEN OF VERLIEZEN, MAAR EEN BETERE CLUB DAN DEZE IS ER NIET !!!

  22. #47

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door AjaxLitmanen Bekijk bericht
    Ik zie toevallig dit topic en ook al reageer ik niet vaak, toch wil ik kwijt dat ik de mensen die balen van MSN en SMS taal op fora's groot gelijk hebben. Niks is zo storend als dat soort teksten te moeten lezen. Het kan zelfs erger Als ze ook met H0oFdL3TtERZ gaan zitten kloten. Ik ben op meerdere fora's actief en overal pakken ze dat aan. Iedereen heeft gewoon ABN geleerd op de basisschool en middelbare school, dus het mag geen probleem zijn. Sterker, mensen die met MSN taal e.d. werken hebben vaak ook niks toe te voegen kwa niveau en zijn vaak snel weer geband.
    Ik moet trouwens zeggen dat ik eigenlijk alleen in het tv serie gedeelte kijk en daar is het niveau wel goed.

    msn-taal , qua!!!

  23. #48

    Standaard

    Kan toch beiden? Zie het anders maar als een zpelvautje
    DIT IS MIJN CLUB, MIJN IDEAAL, DIT IS DE MOOISTE CLUB VAN ALLEMAAL !! HIER LIGT MIJN HART, MIJN VREUGDE, MIJN VERDRIET. HET KAN DOOIEN, HET KAN VRIEZEN, WE KUNNEN WINNEN OF VERLIEZEN, MAAR EEN BETERE CLUB DAN DEZE IS ER NIET !!!

  24. #49

  25. #50

    Standaard

    Ik kon het natuurlijk weer niet laten, en heb het dus opgezocht.

    Ik dacht ook dat beiden kon, maar alleen Qua staat in de Vandale, Kwa mag dus niet
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •