De resultaten 1 tot 5 van 5 worden weergegeven.

Discussie: Second Run

  1. #1

    Standaard Second Run

    Ik zat net wat te surfen en kwam deze mooie reeks tegen uit Engeland. Ik zag er nog geen threadje over en ben benieuwd of iemand een of meerdere films uit deze reeks heeft. Zoja, welke zijn dan aanraders? De meeste films krijgen zowiezo een hoge waardering op www.imdb.com
    Remember the posters that said "Today is the first day of the rest of your life"? Well, that's true of every day but one - the day you die.
    (American beauty)

    Mijn Collectie

  2. #2

    Standaard

    Hun collectie ziet er erg interessant uit, maar ik heb me er nog niet echt in verdiept, waarschijnlijk omdat het allemaal relatief onbekende films zijn voor me. Op het criterionforum is een apart gedeelte over hun releases en één van hun medewerkers post er ook regelmatig meen ik, dus daar moet je wel genoeg informatie kunnen vinden.

  3. #3

    Standaard

    Wat ik tot nu heb gezien, beviel me erg goed!

    Marketa Lazarová (1967). Vaak omschreven als de Tsjechische Andrei Rublev, een episch Middeleeuws riddersaga wat (voor zover ik kon zien) een beetje de ontstaansmythe van de Tsjechen en Bohemen moet verbeelden. In 1999 trouwens door Tsjechische critici uitgeroepen tot beste Tsjechische film ooit, maar buiten Tsjechië niet zo bekend als de Tsjechische New Wave films (ook toen geloof ik). De cover van de Second Run DVD is wat mij betreft meteen een goede kandidaat voor mooiste cover ooit.



    Love (Szerelem) (1970) van Károly Makk. Hongaars liefdes- en familiedrama. Erg ingetogen film, zal niet direct een favoriet van me worden, maar zeker een mooie en ingetogen film.

    The Third Part of the Night (1971). Debuutfilm van Andrzej Zulawski. Het mag al een wonder heten dat er iets van Zulawski op een fatsoenlijke DVD-uitgave verschijnt. Voor Zulawski-liefhebbers een must-buy zou ik zeggen.

    The Ear (1970). Soort Orwelliaanse paranoia-thriller - echt een fantastische film. Zeker een aanrader!

    The Cremator (1968)) verwacht ik ieder moment en het Poolse Mother Joan of Angels wordt denk mijn volgende, al schijnt de film er in het verkeerde aspect ratio op te zijn gezet, maar zoals Wiljan al aangaf, zie daarvoor verder ook de Criterionforums.

    Ik ben vooral geïnteresseerd in de Tsjechische, Poolse en Hongaarse films dus ik hoop vooral dat ze daarmee doorgaan bij Second Run, maar ze schijnen het moeilijk te hebben. Hopen dus (en voor iedereen: kopen dus) !

  4. #4

    Standaard

    een aantal titels zijn nu voor GBP 6,73 bij www.thehut.com
    Remember the posters that said "Today is the first day of the rest of your life"? Well, that's true of every day but one - the day you die.
    (American beauty)

    Mijn Collectie

  5. #5

    Standaard

    Dit is wat ik ervan gezien heb tot op heden:

    Black Sun: aardige experimentele film maar enkel voor de diehard avant-gardisten denk ik
    Tropical Malady: erg bijzondere film van Weerasethakul
    Marketa Lazarova: visueel bijzonder maar ik vond het ook allemaal iets te traag allemaal. Niettemin een erg bijzondere film.
    The Party and the Guests: surrealistische mijlpaal van Nemec, een van de beroemdste films van de Tsjechische New Wave.
    David Holzman's Diary: bijzondere film, soort quasi documentaire als ik het me goed kan herinneren
    The Ear: sterke film, vooral de eerste helft als het een paranoide thriller is, het melodramatische tweede deel vond ik iets minder geslaagd.
    Blissfully Yours: ook een sterke Weerasethakul
    The Red and The White: vond deze een klein beetje tegenvallen, vooral dankzij de nogal hoge reputatie van de film. Stilistisch een indrukwekkende film met zijn lange takes maar ik vond het ook erg afstandelijk, ook al is dit de bedoeling van de regisseur geweest.
    Intimate Lightning: wel aardig maar was er niet van ondersteboven
    Portrait of Jason: mijlpaal in de experimentele gay/lesbian cinema.
    Nighthawks: eveneens een bekende film in de gay cinema, maar alleen voor die niche markt interessant denk ik.
    The only mature I care about is Victor Mature - The Boys in the Band

    Filmblog | DVD's/Blu-ray's | Filmlijstje | Last.fm

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •