Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 36 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Tannoy Revolution R2 zuilspeakers

    Hallo,

    Ik heb mijn 5.1 set van de serie Revolution van Tannoy.
    Mijn frontzuilen zijn de R2.
    Mijn achterspeakers zijn de R1

    Deze laatste wil ik graag vervangen voor de R2 zuilen, maar deze worden niet meer gemaakt. Ze hebben een nieuwe Revolutionlijn.

    Kan iemand mij helpen aan een adres of internetwinkel die deze "oude" Revolution serie nog verkoopt?

    alvast bedankt,
    Raymond
    Before Elvis, there was nothing (John Lennon)

  2. #2

    Standaard

    Op marktplaats staat nu een setje R3, als die prijs voor twee is val je je hier geen buil aan, denk ik.

    Doe je die voor en de oude naar achter, lijk me voor stereo nog beter in principe.
    Aannemende dat je er ook stereo mee draait.

    grtz
    Do you respect wood?

  3. #3

    Standaard

    Dank je wel vor je reaktie. Nee, ik draai nog geen stereo. Alleen films eigenlijk en af en toe tv.

    Maar waarschijnlijk gaat dit dan wel gebeuren. Ik zal ze eens opzoeken op marktplaats.

    Maakt het voor het geluid dat geen verschil? Ik dacht 4 dezelfde speakers dat dat juist mooier en beter zou klinken...?
    Before Elvis, there was nothing (John Lennon)

  4. #4

    Standaard

    Sterker nog: in principe 5 gelijke speakers ,bij 5.1.
    Maar dat gaat vaak niet ivm de beschkbare ruimte en opstelling.

    Nogmaals, voor dit geld lijkt het me voor jou een uitstekend upgrade.
    Wat ik begrijp is dat in de R3 iets grotere units zitten. en waarschijnlijk zijn ze zelf ook iets groter.

    Ik vermoed (ken alleen de R2) dat er niet veel verschil zal zitten in klankleur en dergelijke, lijkt me verwaarloosbaar klein, vooral als je het voor films gebruikt en gezien het geringe bedrag.

    (Zag dat er al op geboden is.)

    Op avreview zijn vrijwel alle kommentaren positief ook degen die hem vergelijken met de R2.

    Misschien dat je later nog een setje R3's op de kop kan tikken
    Do you respect wood?

  5. #5

    Standaard

    Op htforum word een setje R2 aageboden:
    http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=74498.0
    Do you respect wood?

  6. #6

    Standaard

    Dank jullie voor de reacties.
    Na overleg en meten ben ik eruit dat ik alleen voor R2 ga. Dit omdat de R3 boven ons dressoir uit komen te steken dan en dat is niet echt fraai.

    Bertje, ik zal eens kijken wat dat is. Die R3 waren nog te koop en was een setprijs, dus zeer zeker niet duur!
    Before Elvis, there was nothing (John Lennon)

  7. #7

    Standaard

    Weer eens actief bezig geweest en vanavond ga ik naar Den Haag. Kijken, luisteren en nagenoeg 100% zekerheidje 2 R2 zuilen aanschaffen. Via marktplaats.

    Zijn dus al lekker ingespeeld.

    Zijn er nog zaken waar ik rekening mee moet houden?

    De spikes zitten er niet bij. Die kun je toch gewoon nog aanschaffen of niet en wat kan ik dan het beste doen?

    Prijs is gewoon top. € 125,00
    Before Elvis, there was nothing (John Lennon)

  8. #8

    Standaard

    Zo...... eindelijk het dressoir de kamer uitgeknikkert?

    Waar je op letten moet...... tja, of alle speakers meedoen, er geen speakers zijn die aanlopen, de rubbers in goede conditie zijn...... de uiterlijke staat bepaal je zelf met je ogen en een deukje of krasje kan gebeuren als ze al "even" hebben staan inspelen

    Ga je over op rondom R2's of komen ze er extra bij en maak je een 7.1 opstelling?
    Have fun and enjoy your collection

  9. #9

    Standaard

    Hé hallo, als een van de weinige mannen in deze wereld krijg ik het wel bij mijn vrouw voor elkaar (die het allemaal geen biet interesseert) om 2 kleine speakers te vervangen voor 2 zuilen. Dus begin aub niet over het dressoir
    Trouwens het dressoir bevalt mij ook nog steeds prima.

    Nee, ik vervang de 2 sourround speakers voor zuilen.
    Bij mij is helaas een 7.1 opstelling niet mogelijk omdat de 6e en 7e speaker dan echt letterlijk in mijn nek zitten.

    De kap haal ik er zeker even af en zal eea even navoelen. Ook met afspeken.

    Tja, een krasje is prima, maar een blus uit het hout is uit den boze. Zelfs met 2e hands ben ik een mierenn....

    Dank je voor je reactie. Ik hoop dat ik op tijd terug ben en ze heb meegenomen. Kan ik ze ook gelijk aansluiten...
    Before Elvis, there was nothing (John Lennon)

  10. #10

    Standaard

    Laat maar weten hoe eea is afgelopen, ben benieuwd, en als je ze hebt, hoe ze dan in het geheel klinken.
    Have fun and enjoy your collection

  11. #11

    Standaard

    Het is prima verlopen. Ze klonken daar en nu thuis geweldig.
    ik heb het idee dat het eea wat voller aandoet. Er zit ook meer bass in.

    Ik heb de BD van Cars2 opgezet en naar de 1e race gekeken. Daar zitten wat momenten in die zeer veelvuldig de rears aanstuurt.

    Wat ik verder moet zeggen heb ik geen idee van. Ik heb het idee nu "meer" te hebben qua geluid.

    1 van de speakers is wat beschadigd, maar dat zie je niet, en zeker niet in de hoek waar ie staat. Maar ik heb kersenwas waarmee ik ook het dressoir lichtopschuur en insmeer. Dan is het weg.

    Maar ik ben een zeer gelukkig(er) mens, zeer tevreden met deze aankoop. En dat voor maar € 125,00. Niet gek dacht ik

    Als je nog tips hebt wat ik nog zou kunnen doen hoor ik het graag.
    In de receiver stonden mijn rears al op large, maar misschien is er nog meer?
    Before Elvis, there was nothing (John Lennon)

  12. #12

    Standaard

    hoi,
    weet niet of je een aparte subwoofer hebt,
    heb zelf ook 4 staande speakers maar heb ze niet op large staan maar op small,laat alles via de sub lopen,vind dit persoonlijker mooier,
    kwestie van uittesten.

  13. #13

    Standaard

    ik heb een aparte actieve subwoofer.
    Het is het testen zeker waard. Ga ik doen.

    Dank je voor je informatie/hulp

    Morgen wil ik de BD kijken van Expendables. Moet wel top geluid uitkomen dan denk ik.
    Before Elvis, there was nothing (John Lennon)

  14. #14

    Standaard

    gaat zeker goed komen met die film,
    zijn veel meningsverschillen over of large of small,
    als je op large gaat draaien moet je wel verrekt goede speakers hebben.
    blijft natuurlijk ook een kwestie van smaak.

  15. #15

    Standaard

    Tja, ik vind dat ik verrekt goede speakers heb. Maar er zijn altijd betere. En het is inderdaad ook smaak waarom je bepaalde speakers koopt of welke instellingen je gebruikt.
    Before Elvis, there was nothing (John Lennon)

  16. #16

    Standaard

    je hebt ook goede speakers,maar bedoelde hiermee speakers die wij helaas niet kunnen betalen

  17. #17

    Standaard

    Dat begreep ik ook hoor. Daarom zei ik ook dat wat ik heb in deze prijscategorie erg goed is. En je kan altijd beter. Maar ik kan nog wel duurder gaan, maar ik ben erg gelukkig/blij met wat ik heb.
    Before Elvis, there was nothing (John Lennon)

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jamiev Bekijk bericht
    hoi,
    weet niet of je een aparte subwoofer hebt,
    heb zelf ook 4 staande speakers maar heb ze niet op large staan maar op small,laat alles via de sub lopen,vind dit persoonlijker mooier,
    kwestie van uittesten.
    Zo heeft ieder het weer naar zijn eigen smaak, zelf heb ik geen full range speakers gekocht om ze dan als satellietjes te laten werken, bij mij staat alles full range, laat ze maar doen waar ze voor gemaakt zijn, gewoon alles weergeven waar ze voor bedoeld zijn.

    Alle kanalen kunnen immers ook full range aangestuurd worden
    Have fun and enjoy your collection

  19. #19

    Standaard

    goed zo.
    beter kan altijd,ben ook blij met mijn set wat ook duizend keer beter kan.
    wat betreft de instellingen op large of small moet je zelf ondervinden dit blijft toch altijd een kwestie van smaak,weet wel uit ervaring,vroeger jm labs gehad nu focal genoemd dat de speakers zelf meer rust krijgen en beter spelen als het laag via de sub loopt.
    een ander zal weer zeggen kun je ook wel sattelietjes nemen,maar uit verschillende onderzoeken blijkt dat dit ook weer niet waar is.
    succes ermee.
    gr jamie

  20. #20

    Standaard

    dvdprofifersfilmgek.
    zag net dat je ook had gereageerd,tegelijk met mij.
    tuurlijk moet ook iedereen zelf weten.

  21. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jamiev Bekijk bericht
    dvdprofifersfilmgek.
    zag net dat je ook had gereageerd,tegelijk met mij.
    tuurlijk moet ook iedereen zelf weten.
    Oke

    Geen probleem, maar ik heb mijn speakers niet gekocht om ze rust te geven, mijn Focals zijn nu aardig los, en als alle buren weg zijn(dat hoop ik tenminste) dan laat ik ze wel eens wat harder werken dan normaal, worden ze lekker soepel van, geloof me, ze klinken echt geweldig, maar dat kan natuurlijk aan het hele plaatje in zijn geheel liggen, receiver, instellingen, kabels en voor een heel groot deel natuurlijk ook de eigen smaak

    Het belangrijkrijkste is dat je er zelf helemaal tevreden mee moet zijn, zelf denk ik dat er nog veel te veel eigenaren, van toch wel heel leuke combinaties zijn, maar die er te weinig tijd in steken om eea lekker naar de eigen smaak in te regelen. Ik denk dat er ook nog eens een hoop angst een rol speelt die veel eigenaren tegenhoud om er eens lekker mee te experimenteren en te stoeien, te bang dat er dan weer iets niet werkt of dat er instellingen verloren gaan, die toch later gewoon weer teruggezet kunnen worden.
    Have fun and enjoy your collection

  22. #22

    Standaard

    Ik ben ontzettend blij nu met mijn gehele set.

    Angst heb ik niet. Ik vind het zo als het nu ingesteld is heerlijk klinken. Maar toch ga ik straks in de kerstvakantie eens lekker rommelen. Zeker nu ik de nieuwe speakers heb aangesloten.

    Op dit moment heb ik nog de simpele speakerkabels. Misschien ooit ns vervangen voor wat betere. Maar nogmaals, sinds mijn Marantz terug is van reparatie en hem weer opnieuw ingesteld te hebben, klinkt het beter dan daarvoor.

    @DVDProfilersFilmgek: welke speakers heb jij icm welke kabel?

    Zo, over 3 uur weekend en dan nog een week ploeteren, dan 2 weken vakantie. Kijk ernaar uit om veel films en series "weg" te kijken en te gaan rommelen met mijn instellingen.
    Fotocamara klaar om van de instellingen een schermafdruk te maken.
    Before Elvis, there was nothing (John Lennon)

  23. #23

    Standaard

    Front 2x Focal 836V
    Center 1x Focal 800V
    Rear 2x Focal 807V
    Backrears 2x Focal 806V
    Gebruikte kabel is OFC (2x)4mm2 van de rol, gekocht bij alle kabels.

    Kijk hier maar even, daar staat alles in woord en beeld:

    http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=70460
    Have fun and enjoy your collection

  24. #24

    Standaard

    Dat ziet er erg mooi uit.

    Zoals ik al dacht, helaas kan ik mijn twee oude rears niet inzetten als 7.1 opstelling. Die ruimte die jij achter bank hebt heb ik helaas niet.
    Dus maar op marktplaats denk ik.

    Nu langzaamaan ns kijken voor knap speakersnoer, maar moet ook niet te dik zijn. Het gaat nl langs de muren en helaas niet onder de vloer door.

    Vanavond zoals eerder aangegeven Expendables kijken. Lekker popcornfilmpje niet hoeven nadenken. Daar heb ik na de afgelopen periode de kracht niet meer voor.
    Before Elvis, there was nothing (John Lennon)

  25. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door raymonddeniet Bekijk bericht
    Dat ziet er erg mooi uit.

    Zoals ik al dacht, helaas kan ik mijn twee oude rears niet inzetten als 7.1 opstelling. Die ruimte die jij achter bank hebt heb ik helaas niet.
    Dus maar op marktplaats denk ik.

    Nu langzaamaan ns kijken voor knap speakersnoer, maar moet ook niet te dik zijn. Het gaat nl langs de muren en helaas niet onder de vloer door.

    Vanavond zoals eerder aangegeven Expendables kijken. Lekker popcornfilmpje niet hoeven nadenken. Daar heb ik na de afgelopen periode de kracht niet meer voor.
    Dankje, vind het er zelf ook mooi uit zien, al heeft dat een tijdje geduurd, heb behoorlijk lang gedraaid in een soort van proefopstelling om te kijken of 7.1 wel beviel.

    Als je echt de ruimte niet hebt, ja dan houd het op, brengen iig de oude speakers nog wat op.

    Goed speakersnoer hoeft niet duur te zijn, zeker als er geen duur merknaampje op staat, koper is koper, al zullen enkelen op het forum het daar niet mee eens zijn Je zou toekunnen met rondom (2x) 2.5mm2, maar iets dikker kan nooit geen kwaad, had zelf ook genoeg gehad aan (2x) 2.5mm2, maar dacht zoiets van iets dikker is mooier en in dit geval baat het niet, schaden zal het zeker niet en heb toen besloten om voor 4.0mm2 te gaan.

    Met een beetje googlen moet je wel een mooi kabeltje kunnen vinden, heb zelf nog geen jaar geleden, nog ongeveer €1,60 de meter betaald voor OFC 2x4.0mm2 , lijkt ondertussen al een heel stuk duurder geworden te zijn bij alle kabels , zag hier nog mooie prijsjes;

    http://www.eurooutletcenter.nl/index...FUGIDgodKH7dFA

    Ze schrijven OFC, maar dat zou ik voor de zekerheid navragen!!!(de prijs is namelijk iets te mooi om waar te zijn ), er wordt ook veel luidsprekerkabel verkocht met een aluminium \ koperverbinding en dat is toch wel even minder, dus goed uitkijken
    Have fun and enjoy your collection

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •