Pagina 1 van 4 1234 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 89 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard "Verliefd" op een filmpersonage?

    Oké, vooraleer ik hier reacties krijg in de aard van "dat is iets voor tienermeisjes!" of iets dergelijks, hear me out

    Een tijdje geleden voerde ik hierover een discussie met een kerel van ongeveer mijn leeftijd, die net Walk the Line had gezien en had gezegd dat hij "verliefd" geworden was op Reese Witherspoon, door haar vertolking van June Carter-Cash. Dit vond ik op zijn zachtst gezegd nogal vreemd overkomen uit zijn mond, want hij heeft net zoals ik een vrij cynische kijk op het leven en de liefde. Het was, zo zei hij, "de combinatie van elementen" die Witherspoon op dat moment voor hem de ideale vrouw maakte. Niet alleen haar uitzonderlijk mooie uiterlijk (we mogen het toegeven: Witherspoon stráált in Walk the Line), maar haar tekst, haar accent, haar acteerstijl, de hele rimram.

    Dit hield ik voor mezelf praktisch voor onmogelijk, tot ik vanmorgen BenX zag. Tegenspeelster Laura Verlinden staat er zo prachtig begripvol en understated te acteren, dat het lijkt alsof er een engel uit de hemel is gevallen. Nu (ongeveer vijf uur nadat ik de film heb gezien) loop ik nog steeds voortdurend aan haar te denken en gaat mijn hart er sneller door slaan, iets wat ik niet krijg door een gedachte aan de superstoten uit Hollywood, zoals een Scarlett Johannson of een Elisha Cuthbert. Met andere woorden: ik heb het zitten, ik ben verliefd De hele reden waarom me dit fascineert is omdat ik me na enkele mislukte escapades (waar we niet dieper op hoeven in te gaan ) heb voorgenomen nooit meer verliefd te worden.

    Hebben jullie het ooit meegemaakt: een (hoe kortstondig ook) gevoel van liefde, blozend gezicht en klamme handjes incluis, voor een acteur of actrice na het bekijken van een geweldige performance?

    Of is over gevoelens praten toch maar iets voor mietjes?
    Spleen, door Godfried Bomans
    Ik zit mij voor het vensterglas onnoem'lijk te vervelen. Ik wou dat ik twee hondjes was. Dan kon ik samen spelen.
    Mijn blog met filmbesprekingen
    Mercapto ergo sum - Ik zeik, dus ik ben...

  2. #2

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dennoman Bekijk bericht
    Of is over gevoelens praten toch maar iets voor mietjes?
    yep

    Haha, Just Kidding. Interessant onderwerp, maar eerlijk gezegt nooit "last" van gehad..
    TV: Panasonic TX-P50UT50 - Receiver: Onkyo TX SR313 - Blu-ray: Sony BDP-350B - Mediaplayer: Mede8er 600X3D - Console: Playstation 3 - Center: Mission M7C1 - Fronts: Mission 760Subwoofer: Pioneer SW110S - Kabels: Oehlbach


  3. #3

    Standaard

    Heb wel vroeger in mn slaapkamer naar buiten staan staren of e.t. in de tuin ging landen,maar dat heeft ie nooit gedaan.

    Over vrouwelijke personages ben ik nooit verliefd geweest al zou ik er bij een hoop zo op kruipen als ze me het zouden vragen

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door chev Bekijk bericht
    Over vrouwelijke personages ben ik nooit verliefd geweest al zou ik er bij een hoop zo op kruipen als ze me het zouden vragen
    Welja, dat is dus de grens die ik bedoel: geil of verliefd worden
    Ik ben ook een gezonde twintiger, dus met dat eerste heb ik bij het gros van de Hollywoodpopjes ook geen probleem
    Spleen, door Godfried Bomans
    Ik zit mij voor het vensterglas onnoem'lijk te vervelen. Ik wou dat ik twee hondjes was. Dan kon ik samen spelen.
    Mijn blog met filmbesprekingen
    Mercapto ergo sum - Ik zeik, dus ik ben...

  5. #5

    Standaard

    What-i've-Seen DVD (1214) / HD DVD (201) / Blu-ray (98)


  6. #6

    Standaard

    Wat staat er dan?

    Spleen, door Godfried Bomans
    Ik zit mij voor het vensterglas onnoem'lijk te vervelen. Ik wou dat ik twee hondjes was. Dan kon ik samen spelen.
    Mijn blog met filmbesprekingen
    Mercapto ergo sum - Ik zeik, dus ik ben...

  7. #7

    Standaard

    Ken de film en de dame niet, en google levert ook weinig op.
    Capitalization is the difference between "I had to help my uncle Jack off a horse.." and "I had to help my uncle jack off a horse.."

  8. #8

    Standaard

    BenX bedoel je? Wordt ook wel Ben X genoemd, was de officiële Belgische inzending voor de Oscars 2008.
    Spleen, door Godfried Bomans
    Ik zit mij voor het vensterglas onnoem'lijk te vervelen. Ik wou dat ik twee hondjes was. Dan kon ik samen spelen.
    Mijn blog met filmbesprekingen
    Mercapto ergo sum - Ik zeik, dus ik ben...

  9. #9

  10. #10

    Standaard

    In de jaren '60 was er een TV serie "De Zweedse Gouvernante" . "The Farmer's Daughter, met Inger Stevens in de hoofdrol als Katy Holstrum. Voor haar had ik warme gevoelens, dus dat zal wel een soort verliefdheid zijn geweest.
    Ze sprak ook met zo'n heerlijk zweeds accentje.



    Zij stierf in 1970 op 35 jarige leeftijd aan een overdosis. Iets wat ik onbegrijpelijk vond.

    Zij speelde o.a. ook in Hang 'Em High; A Guide for the Married Man; Firecreek; Madigan; 5 Card Stud, DVD's die ik natuurlijk in bezit heb.
    Laatst aangepast door Herman ter Lingen : 04-05-2008 om 10:21 Reden: correctie

  11. #11

    Standaard

    Jennifer Connelly in The House Of Sand And Fog.
    Ze is daar zo breekbaar en mooi, ik denk dat ik echt wel 2 weken daarmee heb gelopen.
    En zelfs nu als ik de film nog is een keer opnieuw bekijk krijg ik dat gevoel weer.
    Het is ook niet alleen een prachtvrouw maar ze kan ook super acteren:smile:

    Over gevoelens praten is overigens heel normaal in 2008
    Some Birds Aren't Meant To Be Caged

    Recente aanwinsten: Finding Nemo US, Universal Monsters - Essential Collection, La Vita E Bella, Lawrence of Arabia

  12. #12

    Standaard

    Ik heb normaal niet zo heel veel met Nicole Kidman, maar ik ben verliefd op haar in de Batman film.

    Oh ja, mogelijk heb ik een soortgelijke ervaring met Claudia Cardinale in Once upon a time in the west.
    Laatst aangepast door xtheduellistx : 04-05-2008 om 11:36
    Fight for the honour

  13. #13

    Standaard

    Op Michelle Pfeiffer vanaf dat ik haar met de lift omlaag zag komen in 'Scarface'. Toen was ik meteen verkocht en dat is tot op heden altijd zo gebleven. Heb bijna alle films van haar gezien en zij heeft mij nog nooit teleurgesteld met haar performance. Daarbij is ze ook nog eens zeer bescheiden en een beetje verlegen. Eigenschappen die je tegenwoordig niet veel meer ziet in Hollywood.

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door xtheduellistx Bekijk bericht
    Oh ja, mogelijk heb ik een soortgelijke ervaring met Claudia Cardinale in Once upon a time in the west.
    Oh ja, prachtige vrouw in een prachtige rol. Dat heb ik ook elke keer als ik die film kijk. Hetzelfde geldt voor Scarlett Johansson haar dromerige karakter in Lost in Translation.
    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

  15. #15

    Standaard

    - Maggie Gyllenhaal in 'Stranger Than Fiction'.
    - zoals ook eerder gepost: Claudia Cardinale in 'OUATITW'.
    - Leelee Sobieski in 'Eyes Wide Shut'
    Laatst aangepast door Antonio 'Tony' Montana : 04-05-2008 om 18:53
    Tony Montana: "Me, I want what's coming to me."
    Manny: "Oh, well what's coming to you?"
    Tony Montana: "The world, chico, and everything in it."

  16. #16

    Standaard

    Zou Jennifer Garner eens met mij naar de bios willen ????

    Zal wel niet .......... Dan maar met m'n eigen vrouwtje ook gezellig hoor .....

    Onze site : www.BillyGates.nl

    LG 50PV350 | Onkyo TX-SR806B | Denon DVD/SACD 1930 | A.C. RYAN PLAYON HD mini | Cisco 8455 DVB HD PVR |
    JBL Northridge E100 | JBL Northridge EC35 | JBL Northridge E80

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dennoman Bekijk bericht
    BenX bedoel je? Wordt ook wel Ben X genoemd, was de officiële Belgische inzending voor de Oscars 2008.
    Heb ik gisteren ook gezien. Goede film en geen lelijk meisje dat die rol speelt, maar ik viel nu ook niet meteen stijl achterover

    Ik hou het bij mijn crush op Elisha Cuthbert En Anna Paquin (Darkness, kleine rol in de X-men serie) zie ik ook graag bezig. Als we verder kijken als de hedendaagse actrices, kom ik waarschijnlijk bij Grace Kelly uit. Volgens mij de mooiste vrouw die ooit op het witte doek is verschenen.

    Maar van echte verliefdheid is denk ik geen sprake. Ik zou wel speciaal een film gaan kijken omdat deze vrouwen er in voorkomen, maar daar blijft het dan ook bij. Ik zit er nadien niet over te fantaseren ofzo

  18. #18

    Standaard

    Maar ik zou eigenlijk wel eens goede foto's willen zien van de persoon waarom dit topic gestart is
    Capitalization is the difference between "I had to help my uncle Jack off a horse.." and "I had to help my uncle jack off a horse.."

  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door EmDee Bekijk bericht
    Maar ik zou eigenlijk wel eens goede foto's willen zien van de persoon waarom dit topic gestart is
    Deze kan wel door de beugel


    http://www.flandersimage.be/content/...ssue_09_01.pdf
    Onze site : www.BillyGates.nl

    LG 50PV350 | Onkyo TX-SR806B | Denon DVD/SACD 1930 | A.C. RYAN PLAYON HD mini | Cisco 8455 DVB HD PVR |
    JBL Northridge E100 | JBL Northridge EC35 | JBL Northridge E80

  20. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door intexor Bekijk bericht

    Maar van echte verliefdheid is denk ik geen sprake. Ik zou wel speciaal een film gaan kijken omdat deze vrouwen er in voorkomen, maar daar blijft het dan ook bij. Ik zit er nadien niet over te fantaseren ofzo
    Nee dat is bij mij denk ik ook niet. Waarschijnlijk wel in 't begin, maar dat is dan langzaam overgegaan in bewondering en respect zeker naarmate je meer over de persoon weet. Kijk, mooie vrouwen zijn er genoeg. Maar het gaat om het totale plaatje wat ervoor zorgt of je fan van iemand wordt.

  21. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Lex v/d Moolen Bekijk bericht
    Oh ja, prachtige vrouw in een prachtige rol. Dat heb ik ook elke keer als ik die film kijk. Hetzelfde geldt voor Scarlett Johansson haar dromerige karakter in Lost in Translation.
    Precies hetzelfde hier. Cardinale's pure schoonheid spat van het scherm af in "C'era una volta il West" en Scarlett Johansson voert me mee naar Tokyo als ik "Lost in Translation" weer eens opzet... *Zucht*

    Trouwens, ook Liv Tyler's rol in "The Lord of the Rings" als Arwen mag er zijn.
    Laatst aangepast door Dennis Oosterhuis : 04-05-2008 om 14:37
    "Ash nazg durbatulûk, ash nazg gimbatul,
    ash nazg thrakatulûk, agh burzum-ishi krimpatul."

    Greetz, the Dude / Four-Star SafeTrader
    Last.fm | Filmlijst en -recensies | DVD Profiler

  22. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door intexor Bekijk bericht
    En Anna Paquin (Darkness, kleine rol in de X-men serie) zie ik ook graag bezig.
    Probeer dan ook eens: Finding Forrester, Almost Famous en 25th Hour.
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  23. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dennis Oosterhuis Bekijk bericht
    Trouwens, ook Liv Tyler's rol in "The Lord of the Rings" als Arwen mag er zijn.
    Voor Liv Tyler zou ik dan Stealing Beauty gaan kijken
    Capitalization is the difference between "I had to help my uncle Jack off a horse.." and "I had to help my uncle jack off a horse.."

  24. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Patrick vd H. Bekijk bericht
    Probeer dan ook eens: Finding Forrester, Almost Famous en 25th Hour.
    Finding Forrester en Almost Famous nog niet gezien, bedankt voor de tip

  25. #25

    Standaard

    Alabama uit True Romance. Tikkeltje ordinair, maar wel sexy, lief, mooi, taai. You're so cool......mmmmmmmmm

Pagina 1 van 4 1234 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •