De resultaten 1 tot 24 van 24 worden weergegeven.

Discussie: Christopher Nolan

  1. #1

    Standaard Christopher Nolan

    Alohá,

    Laten we deze er maar ook bij gooien. :wink:



    IMDB:
    http://www.imdb.com/name/nm0634240/

    Heeft ondertussen al enkele geweldige films op zijn C.V. staan waarvan ik Memento, Batman Begins en The Prestige
    tot mijn favorieten reken.
    Het is vooral uitkijken dit jaar naar zijn nieuwste project The Dark Knight, het vervolg op Batman Begins.

    Het is mij ook opgevallen dat in zijn twee laatste films (Batman Begins en The Prestige), hij oog heeft om landschappen te filmen.
    Zag er altijd fraai uit.
    Homer Simpson:"Please don't eat me! I have a wife and kids. Eat them!"
    YAH AZZURRI 87
    Barney Stinson:"Legen...Wait for it...Dary!"

  2. #2

    Standaard

    Eén van de beste regisseurs van dit moment. Memento, Insomnia, Prestige, de Batmans... deze man kan simpelweg geen slechte film maken...

  3. #3

    Standaard

    En nog niet in dit topic genoemd, zijn uitstekende debuut Following.

    O.a. verkrijgbaar als R2UK DVD.
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  4. #4

    Standaard

    Komt die ooit op de Nederlandse markt, Patrick?

    Is de enige die ik nog moet zien van dit nu al imposante oeuvre! Meesterlijke regisseur!

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Verhoeven Bekijk bericht
    Komt die ooit op de Nederlandse markt, Patrick?

    Is de enige die ik nog moet zien van dit nu al imposante oeuvre! Meesterlijke regisseur!
    Ik weet niet of die hier uitkomt, als ik zou moeten gokken, dan vrees ik van niet. Het is niet direct een film voor het grote publiek.

    Waarom niet voor de R2UK gaan?
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  6. #6

    Standaard

    Wil persé alles op R2NL hebben.

    Als ik me niet vergist zit in Following toch ook geld van het IFFR. Dat las ik ergens dit jaar in een blad...!

  7. #7

    Standaard

    Natuurlijk een geweldige, veelbelovende regisseur. Heeft vrijwel alleen maar geweldige films op z'n naam staan.

    Mij favoriete zijn "The Prestige" en "Memento". En natuurlijk ben ik erg benieuwd naar "The Dark Knight"... 8)
    "Ash nazg durbatulûk, ash nazg gimbatul,
    ash nazg thrakatulûk, agh burzum-ishi krimpatul."

    Greetz, the Dude / Four-Star SafeTrader
    Last.fm | Filmlijst en -recensies | DVD Profiler

  8. #8

    Standaard

    Allemaal zeer degelijke films, maar Memento heeft iets geniaals.
    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

  9. #9

    Standaard

    Inderdaad, een zeer goede regisseur. Het enige nadeel wat ik zou kunnen bedenken is dat door alle aandacht aan Memento en de Batman-films, Insomnia en The Prestige (Following ook, ook al heb ik die nog niet gezien) een beetje ondergesneeuwd raken. Jammer, want deze zijn minstens zo goed.
    If you have a milkshake, and I have a milkshake, and I have a straw. And my straw reaches acrooooss the room and starts to drink your milkshake... I drink your milkshake!

  10. #10

    Standaard

    Erg goede regiseur, ook ik kijk zeer uit naar 'the Dark night'

    Prestige, Batman begins, en memento zijn allemaal gewelidge films!
    I don't say words real good, I stare real well - Clint Eastwood.

    134 Blu ray's laatste aanwinst:
    Sherlock Holmes

  11. #11

    Standaard

    Geweldige regisseur inderdaad. Ik vind zelf 'Batman Begins' zijn beste werk gevolgd door 'The Prestige'.

    Ik heb 'Memento' nog maar 1 keer gezien en moet eerlijk bekennen dat ik de film toen niet zo heel erg goed vond. Maar dat kwam ook door het feit dat het erg laat is en eigenlijk geen zin meer had om een film te kijken. Deze binnenkort toch nog maar eens een keer kijken.

    Waarschijnlijk zal 'the Dark Knight' ook wel weer een topper worden maar of die film nog beter kan worden dan 'Batman Begins' is nog de vraag.
    Here at last, on the shores of the sea... comes the end of our Fellowship. I will not say do not weep, for not all tears are an evil.

  12. #12

    Standaard

    Inderdaad een geweldige regisseur, nu al een van mijn favorieten.

    Zelfs z'n slechtste film is nog bovengemiddeld goed (Insomnia).

    Ik heb Following trouwens een keer op de BBC gezien, misschien een tip om die zender in de gaten te houden? Volgens mij is Following nog nooit op een NL'se zender langs gekomen.

    Prestige, Memento en BB zijn toch geweldige films, ik kijk nu al uit naar wat hij na TDK gaat doen

    ps. z'n rottentomatoes score is ook indrukwekkend

  13. #13

    Standaard

    Following moet ik ook nog zien.
    Schijnt ook een hele goeie te zijn met wederom een non-lineaire verhaalstructuur.

    Komende week trouwens 2 Nolan films op de buis: 8)
    > Batman Begins (SBS 6)
    Maandag om 20.30 uur

    > Insomnia (Net 5)
    Vrijdag om 20.30 uur
    Homer Simpson:"Please don't eat me! I have a wife and kids. Eat them!"
    YAH AZZURRI 87
    Barney Stinson:"Legen...Wait for it...Dary!"

  14. #14

    Standaard

    Zowaar weer een nieuwtje te melden:

    Nolan zou graag een Bond-film maken!

    Geplaatst door Tako op 09-07-2010 13:38 - Bron: Deadline


    Christopher Nolan heeft in een interview met de BBC een open sollicitatie gedaan om een Bond-film te maken. De bewierookte regisseur van o.a The Dark Knight en het aankomende Inception (een film die niemand schijnt te mogen missen), moet eerst nog even Batman 3 afronden, maar daarna is de agenda leeg. Afgelopen week kwam nog het nieuws naar buiten dat Bond 23 voorlopig niet doorgaat wegens de geldproblemen binnen MGM. Met deze uitspraak van Nolan zou de Bond-franchise toch eenvoudig aan een koper te slijten moeten zijn. Warner Bros. iemand?

    “I’ve loved the Bond films since I was a kid. For me, they’re always about the expansiveness of cinema. The first Bond films set up infinite possibilities about the world they create. I’d love to do a Bond film.”
    Bron: filmtotaal

    Dit zou een hele interessante film kunnen opleveren, mocht het ooit zover komen.
    Homer Simpson:"Please don't eat me! I have a wife and kids. Eat them!"
    YAH AZZURRI 87
    Barney Stinson:"Legen...Wait for it...Dary!"

  15. #15

    Standaard

    Nog net voor de release van TDKR poept WB nog een Christopher Nolan Director's Collection uit op Blu-ray.

    http://www.dvdactive.com/news/releas...ollection.html

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door crocs Bekijk bericht
    Nog net voor de release van TDKR poept WB nog een Christopher Nolan Director's Collection uit op Blu-ray.

    http://www.dvdactive.com/news/releas...ollection.html
    Tja, incompleet (want geen Following en The Prestige), dezelfde uitgaven als de huidige en velen hebben wel 1 of meer titels al. Ik heb ze iig allemaal al, in de beste versie die er beschikbaar is, dus ik sla deze melkkoe sowieso al over....

  17. #17

    Standaard

    Nolan noemt zijn top 10 criterion titels.

    01. The Hit
    02. 12 Angry Men
    03. The Thin Red Line
    04. The Testament of Dr. Mabuse
    05. Bad Timing
    06. Merry Christmas Mr. Lawrence
    07. For All Mankind
    08. Koyaanisqatasi
    09. The Complete Mr. Arkadin
    10. Greed
    Homer Simpson:"Please don't eat me! I have a wife and kids. Eat them!"
    YAH AZZURRI 87
    Barney Stinson:"Legen...Wait for it...Dary!"

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door YAH87 Bekijk bericht
    Nolan noemt zijn top 10 criterion titels.

    01. The Hit
    02. 12 Angry Men
    03. The Thin Red Line
    04. The Testament of Dr. Mabuse
    05. Bad Timing
    06. Merry Christmas Mr. Lawrence
    07. For All Mankind
    08. Koyaanisqatasi
    09. The Complete Mr. Arkadin
    10. Greed
    Oke tof, moet wel een paar van die films nog zien.

    Nolan zit momenteel wel in mijn top3 beste regiseurs.
    De eerste film die ik van hem zag ooit is 'Memento' was helemaal verward na de eerste kijkbeurt, tweede kijkbeurt beviel beter, maar vind het toch 1 van zijn mindere films. The Prestige vind ik z'n beste.

  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BatMotor Bekijk bericht
    Oke tof, moet wel een paar van die films nog zien.

    Nolan zit momenteel wel in mijn top3 beste regiseurs.
    De eerste film die ik van hem zag ooit is 'Memento' was helemaal verward na de eerste kijkbeurt, tweede kijkbeurt beviel beter, maar vind het toch 1 van zijn mindere films. The Prestige vind ik z'n beste.
    Zo moeilijk was Memento toch eigenlijk niet. In feite ga je steeds een scene terug. Zou je de scenes precies andersom monteren, dan krijg je een normale film.

  20. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pieter Rijkers Bekijk bericht
    Zo moeilijk was Memento toch eigenlijk niet. In feite ga je steeds een scene terug. Zou je de scenes precies andersom monteren, dan krijg je een normale film.
    Niet helemaal. De zwart-witte gedeelten lopen chronologisch, de kleuren-gedeelten a-chronologisch. Als je de gehele film chronologisch gaat bekijken dan bekijk je eerst de zwart-witte gedeelten van voor naar achter (vanuit de "normale" cut) en aan het einde van de zwart-witte gedeelten gaat het over naar kleur en dan gaan de scenes terug naar het begin (van de "normale" cut). Daarom zie je in de "normale" cut ook aan het einde een overgang van zwart-wit naar kleur.

  21. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pieter Rijkers Bekijk bericht
    Zo moeilijk was Memento toch eigenlijk niet. In feite ga je steeds een scene terug. Zou je de scenes precies andersom monteren, dan krijg je een normale film.
    Heel moeilijk was die niet, maar je hebt wel het idee dat je iets gemist hebt ofzo, maar dat bleek infeiten niet zo.

  22. #22

    Standaard

    Op één van de special editions van Memento staat ook een chronological cut, waarbij de film dus in een normale volgorde is gemonteerd.

  23. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht
    Niet helemaal. De zwart-witte gedeelten lopen chronologisch, de kleuren-gedeelten a-chronologisch. Als je de gehele film chronologisch gaat bekijken dan bekijk je eerst de zwart-witte gedeelten van voor naar achter (vanuit de "normale" cut) en aan het einde van de zwart-witte gedeelten gaat het over naar kleur en dan gaan de scenes terug naar het begin (van de "normale" cut). Daarom zie je in de "normale" cut ook aan het einde een overgang van zwart-wit naar kleur.
    OK. Dat wist ik dan weer niet. T is ook al een paar jaar geleden dat ik hem zag, vandaar. Maar waar ik op doel: het is gewoon een bepaalde mindset, een knop die je ergens moet omzetten. En dan is het niet zo moeilijk. Overigens is Eternal Sunshine of the Spotless Mind ook zo'n film. En Curious Case of Benjamin Button in feite ook wel.

  24. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pastichio Rocker Bekijk bericht
    Op één van de special editions van Memento staat ook een chronological cut, waarbij de film dus in een normale volgorde is gemonteerd.
    Op de Duitse blu-ray is deze ook toegevoegd

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •