Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 43 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard PS3 kopen als blu-ray speler of wachten?

    Dag beste HD-liefhebbers. Zoals jullie zien heb ik me speciaal voor deze vraag geregistreerd. Ik wil al een tijdlang een HD-speler, maar wilde wachten tot de strijd tussen HD-DVD en blu-ray over was. Nu is 't dan zover en kan ik (toevallig) voor zo'n E 250 aan een bijna nieuwe PS3 komen. Nu heb ik al een xbox 360, dus voor de games is 't niet echt nodig, hoewel ik wellicht wel iets mee zal doen ' als ik hem toch heb'.

    Als ik een beetje speur is E 250 ook niet veel geld voor sec. een blu ray speler. Concrete vraag: zijn er echte nadelen van een PS3 als blu-ray speler t.o.v. stand alone spelers qua kwaliteit (beeld&geluid). Ik heb wat andere topics doorgekeken en kreeg de indruk dat jullie wel tevreden waren?

    Ter info: ik heb een Philips 37PF 9731 D als tv en een HK AVR 130 als dig. receiver. Ik dacht bij kopen 1,5 jaar terug dat de tv full HD aankon, omdat ik 1080p/P zag staan (ben ook maar een leek) maar ontdekte later dat de 1080p/P van Philips niet de universele 1080p was (of zoiets??) dus voelde me wat genaaid, maar goed. 1080i gaat iig wel, voor de xbox verkies ik 720p.

    Maar dus: wat zouden jullie doen? Die PS3 pakken voor 250 of wachten tot je voor dat geld een goede blu-ray stand alone kan kopen? (of kan dat al?) En zijn er dingen die ik wel 'moet beseffen'/rekening mee moet houden als ik een PS3 koop als speler? Als ik de PS3 koop zal ik het daar de komende jaren ook mee moeten doen, mijn bankrekening is nou niet zo groot dat ik aan de lopende band spelers kan kopen... Ik waardeer alle inputs en uiteraard ook suggesties die ik niet genoemd heb

    Thx!

    Des

  2. #2

    Standaard

    De PS3 is een uitstekende Blu-ray speler, en voor 250 euro zou'k 'em zeker niet aan mijn neus voorbij laten gaan 8).

    Nadeel tov (sommige) standalone spelers is dat de PS3 geen meerkanaals analoge uitgang heeft; kun je geen audio aan over HDMI, dan zul je dus geen profijt hebben van de high-res audioformaten als Multi-channel LPCM, Dolby TrueHD en DTS-HD MA. Maar je hebt wel nog altijd de gewone Dolby Digital en DTS streams via de optische uitgang uiteraard.

    Wat wel even van belang is, is dat je receiver overweg kan met 640kbps Dolby Digital. Veel core DD tracks gebruiken deze bitrate (waar DVD's doorgaans 448 of 392 kbps gebruiken), en niet alle receivers kunnen ermee overweg.

    Je TV is volgens de FAQ op de Philips site inderdaad niet geschikt voor 1080p signaal, ondanks de resolutie van het panel zelf. Je zult de PS3 dus op max 1080i moeten instellen.

  3. #3

    Standaard

    hey,
    Inderdaad , ik ben het eens met wat rob zegt, de ps3 is een uitstekende speler, heb hem zelf icm hk avr132
    En hoewel die geen true-hd en dts-hd kan afspelen, wordt je toch gewoon lekker verwend qua audio met die combinatie.
    Zou je over een tijd , een jaar ofzo, een andere reciever halen met hdmi aansluiting halen, kan je wel genieten van true-hd en dts-hd, aangezien de ps3 het ondersteund,
    250 euro? Moet je daar nog overnadenken?

  4. #4

    Standaard

    Voor de geintresseerden, die beschikken over een postbank internet sppar rekening.
    Via de rentepunten kun je vanaf morgen ivm de razende rentepunten actie een playstation 3 (40Gb) incl. de spellen Ratchet and Clank en Uncharted aanschaffen voor € 234,50 Daar komt dan wel nog € 19,95 verzend en admini bij. Teven dien je te beschikken over 23.450 rentepunten, uit eigen ervaring weet ik dat dit niet al te veel is en dus voor de meesten wel te doen is (anders misschien je ouders voor de jongeren onder ons).
    De actie van de PS3 loopt tot de voorraad op is, hoeveelheid onbekend. Het kan dus morgen middag al afgelopen zijn, maar misschien ook pas donderdag /. vrijdag etc...

    Ik zelf laat de actie aan me voorbij gaan, ik heb even getwijfeld maar ben niet zo'n spelletjes man momenteel en een dergelijk systeem als hoofdzaak voor Blu-ray gebruiken ben ik ook niet zo voor. Ik wacht dan liever dat ik een losse kan kopen die mooi ij de rest van mijn huidige systeem past en ik er een tv bij heb waar ik er ook echt nut bij heb om naar blu-ray om te stappen.

    Info pagina razende rentepunten

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rob van Hout Bekijk bericht
    Je TV is volgens de FAQ op de Philips site inderdaad niet geschikt voor 1080p signaal, ondanks de resolutie van het panel zelf. Je zult de PS3 dus op max 1080i moeten instellen.
    Wat heeft het dan eigenlijk voor zin dat het panel die resolutie wel heeft? Of was dit gewoon een vuile verkooptruc? (ik ben er ingetrapt iig) Zeker omdat de verkoper beweerde dat dit idd full HD was.

    Maar goed, de rest dank voor jullie mening, ik ga het maar doen denk ik

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door destroy81 Bekijk bericht
    Wat heeft het dan eigenlijk voor zin dat het panel die resolutie wel heeft? Of was dit gewoon een vuile verkooptruc? (ik ben er ingetrapt iig) Zeker omdat de verkoper beweerde dat dit idd full HD was.
    De TV heeft ook full HD resolutie. Het probleem zit 'm in de hoeveelheid data die moet worden verwerkt bij 1080p signaal (in ieder geval bij 1080p/50 en 1080p/60). Wanneer je 1080i aanbiedt, heb je overigens nog steeds de hele resolutie, alleen wordt het beeld dan omgezet naar een interlaced signaal door de speler, en teruggebracht naar progressive in de TV. Dat kan een lichte degradatie in beeldkwaliteit geven.

    Om deze reden zie je overigens steeds vaker expliciet aangegeven dat toestellen 1080p/24 ondersteunen (en evt. 1080p/50 /60).

    Maar goed, de rest dank voor jullie mening, ik ga het maar doen denk ik
    alleen "de rest"? .... hey, just because I'm the bearer of bad news .....

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rob van Hout Bekijk bericht



    alleen "de rest"? .... hey, just because I'm the bearer of bad news .....
    Precies! Die werden vroeger niet voor niets omgelegd!

    Nee geintje, dank voor je input

  8. #8

    Standaard

    Hallo allemaal,

    ik krijg van mijn vader na de zomervakantie (niet wanneer school begint, de laatste 2 weken dus wanneer we terug van vakantie zijn) een PS3 niet alleen ik, ook gewoon voor mij en mijn broertje. Maar die kost in Nederland ruim €400,- ik had dus op het internet gekeken en zag dat er mensen in Amerika waren die een PS3 gekocht hadden voor maar $180,- tot $200,- dat is dus maar €90,- tot €100,-.

    Dan is mijn vraag, zijn er mensen op dvd.nl die misschien weten, of dat ook echt waar is (dus in Amerika PS3 voor $180,- ongeveer) en zijn er dan betrouwbare sites waar je een PS3 kunt bestellen? Want waarom €400,- betalen als je hem voor €100,- kan krijgen dacht ik zo en mijn vader zij, als dat echt zo is dat ik hem meteen krijg en dat is dus minder wachten

    Ik wacht dus af op de reacties die hopelijk komen

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door wo2-freak Bekijk bericht
    Hallo allemaal,

    ik krijg van mijn vader na de zomervakantie (niet wanneer school begint, de laatste 2 weken dus wanneer we terug van vakantie zijn) een PS3 niet alleen ik, ook gewoon voor mij en mijn broertje. Maar die kost in Nederland ruim €400,- ik had dus op het internet gekeken en zag dat er mensen in Amerika waren die een PS3 gekocht hadden voor maar $180,- tot $200,- dat is dus maar €90,- tot €100,-.

    Dan is mijn vraag, zijn er mensen op dvd.nl die misschien weten, of dat ook echt waar is (dus in Amerika PS3 voor $180,- ongeveer) en zijn er dan betrouwbare sites waar je een PS3 kunt bestellen? Want waarom €400,- betalen als je hem voor €100,- kan krijgen dacht ik zo en mijn vader zij, als dat echt zo is dat ik hem meteen krijg en dat is dus minder wachten

    Ik wacht dus af op de reacties die hopelijk komen
    Werken mot je! ...

    Amerikaanse PS3 is voor het amerikaans stroomnet, tevens zal de BR speler regio gebonden zijn aan amerikaanse regio, verder is er ook nog zoiets als invoerrechten.

    Verder is de adviesprijs gewoon nog $399

    ps. wat moet je met 'n PS3 zonder HDTV?
    What-i've-Seen DVD (1214) / HD DVD (201) / Blu-ray (98)


  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door wo2-freak Bekijk bericht
    Hallo allemaal,

    ik krijg van mijn vader na de zomervakantie (niet wanneer school begint, de laatste 2 weken dus wanneer we terug van vakantie zijn) een PS3 niet alleen ik, ook gewoon voor mij en mijn broertje. Maar die kost in Nederland ruim €400,- ik had dus op het internet gekeken en zag dat er mensen in Amerika waren die een PS3 gekocht hadden voor maar $180,- tot $200,- dat is dus maar €90,- tot €100,-.

    Dan is mijn vraag, zijn er mensen op dvd.nl die misschien weten, of dat ook echt waar is (dus in Amerika PS3 voor $180,- ongeveer) en zijn er dan betrouwbare sites waar je een PS3 kunt bestellen? Want waarom €400,- betalen als je hem voor €100,- kan krijgen dacht ik zo en mijn vader zij, als dat echt zo is dat ik hem meteen krijg en dat is dus minder wachten

    Ik wacht dus af op de reacties die hopelijk komen
    Ik zie je berichtje langs vliegen en ik zou er niet aan beginnen als ik jou was ivm 3 punten:

    1. PS3 180 dollar klinkt als oplichting
    2. PS3 US heeft een andere DVD en BluRay regio waardoor je DVD's en BluRays met de NL regio niet kunt afspelen.
    3. Garantie dien je dan af te handelen waar je deze ook gekocht hebt.

    De PS3 is trouwens een uitstekende BluRay speler, zoals al vermeld dient je receiver wel te beschikken over een HDMI ingang welke geluid LPCM multi channel aan kan aangezien de HD formaten intern worden gedecodeerd en via HDMI uncompressed worden verstuurd naar je receiver. Uiteraard als je de nieuwe HD formaten wilt

    Als tweede worden dvd's geupscaled naar max 1080p resolutie ook kunnen bepaalde enchancements (moscito noise reduction b..v.) aangezet worden om de upscaling mooier te maken.

    Als nadeel heeft de PS3 dat deze geen echte afstands bediening heeft (kun je wel kopen) en je gebruik moet maken van de controller. Nog een nadeel is dat de PS3 warm kan worden en hierdoor geluid kan gaan maken wat je niet wilt, al moet ik zeggen dat bij de 40GB versie de drive eerder hoorbaar is dan de fan. Vriend van me heeft een 1080p sanyo beamer en die fan kwam boven het geluid van de PS3 uit, behalve als de diskdrive gaat zoeken op de BluRay disk dan hoorde je de PS3.

    Succes

    Amerikaanse PS3 is voor het amerikaans stroomnet
    PS3 heeft een automatische voeding welke tussen de 110 en de 240 V kan functioneren. Wel even een NL kabel/stekker kopen uiteraard.
    Laatst aangepast door Frank J. : 10-05-2008 om 15:27

  11. #11

    Standaard

    Ook ik kan de PS3 zeer aanbevelen als Blu-Ray speler (ondersteunt als een van de eerste Blu-Ray profile 2.0 en kan sinds kort DTS HD MA aan). Hij is tevens ook nog een goede DVD-speler (upscaler naar 1080p is erg goed). Tevens kun je vanaf een PC (of NAS) via het netwerk foto's, audio en video streamen naar de TV. Er zit ook nog een handige internet browser op. Alles werkt via draadloos of bedraad netwerk. Oh ja... en... je kunt er ook nog spelletjes op doen... En het mooie is... hij is ook nog een stuk goedkoper als standalone Blu-Ray spelers.

    De PS3 is trouwens erg stil (ik heb de 40GB versie).Ik heb er destijds via een actie van Sony een gratis afstandsbediening bij gekregen.Ik weet niet of de acie nog loopt, maar bij aankoop van 3 Blu-Ray titels van Sony kreeg je 'm gratis thuisgestuurd. Het ding werkt prima (moet er nog steeds aan wennen dat je niet met de AB hoeft te richten op de PS3, omdat het via bluetooth werkt)

  12. #12

    Standaard

    Oke, dus het is beter om de PS3 gewoon in Nederland te kopen? Dat voorkomt in ieder geval veel problemen en over de 3 maanden is de PS3 misschien wel rond de 300€ dus zoveel kan het ook niet schelen alleen het is rot dat ik nog 3 maanden moet wachten

    Ik zag hier ergens staan dat je een HD-tv of iets moet hebben om een PS3 te kunnen gebruiken als Blu-ray?
    Dus als ik nu een PS3 zou kopen in Nederland en ik wil er een blu-ray disc op af spelen maar heb gewoon een normale kleine tv, kan dat dan niet?

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door wo2-freak Bekijk bericht
    Ik zag hier ergens staan dat je een HD-tv of iets moet hebben om een PS3 te kunnen gebruiken als Blu-ray?
    Dus als ik nu een PS3 zou kopen in Nederland en ik wil er een blu-ray disc op af spelen maar heb gewoon een normale kleine tv, kan dat dan niet?
    het kan wel, alleen je gaat er qua resolutie niets op vooruit.
    What-i've-Seen DVD (1214) / HD DVD (201) / Blu-ray (98)


  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TJ Weissel Bekijk bericht
    het kan wel, alleen je gaat er qua resolutie niets op vooruit.
    Oke... wat kost zo'n ding? Mijn ouders willen een nieuwe grotere tv, toen we bij de MM gingen kijken, stond er helemaal rechts onderin bij de tv: Blu-ray
    Maar er zat geen blu-ray speler ofzo bij, is dat zo'n HD-tv / blu-ray-tv of wat het ook mag voorstellen? Was niet goedkoop in ieder geval...

  15. #15

    Standaard

    Waarom kijk je niet eens op Marktplaats ofzo? Er komen ook nog wel eens tweedehands exemplaren voorbij voor minder dan de hoofdprijs .

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rob van Hout Bekijk bericht
    Waarom kijk je niet eens op Marktplaats ofzo? Er komen ook nog wel eens tweedehands exemplaren voorbij voor minder dan de hoofdprijs .
    Oké, prima Ga meteen kijken nadat ik mijn blu-ray speler opgehaald heb

    (Ik gebruik de PS3 niet enkel als blu-ray speler, dat hij ook blu-ray discs afspeelt, is leuk maar het gaat mij nu ik mijn blu-ray speler heb zometeen, vooral om de games )

    Bedankt voor de hulp in ieder geval

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door wo2-freak Bekijk bericht
    Oké, prima Ga meteen kijken nadat ik mijn blu-ray speler opgehaald heb

    (Ik gebruik de PS3 niet enkel als blu-ray speler, dat hij ook blu-ray discs afspeelt, is leuk maar het gaat mij nu ik mijn blu-ray speler heb zometeen, vooral om de games )

    Bedankt voor de hulp in ieder geval
    Ook qua games, zou ik eerst voor 'n nieuwe tv gaan en dan pas de next gen console.
    What-i've-Seen DVD (1214) / HD DVD (201) / Blu-ray (98)


  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TJ Weissel Bekijk bericht
    Ook qua games, zou ik eerst voor 'n nieuwe tv gaan en dan pas de next gen console.
    Ik denk maar wel dat ik wacht ja, is het beste. En maar hopen dat GTA4 snel uitkomt voor de pc... kan niet wachten !

  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door wo2-freak Bekijk bericht
    Ik denk maar wel dat ik wacht ja, is het beste. En maar hopen dat GTA4 snel uitkomt voor de pc... kan niet wachten !
    Voor het geld dat je 'n PS3 wil gaan halen kan je 'n leuk 32" hd ready schermpje halen.

    Idd. je moet gewoon even afwegen of het de moeite wel waard is...
    What-i've-Seen DVD (1214) / HD DVD (201) / Blu-ray (98)


  20. #20

    Standaard

    als je de playstation om de games wilt kopen, dan moet je het gewoon doen, met een hd-tv is het natuurlijk mooier , maar bagger is het ook niet met een gewone tv hoor, je zult alsnog geweldig kunnen genieten van de ps3.
    ikzelf heb ook eerst nog met een gewone sd-tvtje gegamed en daarna pas een tv gehaald en erna pas een goed geluidssysteempje.

    anders ken je net zo goed zeggen een hd-tv is niet nodig want zenders zijn niet in hd....

    als je lekker wilt gamen, en zeker met de vette line-up die nu komt zou ik hem zeker kopen.

    voor blu-rays heeft het weinig zin omdat je nog geen hd-tv hebt.

  21. #21
    Super Member
    Registratie datum
    Jul 2005
    Woonplaats
    Destelbergen, België

    Standaard

    Ik snap niet waarom mensen nog altijd zeggen dat de PS3 veel goedkoper is dan een stand-alone BD speler.

    Ik heb prijzen gezien van de Panasonic DMP-BD30 voor 330 €, bij mijn weten is dit goedkoper dan een PS3. En die BD profile 2.0 lekker boeie, nog wat extras te downloaden voor je film, precies of zoveel mensen daarop zitten te wachten, ik althans niet. BD profile 1.1 is meer dan genoeg dacht ik zo.

  22. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door dragon Bekijk bericht
    als je de playstation om de games wilt kopen, dan moet je het gewoon doen, met een hd-tv is het natuurlijk mooier , maar bagger is het ook niet met een gewone tv hoor, je zult alsnog geweldig kunnen genieten van de ps3.
    ikzelf heb ook eerst nog met een gewone sd-tvtje gegamed en daarna pas een tv gehaald en erna pas een goed geluidssysteempje.

    anders ken je net zo goed zeggen een hd-tv is niet nodig want zenders zijn niet in hd....

    als je lekker wilt gamen, en zeker met de vette line-up die nu komt zou ik hem zeker kopen.

    voor blu-rays heeft het weinig zin omdat je nog geen hd-tv hebt.
    Uhmm... de vraag die ik nu stel is wel gewoon serieus en is dus over na gedacht.
    (Zeg ik al vast voor de zekerheid, voordat mensen het weer bij vervelende gebruikers topic plaatsen, omdat het voor sommigen een domme vraag kan zijn, ik vraag het omdat ik iets niet weet).

    Dan nu de vraag:

    Bestaat er ook een blu-ray tv?

  23. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door wo2-freak Bekijk bericht
    Uhmm... de vraag die ik nu stel is wel gewoon serieus en is dus over na gedacht.
    (Zeg ik al vast voor de zekerheid, voordat mensen het weer bij vervelende gebruikers topic plaatsen, omdat het voor sommigen een domme vraag kan zijn, ik vraag het omdat ik iets niet weet).

    Dan nu de vraag:

    Bestaat er ook een blu-ray tv?
    Blu ray is 'n drager.. net als DVD / CD etc. .. TV's die jij zoekt zijn Full HD of HD Ready schermen.
    What-i've-Seen DVD (1214) / HD DVD (201) / Blu-ray (98)


  24. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TJ Weissel Bekijk bericht
    Blu ray is 'n drager.. net als DVD / CD etc. .. TV's die jij zoekt zijn Full HD of HD Ready schermen.
    Ja, maar de vraag kwam bij me op omdat je: HD-dvd hebt en Blu-ray dvd.
    Jullie hadden het over een HD-tv dus ik dacht dan is er misschien ook een blu-ray tv
    Maar bedankt voor de info

  25. #25

    Standaard

    Is dit een goede deal: PS3voor€13,90PerMaandKlikVoorMeerInfo!

    Kijk ook bij specificaties (ik weet amper wat van PS3) jullie weten meer, dus kunnen jullie ook kijken of het wel/of niet geschikt is aangezien bij veel dingen niet een vinkje staat...

    Maar... er staat dat je 72 maanden €13,90 moet betalen dat komt uit op:
    €1000,80. Zouden jullie dat doen, aangezien in 1x betalen €430,- is maar hier merk je niet veel van omdat het klein beetje is? Ik had ook gezegd dat ik eerst zou wachten, maar dat gaat mij dus écht niet meer lukken nadat ik bij een vriend GTA4 gespeeld heb En al die trailers op youtube, volhouden lukt niet meer. Ik wil graag jullie advies aangezien ik (zoals eerder in mijn bericht) niets afweet van PS3...
    Laatst aangepast door wo2-freak : 11-05-2008 om 01:11

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •