Pagina 1 van 24 1234511 ... LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 578 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard The Criterion Collection op Blu-ray



    Wat is nu eigenlijk The Criterion Collection? Ze omschrijven het zelf zo:

    Citaat Oorspronkelijk gepost door criterionco.com
    The Criterion Collection, a continuing series of important classic and contemporary films, is dedicated to gathering the greatest films from around the world and publishing them in editions that offer the highest technical quality and award-winning, original supplements. Criterion began with a mission to pull the treasures of world cinema out of the film vaults and put them in the hands of collectors. All of the films published under the Criterion banner represent cinema at its finest. In our seventeen years, we've seen a lot of things change, but one thing has remained constant: our commitment to publishing the defining moments of cinema in the world's best digital editions.
    Of, zoals forum-member Eddy het in deze thread eens beschreef:

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Eddy
    Criterion Collection produceert zelf geen films, maar brengt films uit op dvd (vroeger laserdisc). Zoals ze het zelf zeggen, is Criterion Collection 'a continuing series of important classic and contemporary films'. Met andere woorden, ze brengen voornamelijk films uit die een belangrijke rol hebben gespeeld in de filmgeschiedenis. denk daarbij aan films van regisseurs als Ingmar Bergman, Andrej Tarkovski, Akira Kurosawa, Federico Fellini, Luis Bunuel, Michelangelo Antonioni, Rainer Werner Fassbinder, Sergej Eisenstein, Jean Renoir, Jean Cocteau en vele anderen.

    Waar andere bedrijven deze, minder commercieel aantrekkelijke, films vaak in kale versies op de markt brengt gaat Criterion vaak op zoek naar inhoudelijk sterke extra's. Zo vindt je vaak informatieve audiocommentaren, degelijke interviews en uitstekende documentaires op hun releases.

    En het belangrijkste van allemaal, ze nemen de films op een prima manier onder handen. Beeld en geluid worden gerestaureerd tot een vaak prachtig resultaat. Vooral hierdoor hebben ze hun goede naam verkregen en worden ze zeer gewaardeerd door filmliefhebbers over de hele wereld.
    Heel kort samengevat kan ik zeggen dat Criterion gewoon de meest hoogstaande uitgever van films op dvd ter wereld is. De films die ze uitbrengen zijn in de filmgeschiedenis van groot belang en de DVD's die ze produceren behoren tot de topstukken van ieders collectie.

    Een paar belangrijke links:

    - The Criterion Collection's site
    - Een overzicht van de catalogus van 'The collection'
    - Toekomstige releases
    - criterionforum.org: DE bron voor 'inside info' rondom Criterion, hun releases en film in brede zin
    - De Wikipedia-beschrijving van The Criterion Collection
    - De FAQ van criterionforum.org: hierin zijn vele wetenswaardigheden te vinden over Criterion.


    ************************************************** ************************************************** *****************
    De originele openingspost:

    The Criterion Collection, de onafhankelijke uitgever van arthouse en klassiekers, gaat in oktober een eerste serie Blu-ray's uitgeven. De tekst uit hun nieuwsbrief:

    Dear Criterion Collection Newsletter subscriber,

    We’ve got some exciting news for this fall, and we wanted you to hear it first.

    Our first Blu-ray discs are coming! We’ve picked a little over a dozen titles from the collection for Blu-ray treatment, and we’ll begin rolling them out in October. These new editions will feature glorious high-definition picture and sound, all the supplemental content of the DVD releases, and they will be priced to match our standard-def editions.

    Here’s what’s in the pipeline:

    The Third Man
    Bottle Rocket
    Chungking Express
    The Man Who Fell to Earth
    The Last Emperor
    El Norte
    The 400 Blows
    Gimme Shelter
    The Complete Monterey Pop
    Contempt
    Walkabout
    For All Mankind
    The Wages of Fear

    Alongside our DVD and Blu-ray box sets of The Last Emperor, we’ll also be putting out the theatrical version as a stand-alone release in both formats, priced at $39.95. Our Blu-ray release of Walkabout will be an all-new edition, featuring new supplements as well as a new transfer; we will also release an updated anamorphic DVD of Nicolas Roeg’s outback masterpiece at the same time.

    As a special thank you to our newsletter subscribers, we’d like to offer you all $10 off any order of $60 or more placed on on criterion.com through Monday, May 26. Just use the code OFBT and you’ll also qualify for free shipping.

    Enjoy spring!
    De eerste paar titels klinken mij nog niet heel interessant (behalve dan The Third Man en Wages of Fear) maar het is op zich een mooi begin. Wel had ik gehoopt dat een titel als Andrej Rublev bij de eerste paar releases zou zitten. Zoals ik in de grote Criterion-thread al zei ben ik wel benieuwd hoe ze regio-codering gaan toepassen. Ik ben bang dat dat voor Europeanen nogal nadelig gaat worden omdat ze er met hun DVD-releases ook vrij strict mee waren.
    Laatst aangepast door Richard B. : 03-02-2012 om 21:34

  2. #2

    Standaard

    Regiocodering zou in dit geval uitermate vervelend zijn omdat veel van de Criterion releases nooit door een andere maatschappij op blu-ray zullen worden uitgebracht.
    Voor dergelijke releases is regiocodering nutteloos, alleen om de rechten te beschermen van een maatschappij die er uiteindelijk toch niks mee doet?

    Naja, regiovrije spelers dan maar weer...

    Wel goed nieuws dat Criterion nu ook begint. Ik heb Wages of Fear nog van de 1e release en wilde deze misschien gaan vervangen door de 2e, maar nu kan ik wellicht beter wachten op de blu-ray. Criterion knapt veel oude films goed op, eens kijken of ze ook blu-ray waardig zijn opgeknapt.
    DVDProfiler Movie Collector
    LG OLED65C8PLA, Oppo UDP-203, Panasonic DP-UB824,Pioneer BDP LX88, Toshiba HD-XE1, Onkyo TX NR 5010, Velodyne DD15, Canton Vento 890, Q-Acoustics i7000, XBox360
    "Penguins mate for life. That doesn't surprise me much because they all look alike. It's not like they're going to meet a really new, great looking penguin someday."

  3. #3

    Standaard

    Als de disk regio vrij is dan ga ik the man who fell to earth aanschaffen.
    Ik wilde die al een tijdje aanschaffen op dvd maar ben nu blij dat ik gewacht heb!
    I don't say words real good, I stare real well - Clint Eastwood.

    134 Blu ray's laatste aanwinst:
    Sherlock Holmes

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Bettina Bekijk bericht
    Als de disk regio vrij is dan ga ik the man who fell to earth aanschaffen.
    Ik wilde die al een tijdje aanschaffen op dvd maar ben nu blij dat ik gewacht heb!
    De Criterion-dvd ervan is regio 1`dus dat beloofd niet veel goeds voor de BD.

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard B. Bekijk bericht
    De Criterion-dvd ervan is regio 1`dus dat beloofd niet veel goeds voor de BD.
    Alle dvd's zijn regiogebonden maar nu dat Blu-ray er is en maatschappijen de keuze hebben tssn regiovrij of niet. En als Criterion een groot publiek wil bereiken dan maken ze hun BD releases regiovrij. Het is enkel hopen.

  6. #6

    Standaard

    Ik dacht dat de dvd Wages of Fear regiovrij was, hopelijk de BD ook dan.
    DVDProfiler Movie Collector
    LG OLED65C8PLA, Oppo UDP-203, Panasonic DP-UB824,Pioneer BDP LX88, Toshiba HD-XE1, Onkyo TX NR 5010, Velodyne DD15, Canton Vento 890, Q-Acoustics i7000, XBox360
    "Penguins mate for life. That doesn't surprise me much because they all look alike. It's not like they're going to meet a really new, great looking penguin someday."

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Newboy Bekijk bericht
    En als Criterion een groot publiek wil bereiken dan maken ze hun BD releases regiovrij. Het is enkel hopen.
    Criterion heeft niet altijd de wereldwijde rechten om films uit te brengen. Heeft niets met de omvang van het publiek te maken. Als je die logica zou doortrekken, dan zou er nooit regiocodering hebben bestaan.

  8. #8

    Standaard

    Het verbaasd me trouwens dat na 1 jaar nog steeds geen standalone Blu-ray spelers regiovrij gemaakt kunnen worden. De eerste DVD spelers waren binnen een paar dagen al regiovrij gemaakt had ik begrepen.
    Blu-Rays: 33 and counting SD-DVDs: stopped counting

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door yuyuyu98 Bekijk bericht
    Het verbaasd me trouwens dat na 1 jaar nog steeds geen standalone Blu-ray spelers regiovrij gemaakt kunnen worden. De eerste DVD spelers waren binnen een paar dagen al regiovrij gemaakt had ik begrepen.
    Dat kan wel hoor, zie hier.

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Dat kan wel hoor, zie hier.
    Thanx for the tip! Wel erg prijzig nog. Hopelijk komen ze met een softwarematige tweak voor de ps3
    Blu-Rays: 33 and counting SD-DVDs: stopped counting

  11. #11

    Standaard

    Slecht nieuws. Criterion geeft in een nieuwe FAQ op haar website antwoord op de vraag wat zij met regiocodering gaat doen:

    Are Criterion's Blu-ray discs region-encoded?

    Yes. Criterion is licensed to sell most of its editions only in North America.
    Zie http://www.criterion.com/asp/faq.asp...%2C+2008#FAQ51

  12. #12

    Standaard

    Dat is ***. Is het al mogelijk om PS3's regiovrij te krijgen (zonder het illegale pad op te stappen)?

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door *NERAZZURRI* Bekijk bericht
    Dat is ***. Is het al mogelijk om PS3's regiovrij te krijgen (zonder het illegale pad op te stappen)?
    Volgens mij nog niet. Zelfs niet hardware-matig. Ik heb er in ieder geval nog niets over gelezen.

    Maar misschien dat iemand anders daar een beter antwoord op kan geven.

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door *NERAZZURRI* Bekijk bericht
    Dat is ***. Is het al mogelijk om PS3's regiovrij te krijgen (zonder het illegale pad op te stappen)?
    Aangezien Sony een flinke aandeel heeft in de filmwereld zal dit niet gebeuren. Ik vraag mij wel af, of de fabrikant (Philips, panasonic etc.) de vrijheid heeft om een regiovrije speler op de markt te brengen. Grote fabrikanten zullen wel allerlei belangen hebben maar een kleine onafhankelijke fabrikant? Wellicht Toshiba... niet klein maar heeft niet mee geholpen aan de ontwikkeling van blu-ray of in iedergeval niet gebonden aan in het verleden gemaakte afspraken.

  15. #15

    Standaard

    Is het regiovrij maken van Blu-Ray spelers überhaupt zo lastig dan? :sad:

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door *NERAZZURRI* Bekijk bericht
    Is het regiovrij maken van Blu-Ray spelers überhaupt zo lastig dan? :sad:
    Volgens mij kan dat op 2 manieren: aan de hardware knoeien of aan de software. Aan de hardware sleutelen is voor velen een brug te ver, software aanpassen maar dan loop je het risico dat de firmware updates niet gaan werken, en dat is denk ik vrijwel zeker het geval met een playstation 3. Heb overigens geen idee of een regiovrije ps3 mogelijk is.

  17. #17

    Standaard

    Erg jammer, ik houd zelf niet zo van het rommelen met mijn apparatuur. Heb alleen mijn Oppo softwarematig regiovrij gemaakt. Ik heb zowel blu-ray als hd-dvd en hoewel ik geen voorkeur had voor 1 van beiden maar een groot voordeel van hd-dvd vind ik wel dat je daar geen regioproblemen mee had.
    Ik snap ook niet waarom. Rechten maatschappijen, filmroulatie blahblah. Heren uitgevers ken uw klassieken !

  18. #18

    Standaard

    Eerste review van The third man is niet misselijk........voor alles de volle mep aan sterren. Al overdrijft blu-ray.com weleens.....

  19. #19

    Standaard Players

    Citaat Oorspronkelijk gepost door yuyuyu98 Bekijk bericht
    Het verbaasd me trouwens dat na 1 jaar nog steeds geen standalone Blu-ray spelers regiovrij gemaakt kunnen worden. De eerste DVD spelers waren binnen een paar dagen al regiovrij gemaakt had ik begrepen.
    Er bestaan idd nog geen remote hacks voor bd spelers...
    Wel kun je bijna elk type laten ombouwen, dat heb ik gedaan met mijn Panasonic BD50.
    Die speelt nu alle DVD's regiovrij, en voor blu door kiezen 1,2,3 voor A,B,C.

  20. #20

    Standaard



    The Last Emperor - Criterion Collection (Blu-ray)

    Criterion | 1987 | 165 mins | Rated PG-13 | Jan 06, 2009 (3 Weeks)




    Large: Front


    Video


    Video codec: TBA
    Video resolution: 1080p
    Aspect ratio: 2.00:1

    Audio


    English: DTS-HD Master Audio 5.1

    English: DTS-HD Master Audio 5.1 (less)

    Subtitles


    TBA
    (less)

    Disc


    TBA
    (Three-Star Trader) (Goldtrader)
    Mijn Setup: AV Reciever Onkyo HTR-960 THX 7.1 - Speakers Onkyo THX Full HD T SAMSUNG LE40M86BD - Blu-Ray speler Playstation 3

  21. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door misterfun Bekijk bericht
    Die staat bovenaan mijn BD-lijstje, alleen is hij regio A, dus dat wordt niks Dan nog maar even behelpen met de dvd-uitgave van Criterion.

    Misschien komt ie wel als gewone regio B BD uit, wat nog niet zo erg zou zijn omdat deze dan wellicht de oorspronkelijke 2.35:1 aspectratio heeft.
    Opstelling video/audio: Philips 65OLED803 / Denon AVR-X3500H / Sony UBP-X800 / Yamaha CD-S300 / Pro-Ject Debut II

  22. #22

    Standaard

    Mocht iemand zich afvragen hoe de Blu-ray Criterions er uit zien, hieronder wat foto's:


















  23. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door ChesterLM Bekijk bericht
    Vandaag de eerste Criterion BD binnen gekregen: Bottle Rocket.

    PQ is super, SQ kan ik alleen in stereo beoordelen (ik hou niet van surround) en is ook erg goed.

    Chungking Express en The 3th Man zullen nu ook snel aan m'n collectie toegevoegd worden.

  24. #24

    Standaard

    That reminds me

    Laatst El Norte ook ontvangen:

  25. #25

Pagina 1 van 24 1234511 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •