Pagina 3 van 21 EersteEerste 123456713 ... LaatsteLaatste
De resultaten 51 tot 75 van 521 worden weergegeven.
  1. #51

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Eric van Ballegoie
    Threads die niet gebruikt worden kosten ook geen computertijd en dus leveren die ook geen problemen op. De overbelasting komt door het posten zelf.
    Wat ik dus wel heeeeeel raar blijf vinden is het feit dat de vertraging alleen plaatsvind in de vroege avonduren. Overdag en later op de avond is er helemaal niets meer van te merken. Terwijl het aantal bezoekers vaak overdag veel groter is dan aan het begin van de avond.
    ? | Home Cinema | Gekeken Films/Series | Don't ask me... I use my brain to keep my ears apart.

  2. #52

  3. #53

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Charley Baak
    Wat ik dus wel heeeeeel raar blijf vinden is het feit dat de vertraging alleen plaatsvind in de vroege avonduren. Overdag en later op de avond is er helemaal niets meer van te merken. Terwijl het aantal bezoekers vaak overdag veel groter is dan aan het begin van de avond.
    Ja daar heeft Charley gelijk in. Vanavond was het weer precies zo!
    Four-Star Trader (236)

  4. #54

    Standaard

    General Chat hebben we tijdelijk even dichtgegooid, mijn excuses voor het ongemakt. Als het wat rustiger wordt zal ik GC later op de avond weer openen.
    Eric van Ballegoie

  5. #55

    Standaard

    Ik vind het tijdelijk slotje op GC wel een beetje overdreven,want de traag heid komt ook door de filmdiscussie subthread en dan met name de LOTR en Matrix thread.
    Veel teveel reactie´s natuurlijk.
    Meschien is het ook een opossing om de optie een reactie achter telaten bij sommige kas kraker resencie´s teschrappen zoals de recencie van LOTR 1&2 en The Matrix 2 die over vol zitten,met de zelfde reactie´s die ook in de film discussie´s hadden gekund.

  6. #56

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door M Balje
    Mischien is het ook een opLossing om de optie een reactie achter telaten bij sommige kas kraker resencie´s teschrappen zoals de recencie van LOTR 1&2 en The Matrix 2 die over vol zitten,met de zelfde reactie´s die ook in de film discussie´s hadden gekund.
    of om wat minder tv/journalistieke draadjes te openen

  7. #57

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Martin de Goeij
    Citaat Oorspronkelijk gepost door M Balje
    Mischien is het ook een opLossing om de optie een reactie achter telaten bij sommige kas kraker resencie´s teschrappen zoals de recencie van LOTR 1&2 en The Matrix 2 die over vol zitten,met de zelfde reactie´s die ook in de film discussie´s hadden gekund.
    of om wat minder tv/journalistieke draadjes te openen
    Sorry,Erik was me denk ik net vorterwijl ik mijn reactie aan het maken was.

  8. #58

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Johannes van den Bosch
    Kan de pagina niet vinden.
    De pagina waarnaar u zoekt, is mogelijk verwijderd, tijdelijk niet beschikbaar of de naam ervan is gewijzigd.
    [Reserveer hier uw ruimte voor uw reclameteksten]

  9. #59

    Standaard

    komt het misschien door het nieuwe cinemarathon gedeelte?
    ? | Home Cinema | Gekeken Films/Series | Don't ask me... I use my brain to keep my ears apart.

  10. #60

    Standaard

    *sorry, dubbele post*
    ? | Home Cinema | Gekeken Films/Series | Don't ask me... I use my brain to keep my ears apart.

  11. #61

    Standaard

    denk niet dat er veel mee bereikt word. Net zoals er al gezegd is naar mijn idee is het overdag een stuk drukker als savonds..

    Maar ja kan geen kwaad

  12. #62

    Standaard

    Misschien ook een idee om, in navolging van de nieuwe LotR-thread, een nieuwe thread te maken voor threads als:
    - Welke DVD heb je net gekeken ?
    - Welke DVD's hebben jullie de afgelopen tijd aangeschaft? #2
    - Welke DVD ga je nu kijken?

    :wink:

  13. #63

    Standaard

    Ik opteer ervoor om de eerste en de laatste uit dat rijtje zowiezo af te schaffen, evenals de word-of-mind thread.

    Morgen zullen wij overleg hebben over de toekomst van het GC-forum, maar houdt er rekening mee dat een groot deel van de 'onnodige' threads zullen moeten verdwijnen omdat GC nou eenmaal een veel te groot aandeel van het dataverkeer en de processorbelasting voor zijn rekening neemt.
    Eric van Ballegoie

  14. #64

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Eric van Ballegoie
    Ik opteer ervoor om de eerste en de laatste uit dat rijtje zowiezo af te schaffen
    Ik vind de eerste nog wel enigzins nuttig, althans alleen als er bij een gekeken film een korte mening of impressie wordt gegeven. Alleen een titel neerplempen heeft idd weinig nut.

    Ik hoop overigens wel dat de LotR Filmdiscussie 1 draad wel blijft leven, ondanks ie gesloten is? Daar staat ondanks er een flink aantal OT of randzaken instaan toch een schat van informatie waar we nog wel eens iets in terug willen zoeken. Dus niet weggooien, please ?
    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

  15. #65

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Eric van Ballegoie
    Ik opteer ervoor om de eerste en de laatste uit dat rijtje zowiezo af te schaffen, evenals de word-of-mind thread.

    Morgen zullen wij overleg hebben over de toekomst van het GC-forum, maar houdt er rekening mee dat een groot deel van de 'onnodige' threads zullen moeten verdwijnen omdat GC nou eenmaal een veel te groot aandeel van het dataverkeer en de processorbelasting voor zijn rekening neemt.
    Eric, hoe zit het met plaatjes en foto's eigenlijk? Nemen die veel ruimte in beslag? Bijvoorbeeld het plaats hier je foto's thread in GC.

    Ik denk dat een grote schoonmaak van het forum wel op zijn plaats is, maar begin bij de minst belangrijkste threads en wanneer het dan nog traag is, maak dan keuzes van de wat belangrijkere threads. Tenminste dat lijkt mij het meest logische.
    "Our sun is dying. Mankind faces extinction."

  16. #66

    Standaard

    Het zijn NIET de threads op zich, het is het overmatige GEBRUIK van de threads. Threads die stil staan niets te doen kosten geen processorkracht.

    De reden dat ik een aantal threads aan het sluiten ben is omdat ik wil proberen het forum (ook general chat) wat meer on-topic te krijgen en wat minder nutteloze threads over te houden waarin veel wordt gepost.
    Eric van Ballegoie

  17. #67

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Lex v/d Moolen
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Eric van Ballegoie
    Ik opteer ervoor om de eerste en de laatste uit dat rijtje zowiezo af te schaffen
    Ik vind de eerste nog wel enigzins nuttig, althans alleen als er bij een gekeken film een korte mening of impressie wordt gegeven. Alleen een titel neerplempen heeft idd weinig nut.
    Idd, daar is al vaker over gediscussieerd. Ik vind het een zeer interessante thread van welke heb je nu gekeken, omdat je zo meningen over films kan bekijken, maar als je er alleen een titel neerzet dan heeft het geen enkele nut. Misschien dat er een regeltje moet komen dat je er ook een mening van wat je van de film vond bij moet staan.

    Welke dvd ga je nu kijken voegt weinig toe, omdat je dan anderhalf uur later kan laten weten wat je er van vond in welke heb je nu gekeken thread.
    "Our sun is dying. Mankind faces extinction."

  18. #68

    Standaard

    Jaap,

    We (crew en gebruikers) moeten binnenkort gewoon maar eens gaan discussieren over wat er weg zou kunnen, het is uiteraard niet onze bedoeling om het forumplezier te vergallen. Maar ik denk dat het voor iedereen duidelijk is dat er iets moet gebeuren, zoals het nu gaat is het gebruik van het forum verre van optimaal.
    Eric van Ballegoie

  19. #69

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jaap22
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Lex v/d Moolen
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Eric van Ballegoie
    Ik opteer ervoor om de eerste en de laatste uit dat rijtje zowiezo af te schaffen
    Ik vind de eerste nog wel enigzins nuttig, althans alleen als er bij een gekeken film een korte mening of impressie wordt gegeven. Alleen een titel neerplempen heeft idd weinig nut.
    Idd, daar is al vaker over gediscussieerd. Ik vind het een zeer interessante thread van welke heb je nu gekeken, omdat je zo meningen over films kan bekijken, maar als je er alleen een titel neerzet dan heeft het geen enkele nut. Misschien dat er een regeltje moet komen dat je er ook een mening van wat je van de film vond bij moet staan.

    Welke dvd ga je nu kijken voegt weinig toe, omdat je dan anderhalf uur later kan laten weten wat je er van vond in welke heb je nu gekeken thread.
    Ik ken genoeg forums waar gebruikers worden aangesproken op het posten van dat soort zogenaamde 'ik ook' reacties en waar het de norm is om echt inhoudelijk zinvol te posten. Ik zou het niet verkeerd vinden om dat hier ook te gaan introduceren want het soort threads als 'wat voor dvd ga ik nu kijken?' voegen inderdaad maar weinig toe aan dit forum als ze op die manier gebruikt worden op 'postjes te scoren'. Eerlijk gezegd erger ik me er al tijden aan dat de bovenste helft van de lijst van topics in (vooral) de general chat BIJNA ALTIJD is gevuld met dezelfde (voor mij oninteressante) onderwerpen/threads. Het opdoeken daarvan zou het gebruik van dit forum voor mezelf in ieder geval een stuk leuker maken want dat betekend dat er meer aandacht is voor minder gangbare onderwerpen.

  20. #70

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Eric van Ballegoie
    Jaap,

    We (crew en gebruikers) moeten binnenkort gewoon maar eens gaan discussieren over wat er weg zou kunnen, het is uiteraard niet onze bedoeling om het forumplezier te vergallen. Maar ik denk dat het voor iedereen duidelijk is dat er iets moet gebeuren, zoals het nu gaat is het gebruik van het forum verre van optimaal.
    Natuurlijk, dat begrijp ik allemaal prima hoor. Ik denk dat iedereen liever een snel werkende forum heeft dan een trage, dus in dat opzicht goed bezig. Toch zit ik even te analyseren of het alleen maar door grote threads komt. Er spelen toch meer dingen, zoals de groeiende populariteit van het forum? Het is duidelijk dat in de spitsuren het traag verloopt en in de vroege en late uurtjes je prima aan de slag kan gaan hier.
    "Our sun is dying. Mankind faces extinction."

  21. #71

    Standaard

    Uiteraard heeft het te maken met de groei van de site en het forum! Maandelijks worden er over geheel DVD.nl bijna 3.000.000 pagina's bekeken op dit moment!
    Eric van Ballegoie

  22. #72

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Eric van Ballegoie
    Uiteraard heeft het te maken met de groei van de site en het forum! Maandelijks worden er over geheel DVD.nl bijna 3.000.000 pagina's bekeken op dit moment!
    Da's inderdaad best veel. Als ik het goed begrepen heb, dan kan het probleem dus komen door vooral veel korte berichtjes te plaatsen in een korte tijd. Zoiets als de Word of mind draad zou dus 1 van de boosdoeners kunnen zijn.
    ? | Home Cinema | Gekeken Films/Series | Don't ask me... I use my brain to keep my ears apart.

  23. #73

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Charley Baak
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Eric van Ballegoie
    Uiteraard heeft het te maken met de groei van de site en het forum! Maandelijks worden er over geheel DVD.nl bijna 3.000.000 pagina's bekeken op dit moment!
    Da's inderdaad best veel. Als ik het goed begrepen heb, dan kan het probleem dus komen door vooral veel korte berichtjes te plaatsen in een korte tijd. Zoiets als de Word of mind draad zou dus 1 van de boosdoeners kunnen zijn.
    Je moet het zo zie...iedere pageview is een query op de database. Dus niet alleen het kijken, maar ook het plaatsen. Het zou dus zeer denkbaar zijn dat dat 1 van de boosdoeners is.
    Mijn DVD verzameling laatste aanwinst(en): Cypher (Limited Edition Packaging), Black Hawk Down (2-disc collector's edition), Italian Job Boxset (1969/2003)

  24. #74

    Standaard

    Ik zou (als ik crew was) nieuwsgierig zijn naar de spreiding van al die views onder de forumbezoekers. Dus: wie genereerd er hoeveel views? Als er een groep is die exceptioneel meer views genereerd als het gros van de bezoekers (wat dan, lijkt me, de gebruikers van die 'chat-threads' zouden MOETEN zijn) dan zou ik wel weten wat mijn beslissing zou zijn...

  25. #75

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Max Davidse
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Charley Baak
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Eric van Ballegoie
    Uiteraard heeft het te maken met de groei van de site en het forum! Maandelijks worden er over geheel DVD.nl bijna 3.000.000 pagina's bekeken op dit moment!
    Da's inderdaad best veel. Als ik het goed begrepen heb, dan kan het probleem dus komen door vooral veel korte berichtjes te plaatsen in een korte tijd. Zoiets als de Word of mind draad zou dus 1 van de boosdoeners kunnen zijn.
    Je moet het zo zie...iedere pageview is een query op de database. Dus niet alleen het kijken, maar ook het plaatsen. Het zou dus zeer denkbaar zijn dat dat 1 van de boosdoeners is.
    Pakweg een jaar geleden waren de 'raad de (mainstream)film' threads heel erg populair. Er waren avonden dat er zo 8 berichtjes tegelijkertijd naar één of twee threads werden gestuurd, toen waren er helemaal geen problemen met de snelheid.. Er werd overigens toen nog wel gebruik gemaakt van andere forumsoftware.

    Ik heb ook het idee dat de reclame-banners er mee te maken hebben. Maar ik kan het fout hebben.
    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

Pagina 3 van 21 EersteEerste 123456713 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •