Pagina 3 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste
De resultaten 51 tot 75 van 120 worden weergegeven.
  1. #51

    Standaard

    Oke,

    als het dat was wil ik graag over op de volgende discussie:

    De Oorlogsfilm: Battle Of The Bulge

    Een film die gaat over de slag om de ardennen en onder andere een klassieker!

  2. #52

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door deTuinman Bekijk bericht
    Ik hou het kort, want ik walleen het oorlogspect erbij halen

    ik vond het gewoon overbodige bullshit, alsof ze nog miljoenen overhadden en het maar in de cgi en de grote set staken

    zelf denk ik ook dat het zo onnatuurlijk als de pest is, ik ben niet de kenner...
    Ik heb die film niet gezien maar dit klinkt niet echt positief. het lijkt erop dat zij die oorlogsscenes als beeldvulling hebben gebruikt.

    Ik heb de synopsis even gelezen en het gaat over iemand die een van hogere komaf in bed krijgt en haar jongere zus weet dat. Als er dan echt iemand wordt verkracht beschuldigd haar zus die man van verkrachting. Hij komt in de gevangenis en daarna moet/ gaat hij in dienst....

    Het klinkt inderdaad also de dienst/oorlogsperiode eruit had gekunt en ze gewoon een tijdsprong hadden kunnen maken voor het verloop van de film.

  3. #53

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door wo2-freak Bekijk bericht
    Oke,

    als het dat was wil ik graag over op de volgende discussie:

    De Oorlogsfilm: Battle Of The Bulge

    Een film die gaat over de slag om de ardennen en onder andere een klassieker!
    Ho ho.

    Eerst even mensen de kans geven om op de Tuinman te kunnen reageren!

  4. #54

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door wo2-freak Bekijk bericht
    Oke,

    als het dat was wil ik graag over op de volgende discussie:

    De Oorlogsfilm: Battle Of The Bulge

    Een film die gaat over de slag om de ardennen en onder andere een klassieker!
    als je geen zin hebt in deze discussie moet je gewoon wachten tot dat unaniem bekend is

  5. #55

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door deTuinman Bekijk bericht
    als je geen zin hebt in deze discussie moet je gewoon wachten tot dat unaniem bekend is
    Reageer dan ook op de discussie je zag toch dat ik niet meer reageerde, tot dat ik zag dat de discussie helemaal voorbij was?

  6. #56

    Standaard

    ? ik moet reageren terwijl ik begin, dat klopt niet
    net als je zin

  7. #57

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door wo2-freak Bekijk bericht
    Reageer dan ook op de discussie je zag toch dat ik niet meer reageerde, tot dat ik zag dat de discussie helemaal voorbij was?
    Geef mensen de kans om ergens op te reageren in plaats van zelf gelijk weer met een film te komen, je doet nu weer hetzelfde als in het vorige topic :wink:
    Actions speak louder than words

  8. #58

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door deTuinman Bekijk bericht
    ? ik moet reageren terwijl ik begin, dat klopt niet
    net als je zin
    Laten we tot morgen wachten...dan kunnen we alsnog een nieuwe film prikken.:wink:

  9. #59

    Standaard

    We waren bij the atonement. Iemand nog iets over deze film te vertellen? Ik heb hem nog steeds op mijn wenslijstje staan, dus kan er nog niks over vertellen.
    Actions speak louder than words

  10. #60

    Standaard

    In dat geval gaan we door met saving private ryan...daar die ook al ter sprake is gekomen en we dan nog even een mooie vergelijking kunnen maken met the thin red line..die in hetzelfde jaar uitkwam.

    Saving private ryan

  11. #61

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman Bekijk bericht
    In dat geval gaan we door met saving private ryan...daar die ook al ter sprake is gekomen en we dan nog even een mooie vergelijking kunnen maken met the thin red line..die in hetzelfde jaar uitkwam.

    Saving private ryan
    Oh... ik wou dat we weer eens op klassiekers over konden gaan (b.v. Casablanca )

  12. #62

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door wo2-freak Bekijk bericht
    Oh... ik wou dat we weer eens op klassiekers over konden gaan (b.v. Casablanca )
    Netjes je beurt afwachten!

    Saving private ryan is de nieuw te bespreken film!

  13. #63

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman Bekijk bericht
    Netjes je beurt afwachten!
    Oke, mag ik dan kiezen als we met SPR klaar zijn?

    Dan wil ik graag over naar: The Great Escape

  14. #64

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door wo2-freak Bekijk bericht
    Oke, mag ik dan kiezen als we met SPR klaar zijn?

    Dan wil ik graag over naar: The Great Escape
    Deze thread is niet alleen van/voor jou!

  15. #65

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman Bekijk bericht
    Deze thread is niet alleen van/voor jou!
    Waarom mogen andere personen dan wel verzoekjes indienen (zoals deTuinman!!)

  16. #66

    Standaard

    pfff gaan we weer
    Actions speak louder than words

  17. #67

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door wo2-freak Bekijk bericht
    Waarom mogen andere personen dan wel verzoekjes indienen (zoals deTuinman!!)
    't Is maar een tip: Als je ongeremd/zonder limiet wilt praten over een bepaalde film, dan kun je natuurlijk ook de 'individuele thread' van die film opzoeken. En als er nog geen is, dan kun je er zelf een aanmaken. Verder is deze thread wat 'losser'; er is hier geen limiet/beperking m.b.t. hoe lang je over een bepaalde film kunt discussiëren.
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  18. #68

    Standaard

    Leuk topic dit... er word gediscussieerd over welke film bediscussieerd mag worden.

    Saving Private Ryan, sterk begin maar naar mate het einde dichterbij komt vind ik het niveau van de film wel wat afnemen. Maar de landingsscene op Omaha Beach is natuurlijk legendarisch.

  19. #69

    Standaard

    De landingsscene en de laatste slagscène zijn erg goed. Verder gewoon een degelijke film met een wat oversentimenteel verhaal.
    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

  20. #70

    Standaard

    Dit is wat ik er een tijdje geleden (januari 2007) over schreef:

    Na de invasie op Normandië, krijgt Cpt. John H. Miller (Tom Hanks) de opdracht van hogerop om Pvt. James Francis Ryan (Matt Damon) op te zoeken en naar huis te brengen. Hij is de enige overgebleven zoon van een moeder wiens andere drie zonen allemaal zijn omgekomen in de Tweede Wereldoorlog. Als ze hem uiteindelijk hebben gevonden, proberen ze, voordat ze naar huis kunnen, een tactisch belangrijke brug te behouden. Dit verloopt alleen niet zonder slag of stoot...

    Deze film bevat voor mij één van de (of misschien wel dé) meest aangrijpende en indrukwekkende openingsscenes ooit, de landing op Omaha Beach tijdens D-Day. De kleppen van de landingsvoertuigen gaan open en terwijl de kogels je bijna letterlijk om de oren suizen, lijk je je haast in de film zelf te wanen door het uitstekende camerawerk. Je rent het strand op en ziet om je heen een soldaat op zoek naar z'n afgerukte arm, of een ander schreeuwend om z'n moeder, terwijl z'n ingewanden naast hem liggen... Deze scene zorgt keer op keer voor behoorlijk wat kippenvel en blijft tijdenlang op m'n netvlies gebrandt. Ook de scene waarin Medic Irwin Wade (Giovanni Ribisi) al bloedend (door een schotwond) doodsbang op de grond ligt en om z'n moeder roept , terwijl z'n maten om hem heen staan zorgt steevast voor koude rillingen. Wat te denken van het grondgevecht tussen Pvt. Mellish (Goldberg) en een Duitse soldaat, waar de Duitser tergend langzaam een mes in de borst van Mellish drukt . Allemaal scenes die me keer op keer koude rillingen geven en die deze film voor mij daarom de ultieme oorlogsfilm maken.

    Score: 9.5/10
    "Ash nazg durbatulûk, ash nazg gimbatul,
    ash nazg thrakatulûk, agh burzum-ishi krimpatul."

    Greetz, the Dude / Four-Star SafeTrader
    Last.fm | Filmlijst en -recensies | DVD Profiler

  21. #71

    Standaard

    Ja, het gevecht tussen de Duitse soldaat en Pvt. Mellish was ook wel heftig en hoe de Duitse soldaat voordat hij met Pvt. Mellish ging vechten eerst de andere Amerikaanse soldaten neerknalt en daar nog gewond op de grond ligt en misschien ook gezien heeft hoe die Pvt. Mellish dood gemaakt wordt...

    Wat ik wel raar vind aan Amerikaanse films tegen over Duitsers is:

    Als de Amerikanen aanvallen en of verdedigen tegen over de Duitsers, gaan ze niet dood aan 5 kogels in hun borst, benenen, armen, of kogels die in hun nek geraakt is, of wanneer er hele benen/armen eraf zijn. Dan zijn ze gewoon gewond en bewegen en krijsen als een gek. Maar wanneer een Duitser met 1 kogel in zijn been geraakt wordt, is hij meteen dood en zie je niets meer, geen gekrijs geen hulp enzo. Dat maakt films minder echt..

  22. #72

    Standaard

    Dat heb je als de Cameraman geallieerd is
    M'n LE collectie gaat grotendeels in de verkoop, zoek je nog iets ? Check m'n verkoop topic of vraag maar raak :D

  23. #73

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door romyyyy Bekijk bericht
    We waren bij the atonement. Iemand nog iets over deze film te vertellen? Ik heb hem nog steeds op mijn wenslijstje staan, dus kan er nog niks over vertellen.
    Als je een 'Un long dimanche de fiançailles' hebt gezien en kon waarderen, dan is Atonement hoogstwaarschijnlijk ook wel iets voor je.

    In beide films is het oorlogsverhaal niet echt het hoofdthema, maar is het eerder het decor waartegen de bijzondere, mysterieuze love stories zich afspelen.

  24. #74

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Qzyn Bekijk bericht
    Als je een 'Un long dimanche de fiançailles' hebt gezien en kon waarderen, dan is Atonement hoogstwaarschijnlijk ook wel iets voor je.

    In beide films is het oorlogsverhaal niet echt het hoofdthema, maar is het eerder het decor waartegen de bijzondere, mysterieuze love stories zich afspelen.
    prachtige film..un long dimanche de fiancailles...een setting tegen de 1ste wereld oorlog. maar er worden weldegelijk wat veldslagen e.d. in verwerkt.:wink: In long dimanche zijn beide aspecten dus duidelijk. Ik heb het gevoel dat de Tuinman het gevoel heeft dat de ww2 scenes weggelaten konden worden...omdat het eigelijk meer een thriller is dan een oorlogsfilm!

    WO2:
    Ook de Tuinman heeft netjes op zijn beurt moeten wachten!

    On topic:

    saving private ryan:

    Indrukwekkend begin met de aankomst van de Amerikaanse eenheden op Omaha beach! De verschrikkingen van de oorlog wordt hier goed in beeld gebracht...ledematen vliegen letterlijk in het rond en de Amerikanen laten zich ook niet onbetuigd in het doodschieten van Duitsers die zich overgeven (ook niet helemaal correct!)....

    Na de landing krijgt de leider van het peloton een opdracht om 1 persoon uit de oorlog te halen. Reden, al zijn drie broers zijn bij de invasie overleden! De hoogste mensen besluiten om toch deze ene jongen uit het oorlogsgeweld te halen om het gezin niet geheel kinderloos achter te laten...De leider van de groep tom hanks, die naar mijns inzien de rol prima invulling geeft. Hij komt echt over als een leider.
    Door allerlei omzwervingen en gebeurtnissen, zo denken ze de man gevonden te hebben maar blijkt het iemand anders te zijn met dezelfde naam maar andere geboorteplaats, vinden ze eindelijk de persoon die ze naar huis moeten begeleiden. deze is kapot van het bericht dat zijn 3 broers dood zijn maar hersteld zich en krijgt een sterk plichtsbesef. Hij kan en wil zijn makkers niet in de steek laten, waarna na een stemronde de groep besluit om hem bij de verdediging van de brug te helpen, met alle gevolgen van dien.

    Er vallen doden, mensen slaan volledig dicht in het gevecht, heldendom...alles komt voor in het laatste gedeelte!

    Waar the thin red line het doet met filisofie (wat je moet doorgronden), doet saving private ryan het met gevoel, wat je eigenlijk meteen voelt en meesleept in de film! Zo roept het soms kwaadheid op, verwondering etc.

    De vraagstukken die the thin red line oproept worden mijns inziens ook in saving private ryan besproken, heldendom, plichtsbesef, angst, dichtslaan etc.

    De grote vraag blijft natuurlijk: kun je een groep levende mannen op pad sturen in een zeer gevaarlijk oorlogsgebiedt om 1 persoon te redden?!

    De vraag roept ook bij de persoon zelf vragen op, omdat hij hoopt dat hij een goed leven heeft gehad en dat de gesneuvelden het waard zijn geweest om hem te redden!

    Waar the thin red line het met mooie beelden en filosofie doet, doet saving private ryan het met rauwe beelden, een beetje patriotisme, maar het meest met gevoel, wat je bij de strot grijpt en pas aan het eind van de film weer loslaat!
    Laatst aangepast door hstadman : 10-05-2008 om 14:02

  25. #75

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dennis Oosterhuis Bekijk bericht
    Dit is wat ik er een tijdje geleden (januari 2007) over schreef:

    Na de invasie op Normandië, krijgt Cpt. John H. Miller (Tom Hanks) de opdracht van hogerop om Pvt. James Francis Ryan (Matt Damon) op te zoeken en naar huis te brengen. Hij is de enige overgebleven zoon van een moeder wiens andere drie zonen allemaal zijn omgekomen in de Tweede Wereldoorlog. Als ze hem uiteindelijk hebben gevonden, proberen ze, voordat ze naar huis kunnen, een tactisch belangrijke brug te behouden. Dit verloopt alleen niet zonder slag of stoot...

    Deze film bevat voor mij één van de (of misschien wel dé) meest aangrijpende en indrukwekkende openingsscenes ooit, de landing op Omaha Beach tijdens D-Day. De kleppen van de landingsvoertuigen gaan open en terwijl de kogels je bijna letterlijk om de oren suizen, lijk je je haast in de film zelf te wanen door het uitstekende camerawerk. Je rent het strand op en ziet om je heen een soldaat op zoek naar z'n afgerukte arm, of een ander schreeuwend om z'n moeder, terwijl z'n ingewanden naast hem liggen... Deze scene zorgt keer op keer voor behoorlijk wat kippenvel en blijft tijdenlang op m'n netvlies gebrandt. Ook de scene waarin Medic Irwin Wade (Giovanni Ribisi) al bloedend (door een schotwond) doodsbang op de grond ligt en om z'n moeder roept , terwijl z'n maten om hem heen staan zorgt steevast voor koude rillingen. Wat te denken van het grondgevecht tussen Pvt. Mellish (Goldberg) en een Duitse soldaat, waar de Duitser tergend langzaam een mes in de borst van Mellish drukt . Allemaal scenes die me keer op keer koude rillingen geven en die deze film voor mij daarom de ultieme oorlogsfilm maken.

    Score: 9.5/10
    Dennis,

    toen ik die scene voor het eerst zag: de scene waar het mes tergend langzaam in de borstkas wordt gedrukt, kreeg ik een ontzettende woede over mij heen! Ik kon niet begrijpen waarom dat ander persoon niet kon ingrijpen en dit liet gebeuren! Naarmate de strijdt vordert herpakt die persoon zich en mengt zich nu ook fysiek in het strijdgeweld en schiet alsnog de Duitser dood die zijn makker heeft gedood! Zoals gezegd, dit zijn echte gevoels momenten...
    Laatst aangepast door hstadman : 10-05-2008 om 14:15

Pagina 3 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •