Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 72 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard INTERVIEW: Dennis Oosterhuis

    Hieronder volgt het interview met Dennis Oosterhuis.

    De vragen staan hier. Deze kan de geinterviewde kopiëren naar zijn post.

    P.S. Gelieve niet te posten in dit topic voordat Dennis zijn interview geplaatst heeft!

  2. #2

    Standaard

    Algemeen gedeelte:

    Wat is je echte voornaam; heeft deze nog een speciale betekenis?
    Mijn echte voornaam is hier al bekend, Dennis dus. Ik heb het aangedurfd (mede omdat ik nog geen betaalde baan heb) om uit de anonimiteit te stappen. Voor mijn naamwijziging stond ik bekend als 'Deep Within Gothic'. Mijn voornaam heeft verder geen betekenis, ik weet wel dat het afstamt van Dionysos, de Griekse God van de Wijn. En ik lust helemaal geen wijn...


    Wat is je geboortedatum?
    21 augustus 1983 heeft mijn moeder me op de wereld gedumpt, om 04:44 uur om precies te zijn, ik dacht toen bij mezelf: "Da's een leuk tijdstip..."


    Wat is je woonplaats; heb je daar altijd gewoond, vertel eens iets over je woonplaats?
    Momenteel woon ik in Haarlem, sinds juli 2005, maar ik heb 21 jaar in Balkbrug gewoond, een klein plaatsje (ca. 4500 inwoners) in het middennoorden van Overijssel. Ook heb ik nog een jaartje in Castricum gewoond, voordat ik in Haarlem terecht kwam. Haarlem is een stad zoals ik ze graag zie, mooie authentieke gebouwen in een fraai stadscentrum, waar het gezellig winkelen is. Ook stroomt er veel water door de stad. Haarlem lijkt dan ook wel een beetje op Zwolle, wat ik ook een mooie stad vind.


    Wat is je burgerlijke staat; ongehuwd / gehuwd / samenwonend, kinderen, leg uit/vertel?
    Op dit moment ben ik single, lekker rustig, maar geïnteresseerde dames kunnen zich altijd melden... :wink:

    Wat voor studie en/of werk doe je; wat studeer je / heb je gestudeerd, waarom? Wat voor werk doe je en wat houdt het in?
    Sinds augustus 2005 werk ik als vrijwilliger op het Vogelhospitaal Haarlem. We vangen hier gewonde en zieke (denk hierbij bijvoorbeeld aan olie- en verkeersslachtoffers, vandalisme en ziektes als botulisme), in het wild levende vogels (van duiven tot aan meeuwen en van kauwen/kraaien tot aan roofvogels), maar ook egels. Het werk bestaat uit het schoonmaken van hokken en bassins en het geven van eten en water. Verder ga ik binnenkort een opleiding Dierenverzorger volgen, omdat ik het gewoon superleuk vind om met dieren te werken. Ik heb de opleiding Systeembeheerder MKB afgerond, maar hierin ligt mijn toekomst niet, gewoon een foute keuze...

    Heb je nog andere hobby’s en/of passies naast film; leg uit/vertel?
    Jazeker. Muziek is ook een grote passie van me, niet actief, maar een wereld zonder muziek kan ik me niet voorstellen. Metal is wat er bij mij gedraaid wordt. Mijn favoriete bands zijn Moonsorrow, Ensiferum, Wintersun, Korpiklaani, (het oude werk van) Metallica, Legion of the Damned, Pantera, Nightwish, Therion, Sonata Arctica, After Forever, Iron Maiden natuurlijk en zo kan ik nog wel effe doorgaan, maar vooral Moonsorrow en Ensiferum draai ik erg vaak.
    Ook ben ik ook een groot voetballiefhebber. Ik volg drie clubs op de voet; Ajax en FC Zwolle in het binnenland en Liverpool in het buitenland. Maar Ajax is toch mijn cluppie. Ik heb een SupportersClubCard en bezoek per seizoen ongeveer 3 á 5 wedstrijden. Een seizoenskaart heb ik niet, omdat ik niet altijd kan op wedstrijddagen en ik het ook gewoonweg niet kan betalen.
    Verder dart ik graag en veel (1-2 uur per dag) en kun je dieren opzich ook zien als een hobby van mij en dan vooral Duitse Herders! Ik ben ermee opgegroeid en als ik het geld en de ruimte heb om zo'n prachtbeest in huis te nemen, had ik dat al lang gedaan. Mijn vader zit al sinds ik me kan heugen op een VDH club en als ik in het oosten ben, ga ik vaak mee.


    Ervaring met het Medium Film:

    Wanneer en hoe ben je voor het eerst in aanraking gekomen met het medium film?
    Ik kan me nog herinneren dat ik heel lang geleden graag keek naar tekenfilms zoals “Als Je Begrijpt Wat Ik Bedoel”, “Platvoet en Zijn Vriendjes” en natuurlijk de Disneyfilms. Mijn eerste filmervaring was “Predator”, die ik lang geleden op Sinterklaasavond zag (terwijl ik uiteraard veel te jong was ) en me sindsdien altijd bij is gebleven. En natuurlijk was ik vroeger fan van de actiehelden Stallone, Schwarzenegger, Van Damme en Seagal…

    Wat herinner je je nog van je eerste ervaringen met films, thuis of in de bioscoop?
    Zoals ik al zei was dat thuis dus “Predator”, in de bioscoop was dat “Jurassic Park”. Onvergetelijk! Als 10-jarig jongetje ben je bijna automatisch al geïnteresseerd in Dinosauriërs en als je ze dan zo levensecht op het scherm voorbij hoort en ziet bulderen; dan sta je wel effe met je mond vol tanden.

    Wanneer is film voor jou echt een hobby/passie geworden?
    Ik denk dat de boel echt uit de hand ging lopen, toen ik voor mijn verjaardag van mijn ouders een DVDspeler kreeg, een jaar of vier terug. Daarna ben ik ook fanatiek DVD’s gaan sparen en nu heb ik mijn eigen privé DVDtheek.

    Hoe benader jij het medium film; als zijnde kunst, entertainment of iets heel anders, leg uit?
    Dat ligt vooral aan de pretenties van een film, grote Hollywoodproducties zullen vooral gemaakt worden om grote massa’s publiek aan te spreken en dus vooral te entertainen, terwijl kleinere producties zich vaak wat meer richten op kunst en dus een geheel andere doelgroep hebben. Sinds kort kan ik echter van beide genieten.

    In hoeverre is film belangrijk in jouw leven?
    Toch wel erg belangrijk. Ik gebruik films bijvoorbeeld om te ontstressen, gedachten opzij te zetten en puur als vermaak. Eigenlijk gaat de TV bij mij alleen maar aan in combinatie met de DVDspeler. Er zijn slechts een handvol TV programma’s die ik tegenwoordig het kijken waard vind (De Lama’s, Expeditie Robinson, sport en Animal Planet).

    Wat vind jij van de technische ontwikkeling die films de afgelopen twee decennia doormaken?
    Mits het goed en niet overmatig wordt toegevoegd kan ik dit natuurlijk alleen maar toejuichen. Helaas is dat lang niet altijd het geval, maar over het algemeen worden films steeds realistischer (ook al hebben ze een ‘onrealistisch’ verhaal).

    Heb je zelf ooit overwogen de filmwereld in te gaan, of overweeg je dat nog steeds?
    Nooit overwogen, ik denk er nu soms weleens over na, maar het zal niks voor mij zijn. Laat mij maar lekker de films kijken en beoordelen…


    Film Algemeen:

    Wat is tot nu toe de beste film die je ooit hebt gezien en waarom?
    Dat is voor mij niet zo moeilijk, met afstand is dat “The Lord of the Rings”. Ik was al een groot liefhebber van Tolkien en toen ik hoorde dat Peter Jackson zich ging wagen aan het verfilmen van Tolkien’s meesterwerk was ik natuurlijk erg enthousiast, ook al zeiden velen dat het boek niet verfilmd kón worden. Maar dat Peter Jackson er zoiets van zou maken, had ik in mijn stoutste dromen ook niet verwacht.

    Wat is je favoriete filmgenre en waarom?
    Hmm…lastig… Wat ik wel weet is dat ik niet veel heb met Musicals en de Nederlandse films. Maar een favoriet genre? Nee, kan ik niet opnoemen, ik heb een brede filmsmaak.

    Wie is je favoriete acteur/actrice en waarom, wat is zijn/haar beste film?
    Ik heb meerdere favoriete acteurs, om er een paar te noemen: Alan Rickman (steelt in zijn eentje de show in “Robin Hood: Prince of Thieves” en verder natuurlijk ook geweldig als badguy in “Die Hard”) en Kevin Bacon (eigenlijk altijd gewoon goed, maar top in “Mystic River” en “The Woodsman”). Verder heb ik ook veel affiniteit met Steve Buscemi.
    Mijn favoriete actrice? Scarlett Johansson (al is het alleen al om haar rol in “Lost in Translation”) en Natalie Portman (“Léon”, “V for Vendetta”). Jodie Foster mag hier ook wel genoemd worden.

    En natuurlijk de volledige cast van “The Lord of the Rings”!

    Wie is je favoriete regisseur en waarom, wat is zijn/haar beste film?
    Je zou misschien denken Peter Jackson, maar bij favoriete regisseur denk ik toch aan zijn gehele oeuvre en PJ’s eerdere werk ligt niet helemaal in mijn straatje. Ik ga hier voor Joel en Ethan Coen, sinds ik “The Big Lebowski” voor het eerst zag en snel daarna enkele andere films van ze, ben ik overstag gegaan. De absurde karakters die vaak in hun films te zien zijn, zijn gewoonweg geweldig. Verder steken hun films erg goed in elkaar en wordt er altijd uitstekend geacteerd. Zelfs ‘matige’ acteurs/actrices halen het beste in hun naar boven in een Coen-film. Ook Martin Scorsese vind ik geweldig. Welke film je ook kijkt van deze man, het is altijd goed tot subliem.

    Welke filmster zou jij wel eens willen ontmoeten en waarom?
    Peter Jackson. Net als mij een groot Tolkien-fan en ik zou met hem heerlijk kunnen babbelen over “The Lord of the Rings” e.d. Bovendien wil ik graag een keer naar Nieuw Zeeland en dit zou een hele goede reden kunnen zijn…
    En Scarlett Johansson…

    Welke film vind jij het meest ondergewaardeerd en waarom?
    Pfff…moeilijk… Ik zou gaan voor “Hollow Man”, gewoon een leuke Verhoeven-film, maar slechts een 5,4 op IMDb. Toevallig ook nog een film met Kevin Bacon in de gelederen.
    En “Armageddon” is ook beter dan zijn cijfer op IMDb doet vermoeden (5,9).

    Welke film vind jij het meest overgewaardeerd en waarom?
    “Titanic”. Een leuk liefdesverhaal, maar come on…11 Oscars??

    Welke film(scène) laat jou huilen en waarom?
    Laten we vooraf even vaststellen dat als ik een goede film kijk, ik er ook helemaal in verzonken ben met mijn gedachtes. Met andere woorden, er zijn wel wat voorbeelden te noemen, waarbij ik het niet droog kan houden…
    Ten eerste natuurlijk “The Lord of the Rings”, het afscheid van Frodo en Gandalf in Grey Havens. Verder “The Green Mile”, uiteraard de scène waar John Coffey op de stoel komt te zitten, “Cast Away”, wanneer Tom Hanks’ karakter niet meer bij Wilson de volleybal kan komen en hem weg ziet drijven, “Forrest Gump”, het moment dat Forrest bij zijn stervende moeder staat en ook bij het einde van de serie “Friends” heb ik het altijd zeer moeilijk. De kracht van die serie vind ik liggen in het feit dat na verloop van tijd je de ‘vrienden’ als ’t ware bijna als je eigen vrienden gaat beschouwen.
    En vroeger natuurlijk bij een aantal tekenfilms, zoals “The Lion King”, “Bambi” en “Als Je Begrijpt Wat Ik Bedoel”.

    Welke filmsoundtrack kan jou het meest bekoren en waarom?
    Ahum…”The Lord of the Rings”…
    Nee, serieus, een geweldige score van Howard Shore, aangevuld met prachtige nummers van onder anderen Enya en Annie Lennox.
    Verder vind ik ook de soundtrack van de films van Quentin Tarantino en de Coen brothers erg goed samengesteld. En de scores van "Lost in Translation", de originele “Star Wars”films, "The Rock", "Braveheart", "Gladiator" en “Jurassic Park” zijn zeker ook het vermelden waard.
    Muziek kan heel erg belangrijk zijn in een film, het kan de film maken of breken.

    Welke film heb je het laatst bekeken en wat vond je er van?
    Geen film, maar een serie: “Lost”. Ik ben op dit moment bezig met seizoen 2 en, net als het eerste seizoen, gaat deze er in rap tempo doorheen. Superverslavend! Ik vind het een geweldige serie, al die mysteries, al die vragen die het oproept, waarvan er maar weinig worden beantwoord, heerlijk om je eigen theorieën erop los te laten.
    Bovendien wordt er ook erg goed in geacteerd en is de gebruikte muziek uitstekend!

    Hoe en wanneer kijk jij het liefste een film?
    Het liefste gewoon in mijn eigen huis, lekker onderuit gezakt op de bank, poten op de poef, m’n natje en m’n droogje bij de hand en de gordijnen dicht, zodat het lekker donker is.

    Wat moet er absoluut niet gebeuren wanneer jij een film kijkt?
    Vooral niet storen, niets is zo irritant als je helemaal in een film zit en er dan bijvoorbeeld een mobieltje afgaat of als er iemand aanbelt. Verder wil ik een film vaak in één keer afkijken, dus naar het toilet gaan o.i.d. doe je maar vooraf.



    Van DVD tot HT:


    Wanneer kwam jij voor het eerst in aanraking met DVD?
    Dat zal ook het moment zijn geweest, toen ik op mijn verjaardag die DVD speler kreeg van mijn ouders, ik kreeg er meteen wat DVD’s bij en toen was het hek van de dam…

    Wat was je eerste DVD en hoe was je eerste DVD ervaring, hoe anders als VHS was het?
    Mijn eerste DVD was de special edition van “The Lord of the Rings: The Two Towers”, die ik nog voor mijn verjaardag kocht. Veel handiger in gebruik dan een VHS natuurlijk, het makkelijk skippen van scènes bijvoorbeeld. En de waarde van (goede) extra’s kan ik ook altijd waarderen.

    Hoeveel DVD's koop je gemiddeld per maand en hoe groot is je collectie?
    In het begin ging het hard, kreeg ik elke week wel één of twee pakketjes binnen. Inmiddels ben ik iets kritischer wat betreft mijn aankopen, maar wil het soms nog wel eens hard gaan. Gemiddeld genomen zit ik het laatste halfjaar op een DVD of vijf/zes per maand.
    Mijn collectie beslaat op dit moment 423 DVD's, zegt DVDProfiler.

    Heb je op dit moment een kijkachterstand, zo ja, hoeveel?
    Ja, 11 films, te weten: “Atonement”, “Bad Santa”, “Eastern Promises”, “Harsh Times”, “Intolerable Cruelty”, “Love Actually”, “Rosemary’s Baby”, “Scoop”, “Shi mian mai fu”, “Shichinin no samurai” en “The Elephant Man”.
    Verder is “Mallrats” nog onderweg. Ik houd graag de kijkachterstand in leven, zodat je altijd terug kunt vallen op een DVD die je nog niet gezien hebt.

    Waar kijk jij naar bij de aanschaf van een DVD; de verpakking, de extra's, het geluid of toch enkel de waarde van de film, leg uit?
    Zoals ik al zei, vind ik extra’s interessant, dus als er een (waardige) S.E. van een film bestaat, zal ik daar waarschijnlijk voor gaan. En ik kijk ook naar de verpakking, ik heb bijvoorbeeld liever een digipack dan een keepcase. Geluid geef ik (nog) niet zo om. Al baal ik wel als er geen DTS op een DVD zit, waar dit in andere landen wel het geval zou zijn.

    Wat is je mooiste/meest waardevolle DVD, wat is er zo speciaal aan?
    Tja, dat zullen toch mijn Extended Editions zijn van “The Lord of the Rings” zijn. Alles lijkt perfect aan deze DVD’s, de film, het geluid, de extra’s…
    Ook ben ik erg blij met de “Alien”-quadrilogy. Uitstekende Director's Cuts met een shitload aan extra's.


    Ben je van plan over te stappen naar BluRay DVD binnen afzienbare tijd?
    Niet binnen afzienbare tijd. De spelers zullen eerst een stuk goedkoper moeten worden. Mocht het er ooit van komen, zoek ik zeker een makkelijk regiovrij te maken speler uit, want ik heb nu toch wel door dat dat voor mij vele voordelen zou hebben. Ik baal nu al dat ik een aantal uitgaves niet kan aanschaffen, omdat ik regiogebonden ben.

    Heb je een Home Theater setup thuis?
    Ja.

    Welke merken zitten daarin?
    Niet veel bijzonders hoor, het is nog altijd dezelfde simpele huis-tuin-en-keuken-set die ik op mijn verjaardag had gekregen. Het merk is Panasonic. Mijn TV is een LG LCD HD-Ready van 82cm.

    Wat zou je willen verbeteren in je huidige setup?
    Tja, ik ben eigenlijk wel toe aan een volledig nieuwe setup, behalve de TV, want die is net twee jaartjes oud. Alleen dat geld, hè?

    Is je Home Theater in een aparte ruimte of is deze geintegreerd in je woon/slaapkamer?
    Mijn HT staat in de woonkamer.

    Ben je al High Definition proof?
    Gedeeltelijk. Mijn TV dus wel, maar de speler nog niet.

    In hoeverre is de grootte van jouw kijkscherm belangrijk voor je filmbelevenis?
    Belangrijk. Voordat ik twee jaar geleden de TV kocht had ik slechts een CRT’tje van 40 cm. Het verschil met toen is ongelooflijk. De hele belevenis is anders.
    Als ik ooit het geld en de ruimte ervoor heb, zou ik erg graag een aparte HT-ruimte willen hebben. Maar zover is het nog lang niet.



    De site van DVD.nl:


    Sinds wanneer ben je lid van DVD.nl?
    18 januari 2006 kwam ik het forum verrijken met mijn aanwezigheid. 8)

    Hoe ben je hier terecht gekomen?
    Zoals ik al meerdere leden hier terecht heb zien komen. Ik tikte www.dvd.nl in en TADAAH!!!

    Wat heb je geleerd van deze site?
    Op filmgebied onnoemelijk veel. Ik maakte kennis met regisseurs waar ik tot dan toe nog nooit van had gehoord (de Coen’s… :wink: ), ben inmiddels een klein beetje thuis in Aziatische cinema en kijk films, waarvan ik nooit had gedacht ze ooit te zien.
    Ook qua verpakkingen en winkels heb ik veel geleerd. Voordat ik hier kwam, haalde ik mijn DVD’s altijd in de FRS of VanLeest. Nu weet ik dat ik die winkels zoveel mogelijk moet zien te mijden.

    Wat vind je het leukste aan deze site, welke onderdeel van de site?
    De OHT!
    Maar ik kom ook vaak in het voetbaldraadje, diverse filmdiscussies en de ‘Welke film heb je net gekeken’-thread. Sinds kort mag het ‘Interviews’ subforum dus ook rekenen op mijn aanwezigheid. :wink:

    Zou je, indien je dat niet al bent, onderdeel willen uitmaken van de DVD.nl crew en waarom wel/niet?
    Mocht de nood aan de man zijn, wil ik me best beschikbaar stellen. Ik heb toch tijd zat en ben vrijwel 24/7 op het forum te vinden.

    Heeft deze site je eerder veel geld gekost (TKA subfora) of toch eigenlijk veel geld bespaard (Pricewatch/Kortingsbonnen)?
    Tja, dat zal zeer waarschijnlijk het eerste zijn. Ik heb wel wát geld bespaard d.m.v. vooral kortingscoupons en –links, maar ik heb sinds ik hier kom zóveel films en regisseurs die ik niet kende aan mijn collectie/wishlist toegevoegd, dat het me zeker meer geld gekost heeft.

    Hoe vaak ben je op de site te vinden?
    Zoals ik al zei, vrijwel 24/7…ahum…

    Ben je verslaafd aan deze site?
    Nee joh! Met die 10.000+ posts zet ik jullie allemaal op het verkeerde been…

    Slaat bij jou de paniek toe wanneer DVD.nl tijdelijk uit de lucht is?
    Het schuim komt op de mond, zweet breekt uit – overal… Ik weet me geen raad, de wereld vergaat…

    Zou je graag (vaker) mede forumleden ontmoeten voor een meeting/gezellig samenzijn?
    Ik heb al een paar keer via kleine OHT-meetings medeforummers kunnen ontmoeten en dat zal zeker vaker gebeuren. Op grote schaal lijkt het me ook wel leuk, alleen is dat een stuk lastiger te plannen.



    Tot slot:


    Hoe vond je dit interview?
    Leuk om te doen.

    Wie is de volgende die aan de beurt is voor het interview?
    Ik vind het tijd worden voor een mod. Dus bij deze wil ik de beurt graag doorgeven aan Herjan Hakkers!

    Wat is je favoriete filmversnapering?
    Normaal zou ik zeggen: een cola'tje (Coca welteverstaan) met een zak naturel chips, maar ik ben aan het afvallen, dus dat zit er momenteel niet in.

    Welke vraag wil je toevoegen aan het interview?
    Heb je ook een favoriet filmpersonage? Zoja, wie?
    Heb er zelf een aantal, in no particular order:
    - Éomer - Karl Urban (The Lord of the Rings)
    - Lurtz - Lawrence Makoare (The Lord of the Rings)
    - Gríma Wormtongue - Brad Dourif (The Lord of the Rings)
    - Peregrin "Pippin" Took - Billy Boyd (The Lord of the Rings)
    - James "Sawyer" Ford - Josh Holloway (Lost)
    - Mr. Blonde/Vic Vega - Michael Madsen (Reservoir Dogs)
    - The Dude/Jeffrey Lebowski - Jeff Bridges (The Big Lebowski)
    - Jesus Quintana - John Turturro (The Big Lebowski)
    - Cosmo Kramer - Michael Richards (Seinfeld)
    - Chandler Bing - Matthew Perry (Friends)
    - Basil Fawlty - John Cleese (Fawlty Towers)
    - Hannibal "The Cannibal" Lecter - Anthony Hopkins (The Silence of the Lambs)
    - Sheriff of Nottingham - Alan Rickman (Robin Hood: Prince of Thieves)
    - John McClane - Bruce Willis (Die Hard)
    - Mystique - Rebecca Romijn (X-Men)
    Laatst aangepast door Dennis Oosterhuis : 12-05-2008 om 20:15 Reden: typefoutje
    "Ash nazg durbatulûk, ash nazg gimbatul,
    ash nazg thrakatulûk, agh burzum-ishi krimpatul."

    Greetz, the Dude / Four-Star SafeTrader
    Last.fm | Filmlijst en -recensies | DVD Profiler

  3. #3

    Standaard

    Wat bedoel je met een Verhoeven-film? Een "overgewaardeerde drol"?
    Spleen, door Godfried Bomans
    Ik zit mij voor het vensterglas onnoem'lijk te vervelen. Ik wou dat ik twee hondjes was. Dan kon ik samen spelen.
    Mijn blog met filmbesprekingen
    Mercapto ergo sum - Ik zeik, dus ik ben...

  4. #4

  5. #5

    Standaard

    Zeker!
    En leuk dat je Alan Rickman noemt, kan diens droge humor die hij in zijn rollen stopt ook zeer waarderen.
    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

  6. #6

    Standaard

    Weer een leuk interview.
    Dennis,sommige antwoorden lijken wel door mij geschreven. Voorbeelden: ook ik ben geen liefhebber van de nederlandse speelfilm (is er nu eenmaal nooit van gekomen), en ook musicals kunnen mij niet bekoren (op de uitzondering Grease na). En natuurlijk de trilogie van de LOTR. Ook ik heb de Extended Editions (zoals trouwens velen onder ons).
    http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Seus60

    355 Blu-ray en UHD steelbooks (excl. The Dark Knight Trilogy), en 2 Jumbo Boxset steelbooks (Jurassic Park, Indiana Jones), 2 Metalcases Blu-ray.

    UHD: 17 BD: 698 DVD: 335

  7. #7

    Standaard

    Waarom ben je nu precies naar Haarlem verhuisd? Was dat vanwege dat vrijwilligers werk?

    En had je niet een Zaal Takens in Balkbrug? Daarover hoorde je vroeger altijd bij Radio Veronica met de Drive-In Discotheek 8)

    Oh ja: de Nederlandse film is geen Genre...
    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011

  8. #8

    Standaard

    Het hoe en waarom ik naar Haarlem ben verhuisd is een lang verhaal, maar laten we het erop houden dat het beter was voor mijn persoontje... :wink:
    Zaal Takens is inderdaad een uitgaanscentrum in Balkbrug. Maar Balkbrug is misschien nog wel bekender geworden door de ontsnapping van een TBS'er een paar jaar geleden.
    "Ash nazg durbatulûk, ash nazg gimbatul,
    ash nazg thrakatulûk, agh burzum-ishi krimpatul."

    Greetz, the Dude / Four-Star SafeTrader
    Last.fm | Filmlijst en -recensies | DVD Profiler

  9. #9

    Standaard

    Leuk interview...

    Wat dat handjevol TV-programma's betreft, probeer de volgende 2 ook eens:
    - Peking Express
    - Wie is de Mol

    Ik kijk ook bijna geen TV (buiten DVD om), maar deze programma's volg ik altijd.

    Nog een vraagje: Welke deel van LOTR vind je het beste en waarom?
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  10. #10

    Standaard

    Peking Epress heb ik gezien, maar vind ik niet echt interessant. Wie is de Mol ken ik alleen van naam, misschien eens een keertje een aflevering van kijken.

    En over dat vraagje: Ik zou er erg graag een antwoord op willen geven, maar dit lukt me echt niet. Ik zie "The Lord of the Rings" als één film. Het is me vaker gevraagd, maar ik kan hier gewoon geen antwoord op geven...
    "Ash nazg durbatulûk, ash nazg gimbatul,
    ash nazg thrakatulûk, agh burzum-ishi krimpatul."

    Greetz, the Dude / Four-Star SafeTrader
    Last.fm | Filmlijst en -recensies | DVD Profiler

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dennis Oosterhuis Bekijk bericht
    Peking Epress heb ik gezien, maar vind ik niet echt interessant. Wie is de Mol ken ik alleen van naam, misschien eens een keertje een aflevering van kijken.

    En over dat vraagje: Ik zou er erg graag een antwoord op willen geven, maar dit lukt me echt niet. Ik zie "The Lord of the Rings" als één film. Het is me vaker gevraagd, maar ik kan hier gewoon geen antwoord op geven...
    Peking Express lijkt nogal op E.R. vreemd dat je het niets vindt, maar ieder zijn meug Ik vind zelf Peking Express leuk blijven terwijl E.R. in herhaling valt.

    Wat Wie is de Mol betreft, als je dat gaat proberen, volg het dan live elke week en begin bij de eerste aflevering van het nieuwe seizoen. Het is niet iets waar je middenin valt of wat achteraf te kijken is. De fun is juist om na afloop of fora te lezen over de aanwijzingen.

    Ik zie overigens LOTR ook als één film, maar ik kan nog steeds deel 1 aanwijzen als favoriet. In een film kun je toch ook je favoriete scene noemen? Hoef niet hoor, maar was gewoon benieuwd
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  12. #12

    Standaard

    Wat ik wel kan, is mijn favoriete battlescène vertellen. Dat is namelijk het gevecht bij Amon Hen. Niet zo groots als het gevecht om Helm's Deep of de Pelennor Fields, maar hier gaat het me vooral om het fantastisch pittige 1-1 duel tussen Aragorn en Lurtz en de heroïsche sterfscène van Boromir.
    "Ash nazg durbatulûk, ash nazg gimbatul,
    ash nazg thrakatulûk, agh burzum-ishi krimpatul."

    Greetz, the Dude / Four-Star SafeTrader
    Last.fm | Filmlijst en -recensies | DVD Profiler

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dennis Oosterhuis Bekijk bericht
    Wat ik wel kan, is mijn favoriete battlescène vertellen. Dat is namelijk het gevecht bij Amon Hen. Niet zo groots als het gevecht om Helm's Deep of de Pelennor Fields, maar hier gaat het me vooral om het fantastisch pittige 1-1 duel tussen Aragorn en Lurtz en de heroïsche sterfscène van Boromir.
    Dat is inderdaad een geweldige scene! 8)

    Het enige minpuntje eraan is dat ze misschien iets over the top gaan qua slowmotion.
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  14. #14

    Standaard

    Leuk interview! Goed om te zien dat je je inzet voor dieren! Ik ben het trouwens ook wel met je eens dat Armageddon onderschat is.

  15. #15

    Standaard

    Leuk interview Dennis.
    Dat Balkbrug-Haarlem verhaal en ontsnapte TBS-er en jij die geen werk hebt maar vri9jwilligers werk doet en bijna 24/7 hier bent, raar dat daar nog vragen over komen eigenlijk, het is toch zo klaar als een klontje, helemaal als jij nog zegt dat het beter is voor jouw persoontje .

  16. #16

    Standaard

    Ben je op de vroege maan-, excuus dinsdagochtend rustig het nieuwe interview aan 't lezen, krijg je dit te zien:
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dennis Oosterhuis Bekijk bericht
    ...bij deze wil ik de beurt graag doorgeven aan Herjan Hakkers!
    Had je me wel even op kunnen voorbereiden!

    Voor de rest: leuk interview! Ik mis wel Epica en Kamelot in je rijtje, maar goed, dat vergeef ik je. Visions of Atlantis (vooral album Trinity) vind ik zelf erg goed, maar misschien iets te soft voor jouw smaak. Maar bedankt voor jouw lijstje; kan ik mooi weer effe gaan youtube-en vanmiddag!

    Verdere opmerkingen: geboren op 04:44? Jammer dat 06:66 niet kan he?
    Als je een of twee nummers/stukken filmmuziek moet noemen, wat zijn dan je favorieten? (Wish I Had An Angel is overigens ook gebruikt in een film ).

  17. #17

    Standaard

    @ Edgar: Jazeker, daarom ben ik hier ook bekend met mijn volledige naam...

    @ Herjan: Ik was eigenlijk ook van plan je vandaag een mailtje te sturen, maar da's al niet meer nodig zie ik.

    En ja, als ik elke band die ik graag beluister mee moet nemen in het lijstje, was ik maandag over drie weken nóg niet klaar.
    Het beste/makkelijkste is gewoon om mijn Last.FM-page te bekijken. :wink:

    Mijn favoriete nummers? Eehmm...heb er wel een aantal, als ik echt moet kiezen:

    Ensiferum - Hero in a Dream
    Ensiferum - Battle Song
    Metallica - Master of Puppets
    Moonsorrow - Jumalten Kaupunki/Tuhatvuotinen Perintö
    Moonsorrow - Aurinko Ja Kuu
    Nightwish - Ghost Love Score
    Pantera - 5 Minutes Alone

    ...en nog wel een aantal anderen. Dit zijn de nummers die zo gauw in me opkwamen.
    "Ash nazg durbatulûk, ash nazg gimbatul,
    ash nazg thrakatulûk, agh burzum-ishi krimpatul."

    Greetz, the Dude / Four-Star SafeTrader
    Last.fm | Filmlijst en -recensies | DVD Profiler

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dennis Oosterhuis Bekijk bericht
    Wat ik wel kan, is mijn favoriete battlescène vertellen. Dat is namelijk het gevecht bij Amon Hen. Niet zo groots als het gevecht om Helm's Deep of de Pelennor Fields, maar hier gaat het me vooral om het fantastisch pittige 1-1 duel tussen Aragorn en Lurtz en de heroïsche sterfscène van Boromir.
    Yep. Is inderdaad ook één van mijn favoriete scènes uit de hele trilogie. Gelukkig kreeg Boromir vlak voor zijn dood nog de kans om zichzelf te absoluëren. Vond het een erg sterk personage, maar mijn voorkeur gaat eigenlijk uit naar Faramir, als eeuwige underdog ten overstaan van zijn heroïsche grote broer
    Spleen, door Godfried Bomans
    Ik zit mij voor het vensterglas onnoem'lijk te vervelen. Ik wou dat ik twee hondjes was. Dan kon ik samen spelen.
    Mijn blog met filmbesprekingen
    Mercapto ergo sum - Ik zeik, dus ik ben...

  19. #19

    Standaard

    Leuk verhaal wederom, al vind ik Hollow Man en Armageddon zeker niet onderschat. Verre van toppertjes die twee
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  20. #20

    Standaard

    Het zijn ook geen toppertjes, maar zeker meer waard dan hun cijfer op IMDb (dat ik maar even als graadmeter heb gebruikt)...imho...
    "Ash nazg durbatulûk, ash nazg gimbatul,
    ash nazg thrakatulûk, agh burzum-ishi krimpatul."

    Greetz, the Dude / Four-Star SafeTrader
    Last.fm | Filmlijst en -recensies | DVD Profiler

  21. #21

    Standaard

    Leuk om te lezen!
    Ik wens je ook alvast veel succes met je nieuwe studie.

    Een vraagje, wat bedoel je met de afkorting OHT?
    I don't say words real good, I stare real well - Clint Eastwood.

    134 Blu ray's laatste aanwinst:
    Sherlock Holmes

  22. #22

    Standaard

    Ouwehoer topic het DVD.nl Off-topic Topic
    Spleen, door Godfried Bomans
    Ik zit mij voor het vensterglas onnoem'lijk te vervelen. Ik wou dat ik twee hondjes was. Dan kon ik samen spelen.
    Mijn blog met filmbesprekingen
    Mercapto ergo sum - Ik zeik, dus ik ben...

  23. #23

    Standaard

    Leuk... ben het alleen niet eens over Hollow Man.. dat is gewoon:

    What-i've-Seen DVD (1214) / HD DVD (201) / Blu-ray (98)


  24. #24

    Standaard

    Zit ik net een broodje te eten, krijg ik bovenstaand plaatje te zien...
    "Ash nazg durbatulûk, ash nazg gimbatul,
    ash nazg thrakatulûk, agh burzum-ishi krimpatul."

    Greetz, the Dude / Four-Star SafeTrader
    Last.fm | Filmlijst en -recensies | DVD Profiler

  25. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dennis Oosterhuis Bekijk bericht
    Zit ik net een broodje te eten, krijg ik bovenstaand plaatje te zien...
    Moet je maar niet van die rare dingen zeggen...
    What-i've-Seen DVD (1214) / HD DVD (201) / Blu-ray (98)


Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •