Pagina 42 van 54 EersteEerste ... 3238394041424344454652 ... LaatsteLaatste
De resultaten 1.026 tot 1.050 van 1331 worden weergegeven.
  1. #1026

    Standaard

    Ook ik heb een PS3 en Wall-E

    maar heb absoluut geen problemen, en staat gewoon op fabrieks instellingen.


    enigste wat ik kan bedenken, en dat is ver gezocht, is de hdmi kabel...

  2. #1027
    Senior Member
    Registratie datum
    Apr 2003
    Woonplaats
    A galaxy far, far away...

    Standaard

    1080p werkt niet (HD ready he, ik kocht mijn TV zo'n vier jaar te vroeg ).

    Die HDMI kabel gebruik ik ook voor de Popcorn Hour (ik moet toch eens een switch kopen), daarmee heb ik trouwens ook wel eens een wat minder vloeiend beeld bedenk ik me net. Maar daar staat nog wel eens Amerikaans spul op, en dat heeft ook minder frames per seconde als ik me niet vergis. Wall-E is gewoon een Nederlandse Blu Ray dus daar zou het niet bij voor mogen komen.

  3. #1028

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BeQuietAndDrive Bekijk bericht
    1080p werkt niet (HD ready he, ik kocht mijn TV zo'n vier jaar te vroeg ).

    Die HDMI kabel gebruik ik ook voor de Popcorn Hour (ik moet toch eens een switch kopen), daarmee heb ik trouwens ook wel eens een wat minder vloeiend beeld bedenk ik me net. Maar daar staat nog wel eens Amerikaans spul op, en dat heeft ook minder frames per seconde als ik me niet vergis. Wall-E is gewoon een Nederlandse Blu Ray dus daar zou het niet bij voor mogen komen.
    Bluray heeft in principe overal dezelfde framerate. 24 fps namelijk. En het schokken wat je dan ziet is simpelweg het feit dat je tv geen 24p ondersteund...
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  4. #1029

    Standaard

    @
    BeQuietAndDrive

    Heb je alle beeldverbeteringen in je scherm uitstaan? Dus alle noise reductie, 100Hz, upscaling enz enz?

    Vaak genereert dit nogal wat problemen.
    SONY kdl37w5500|SONY str-da 2400es|SONY ps3 slim 250gb|KEF 2005.3|WD TVlive|Apple TV 2 (jailbreak)|ASUS TF101|Synology DS411j|

    If you suck at making proper movies, make 3d movies!

  5. #1030

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Michael Hamers Bekijk bericht
    Bluray heeft in principe overal dezelfde framerate. 24 fps namelijk. En het schokken wat je dan ziet is simpelweg het feit dat je tv geen 24p ondersteund...
    Volgens mij klopt dat niet helemaal van die framerate.
    Mijn ervaring is als er 24p uitgestuurd wordt naar een TV die dat niet kan handelen dat het beeld dan zwart/blauw blijft, maw dat de TV het aangeboden beeld/signaal niet weergeeft.

  6. #1031

    Standaard

    Nee hoor, een TV die geen 24p ondersteund geeft gewoon beeld, alleen wat bewegingen betreft wat kan het wat schokkerig overkomen. Er zijn zoveel schermen die geen 24p ondersteuning hebben, zelfs de duurdere of modellen van rond de 2 jaar oud.
    Mijn scherm heeft ook geen 24p ondersteuning, maar ik heb gewoon beeld. Het is voor mij een reden om eerdaags naar een ander scherm te gaan kijken. Als het budget het toelaat in het nieuwe jaar dan.

  7. #1032
    Senior Member
    Registratie datum
    Apr 2003
    Woonplaats
    A galaxy far, far away...

    Standaard

    Nou ja, deze plasma was toen duur genoeg om niet al na vier jaar af te danken ik zal eens in de specs duiken aangaande de 24p weergave, thanks. Ik wist niet dat Nederlandse Blu Rays ook die framerate hadden.

    Marcellow: al mijn AV-kanalen staan hetzelfde ingesteld, op wat details na. Maar in elk geval met verregaand neutrale settings. Upscaling kun je volgens mij nergens instellen, maar ik kan eens kijken.

  8. #1033

    Standaard

    Wel een leuk artikel over framerates als je er wat dieper in op wilt gaan:

    http://en.wikipedia.org/wiki/Moving_image_formats

    In den beginne was er geen ondersteuning voor 24p/Hz/Fps, de spelers haddden het niet en de schermen hadden het niet en sommige schijven hebben het nog steeds niet. Er zijn dus 3 factoren die het dienen te hebben.

    Zelf heb ik meer het idee dat het aan de software op de schijf ligt als je schokkerige te zien krijgt, een lage bitrate helpt ook niet mee.

    Ook een leuk artikel als je er iets dieper in wilt duiken.

    http://en.wikipedia.org/wiki/Blu-ray_Disc
    Have fun and enjoy your collection

  9. #1034

    Standaard

    Mijn ervaring met een PS3 op 1024p(geforceerd, dus zelfs al zonder BD) en een Philips 32PF9541(HD Ready, accepteert dus wel 1080i) is dat het beeld blauw wordt.
    Zoals DVDPF al aangeeft is het dus niet bij elk toestel hetzelfde.

  10. #1035

    Standaard

    Vandaag, na bijna twee jaar trouwe dienst, mijn PS3 ontheven van zijn taak als blu ray speler. Deze taak is nu toegewezen aan de Marantz BD-5004.

    Ik heb getwijfeld tussen deze en de Philips BD-9500 maar ben wegens duurzaamheidsoverwegingen voor de Marantz gegaan.

    Een behoorlijke vooruitgang ten opzichte van de PS3 en dan voornamelijk voor het geluid maar ook zeker voor het beeld. Hij laad de schijven even snel / net iets sneller dan de PS3 dat doet.
    Co-Startrader **Mijn DVD Collectie**
    Beeld: Panasonic PT AX-200E+Beamax A-Serie | plasma TV:Panasonic TH-42PX60E Blu Ray spelers: Marantz BD-5004 | PS3 HD-DVD Spelers: Toshiba EP-30 | XboX 360 Receiver: Onkyo TX SR-605
    Speakers: Magnat Quantum/Betasub | Wharfedale Diamons Series | KEF 2005.1 Mediaspeler : Emtec Moviecube S800 PVR (750 GB) WiFi
    Blu Raqy: 199 HD-DVD 164 DVD: 1899

  11. #1036

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Raymond Gelmers Bekijk bericht
    Vandaag, na bijna twee jaar trouwe dienst, mijn PS3 ontheven van zijn taak als blu ray speler. Deze taak is nu toegewezen aan de Marantz BD-5004.

    Ik heb getwijfeld tussen deze en de Philips BD-9500 maar ben wegens duurzaamheidsoverwegingen voor de Marantz gegaan.

    Een behoorlijke vooruitgang ten opzichte van de PS3 en dan voornamelijk voor het geluid maar ook zeker voor het beeld. Hij laad de schijven even snel / net iets sneller dan de PS3 dat doet.

    Wat is het verschil met de beeldkwaliteit?

  12. #1037

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Raymond Gelmers Bekijk bericht
    Vandaag, na bijna twee jaar trouwe dienst, mijn PS3 ontheven van zijn taak als blu ray speler. Deze taak is nu toegewezen aan de Marantz BD-5004.

    Ik heb getwijfeld tussen deze en de Philips BD-9500 maar ben wegens duurzaamheidsoverwegingen voor de Marantz gegaan.

    Een behoorlijke vooruitgang ten opzichte van de PS3 en dan voornamelijk voor het geluid maar ook zeker voor het beeld. Hij laad de schijven even snel / net iets sneller dan de PS3 dat doet.
    Dat klinkt erg snel. Op het htforum hebben ze een snelheidsvergelijking tussen verschillende BD spelers met het laden van The Dark Knight, zou je je snelheid ook bij kunnen zetten.
    En voor iedereen die commentaar wil geven op deze test geef ik al vast mijn mening er over: Het is natuurlijk niet representatief om maar met 1 titel te testen en er wordt ook niet goed omgegaan met alle condities(Speler aangesloten op internet ja/nee, draadloos of bekabeld), maar wie heeft er meerdere dezelfde titels en het is toch een leuk idee.

  13. #1038

    Standaard

    Allereerst prettige kerst allemaal!

    Nu met een nieuwe receiver met HDMI en de ps3 zo aangesloten ben ik zeer tevreden.
    Ik ben ook erg benieuwd naar jouw ervaring wb beter geluid. Want ik kom van optisch af en ik ben nu een enorme sprong voorwaarts gegaan.

    Een vraag van mijn kant: ik heb een draadloos netwerk met2,4ghz en 5ghz. Nu wil ik hem eigenlijk alleen op 5ghz zetten. Het valt mij op dat de ps3 dan niet meer op het netwerk zit. Klopt het dat de ps3 geen 5ghz aan kan?
    Before Elvis, there was nothing (John Lennon)

  14. #1039

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door raymonddeniet Bekijk bericht

    Een vraag van mijn kant: ik heb een draadloos netwerk met2,4ghz en 5ghz. Nu wil ik hem eigenlijk alleen op 5ghz zetten. Het valt mij op dat de ps3 dan niet meer op het netwerk zit. Klopt het dat de ps3 geen 5ghz aan kan?
    Dat klopt.

  15. #1040

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    Dat klopt.
    Hmm, lekker vervelend. Dan hoop ik dat ze dit gaan aanpassen in een nieuwe firmware update als dat mogelijk is.

    Maar dank je wel voor je reactie.
    Before Elvis, there was nothing (John Lennon)

  16. #1041

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door raymonddeniet Bekijk bericht
    Hmm, lekker vervelend. Dan hoop ik dat ze dit gaan aanpassen in een nieuwe firmware update als dat mogelijk is.

    Maar dank je wel voor je reactie.
    Is volgens mij hardware, dus niet aanpasbaar.

  17. #1042

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    Is volgens mij hardware, dus niet aanpasbaar.
    Ja inderdaad. Hier heb je gelijk in. Maargoed, hij draait lekker nu.

    Van de week maar eens lekker een pixartje erin of Batman begins en The Dark Knight. Heerlijk genieten zo voor nieuwjaar.
    Before Elvis, there was nothing (John Lennon)

  18. #1043

    Standaard

    Ik heb een vraagje. Ik heb een paar dagen geleden een PS3 Slim gekocht, en een Toslink kabel om hem op m'n (vrij oude) receiver aan te sluiten. Hiermee zou ik gewoon de standaard Dolby Digital en DTS 5.1 moeten krijgen, ik krijg er echter alleen stereo geluid uit. Boven de ingang op mijn receiver (Sony HTP-36SS, zo'n all-in-one setje die het nog best aardig uithoudt) staat wel dat die o.a. voor SACD bedoeld is, maar dat is toch ook surround? Heeft iemand hier hetzelfde meegemaakt, en weet die wat ik moet doen? Alvast bedankt.
    If you have a milkshake, and I have a milkshake, and I have a straw. And my straw reaches acrooooss the room and starts to drink your milkshake... I drink your milkshake!

  19. #1044

    Standaard

    Brian,

    Heb je de PS3 -audio uitvoer- op (Optisch) staan?

    http://manuals.playstation.net/docum...diooutput.html

    E

  20. #1045

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Eddie Bekijk bericht
    Brian,

    Heb je de PS3 -audio uitvoer- op (Optisch) staan?

    http://manuals.playstation.net/docum...diooutput.html

    E
    Keurig antwoord, en ook nog eens met een link

    Ook puntje 5 in die link is van belang
    Have fun and enjoy your collection

  21. #1046

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Eddie Bekijk bericht
    Brian,

    Heb je de PS3 -audio uitvoer- op (Optisch) staan?

    http://manuals.playstation.net/docum...diooutput.html

    E
    Eddie, mag ik je hartelijk bedanken . Hij doet het nu gewoon, en geeft alles keurig door.
    If you have a milkshake, and I have a milkshake, and I have a straw. And my straw reaches acrooooss the room and starts to drink your milkshake... I drink your milkshake!

  22. #1047

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door -Jaap- Bekijk bericht
    Via HDMI kan je multichannel PCM krijgen.
    Ik heb de uitvoer op HDMI staan. Geluidinstelling op PCM Lineair. De receiver geeft Multi-CH 5.1 aan.
    Is dit geluid net zo goed als dat je wel een stand-alone zou hebben en dat je op je receiver iets ziet staan als Master-HD?
    Ofwel kort: PCM Lineair, is dit gelijk aan HD geluid of mis je toch nog wat???

    Ik weet dat het ergens in dit topic staat, heb gezocht maar kennelijk niet goed genoeg. Excuses hiervoor.
    Before Elvis, there was nothing (John Lennon)

  23. #1048

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door raymonddeniet Bekijk bericht
    Ik heb de uitvoer op HDMI staan. Geluidinstelling op PCM Lineair. De receiver geeft Multi-CH 5.1 aan.
    Is dit geluid net zo goed als dat je wel een stand-alone zou hebben en dat je op je receiver iets ziet staan als Master-HD?
    Ofwel kort: PCM Lineair, is dit gelijk aan HD geluid of mis je toch nog wat???

    Ik weet dat het ergens in dit topic staat, heb gezocht maar kennelijk niet goed genoeg. Excuses hiervoor.
    Zo hoort het idd te staan. Het zou hetzelfde moeten zijn, maar de meningen zijn er over verdeeld.

  24. #1049

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BeQuietAndDrive Bekijk bericht
    1080p werkt niet (HD ready he, ik kocht mijn TV zo'n vier jaar te vroeg ).

    Die HDMI kabel gebruik ik ook voor de Popcorn Hour (ik moet toch eens een switch kopen), daarmee heb ik trouwens ook wel eens een wat minder vloeiend beeld bedenk ik me net. Maar daar staat nog wel eens Amerikaans spul op, en dat heeft ook minder frames per seconde als ik me niet vergis. Wall-E is gewoon een Nederlandse Blu Ray dus daar zou het niet bij voor mogen komen.
    Hm, ik heb ook een HD Ready met PS3, dus als ik het goed begrijp heb ik geen 1080p terwijl dit toch zo ingesteld staat op mijn PS3?

  25. #1050

    Standaard

    staar je niet blind op die specificaties.

    VHS > DVD > Blu Ray

    daar zie je verschil, maar -volgens mij- moet je verdomde gode apparatuur hebben, wil je verschil tussen 1080i en 1080p zien.

    kortom; maak je niet druk, en kijk je films met plezier, zonder die HD gedachtes...

Pagina 42 van 54 EersteEerste ... 3238394041424344454652 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •