Pagina 5 van 54 EersteEerste 12345678915 ... LaatsteLaatste
De resultaten 101 tot 125 van 1331 worden weergegeven.
  1. #101

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Alexander D Bekijk bericht
    Toshiba heeft zichzelf in brand gestoken. Ik wacht nog op reactie maar ik denk niet dat het nog goed gaat komen.

    Spelers zijn enkel met hdmi aangesloten voor beeld en geluid. (Al heb ik wel over tulpstekkers nagedacht hoor..... )

    Aangezien je zelf ook drie spelers hebt zou je het wellicht een keer kunnen proberen om een gewone dvd in alle drie de spelers te testen en kijken of je duidelijke verschillen waarneemt. Wel interessant denk ik.

    Als je een paar populaire titels noemt om mee te testen, dan is er wel kans dat ik die titel heb. Kan ze dan over de Oppo, EP35 en de PS3 60GB afspelen en vergelijken. Een klein verschil in volume is niet zo heel erg, maar een verschil in dynamiek vind ik serieuzer, wil het wel testen noem maar een paar titels en eventueel de scenes die je opvielen bij de PS3 waar het minder ging volgens jou. Toy Story 2 heeft bijvoorbeeld een hele mooie en dynamische opening.
    Have fun and enjoy your collection

  2. #102

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Als je een paar populaire titels noemt om mee te testen, dan is er wel kans dat ik die titel heb. Kan ze dan over de Oppo, EP35 en de PS3 60GB afspelen en vergelijken. Een klein verschil in volume is niet zo heel erg, maar een verschil in dynamiek vind ik serieuzer, wil het wel testen noem maar een paar titels en eventueel de scenes die je opvielen bij de PS3 waar het minder ging volgens jou. Toy Story 2 heeft bijvoorbeeld een hele mooie en dynamische opening.
    Super als je dat wil doen. Ik ben wel nieuwsgierig naar je ervaringen.

    Het zou wel mijn voorkeur hebben als je dvd's kiest die je zelf goed kent, daarover kun je het best een oordeel vellen.
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  3. #103

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Alexander D Bekijk bericht
    Super als je dat wil doen. Ik ben wel nieuwsgierig naar je ervaringen.

    Het zou wel mijn voorkeur hebben als je dvd's kiest die je zelf goed kent, daarover kun je het best een oordeel vellen.
    Oke, heb nu even geen tijd, maar zal het doen met de opening van Toy Story, die is gewelddadig goed
    Have fun and enjoy your collection

  4. #104

    Standaard Maar weer even een vraag!

    Was gisteren even snel een stukje vad de blu-ray 'PeterPan' aan het bekijken, en zag bij het intro dat het beeld een klein beetje hakkelig gaat. Dat was het stuk met het logo van de filmmaatschappij (standbeeld) en het beeld zoomt dan langzaaqm steeds verder uit. Dat gaat niet helemaal vloeiend. Het lijkt als of er af en toe 1 beeldje word overgeslagen.

    Had dat eerder ook al eens bij ander blu-rays, maar nooit op een forum gepost. Nu bij deze dus wel.

    Heb het beeld aangesloten met een HDMI op mijn Bravia TV. Kan het met de instellingen van de PS3 te maken hebben???

  5. #105

    Standaard

    :wink:
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Aspers Bekijk bericht
    Was gisteren even snel een stukje vad de blu-ray 'PeterPan' aan het bekijken, en zag bij het intro dat het beeld een klein beetje hakkelig gaat. Dat was het stuk met het logo van de filmmaatschappij (standbeeld) en het beeld zoomt dan langzaaqm steeds verder uit. Dat gaat niet helemaal vloeiend. Het lijkt als of er af en toe 1 beeldje word overgeslagen.

    Had dat eerder ook al eens bij ander blu-rays, maar nooit op een forum gepost. Nu bij deze dus wel.

    Heb het beeld aangesloten met een HDMI op mijn Bravia TV. Kan het met de instellingen van de PS3 te maken hebben???
    Ligt aan de software op de schijf, veel fabrikanten brengen al wel BD schijven uit, maar hebben hun logo nog niet knap aangepast aan het HD tijdperk.
    Zolang de rst van de film wel goed op de schijf staat zou ik mij als ik jou was niet al te druk maken om het filmmaatschappij logo....standbeeld..... of what ever they have:wink:
    Have fun and enjoy your collection

  6. #106

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Alexander D Bekijk bericht
    Super als je dat wil doen. Ik ben wel nieuwsgierig naar je ervaringen.

    Het zou wel mijn voorkeur hebben als je dvd's kiest die je zelf goed kent, daarover kun je het best een oordeel vellen.
    Heb wat gestoeid met de opening van Toy Story 2 en met een audio CD van Enigma, moet zeggen dat het nog niet zo simpel is om zomaar even te zeggen wie de beste is, en ik wil nog wel wat meer gaan testen in de toekomst.

    Tot zover;

    Nr 1 de Oppo
    Nr 2 de PS3
    Nr 3 de EP35

    Alle 3 waren zij digitaal gekoppeld aan de receiver, ingeval van de PS3 en de EP35 was dat Optisch, de Oppo was Coax gekoppeld.

    Nr 1 en 2 doen eigenlijk niet voor elkaar onder, en heel moeilijk te zeggen, ook het volume kon op dezelfde stand blijven staan, zij klonken beiden even luid en beiden even dynamisch en vol van geluid ook geen onderscheid in klank, met een DVD en audio CD is de Oppo iets in het voordeel, je zou het bijna niet zeggen, de PS3 is toch best een beer van een PC, maar de Oppo reageert toch even wat vlotter, vandaar de nr1.

    Dan de EP35, hij klinkt een fractie zachter, niet wereldschokkend en is met een kleine 1 a 2 Db op de receiver aangepast, toch klinkt hij iets minder dynamisch als het eerdere 2 tal, dit is vooral te merken in het laag, hij is hier wat strakker, minder diep, je zou bijna zeggen iets vlakker en minder warm. Moet wel zeggen dat het niet makkelijk testen is en je mag me er ook niet aan ophangen, daarom houd ik het maar een beetje simpel.

    Ga nog wel eens wat meer testen, voorlopig houd ik het voor DVD en audio CD bij de Oppo, dat spaart tevens de PS3 en de airco kan ook in de kast blijven:wink:
    Have fun and enjoy your collection

  7. #107

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Alexander D Bekijk bericht
    Het gaat met niet over het verschil tussen de blauwe of rode schijf maar over de geluidskwaliteit van een 'oude' dvd in een PS3.
    Hmmm... staat misschien de optie "BD/DVD Dynamic Range Control' aan bij de DVD/DVD-settings?

    BD / DVD Dynamic Range Control

    Enable or disable your PS3™ system's dynamic range control feature while playing BDs and DVDs that produce Dolby Digital sound. This setting is for use only when Linear PCM audio format is selected as the audio output format.
    Automatic Turns the feature on or off automatically. Off Disables dynamic range control. On Enables dynamic range control.

  8. #108

    Standaard

    Ik overweeg serieus om de PS3 aan te schaffen, puur als blu-ray speler. Ik heb er nu een kunnen lenen van mijn broer om te testen.

    Er is echter nog één probleem. Ik heb mijn TV aan de PS3 verbonden met een HDMI kabel. Het beeld is geweldig, maar het geluid is nog slechter dan bij DVD. Dit komt omdat de HDMI kabel in de TV gaat, waarna het geluid via een simpel rood/wit kabeltje naar de receiver gaat.

    Mijn vraag is dus:
    Wat voor audiokabel heb ik nodig om de playstation 3 rechtstreeks met mijn Pioneer VSX-516S receiver te verbinden? Wat kost deze en waar is deze te krijgen?

    edit: Ik heb hier 2 digitale coaxiale kabels liggen, die passen beiden niet.
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  9. #109

    Standaard

    Het beeld is geweldig, maar het geluid is nog slechter dan bij DVD. Dit komt omdat de HDMI kabel in de TV gaat, waarna het geluid via een simpel rood/wit kabeltje naar de receiver gaat.

    Dat klopt, nu heb je stereo.

    Wat voor audiokabel heb ik nodig om de playstation 3 rechtstreeks met mijn Pioneer VSX-516S receiver te verbinden?


    ..en dat wil dus niet
    want je moet kiezen via PS3 menu of HDMI of Coax

    Wat kost deze en waar is deze te krijgen?

    Het wordt tijd voor een digitale receiver cq reciever met HDMI in-en-out.

    prijs vanaf 600 euro.

  10. #110

    Standaard

    ik kreeg vandaag nieuwe Macro folder binnen.

    Samsung BD-P1500
    eur 239,- excl
    eur 284,41 incl

  11. #111

    Standaard

    kijk ook ff naar mijn post #33 in deze topic.
    ik zat met zelfde probleem, en heb nu een Pioneer 50 gekocht.

  12. #112

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Eddie Bekijk bericht

    Wat voor audiokabel heb ik nodig om de playstation 3 rechtstreeks met mijn Pioneer VSX-516S receiver te verbinden?


    ..en dat wil dus niet
    want je moet kiezen via PS3 menu of HDMI of Coax
    Daar raak je me kwijt. Er zit toch een audio-uitgang achterop de PS3, wat voor kabel hoort daar dan bij?

    Bedankt voor je antwoord tot dusver, maar ik ben niet van plan om een PS3 én een nieuwe receiver te kopen. Mijn huidige is net een jaar oud en voldoet uitstekend.
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  13. #113

    Standaard

    De uitgang heet dus digital out (optical) of is dat alleen voor beeld?

    Anders moet het toch ook nog wel mogelijk zijn om vanaf de TV naar de Receiver een goede kabel te laten lopen?
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  14. #114

    Standaard

    > De uitgang heet dus digital out (optical)

    dat is inderdaad geluid, zo'n glasvezelkabeltje met rood lichtje.
    maar bij mij werkte dat niet.
    omdat ik in het menu moest kiezen voor of HDMI of Coax.

    ik snap je bedenkingen over nieuwe apparatuur, maar ik kan je beloven, dat je er geen seconde spijt van zult hebben. het verschil is enorm!
    vergelijk vhs met dvd > dvd met blu ray > en daar hoort digitaal geluid gewoon bij.

    maar om nog ff terug te komen, er zit een kabel bij de PS3 als je hem koopt, zo'n platte ala pc stekker.
    lang geleden, maar ik zal ff voor je kijken of ik die kan vinden, en dan aansluiten.

  15. #115

    Standaard

    > Anders moet het toch ook nog wel mogelijk zijn om vanaf de TV naar de Receiver een goede kabel te laten lopen?

    hahaha, nee dat denk ik niet eerlijk gezegt.
    ze proberen natuurlijk steeds weer wat nieuws op de markt te brengen, zodat het net niet past, en je als filmfan wel nieuwe moet kopen.

    nee geluid via je tv laten lopen, is afbraak aan kwaliteit, daar ben ik bijna zeker van.

  16. #116

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Patrick van den Hul Bekijk bericht
    De uitgang heet dus digital out (optical) of is dat alleen voor beeld?

    Anders moet het toch ook nog wel mogelijk zijn om vanaf de TV naar de Receiver een goede kabel te laten lopen?
    Die optische uitgang is alleen voor het geluid (digitaal...DD5.1/2.0 en DTS) en werkt perfect.
    Uiteraard moet je versterker wel een optische ingang hebben.

    Om het aan te sluiten moet je dus een optische kabel kopen.....kan je overal krijgen waar ze audio/video apparatuur verkopen.

    Dus van je PS3 naar je LCD/Plasma via HDMI en het geluid optisch
    Wel even de opties voor wat betreft de output van het geluid in je PS3 en eventueel versterker aanpassen want anders hoor je nog niets!
    "I've seen things you people wouldn't believe"
    -Bladerunner-


  17. #117

  18. #118

    Standaard

    Ik lees overiges nu net ook dat de nieuwe HD audioformaten alleen ondersteunt worden door HDMI-kabels en niet door coaxiaal en optisch?

    Is dat waar? In dat geval MOET ik dus wel een nieuwe receiver hebben wanneer ik überhaupt HD-audio wil ontvangen, of ik nu een PS3 gebruik of een stand-alone speler.

    Als dat zo is dan upgrade ik voorlopig nog niet.
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  19. #119

    Standaard

    Loggie:
    zo had ik het aangesloten op mijn NAD
    maar opeens deed DTS het niet meer + geluid TV was weg.
    tijdelijke oplossing in mijn geval.

    maar nogmaals (en ik heb geen aandelen) bij Blu Ray hoort TrueHD en DTS-HD
    ga alvast maar sparen...

  20. #120

    Standaard

    > Ik lees overiges nu net ook dat de nieuwe HD audioformaten alleen ondersteunt worden door HDMI-kabels en niet door coaxiaal en optisch?

    dat klopt 1.3a

    > Als dat zo is dan upgrade ik voorlopig nog niet.

    dat klopt ook

  21. #121

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Eddie Bekijk bericht
    bij Blu Ray hoort TrueHD en DTS-HD
    ga alvast maar sparen...
    En dat werkt dus alleen via HDMI en niet via coaxiaal of optisch?
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  22. #122

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Patrick van den Hul Bekijk bericht
    Ik lees overiges nu net ook dat de nieuwe HD audioformaten alleen ondersteunt worden door HDMI-kabels en niet door coaxiaal en optisch?

    Is dat waar? In dat geval MOET ik dus wel een nieuwe receiver hebben wanneer ik überhaupt HD-audio wil ontvangen, of ik nu een PS3 gebruik of een stand-alone speler.

    Als dat zo is dan upgrade ik voorlopig nog niet.
    Om de nieuwe HD geluidsformaten te kunnen horen heb je zo'n nieuwe versterker met HDMI ingang nodig die de benodigde decoders aan boord heeft.
    Vooralsnog gebruk ik zelf een oude AV versterker met DD5.1+DTS tot volle tevredenheid.

    Over het optisch aansluiten van je PS3:
    http://manuals.playstation.net/docum...diooutput.html
    "I've seen things you people wouldn't believe"
    -Bladerunner-


  23. #123

    Standaard

    je mag wel een keer komen kijken hier in Paddepoel/Selwerd

  24. #124

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Patrick van den Hul Bekijk bericht
    Ik lees overiges nu net ook dat de nieuwe HD audioformaten alleen ondersteunt worden door HDMI-kabels en niet door coaxiaal en optisch?

    Is dat waar? In dat geval MOET ik dus wel een nieuwe receiver hebben wanneer ik überhaupt HD-audio wil ontvangen, of ik nu een PS3 gebruik of een stand-alone speler.

    Als dat zo is dan upgrade ik voorlopig nog niet.
    Inderdaad, HD audio gaat alleen via HDMI. De bandbreedte van coaxiaal en optisch is namelijk onvoldoende. De PS3 decodeert trouwens de nieuwe HD formaten zelf en stuurt deze via HDMI multi-channel PCM naar je receiver. De receiver hoeft dus niet de nieuwe HD formaten te ondersteunen. Multi-channel PCM via HDMI is voldoende.

  25. #125

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door P@trick_DVD Bekijk bericht
    Inderdaad, HD audio gaat alleen via HDMI. De bandbreedte van coaxiaal en optisch is namelijk onvoldoende. De PS3 decodeert trouwens de nieuwe HD formaten zelf en stuurt deze via HDMI multi-channel PCM naar je receiver. De receiver hoeft dus niet de nieuwe HD formaten te ondersteunen. Multi-channel PCM via HDMI is voldoende.
    Ok, maar dan is de PS3 dus sowieso niet optimaal, het is simpelweg het beste wat er nu op de markt is qua spelers, maar zeker nog niet klaar voor de toekomst. Als ik dan toch ga upgraden doe ik het liever meteen goed met een speler die de nieuwe audioformaten ondersteunt en een receiver die HDMI kan ontvangen.
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

Pagina 5 van 54 EersteEerste 12345678915 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •